Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (2061)

Vierailija
1901/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paskaa kuuluu juuri tänään. Vaimo sai skitsokohtauksen että hänen lautasiaan ei saa käyttää ruokailuun.Ajoin ympäri kaupunkia ruokaa ja tupakkaa hakemassa rouvalle ja kun muiden massut oli täynnä ruokaa ajattelin vihdoin safkata kylmän ruoan itsekin.Ei saanut ottaa lautasta kun ne oli hänen ja minä en ole tiskannut.Lupasin tiskata astian käytön jälkeen kuten yleensäkin teen, mutta ei käynyt.Seuraavaksi vuorossa oli haukkuminen miten naamani näkeminen vituttaa, elämäntyylini ja suurentunut maha. Kerroin sitten miten hänkään ei enää pian viisikymppisenä ole aivan missin mitoissa mutta minä en ole asiasta moksiskaan vaan se on normaalia.Hän jatkoi vittuiluaan kunnes suutuin ja korotin ääneni miksi on tehtävä pakosti riita tyhjästä? Hän makaa perseellään aamusta iltaan ja jos nyt on pari lautasta tiskannut ei se mikään uroteko ole.Minä ajan lapset kouluun , eskariin, harrastuksiin, hoidan kauppareissut yksin huollan auton krapaan ikkunat jn

Voi ystävä kallis. Jos näin on asiat, teillä on tosi paha tilanne. Tsemppiä teille.

Vierailija
1902/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkeilyä on lähes jokaisessa ketjussa. On minunakin esiinnytty ja jaettu kokemustani useammassa vastaavanlaisessa ketjussa. Juku/jotkut ovat todella sairaalloisia toisia kohtaan. Muuttelevat totuutta ja poistavat oikaisevat viestit.

Se joka esiintyy toisina on varmasti yksi ja sama tyyppi. Joku sanoi vähän aikaa sitten, että olisi kiva tavata paikan päällä tälläinen trollaaja ja mulla myös on samat fiilikset. Mikä on pielessä ihmisessä joka ei kykene asialliseen kommunikointiin?

Nimenomaan: Dooris esiin.

Ellet vaan itse olisi se? Siitä oon varma, että Doris se ei ole. Häntä vaan maallitetaan ja syytetään kaikesta häntä. Miksi ylipäätänsä jankkaat tässäkin ketjussa hänestä? Eri ketju, joten anna jo olla hänen rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1903/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt:

Olen selannut aiemman ketjun äärestä laitaan. 2022-23 oli todella leppoisa ketju. 2024 alkoi pikkuhiljaa kiristyä aiheet. Mielipiteet.

2025 alkoi selkeästi ilkeily, kommenttien arvostelu. Myös toisten nimissä kirjoittelu. Esim Mauritiuksen matka esitettiin seksireissuna. Samaan aikaan alkoi viestien poistelu ilkeilynä. Ihan tavallisten viestien poisto. Ja sitten alkoi Ap:n solvaus. Syytökset muiden ketjujen avauksiin, mitkä heti korjattiin. Siellä on tallessa.

Samoin: mitään kuolevan ihmisen ilkeilyyn ei löydy sanaakaan.

Siis. Lopettakaa asiattomat syytökset. Heti.

Ja en ole D, vaan flunssainen tavis

Lukekaa ketju alusta asti. Älkää uskoko törppöä!

Vierailija
1904/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohis tämä:

Ap ketju oli tosi mukava. Pitkään. Just se tavallinen, arkinen, mukava.

Muita räväkämpiä ketjuja on riittämiin.

Miksi piti pilata tämä? Solvaamalla, ilkeilemällä, poistamalla? Kun olisi vaan voinut valita toisen ketjun, kaappaamatta tätä? Yrittämättä muuttaa toimiva.

Me tykätään tästä. Tavallisesta, arkisesta, mukavasta. Puutarhasta, kukista. Leipomisesta. Askartelelusta, käsitöistä. Taiteesta, elokuvista.

Antakaa meidän pitää tämä. Kiitos

Ei se niin mennyt. Ei teitä kukaan ole estänyt kirjoittamasta siitä, mistä haluatte. Joukkoon  alkoi tulla uusiakin kirjoittajia. He kirjoitti monista asioista. Tätä ei D hyväksynyt. Alkoi rajoittaminen ja poisajaminen. Ei mahtuneet mukaan joukkoon kirjoittekemaan. Jotkut lähti, jotkut selitti, ettei ole luvallista rajoittaa.

Mikään ei auttanut. D lietsoi ja pelotteli, että kiva ketju viedään. Hän oli ovela. Ei ketju olisi mihinkään kadonnut, muuttunut vaan monipuolisemmaksi. 

Se, mitä hän oikeasti pelkäsi, oli oman valtansa heikkeneminen. Keräämäänsä hovia hän pystyi paimentamaan ja rajoittamaan, mutta uudet kirjoittajat eivät olisi tähän suostuneet. Siksi hän halusi valita kirjoittajat. Hän ajoi itsekkäästi vain ja ainoastaan omaa etuaan, ei hovinsa tai ketjun etua. 

Tervetuloa  Dooris reilusti mukaan keskusteluun. Kuullaan sinunkin kantojasi ja perustelujasi.

Vierailija
1905/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistokirjoitus: Carpe diem R. I. P

En ole Doris, mutta ketjua seurasin pitkään. Tutustuin vakkareihin. M31, mummi51, moneen muuhun. Mukavia tarinoita, vuodesta toiseen. Mukava tavallinen ketju. Ketään ei emännöinti haitanut, oli mukava, kun hän tsemppasi ja kyseli kuulumisia.

Olen syvästi pahoillani, että ketju pilaantui.

Tämä viesti varmaan poistuu.

Ei haittaa  R. I. P

Vierailija
1906/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkeilyä on lähes jokaisessa ketjussa. On minunakin esiinnytty ja jaettu kokemustani useammassa vastaavanlaisessa ketjussa. Juku/jotkut ovat todella sairaalloisia toisia kohtaan. Muuttelevat totuutta ja poistavat oikaisevat viestit.

Se joka esiintyy toisina on varmasti yksi ja sama tyyppi. Joku sanoi vähän aikaa sitten, että olisi kiva tavata paikan päällä tälläinen trollaaja ja mulla myös on samat fiilikset. Mikä on pielessä ihmisessä joka ei kykene asialliseen kommunikointiin?

Toivottavasti D tulee irse esittelemään tänne analyyttisia näkemyksiään asiasta. Siihen hänellä on täysi oikeus. Kiinnostaa kuulla perustelujakin. On jotenkin outoa, että näin keskeisessä osassa keskusteluja oleva henkilö ei itse tule mukaan avoimeen keskusteluun. Mikä siihen on syynä? Sehän voisi selventää tilannetta kaikille.

Vierailija
1907/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti D tulee irse esittelemään tänne analyyttisia näkemyksiään asiasta. Siihen hänellä on täysi oikeus. Kiinnostaa kuulla perustelujakin. On jotenkin outoa, että näin keskeisessä osassa keskusteluja oleva henkilö ei itse tule mukaan avoimeen keskusteluun. Mikä siihe

Irse=itse

Vierailija
1908/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

D on poistanut asiallisia kysymyksiä ketjusta. Tule vastaamaam, miksi et antanut uusien kirjoittajien kirjoittaa? Miksi jaottelit ihmisiä?  Miksi haukuit , minuakin törpöksi, ällöksi, pelleksi jne. Millä perustelet ruman käytöksesi "hyvänmielen ketjussa" ?  Sinä itse pilasit sen. Selitä, tai olet itse luuseri vaikka muita siksi sanot.

Ja kun luit koko ketjun, löysit sieltä sen syyskuun lauantain. Kerro mikä päivä se oli. Sieltä on poistettu sun törkeimmät kirjoitukset ja kiroilut, mutta kyllä sen tunnistaa.

Vierailija
1909/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi piti pilata tämä? Solvaamalla, ilkeilemällä, poistamalla? Kun olisi vaan voinut valita toisen ketjun, kaappaamatta tätä? Yrittämättä muuttaa toimiva.

Me tykätään tästä. 

Ei se niin mennyt. Ei teitä kukaan ole estänyt kirjoittamasta siitä, mistä haluatte. Joukkoon  alkoi tulla uusiakin kirjoittajia. He kirjoitti monista asioista. Tätä ei D hyväksynyt. Alkoi rajoittaminen ja poisajaminen. Ei mahtuneet mukaan joukkoon kirjoittekemaan. Jotkut lähti, jotkut selitti, ettei ole luvallista rajoittaa.

Mikään

Miksi sinun piti aloittaa solvaaminen ja poistaminen. Sinä sen aloitit. Poistit aamurakastelusta kertovat ihanat kirjoitukset. Siitä se alkoi. Haukuit ja riitelit. Sinä pilasit ketjun!

Vierailija
1910/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi tähän.

Ap ehkä katuu osallistumistaan koko ketjuun. Kyseessä mailman politiikan arkipäivä

Vierailija
1911/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kässäope. Minun kirjoitukseni olivat liian elämäniloisia tähän ketjuun. Apuni kyllä kelpasi, neuvoin Dorikselle pontsojen kokoamisen jne. Minun juttuni eivät kelvanneet. Lähdin pois, kun niitä poistettiin ja kerrottiin, ettei sellaisia saa kirjoittaa.  En ole kaivannut tänne. Tämä on liian kahlitseva ja sisäänlämpiävä ollut. Voihan tämä muuttua. Katsotaan, tulenko takaisin.

Kässäope

Vierailija
1912/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon raikasta kylmää piimää joka päivä 

Vierailija
1913/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas kerta toden sanoo, on ehkä liian pitkiä lainauksia, kun jo 2 viestiäni hukkunut johonkin.

Kukaan ei ole allekirjoittanut kirjoituksiaan minuna.

Myöhäisherännäisenä siihen suljettuun ketjuun kirjoittelin. Doris loukkasi tunteitani ja ajoi minut ei-toivottuna pois . Kirjoitukset löytyvät sieltä jos löytyvät. Jos Doris ei ole loukkauksiaan poistattanut.

Kiva että joku minut muistaa!

Tämä lyhennetty versio jo kaksi kertaa kirjoittamastani.

Kuulumisia, kun on ketjun aiheena: Timanttimaalaukset loppusuoralla, seinät täynnä.

Kolmas nukkekoti työn alla, samoin pirtanauha, josta piti tulla lautanauha.

Tämäkin lyhennetty versio.

Timanttityttö

P.S. Kivahan tänne ois kuulumisia kirjoitella...

Vierailija
1914/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

D on poistanut asiallisia kysymyksiä ketjusta. Tule vastaamaam, miksi et antanut uusien kirjoittajien kirjoittaa? Miksi jaottelit ihmisiä?  Miksi haukuit , minuakin törpöksi, ällöksi, pelleksi jne. Millä perustelet ruman käytöksesi "hyvänmielen ketjussa" ?  Sinä itse pilasit sen. Selitä, tai olet itse luuseri vaikka muita siksi sanot.

Ja kun luit koko ketjun, löysit sieltä sen syyskuun lauantain. Kerro mikä päivä se oli. Sieltä on poistettu sun törkeimmät kirjoitukset ja kiroilut, mutta kyllä sen tunnistaa.

Et nyt multa kysy mutta lue viikko ma 13.10. - su 19.10. Mielenkiintoinen.

Vierailija
1915/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on täällä useasti sanottu, että unohda ikävät kokemukset ihmisistä ja mene eteenpäin. Tämä siitäkin huolimatta, vaikka ne olivat melko raskasta aikaa vaikuttavat vieläkin elämääni ja välillä saan kuulla kaikkea pahaa. Näin, vaikka ymmärrän tietysti sen, että täälläkin joku on voinut kokea itsensä loukatuksi niin silti kysyn vastaavasti teiltä, että miten tälläinen ketju voi vaikuttaa teihin niin paljon, että loukkaannutaan vuosiksi. 

Tämä ei ole siinä mielessä edes oikeaa elämää joten ehkä tälläisen ketjun ei tulisi korostua kenenkään elämässä niin kovin paljon ja jos täällä jokainen kokee ikäviä juttuja välillä niin miten niistä tulee sitten jollekin jokin teema jokaiseen päivään mistä kirjoittaa. Näin onko jollakin hieman liian suuri vaatimus ketjulle ja sen ihmisille. Minäkin, kun olen ollut monesti jonkun mielestä jotain ikävää. Liian herkkä valittaja, kirjoittanut tylsästi, sekaisin päässäni jo jne. Näin voisin minäkin täällä päivittäin kirjoittaa ja muistuttaa jostakin ikävästä jutusta mitä on sanottu täällä. En vaa ryhtyä siihen, vaikka joskus jokin viesti on ärsyttänyt paljon ja koen melko julmana jonkun viestit itseäni kohtaan. Pitäisi muistaa kuka siellä niitä lukee. 

Jossakin ulkomaalaisella sivustolla oli hyvä lause, jossa luki, että muistakaa, että täällä kirjoittavat ihmiset ja viestejä lukevat myös ihmiset. Näin emme ole mitään tekoälyn hahmoja täälläkään  sentään ja se pitäisi ottaa tekstissään huomioon. 

Vierailija
1916/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhaa ketjua ei löydy mistään. Olisi ollut kiinnostavaa lukea niitä viimeisiä viestejä, joiden syystä on nyt kuulemma lukittu. Onko poistettukin ? Miksi se poistettiin ? Poistattiko Doris sen ?

Löytyy toki,

Arkisto

Vierailija
1917/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmas kerta toden sanoo, on ehkä liian pitkiä lainauksia, kun jo 2 viestiäni hukkunut johonkin.

Myöhäisherännäisenä siihen suljettuun ketjuun kirjoittelin. Doris loukkasi tunteitani ja ajoi minut ei-toivottuna pois . Kirjoitukset löytyvät sieltä jos löytyvät. Jos Doris ei ole loukkauksiaan poistattanut.

Kuulumisia, kun on ketjun aiheena: Timanttimaalaukset loppusuoralla, seinät täynnä.

Timanttityttö

Muistan sinut kyllä. Timanttityöt ja joku massa josta teit. Nämähän on kaikki avoimia ketjuja kaikille ja kaikki saa kirjoittaa. Sanoman ketjuja nämä on, heidän ohjeet, ei näihin kirjoittamista kukaan saisi yrittää rajoittaa.

Vierailija
1918/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timanttityttö

Muistan sinut kyllä. Timanttityöt ja joku massa josta teit. Nämähän on kaikk

Mutta kun D poisti viestini. Monta kertaa selittämättä. Ei ollut ketjuun sopivaa hänen mielestään.

Kässäope

Vierailija
1919/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tykätään tästä. 

Miksi sinun piti aloittaa solvaaminen ja poistaminen. Sinä sen aloitit. Poistit aamurakastelusta kertovat ihanat kirjoitukset. Siitä se alkoi. Haukuit ja riitelit. Sinä pilasit ketjun!

Valhetta taas. Peru tämä

Sahtia, sahtia!

Vierailija
1920/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vanha ketju löytyy edelleen. Ne viimeiset päivät siellä olivat ap:n kohdistuvaa arvostelua ja ikävää tekstiä häntä kohtaan sekä muiden yritys saada keskustelu muille raiteille eli kuulumisiin osittain ikävänä tekstinä myös vastapuolen puolelta. 

Siinä sivussa jotkut yrittivät kuulumisiaan kertoa, mutta ne hukkuivat sinne muun joukkoon. Tämä tiivistelmänä. 

Tietynlaista kiusaa on minusta silti sekin, että viedään ihmisiltä paikkoja kirjoittaa eli jonkun pakko saada ketjut kiinni, jotta minäkään en voisi enää kirjoittaa edes tänne. Ja aina tälläisenä hetkenä toivon, että minulla olisi edes yksi tai pari ystävää joiden kanssa kirjoittaa, ettei tarvisi toisaalta alentaa itseään tunnustamalla missä jamassa olen tähän liittyen ja todeta, kuinka tärkeä joku ketju täällä itselleni on. Miettikää sitä ennen kuin tämäkin ketju menee kiinni. 

Juuri vähän aikaa sitten luin tapauksesta missä eräs nuori mies oli pelastanut toisen häntä nuoremman miehen hengen olemalla vaan mukava ja jossain netin pelimaailmassa oli hänen kanssaan keskustellut, kun oli hänellä vaikeaa aikaa ja tämä nuorempi tunnusti, ettei ollut enää nähnyt syytä elää enää, koska jotkut ihmiset olivat aiemmin samalla sivustolla pilkanneet häntä ja kehottaneet päättämään päivänsä. Näin nettikään ei siinä mielessä ole mikään paikka missä saisi purkaa vihaa keheenkään sillä et voi ikinä tietää kuka lukee niitä viestejä ja mikä ihmisen tilanne on. 

Samalla minä tiedän, kun kirjoitin chatissa Danin kanssa, että sielläkin kävi pari yksinäistä ihmistä myös keskustelemassa. Eräs pyörätuolissa istuva vanhempi  mies Saksasta, joka oli varmaan melko sairas. Hän kävi lähes joka ilta ja istui sotkuisessa pimeässä kämpässään. Ei osannut englantia, mutta Dan osasi Saksaakin niin tykkäsi kirjoitella hänen kanssaan. Lisäksi kirjoitteluun osallistui jotain pitkän matkan purjehdusta tekevä nainen ja kirjoitti veneestä sinne usein. 

Näin sielläkin monesti korostui se, että moni yksinäinen minä mukaan lukien sinne ajautui. Näin näin myös netti korvaa seuraa tielyllä osin ja toisille on ainoa paikka keskustella edes jotain. Taas pitkästi, mutta minä olen surkeassa asemassa mitä sosiaaliseen elämään tulee. Täytyy se todeta ja en ala enempää siitä enää kirjoittaa. 

Ketju on lukittu.