Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu
Kommentit (2061)
Vierailija kirjoitti:
Doris, sinä et ole avannut tätä ketjua. Osoita kuinka kannat vastuusi ja poistu. Ole kiltti P:lle, kun sitä empaattisuuttasi olet mainostanut. Ketju jää ja sinä kiusaaja poistut. Kaikilla on hyvä olla. Työpaikalla ja koulussakin kiusaaja erotetaan uhreista.
Oikea äitikin antaa lapsensa itsenäistyä ja alkaa elää omaa elämää. Päästä vapaaksi. Idea oli sinun ja se kantoi hetken, nyt se on huono idea eikä voi elää näin.
Me emme anna periksi, ennen kuin D poistuu.
Meitä on paljon, kuten eilen huomasit. Entiset kiusatutkin kertoivat eilen kiusallisia totuuksia. Pyysit todisteita ja me saimme ne.
Jollet D lähde suosiolla, me savustamme sinut pois. Enää et saa kiusata muita. Se on nyt loppu!
Vierailija kirjoitti:
Timanttityttö ja äikänope, hienoa kuulla teistä. Anteeksi, ettemme silloin puolustaneet teitä ja muita poisajettuja. Nyt on toinen tilanne.
Tähän sanoisin sen verran, että jos ei päivystänyt ketjussa klo 7-23, niin kommenttien poistovimman yllyttyä ei kyllä läheskään aina tiennyt, kuka oli sanonut ja mitä. Oli siis vaikea lähteä puolustamaan ketään, kun kommentit, joista koko kiista oli saanut alkunsa, olivat jo kadonneet. Vähän samaa kuin oli aikoinaan omien lasteni kanssa eli jos en ollut paikalla todistamassa jotain niiden välillä sattunutta asiaa, sitten mulla oli vain toisen sana toisen sanaa vastaan. Eipä auttanut muu kuin saada heidät keskenään sopimaan asia. Mutta he olivat vielä lapsia, en ole ajatellut, että aikuistenkin nahinoihin pitäisi tulla "äidiksi" väliin.
Timanttityttö ja äikänope, hienoa kuulla teistä. Anteeksi, ettemme silloin puolustaneet teitä ja muita poisajettuja. Nyt on toinen tilanne.
Tähän sanoisin sen verran, että jos ei päivystänyt ketjussa klo 7-23, niin kommenttien poistovimman yllyttyä ei kyllä läheskään aina tiennyt, kuka oli sanonut ja mitä. Oli siis vaikea lähteä puolustamaan ketään, kun kommentit, joista koko kiista oli saanut alkunsa, olivat jo kadonneet. Vähän samaa kuin oli aikoinaan omien lasteni kanssa eli jos en ollut paikalla todistamassa jotain niiden välillä sattunutta asiaa, sitten mulla oli vain toisen sana toisen sanaa vastaan. Eipä auttanut muu kuin saada heidät keskenään sopimaan asia. Mutta he olivat vielä lapsia, en ole ajatellut, että aikuistenkin nahinoihin pitäisi tulla "äidiksi" väliin.
No tämäpä, kun D päivysti ja poisti heti ne, joista ei tykännyt. Oikeastiko et ole huomannut D:n harjoittamaa kiusaamista ja eri persoonia vai etkö vain välittänyt?
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi täällä on kehuskellut vpn-yhteyksillään. Muuten voi poistot asiallista viesteistä olla vaikeita. Törky onneksi poistuu helpommin.
Hauskasti D kutsuu tätä nyt "julmaksi ajojahdiksi" ! Sitähän D itse on harjoittanut koko ketjun ajan. Nyt on vuorossa hän. Kyllä, tämä on nyt julma ajojahti kiusaajan poistamiseksi. Ajetaanhan häirikkösudetkin pois ihmisten pihoilta.
No tämäpä, kun D päivysti ja poisti heti ne, joista ei tykännyt.
Sivusta tämä: miksi luulet D:n poistaneen? Miten? Kehuiko vpn:llään?
Helppo heitellä jatkuvasti syytöksiä vailla totuuspohjaa.
Nro 1947: "No tämäpä, kun D päivysti ja poisti heti ne, joista ei tykännyt. Oikeastiko et ole huomannut D:n harjoittamaa kiusaamista ja eri persoonia vai etkö vain välittänyt?"
Mulle se ketju oli kuulumisia varten, ei muiden kirjoittajien keskinäisten kiistojen välienselvittelyä varten. Hypin jo silloin yli hyvin monet kommentit, jotka eivät olleet mitään kuulumisia. En mä naapureidenkaan keskinäisiin nahinoihin puutu. Lasten - siis naapureiden lasten - nahinoihin voin puuttua, mutta en aikuisten. Joten ei, en välittänyt, koska mua ei kiinnostanut ne nahistelukommentit vaan ainoastaan kuulumiset. Mä seuraan paljon enemmän muita ketjuja kuin kuulumisketjuja ja silloin aiemmin piti vielä tehdä töitäkin päivän aikana leipänsä eteen ja paljon muutakin (mm koiran ulkoilutukset ja muistisairas äitini), niin se ei nyt vaan olisi ollut oman ajankäyttöni suhteen mielekästä alkaa vielä puuttua aikuisten ihmisten nettinahinointiin.
Voitaisko pliis vihdoin palata aiheeseen?
Hieno pakkasilma, utua. Pilvinen sää. Lohimedaljonkia ruokana, pottumuussi.
Mukavaa lauantaita kaikille :)
no.
syytön kunnes toisin todistetaan
Naurettavaa syyttelyä. Ilman todisteita.
Tiedätte kai somen huijarit, ettehän lankea heihin?
Täällä viitataan vuosien vanhoihin tapahtumiin. Täyttä valhetta. Ei faktaa.
Käyttäkää järkeänne.
No, Nyt on todistettu, Timanttityttö ja Kässäope todistivat eilen D:n harjottamaa sensurointia, poisajoa ja ilkeilyä. Todistetusti SYYLLINEN.
Rangaistus: HÄÄTÖ KETJUSTA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Miksi piti pilata tämä? Solvaamalla, ilkeilemällä, poistamalla? Kun olisi vaan voinut valita toisen ketjun, kaappaamatta tätä? Yrittämättä muuttaa toimiva.
Me tykätään
Sahtia, sahtia!
Oletko paljonkin juonut?
Vierailija kirjoitti:
Voitaisko pliis vihdoin palata aiheeseen?
Hieno pakkasilma, utua. Pilvinen sää. Lohimedaljonkia ruokana, pottumuussi.
Mukavaa lauantaita kaikille :)
Mukavaa lauantaina sinullekin :) Mä ostin itselleni airfryer-miniuunin. Totesin, että tuo hellan iso uuni on vähän turha, kun tekee vain pieniä määriä ruokia. Lisäksi tuo miniuuni kuluttaa sähköäkin huoumattavasti vähemmän. Sähköstä tulikin mieleeni, että nyt, kun olen kissan takia antanut olla alakerran kylppärissä lattialämmityksen päällä (kissa rakastaa nukkua siellä lattialla ohuen tyynyn päällä), niin sähkölaskuni on tuplaantunut. Syksyllä 2022 kokeilin kuukauden verran, miten mikäkin sähkönkäyttöni vaikuttaa sähkölaskuun ja jo silloin totesin, että se lattialämmitys on puolet koko sähkönkulutuksestani. Ei se nyt sinällään haittaa ja koska tuo kissa on jo 18 v, niin ajattelin tän talven pitää ihan vaan kissaa varten sen lattialämmityksen päällä. Ehkä jonnekin helmikuun loppuun asti. Mutta nyt siis pitäisi perehtyä sen miniuunin käyttöohjeisiin.
Tein eilen vanhanaikaista maksakastiketta ja sen kanssa keitettyjä perunoita. Sitä riittää vielä lounaaksi, mutta jotain pitää kai hakea kaupasta päivällistä varten. Lohimedaljonkin kuulostaa kyllä aika hyvältä :)
Vierailija kirjoitti:
no.
Käyttäkää järkeänne.
No, Nyt on todistettu, Timanttityttö ja Kässäope todistivat eilen D:n harjottamaa sensurointia, poisajoa ja ilkeilyä. Todistetusti SYYLLINEN.
Rangaistus: HÄÄTÖ KETJUSTA!
Muitakin todistajia on, yksi tosin jo kuollut, mutta huhuilemalla saadaan koolle varmaan muitakin. Me silminnäkijät todistamme myös D:n syylliseksi. Joten ala painua pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doriksesta jankuttava pilaa ketjun. Jankuttaja pois.
Sitten astuu uusi jankuttaja tilalle. Ja taas uusi jne.
Kertokaa, miksi haluatte sallia Doriksen huonon kytöksen.
Doriksen Kytöksen?
Kukas täällä nyt poistaa viestejä? Läpinäkyvää!
Vierailija kirjoitti:
no.
Käyttäkää järkeänne.
No, Nyt on todistettu??? Miten. Miten todistetaan kuka poisti? Miten todistetaan, kun toisten nimissä ilkeillään??? Kukkakimppu, Mauritius, monet muut.
Kysyn vaan :(
Härskiä, kun D vieläkin alapeukuttaa Timanttityön ja Kässäopen kirjoituksia! Jatkaa kiusaamista vieläkin! Uskomaton!
no.
Käyttäkää järkeänne.
No, Nyt on todistettu??? Miten. Miten todistetaan kuka poisti? Miten todistetaan, kun toisten nimissä ilkeillään??? Kukkakimppu, Mauritius, monet muut.
Sinähän se olet pahin muiden nimissä kirjoittelija ollut. Puutarhuri, bloggari, Yh-äiti, lukiolainen, äikänope, toimittaja, mummeli, perheenäiti, jne. Ei muut tuollaista olisi edes ajatellut. Sinä feikkasit muita alusta lähtien.
Kun sinut on häädetty, ilkeilyt jää pois, siten todistetaan, että sinä se ilkeilijä olet. Muissakin ketjuissa. Tylsissäkin ilkeilit, mutta yritykseksi jäi.
Vierailija kirjoitti:
no.
Käyttäkää järkeänne.
Sinähän se olet pahin jankuttaja ja ilkeilijä. Kun sinä jäät pois, ketju rauhoittuu ja keskittyy otsikkoon: Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Tylsää. Hitonmooset pakkaset on, ok, hyvä syy lojua kotona mut vit..aa ku ei oo mitään mielekästä tekemistä, kukaan ei pyydä käymään ei vaikka edes pizzalle. Mun pitäs hankkia uusia ystäviä joiden kanssa ees kerran kk tekis jotain. Olen yksinäinen.
Mua huolestuttaa tää suuntaus et alan jo 55 v mökkeytyä yksin kotinurkkiin. Olen kuitenkin aiemmin elänyt hyvinkin vilkasta ja virikkeellistä elämää, reissannut, matkustellut, tehnyt viikonloppureissuja lähimaihin ym. Työ on vienyt mukanaan, ollut haasteellista mutta mielekästä jossa pääsin näyttämään osaamiseni. Voitteko kuvitela, nautin joskus työstäni.
Nykyinen työ on mielenkiinnotonta, typerää, evvk, liian helppoa minulle ja firman heikko toimivuus, sekoilu ja hidastempoinen jaarittelu, mistään ei tule valmista, on vastuuta mut ei juuri mihinkään merkittävään päätösvaltaa, ammattitaidottomat vanhat horiskot kollegat ja johto tuskastuttaa epäloogisuudellaan ja sillä et heillä ei ole kokemusta mistään muusta kuin tästä yhdestä työnantajasta.
Voi kumpa elämässä tapahtus jotain mistä saisin virtaa ja joka toisi kestohymyn taas huulilleni.
Keskiviiikona palasin töihin ja tänään lauantaina huomasin että olen aivan poikki edelleen vaikka nukuin yön hyvin.
Pakotin itseni ulos lenkille ja samalla hain paketin automaatista joka on siirtynyt melko kauas haettavaksi.
tänään en jaksa lähteä uudelleen ulos jotenkin vain laiskottaa.
Haluan makoilla vaan sängyssä koko loppu päivän.