Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu
Kommentit (1011)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen onnellinen maalla asuva. Rauha ja hiljaisuus ympäröi.
Rauha ja hiljaisuus voi olla tylsiä, kun tulet kuitenkin ketjuun. Täällä niistä ei ole vaaraa.
Olen eri, mutta omaan elämääni kuuluu niin paljon touhua ja tekemistä, että joskus istahdan, vilkaisen muutaman Vauvaketjun, sähköpostin ja luen uutisia. Säätiedot myös. Siihen menee muutama minuutti. Sit taas puuhaamaan: tänään lumitöitä, ruoanlaittoa. Teen listan vielä hankittavista joulujutuista. Haen lehden lootasta ja luen. Ehkä käsitöitä. Lisää lumitöitä.
Näin se päivä kuluu, ei ole tylsää :)
Mitäs sinulle kuuluu?
Vähän samaa. Uutisia tulee seurattua. En tosin viihdy mökillä maalla enkä pidä kotitöistä, käsitöistä tai muustakaan puuhailusta. Ymmärrän kyllä, että monet pitää. Lapin matkat vaelluksineen on mun juttu, samoin kansallispuistot. Ei kyllä talvisin.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs tuo 'mukava' sana hiertää. Itse en tykkää sanasta 'irvokas', mitä täällä viljellään.
Näin olemme eri mieltä asioista ja voimme vaihtaa mielipiteitä.
Mistä sanasta sinä et tykkää ketjussa?
Kiltit, kuulumiset, kerrohan, Sinä isolla kirjaimella, toope, huisi, oitis, nuoruudenrakkaus, höpsö, idiootti, Booring, hullu, naurattaa, ei ole näkynyt täällä pitkään aikaan jne.
On paljon sanoja, jotka herättävät negatiivisia tunteita.
No voihan.. Aamuinen pitkä viestini on poistettu. Selittäkää joku, että miten ne siis poistuu? Joku ilmiantaa ja ne poistetaan? Eikö kukaan ylläpitäjä edes tarkista, että onko oikeasti asiaton viesti, vai miksi täysin asialliset viestit poistuu?
Turhauttaa edes kirjoittaa kuulumisia, kun poistuu.
Aamulla oli kiva yllätys kun maassa oli lunta. Nyt tosin plussalla ja sataa, joten pianhan ne katoavat. 10pv ennustekkin näyttää vaan plussaa ja suurimmaksi osaksi sadetta :/
Saimme puolison kanssa raivattua meidän kodinhoitohuoneen, se on ollut kesästä lähtien aivan järkyttävä näky, nyt on hyvä mieli kun muukin talo on siistitty ja nyt tuo ongelmahuonekkin. Joulua ennen riittää siis vaan perus ylläpitosiivous.
Aamuisesta kokkailumotivaatioavautumisestani voimaantuneena kirjoitin ylös muutamat ihan perusarkiruuat tulevalle viikolle, niin ei tarvitse miettiä. Riittää kun ostaa ainekset ja tekee vaan :D
Klo 7 herättiin aura-auton jyristessä ohi. Lunta onkin tullut reilusti ja tehtiin jo lumityöt.
Mukavaa puuhaa on se. Minä tykkään käyttää kolaa, mies mieluummin lumentyönnintä.
Outoa on kyllä millä kriteerillä viestejä poistetaan. Muisteluni lapsuuden joulusta hävisi saman tien. Erehdyin kyllä lopussa arvostelemaan tiettyä ilmiötä täällä, sen takia vissiin kalikka kalahti.
Taidan luopua 💐:n käytöstä jos sekin harmittaa liikaa.
Hyvää alkanutta viikkoa!
Lappi. Pitkäaikainen unelmani on viipyä koko kaamos siellä. Kokea se kerran elämässä. Yöttömän yön ajan olen elänyt useinkin.
Voipi jäädä haaveeksi, mutta pitäähän ihmisillä unelmia olla.
Aikoinani olen reissannut paljon ulkomailla, vaellusta vuorilla, hiekkadyynit ja laivamatkat yms. Nyttemmin olen vielä tarkemmin tiedostanut, miten paljon nähtävää ja koettavaa on kotimaassakin.
Villahousu, N54. Mitäs teille kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Minä kannatan sananvapautta. En ole poistattanut yhtään viestiä koskaan.
False flag -operation on kiinnostava ilmiö. Siinä joku itse lavastaa hyökkäyksiä (poistoja?) itseään tai joukkojaan kohtaan ja sitten valittaa niistä ja uhriutuu.
Kaikki keinot on otettava käyttöön, kun on kyse monen vuoden työn arvostelusta ja lopettamisen uhkasta. Paniikissa tulee ylilyöntejä ja hyökkäyksiä laittomin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki faktoihin perustuva asiallinen kritiikki ja muutosehdotukset näyttää poistuvan. Joku pelkää, että yhä useampi alkaa ajatella omilla aivoillaan ja tajuaa, mitä oikeasti tapahtuu.
Juuri näin. Pelkoa silmien avautumisesta. Pelkoa oman aseman heilumisesta.
Meitä tulee koko ajan lisää. Turha luulla aivottomiksi hyväksyjiksi. Fiksut huomaa valheet ja epäatasa-arvon. Ja sen peittely-yritykset.
Koulu- ja työpaikkakiusaamisessakin on ne hyväksyjät, jotka eivät tee mitään, eivät uskalla. Tai eivät näe koko julmaa kiusaamista. Kiusaajan saattamien vastuuseen on koko yhteisön asia.
Vierailija kirjoitti:
No voihan.. Aamuinen pitkä viestini on poistettu. Selittäkää joku, että miten ne siis poistuu? Joku ilmiantaa ja ne poistetaan? Eikö kukaan ylläpitäjä edes tarkista, että onko oikeasti asiaton viesti, vai miksi täysin asialliset viestit poistuu?
Turhauttaa edes kirjoittaa kuulumisia, kun poistuu.
Aamulla oli kiva yllätys kun maassa oli lunta. Nyt tosin plussalla ja sataa, joten pianhan ne katoavat. 10pv ennustekkin näyttää vaan plussaa ja suurimmaksi osaksi sadetta :/
Saimme puolison kanssa raivattua meidän kodinhoitohuoneen, se on ollut kesästä lähtien aivan järkyttävä näky, nyt on hyvä mieli kun muukin talo on siistitty ja nyt tuo ongelmahuonekkin. Joulua ennen riittää siis vaan perus ylläpitosiivous.
Aamuisesta kokkailumotivaatioavautumisestani voimaantuneena kirjoitin ylös muutamat ihan perusarkiruuat tulevalle viikolle, niin ei tarvitse miettiä. Riittää kun ostaa ainekset ja tekee vaan :D
Täällä yksi on kehuskellut vpn yhteydellään, pystyy toistamaan ilmiantoa spämmäämällä. Toisto ilmiannoissa ratkaisee. Sananvapautta peräänkuulutetaan ja kivatkin viestit ilmiannetaan. Selkeä ristiriita!
Selvää on sekin, ettei poistattajalla kivaa kerrottavaa, kadehtii muiden mukavia tapahtumia :(
Poista toki tämäkin. Totuus sattuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki faktoihin perustuva asiallinen kritiikki ja muutosehdotukset näyttää poistuvan. Joku pelkää, että yhä useampi alkaa ajatella omilla aivoillaan ja tajuaa, mitä oikeasti tapahtuu.
Meitä tulee koko ajan lisää. Turha luulla aivottomiksi hyväksyjiksi. Fiksut huomaa valheet ja epäatasa-arvon. Ja sen peittely-yritykset.
Koulu- ja työpaikkakiusaamisessakin on ne hyväksyjät, jotka eivät tee mitään, eivät uskalla. Tai eivät näe koko julmaa kiusaamista. Kiusaajan saattamien vastuuseen on koko yhteisön asia.
Meni monta vuotta ja monta ketjua, ennen kuin tähän havahduttiin, mutta onneksi edes nyt. Moni ei varmaan jaksanut puuttua, vaikka näki kuvion, lähti mieluummin itse pois ja etsi normaaleja ketjuja ja kirjoittajia. Onneksi nyt on teitä sitkeitä, jotka taistelette muidenkin puolesta. Kiitos teille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavan museokierrospäivän jälkeen rauhallinen koti-ilta. Koneellinen pyykkiä kuivumassa.
Me lapseton pariskunta emme joulusta stressaa, olemme kaksin kotona, lahjoja emme osta toisillemme emmekä muille.
Hyvää ruokaa pitää kyllä ostaa pöytään.💐
Jokainen voi toivottavasti saada juuri haluamansalaisen joulun. Paljon ruokaa ja lahjoja, kaunista musiikkia, saunaa, kuusta, kynttilöitä, hautausmaakierrosta, sukulaisia, joulukirkkoa jne tai jotain näistä/ei mitään?
Hyvänmielen kommentti, tuo ihana tunne kun päivä on ollut mieleinen ja pyykki kuivumassa, samaistun täysin. Pienistäkin asioista tyytyväisyys nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs tuo 'mukava' sana hiertää. Itse en tykkää sanasta 'irvokas', mitä täällä viljellään.
Kiltit, kuulumiset, kerrohan, Sinä isolla kirjaimella, toope, huisi, oitis, nuoruudenrakkaus, höpsö, idiootti, Booring, hullu, naurattaa, ei ole näkynyt täällä pitkään aikaan jne.
On paljon sanoja, jotka herättävät negatiivisia tunteita.
Minä tykkään sanoista: naurattaa, oitis, nuoruudenrakkaus. Lisäksi tykkään oiva sanasta, ja monista vanhahtavista.
En tykkää idiootti ja hullu sanoista, eipä niitä kai kukaan käytäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&
Ole hyvä! Me jaksamme, vuorotellen ja yhdessä. Mutta emme lopeta koskaan. Emme ennen kuin syrjintä on loppunut.
Sitä listaa kielletyistä aiheista olen pyydellyt. En ole saanut. Joku ystävällisesti kyllä lopulta vastasi, mutta siitä sai käsityksen, että kiellettyjä on tylsät viestit, lähinnä kai ketjua koskeva kritiikki.
Mutta kuka määrittää tylsyyden? Jonkun silmissä taas toiset asiat on tylsiä. Jatkuva jaaritus siitä, että laittaa ruokaa. Mikä kuuluminen se muka on? Kaikkihan jotain syö joka päivä tai muuten kuoltaisi pois. Vessassakin käydään, mutta siitä ei sentään kukaan raportoi. Vielä.
Viestejä poistuu koko ajan. En itse poistata mitään, hypin yli. Multa poistetaan kyllä viestejä aiheesta riippumatta. Ei tähän saa selkoa.
Jos jokainen alkaa poistattamaan mielestään tylsiä viestejä, tänne ei jää mitään, ei edes mielipiteen vapautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavan museokierrospäivän jälkeen rauhallinen koti-ilta. Koneellinen pyykkiä kuivumassa.
Me lapseton pariskunta emme joulusta stressaa, olemme kaksin kotona, lahjoja emme osta toisillemme emmekä muille.
Hyvää ruokaa pitää kyllä ostaa pöytään.💐
Jokainen voi toivottavasti saada juuri haluamansalaisen joulun. Paljon ruokaa ja lahjoja, kaunista musiikkia, saunaa, kuusta, kynttilöitä, hautausmaakierrosta, sukulaisia, joulukirkkoa jne tai jotain näistä/ei mitään?
Hyvänmielen kommentti, tuo ihana tunne kun päivä on ollut mieleinen ja pyykki kuivumassa, samaistun täysin. Pienistäkin asioista tyytyväisyys nousee.
Tämä. Tavallinen arki on parasta. Kun on ollut vastoinkäymisiä kylliksi, oppii nauttimaan arjesta, kivuttomasta päivästä.
Siksipä tämmöinen ketju on suosittu. Joku kertoikin, että tykkää kertoa ja lukea tavan elämästä, ei tarvitse hehkuttaa Balin lomasta, coctail-tilaisuuksista tai seurapiiritilaisuuksista.
Elämä on.
Popparit taas valmiina. Saman toistoa häviöllä olevalla, uusia hyviä faktoja oppositiolla. Ei huumoria kummallakaan. Alku näyttää opposition eduksi 8 - 2. Uusia ajatuksia ja perusteluja, muuten tulee raju häviö. Alkaako taisteluväsymys jo painaa? Jaksaa jaksaa!
Vierailija kirjoitti:
Sitä listaa kielletyistä aiheista olen pyydellyt. En ole saanut. Joku ystävällisesti kyllä lopulta vastasi, mutta siitä sai käsityksen, että kiellettyjä on tylsät viestit, lähinnä kai ketjua koskeva kritiikki.
Mutta kuka määrittää tylsyyden? Jonkun silmissä taas toiset asiat on tylsiä. Jatkuva jaaritus siitä, että laittaa ruokaa. Mikä kuuluminen se muka on? Kaikkihan jotain syö joka päivä tai muuten kuoltaisi pois. Vessassakin käydään, mutta siitä ei sentään kukaan raportoi. Vielä.
Viestejä poistuu koko ajan. En itse poistata mitään, hypin yli. Multa poistetaan kyllä viestejä aiheesta riippumatta. Ei tähän saa selkoa.
Jos jokainen alkaa poistattamaan mielestään tylsiä viestejä, tänne ei jää mitään, ei edes mielipiteen vapautta.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan rajoita 'tylsiä' viestejä. Täällä joku kehuskelee vpn yhteydellään ja ilmiantaa kymmeniä viestejä päivässä. Ei siinä ole kysymys kivasta tai tylsästä. Monet viestit katoaa aivan syyttä. Minunkin kirjoittamat.
Ylläpito valvoo ketjua lukuisten yhteydenottojen jälkeen. Asiattomat viestit poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ei kyse ole sanoista, vaan asioista. En tykätä rajoitusyrityksistä, siitä, että joku kirjoittaja yrittää määrätä, minkälaisista asioista saa muut kirjoitttaa. "Mukava" on vaikeasti määriteltävä käsite. Mikä toisesta on mukavaa, ei toisesta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häirikköä arvioivat viestit poistuu tosiaan pian.
Sananvapaus !
Luulenpa, että ylläpito valvoo ketjua. Kivat tosin poistattaa ihan joku muu :(
Älä poistata kivoja viestejä. Pliis :)
Häirikköä arvioivat viestit poistuu tosiaan pian.
Sananvapaus !
Luulenpa, että ylläpito valvoo ketjua. Kivat tosin poistattaa ihan joku muu :(