Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (2061)

Vierailija
1881/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa lainata, joten sanon tähän, että itse aloin pelätä pikkuvarpaani puolesta, kun siitä lähti tunto. Ensi kerralla, jos sellaista enää tuleekaan niin laitan villasukat ja muut kuin lenkkarit jalkaan. Muistan lukeneeni joskus, että joku nuori mies menetti kätensä, kun pakkanen vei sen kuolioon.

Toinen kommentoija mainitsi kirjaston niin siinäpä minullekin huomenna tekemistä. On lukemiset jääneet vähemmälle.

Vierailija
1882/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt:

Olen selannut aiemman ketjun äärestä laitaan. 2022-23 oli todella leppoisa ketju. 2024 alkoi pikkuhiljaa kiristyä aiheet. Mielipiteet.

2025 alkoi selkeästi ilkeily, kommenttien arvostelu. Myös toisten nimissä kirjoittelu. Esim Mauritiuksen matka esitettiin seksireissuna. Samaan aikaan alkoi viestien poistelu ilkeilynä. Ihan tavallisten viestien poisto. Ja sitten alkoi Ap:n solvaus. Syytökset muiden ketjujen avauksiin, mitkä heti korjattiin. Siellä on tallessa.

Samoin: mitään kuolevan ihmisen ilkeilyyn ei löydy sanaakaan.

Siis. Lopettakaa asiattomat syytökset. Heti.

Ja en ole D, vaan flunssainen tavis

Siis todella. Yllätyin minäkin lukiessani lutuisaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1883/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei emännästä tykätty. Oltiin vaan hienotunteisia eikä sanottu suoraan, että sen touhut oli shittiä. Itse se eli omassa kuplassaan. Kuvitteli oikeasti omaavansa erikoisoikeuksia ketjus

Älykkäät kirjoittajat poistui, lauma jäi. Oli kiusallista lukea emännän juttuja, aina samaa. 

En tiedä älykkyydestäni tai mielenkiintoisuudestani, no joku kuitenkin kaipasi kuulumisiani muutaman viikon radiohiljaisuuteni jälkeen.  Minua Doris loukkasi henkilökohtaisesti, ilmeisesti en sopinut HÄNEN ketjuunsa, siksi lopetin kirjoittelun. Olen kyllä aika ajoin käynyt lukemassa ja yhdyn kritiikkiin Doriksen käytöksestä.

Timanttityttö

P.S. Irvileukojen ei kannata ruveta saivartelemaan 'yhdyn'-sanasta. Tai no, aivan sama, kirjoitatte mitä kirjoitatte, en halua syyllistyä dooristeluun.

Kyllä minä muistan Timanttitytön. Kuka vain voi kirjoitella Timanttityttönä. Yrittihän joku kirjoitella kukkakimppunakin.

Vierailija
1884/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin: totuus on luettavissa ed. Ketjusta.

Lukekaa sieltä, älkääkö uskoko jotain trollikostajaa, erikoismiestä piilaaksosta.

Onneksi on loistava hyväntuulen ketju tallessa, niitä ei enää synny.

Vierailija
1885/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tautaa olla vain D:n valitsemat viestit jäljellä siellä, muut poistettu.

Vierailija
1886/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki päivät samanlaisia

Vierailija
1887/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lumienkelin eteiseen

Vierailija
1888/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeilyä on lähes jokaisessa ketjussa. On minunakin esiinnytty ja jaettu kokemustani useammassa vastaavanlaisessa ketjussa. Juku/jotkut ovat todella sairaalloisia toisia kohtaan. Muuttelevat totuutta ja poistavat oikaisevat viestit.

Se joka esiintyy toisina on varmasti yksi ja sama tyyppi. Joku sanoi vähän aikaa sitten, että olisi kiva tavata paikan päällä tälläinen trollaaja ja mulla myös on samat fiilikset. Mikä on pielessä ihmisessä joka ei kykene asialliseen kommunikointiin?

Vierailija
1889/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä minä muistan Timanttitytön. Kuka vain voi kirjoitella Timanttityttönä. Yrittihän joku kirjoitella kukkakimppunakin." 

Minäkin muistan hänet. Mietin vaan, että jos hän tahtoo niin voisi kertoa miksi lähti ketjusta ja minkä koki ikävänä. Minäkin vaan muistan, että hän kirjoitti monesti myöhään iltaisin samoihin aikoihin kuin itse ja jäi mieleeni näin. Kai minäkin vaan aikana odottelin häntä takaisin ketjuun. Tarkemmin en nyt muista asiaa. - P

Vierailija
1890/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei emännästä tykätty. Oltiin vaan hienotunteisia eikä sanottu suoraan, että sen touhut oli shittiä. Itse se eli omassa kuplassaan. Kuvitteli oikeasti omaavansa erikoisoikeuksia ketjus

Älykkäät kirjoittajat poistui, lauma jäi. Oli kiusallista lukea emännän juttuja, aina samaa. 

En tiedä älykkyydestäni tai mielenkiintoisuudestani, no joku kuitenkin kaipasi kuulumisiani muutaman viikon radiohiljaisuuteni jälkeen.  Minua Doris loukkasi henkilökohtaisesti, ilmeisesti en sopinut HÄNEN ketjuunsa, siksi lopetin kirjoittelun. Olen kyllä aika ajoin käynyt lukemassa ja yhdyn kritiikkiin Doriksen käytöksestä.

Timanttityttö

P.S. Irvileukojen ei kannata ruveta saivartelemaan 'yhdyn'-sanasta. Tai no, aivan sama, kirjoitatte mitä kirjoitatte, en halua syyllistyä dooristeluun.

olen seurannut ketjua, en nimimerkkiäsi muista.

todista toki syytöksesi. Dooristeluun

ymmärrät kai feikit sivuilla

Vierailija
1891/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa! Aloitin laihiksen!

Mut aloitan sen 1-2 kertaa viikossa anyway.

Vierailija
1892/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös heti N61 alkanut lällyttää mukaempaattista "Muista syödä, juoda, puhua." Oli niin lapsellisia itsestäänselvyyksiä että oksetti. Ja valehahmot tuli myös nopeasti kuvaan. Eikä kukaan usksltanut sanoa vastaan. Lauma hymisteli toisilleen kuin pyhäkoulussa. Onneksi nyt on terve meno. Ei tarvita emäntää, kaikki kyllästyivät siihen. 

2vuotta oli tosi mukavaa, kannustavaa :)

Lueskelin just. Lammas, P teilläkin oli kivat jutut, jo silloin.

Jatkan lukemista, flunssassa sängyssä lojuen.

Oi. Miten rattoisaa luettavaa. Emännästä tykättiin.

Sekö kostajaa riepookin? Lue itse!

Mukava oli ketju. Todistettavasti. Reilut 2 vuotta. Ennen trollia.

Sinun mielestäsi ja hovisi mielestä. Itsevaltiaina karkottelitte ja arvostelitte muita. Mukavaahan sellainen sairas vallankäyttö on, jos siihen on taipumusta. Kyllä se varmasti veettää, kun siihen aletaan puuttua ja valtaa nakertaa. 

Olen D:lle kohdistanut täällä joskus suoria kysymyksiä. Hän ei vastaa koskaan tai luettelee vanhaa liturgiaa tai joku vastaa hänen puolestaan. Toivoisin, että hän itse vastaisi.

D, ymmärrätkö itse, miksi toimintasi on väärin?

Vierailija
1893/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Timanttityttö

olen seurannut ketjua, en nimimerkkiäsi muista.

todista toki syy

Lopettakaa kaunistelu. Se on noloa.

Vierailija
1894/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkeilyä on lähes jokaisessa ketjussa. On minunakin esiinnytty ja jaettu kokemustani useammassa vastaavanlaisessa ketjussa. Juku/jotkut ovat todella sairaalloisia toisia kohtaan. Muuttelevat totuutta ja poistavat oikaisevat viestit.

Se joka esiintyy toisina on varmasti yksi ja sama tyyppi. Joku sanoi vähän aikaa sitten, että olisi kiva tavata paikan päällä tälläinen trollaaja ja mulla myös on samat fiilikset. Mikä on pielessä ihmisessä joka ei kykene asialliseen kommunikointiin?

Nimenomaan: Dooris esiin.

Vierailija
1895/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohis tämä:

Ap ketju oli tosi mukava. Pitkään. Just se tavallinen, arkinen, mukava.

Muita räväkämpiä ketjuja on riittämiin.

Miksi piti pilata tämä? Solvaamalla, ilkeilemällä, poistamalla? Kun olisi vaan voinut valita toisen ketjun, kaappaamatta tätä? Yrittämättä muuttaa toimiva.

Me tykätään tästä. Tavallisesta, arkisesta, mukavasta. Puutarhasta, kukista. Leipomisesta. Askartelelusta, käsitöistä. Taiteesta, elokuvista.

Antakaa meidän pitää tämä. Kiitos

Vierailija
1896/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paskaa kuuluu juuri tänään. Vaimo sai skitsokohtauksen että hänen lautasiaan ei saa käyttää ruokailuun.Ajoin ympäri kaupunkia ruokaa ja tupakkaa hakemassa rouvalle ja kun muiden massut oli täynnä ruokaa ajattelin vihdoin safkata kylmän ruoan itsekin.Ei saanut ottaa lautasta kun ne oli hänen ja minä en ole tiskannut.Lupasin tiskata astian käytön jälkeen kuten yleensäkin teen, mutta ei käynyt.Seuraavaksi vuorossa oli haukkuminen miten naamani näkeminen vituttaa, elämäntyylini ja suurentunut maha. Kerroin sitten miten hänkään ei enää pian viisikymppisenä ole aivan missin mitoissa mutta minä en ole asiasta moksiskaan vaan se on normaalia.Hän jatkoi vittuiluaan kunnes suutuin ja korotin ääneni miksi on tehtävä pakosti riita tyhjästä? Hän makaa perseellään aamusta iltaan ja jos nyt on pari lautasta tiskannut ei se mikään uroteko ole.Minä ajan lapset kouluun , eskariin, harrastuksiin, hoidan kauppareissut yksin huollan auton krapaan ikkunat jne jne mamman maatessa sohvalla.Hän ei tee mitään näistä, koskaan. Ei voi mennä kauppaan kun ei ole hyviä vaatteita tms tekosyy.Kun kaveri pyytää juoruamaan baariin, on vartissa käyty suihkussa ja minun tulee viedä ja hakeakin oli kello vaikka keskiyö. 

Jos vaimo osaisi pitää naamansa kiinni eikä vittuilisi, meillä ei olisi koskaan riitoja, minä kun en näitä ulostuloja harrasta.

Kun korotan ääneni, lapsille hän kertoo isän olevan paha.Tämä syö sielua pahiten. Ei kukaan yksinään riitele, mutta äiti on lapsille pyhä ja isä aina väärässä.

Avioeron tahtoisin, mutta kun menetän lapset siinä varmasti.

Mitä tässä voi tehdä paitsi kärsiä vaan kunnes lapset ovat vanhempia ja avioeron tullessa vaimolle vissiin kuuluu minun raatamalla ansaitusta sitten puolet eli vituiksi menee sekin homma.

Vierailija
1897/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeilyä on lähes jokaisessa ketjussa. On minunakin esiinnytty ja jaettu kokemustani useammassa vastaavanlaisessa ketjussa. 

Nimenomaan: Dooris esiin.

no.

syytön kunnes toisin todistetaan

Naurettavaa syyttelyä. Ilman todisteita.

Tiedätte kai somen huijarit, ettehän lankea heihin?

Täällä viitataan vuosien vanhoihin tapahtumiin. Täyttä valhetta. Ei faktaa.

Käyttäkää järkeänne.

Vierailija
1898/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole Dorista täällä aikoihin näkynyt,

Varmaan katuu ketjun avaamista, kun alun jälkeen pskaksi meni.

Oli kyllä tosi kiitelty avaus

Minä  R. I. P

Vierailija
1899/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on niin paljon ilkeyttä, yksinäisiä ihmisiä ja kiusaamista, että olisi mukavaa, että olisi edes yksi paikka, jossa voisi jutella kuulumisia ilman kiusaamista.

Minulla oli tavallinen iäkkään eläkeläisrouvan päivä. Kävin kaupassa, vaikka oli aika kylmä. Ilahduin, kun ystäväni soitti illalla. Montaa heitä ei ole enää elossa. Toivottavasti huomennakin paistaisi aurinko.

Vierailija
1900/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paskaa kuuluu juuri tänään. Vaimo sai skitsokohtauksen että hänen lautasiaan ei saa käyttää ruokailuun.Ajoin ympäri kaupunkia ruokaa ja tupakkaa hakemassa rouvalle ja kun muiden massut oli täynnä ruokaa ajattelin vihdoin safkata kylmän ruoan itsekin.Ei saanut ottaa lautasta kun ne oli hänen ja minä en ole tiskannut.Lupasin tiskata astian käytön jälkeen kuten yleensäkin teen, mutta ei käynyt.Seuraavaksi vuorossa oli haukkuminen miten naamani näkeminen vituttaa, elämäntyylini ja suurentunut maha. Kerroin sitten miten hänkään ei enää pian viisikymppisenä ole aivan missin mitoissa mutta minä en ole asiasta moksiskaan vaan se on normaalia.Hän jatkoi vittuiluaan kunnes suutuin ja korotin ääneni miksi on tehtävä pakosti riita tyhjästä? Hän makaa perseellään aamusta iltaan ja jos nyt on pari lautasta tiskannut ei se mikään uroteko ole.Minä ajan lapset kouluun , eskariin, harrastuksiin, hoidan kauppareissut yksin huollan auton krapaan ikkunat jn

Oletko katsonut Weksin oma elämänkerta videon/leffan? Voisit samaistua siihen Weksin isän rooliin.

Ketju on lukittu.