Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu
Kommentit (1011)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavan museokierrospäivän jälkeen rauhallinen koti-ilta. Koneellinen pyykkiä kuivumassa.
Me lapseton pariskunta emme joulusta stressaa, olemme kaksin kotona, lahjoja emme osta toisillemme emmekä muille.
Hyvää ruokaa pitää kyllä ostaa pöytään.💐
Jokainen voi toivottavasti saada juuri haluamansalaisen joulun. Paljon ruokaa ja lahjoja, kaunista musiikkia, saunaa, kuusta, kynttilöitä, hautausmaakierrosta, sukulaisia, joulukirkkoa jne tai jotain näistä/ei mitään?
Hyvänmielen kommentti, tuo ihana tunne kun päivä on ollut mieleinen ja pyykki kuivumassa, samaistun täysin. Pienistäkin asioista tyytyväisyys nousee.
Tämä. Tavallinen arki on parasta. Kun on ollut vastoinkäymisiä kylliksi, oppii nauttimaan arjes
Kyllä elämässä pitää olla vaihtelua, muutoksia ja juhlavia kohokohtia. Muuten kuolee pystyyn. Itse ei huomaa, mutta elämä kapeutuu kuluksi jääkaapin ja vessan välillä, ja siinä ne kerrottavat kuulumiset on. Ei, vaihtelu ei tarkoita parinvaihtoa, ettei siinäkin taas joku näe jotain.
Matkustaminen virkistää aina. Ei tarvi lähteä Balille, ihan naapurikaupunki riittää. Kävelee, käy jossain tapahtumassa ja kahvilla.
Joku kirjoitti poistoista. Kivat viestit poistuu, yksi kehuskeli vpn yhteydellään.
Paljon mukavia viestejä poistuu, ja niitä missä kritisoidaan saman jankkausta.
Sensuuria pahimmillaan. Sananvapauden rajoittamista.
Kirjoitin kauniista joululauluista, poistui heti.
Monet viestit ehdin lukea, mutta kun palasin kommentoimaan, olivat kadonneet.
Tylsää kirjoittaa turhaan.
Sen sijaan, että pelättäisiin jotain vpn-yhteyttä kuin mörköä, pitää keskittyä asian ytimeen. Mikä tämän sodan tänne ja sinne toiseen ketjuun on alunperin synnyttänyt? Se asia pitää muuttaa.
Ketju on sairas ja paras tapa hoitaa sairautta on puuttua sen syyhyn. Ei kritiikkiä tyhjästä tule.
Vierailija kirjoitti:
Lappi. Pitkäaikainen unelmani on viipyä koko kaamos siellä. Kokea se kerran elämässä. Yöttömän yön ajan olen elänyt useinkin.
Voipi jäädä haaveeksi, mutta pitäähän ihmisillä unelmia olla.
Aikoinani olen reissannut paljon ulkomailla, vaellusta vuorilla, hiekkadyynit ja laivamatkat yms. Nyttemmin olen vielä tarkemmin tiedostanut, miten paljon nähtävää ja koettavaa on kotimaassakin.
Villahousu, N54. Mitäs teille kuuluu?
Kotimaassa on tosiaan paljon nähtävää. Kotimaan matkailu on vaan hintavaa verrattuna ulkomaan matkoihin. Jos vie lapset Linskille ja yöpyy vähän paremmassa hotellissa, reisun hinnalla pääsee jo viikoksi Etelään.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan, että pelättäisiin jotain vpn-yhteyttä kuin mörköä, pitää keskittyä asian ytimeen. Mikä tämän sodan tänne ja sinne toiseen ketjuun on alunperin synnyttänyt? Se asia pitää muuttaa.
Ketju on sairas ja paras tapa hoitaa sairautta on puuttua sen syyhyn. Ei kritiikkiä tyhjästä tule.
Paras tapa hoitaa ketjua on pysyä asiassa ja kohtelias käytös. Trollaus on kiellettyä.
Pysytään tässä ketjussa, pliis.
Vierailija kirjoitti:
Asiaa. Tätä ei haluta ymmärtää, juututaan vaan muihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä listaa kielletyistä aiheista olen pyydellyt. En ole saanut. Joku ystävällisesti kyllä lopulta vastasi, mutta siitä sai käsityksen, että kiellettyjä on tylsät viestit, lähinnä kai ketjua koskeva kritiikki.
Mutta kuka määrittää tylsyyden? Jonkun silmissä taas toiset asiat on tylsiä. Jatkuva jaaritus siitä, että laittaa ruokaa. Mikä kuuluminen se muka on? Kaikkihan jotain syö joka päivä tai muuten kuoltaisi pois. Vessassakin käydään, mutta siitä ei sentään kukaan raportoi. Vielä.
Viestejä poistuu koko ajan. En itse poistata mitään, hypin yli. Multa poistetaan kyllä viestejä aiheesta riippumatta. Ei tähän saa selkoa.
Jos jokainen alkaa poistattamaan mielestään tylsiä viestejä, tänne ei jää mitään, ei edes mielipiteen vapautta.
Ei kai kukaan rajo
Poistot on vanhan ketjun aloittajan tekemiä, hän haluaa eri mielipiteet nopeasti piiloon, ettei asia leviä ja silmät aukea kaikilta. Samalla menee muitakin poistoon, ettei poistaja paljastuisi. Kätevää, mutta on hoksattu jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lappi. Pitkäaikainen unelmani on viipyä koko kaamos siellä. Kokea se kerran elämässä. Yöttömän yön ajan olen elänyt useinkin.
Voipi jäädä haaveeksi, mutta pitäähän ihmisillä unelmia olla.
Aikoinani olen reissannut paljon ulkomailla, vaellusta vuorilla, hiekkadyynit ja laivamatkat yms. Nyttemmin olen vielä tarkemmin tiedostanut, miten paljon nähtävää ja koettavaa on kotimaassakin.
Villahousu, N54. Mitäs teille kuuluu?
Kotimaassa on tosiaan paljon nähtävää. Kotimaan matkailu on vaan hintavaa verrattuna ulkomaan matkoihin. Jos vie lapset Linskille ja yöpyy vähän paremmassa hotellissa, reisun hinnalla pääsee jo viikoksi Etelään.
Totta tämäkin. Luonto kiittää, kun ei lennä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs tuo 'mukava' sana hiertää. Itse en tykkää sanasta 'irvokas', mitä täällä viljellään.
Näin olemme eri mieltä asioista ja voimme vaihtaa mielipiteitä.
Mistä sanasta sinä et tykkää ketjussa?
Olen eri, mutta ei kyse ole sanoista, vaan asioista. En tykätä rajoitusyrityksistä, siitä, että joku kirjoittaja yrittää määrätä, minkälaisista asioista saa muut kirjoitttaa. "Mukava" on vaikeasti määriteltävä käsite. Mikä toisesta on mukavaa, ei toisesta ole.
Samoin asiaton-käsite. Toiselle asiatonta on muu kuin toiselle. Esim uskonto tai musiikki. Aivan eri mielipiteitä, jos kysytään kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras tapa hoitaa ketjua on pysyä asiassa ja kohtelias käytös. Trollaus on kiellettyä.
Konfrontaation pelkoa? Kissaa ei nosteta pöydälle. Matot on kohta metrin korkeudella lattiasta, kun alle piilotetaan kaikki. Näinkö elätte omaakin elämäänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä asiallisuus ja kohtelias käytös. Sillai toimin alusta lähtien jopa siellä toisessa ketjussa. P:tä satoi niskaan D:ltä. Ei kiusaajat kohteliaisuuksia noteraa. Luulin, että täällä olisi asialinja. Väärässä olin. Touvotaan parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs tuo 'mukava' sana hiertää. Itse en tykkää sanasta 'irvokas', mitä täällä viljellään.
Olen eri, mutta ei kyse ole sanoista, vaan asioista. En tykätä rajoitusyrityksistä, siitä, että joku kirjoittaja yrittää määrätä, minkälaisista asioista saa muut kirjoitttaa. "Mukava" on vaikeasti määriteltävä käsite. Mikä toisesta on mukavaa, ei toisesta ole.
Samoin asiaton-käsite. Toiselle asiatonta on muu kuin toiselle. Esim uskonto tai musiikki. Aivan eri mielipiteitä, jos kysytään kadulla.
Jos kysymys on Mitä sinulle kuuluu?
Voit vastata tänne samoin kuin vastaisit oikeassa elämässä.
Tässä ei voi kovin pahasti mennä pieleen.
Outoa, että perätään jatkuvasti kuulumisten kertomista, vaikka ketjun peruspilarit on ensin saatava kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä listaa kielletyistä aiheista olen pyydellyt. En ole saanut. Joku ystävällisesti kyllä lopulta vastasi, mutta siitä sai käsityksen, että kiellettyjä on tylsät viestit, lähinnä kai ketjua koskeva kritiikki.
Mutta kuka määrittää tylsyyden? Jonkun silmissä taas toiset asiat on tylsiä. Jatkuva jaaritus siitä, että laittaa ruokaa. Mikä kuuluminen se muka on? Kaikkihan jotain syö joka päivä tai muuten kuoltaisi pois. Vessassakin käydään, mutta siitä ei sentään kukaan raportoi. Vielä.
Viestejä poistuu koko ajan. En itse poistata mitään, hypin yli. Multa poistetaan kyllä viestejä aiheesta riippumatta. Ei tähän saa selkoa.
Jos jokainen alkaa poistattamaan mielestään tylsiä viestejä, tänne ei jää mitään, ei edes mielipiteen vapautta.
<
Syytöksesi poistattajaa kohtaan perustuu siihen, että?
Täällä moni kirjoittaa ilmiantavansa tökeröitä, ilkeitä viestejä. Saman trollausta yms.
Ne viestitkin poistuu pian.
Kukaan ei myönnä syyllisyyttä ihan tavallisten kommenttien poistoon. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy ylläpidolta, he käyttää keskustelun säännöissä tätä.
Arvasikohan tämän ketjun aloittaja, mikä sekamelska tänne kehkeytyy? Tuskinpa :(
Minusta tulee nyt tämän ketjun mode joka poistaa jokaisen viestin jossa ei kerrota kuulumisia vaan kirjoitetaan asian sivusta jotain mikä ei liity ketjun aiheeseen eli kuulumisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kysymys on Mitä sinulle kuuluu?
Voit vastata tänne samoin kuin vastaisit oikeassa elämässä.
Ei voi. Kun vastasin, että iloitsen aamuseksistä vaimon kanssa, niin kivitettiin pois ketjusta. Kun kerroin muusta päivän kuulumisista, haukuttiin ja käskettiin poistua. Ystävieni kanssa voin jutella kaikista kuulumisista, täällä ei voi. Miesvihaa toden totta.
KUKAAN EI VOI MÄÄRÄTÄ MISTÄ TÄÄLLÄ KIRJOITETAAN. EI KUKAAN. KIRJOITTAKAA VAPAASTI; EMME OLE P-KOREASSA!
Asiattomat viestit poistuu? Ei pidä paikkaansa. Ihan neutraaleja viestejä multa poistettu. Pakko sanoa, että linja vaikuttaa samalta kuin sensuuri aiemmassa ketjussa. Väärä mielipide. Ei auta, vaikka kirjoittaa kohteliaasti. En usko "häiriköksi" nimitetyn teoiksi, jos sellaista edes on. Liikaa sataa D:n porukan lasariin hyöty poistoista. Lopettakaa jo.