Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (1004)

Vierailija
741/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli mitä minulle (Villahousu) kuuluu. Aamuisessa viestissäni kerroin, että luovun nimimerkistä, kun huomasin ettei täällä monetkaan käytä. Mutta tosiaan viestini, kuulumisineen katosi poiston myötä. Kirjoittelen siis ilman nimimerkkiä jatkossa :)

Joku mainitsi postikortit. Voikun tulisi joulukortteja tänä vuonna. Itse joudun häpeäkseni myöntää, etten ole saanut pariin vuoteen lähetettyä kortteja. Aina päätän että nyt kyllä muistan, ja sitten se aina jää arjen jalkoihin.

Tänään pitää kipaista kaupassa, huomenna konttoripäivä ja siellä tapana viedä ennen joulua jotain herkkua, niin vien pipareita. Meillä konttorivelvoite kerran viikossa. Kirjastoonkin pitää käydä nakkaamassa pari juttua, eräpäivä on tänään, eli ei voi enää viivytellä.

Puolison kanssa käytiin lounaalla, se ollut meidän mukava pieni yhteinen hetki. 

Vierailija
742/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, poista paljon! Ketju lukitaan sitten, hyvä! Yritä jaksaa, nopeammin lukittuu. Lopullisestikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin ikkunalaudalta sinne juuri heitettyjä raakoja kananmunia kuorineen. Oikeasti joku nuorisojengi heittää mun ikkunaan pari kertaa kuussa kennollisen kananmunia. 

Täällä syrjässä asumisen hyvä puoli on, että välttyy tuollaiselta. Eräs läheinen asuu lähellä kaupunkia ja vaikka ei edes keskustassa asu niin sielläkin tuo ilmiö alkanut ja jatkuvasti jotain. Erään autokin pilattu ja tuli lommoja. Näin kiitän mielessäni, etten asu enää tuolla, kun meno on vaan pahentunut vuosien aikana tosi paljon ja arvostan rauhaa täällä. 

Vierailija
744/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tosi huonoa. Puoliso ilmoitti eilen että haluaa erota. En saanut viimeyönä oikein nukuttua ja tänään olen vuoroin kieltänyt koko asian ja vuoroin romahtanut totaalisesti. En käsitä koko asiaa. Ja tässä sitten pitäisi yrittää joulu esittää reipasta sekä lapsille että sukulaisille.

Vierailija
745/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, Villahousuhan oli ensin luokanopettaja, nyt on konttoripäivä! Opettajilla on nyt kiireisimmät kouluviikot, ei mitään konttoripäiviä koskaan. Eli valepersoona taas! Paljastui kyllä jo heti ensimmäisessä viestissä.

Vierailija
746/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan, että pelättäisiin jotain vpn-yhteyttä kuin mörköä,  pitää keskittyä asian ytimeen. Mikä tämän sodan tänne ja sinne toiseen ketjuun on alunperin synnyttänyt? Se asia pitää muuttaa. 

Ketju on sairas ja paras tapa hoitaa sairautta on puuttua sen syyhyn. Ei kritiikkiä tyhjästä tule.

Asiaa. Tätä ei haluta ymmärtää, juututaan vaan muihin asioihin.

Ratkaisukeskeisyys puuttuu. Ei korjata asioita, vaan riidellään. Ihan kuin naisvaltaisella työpaikalla, jossa työaika kuluu valtataisteluihin. Lisää miehiä ketjuun ja monipuoliset keskustelunaiheet. Pysyy ketju ryhdissä. Jokaiselle jotain. Olen siis nainen. En vihaa miehiä enkä naisia.

Vierailija
747/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tosi huonoa. Puoliso ilmoitti eilen että haluaa erota. En saanut viimeyönä oikein nukuttua ja tänään olen vuoroin kieltänyt koko asian ja vuoroin romahtanut totaalisesti. En käsitä koko asiaa. Ja tässä sitten pitäisi yrittää joulu esittää reipasta sekä lapsille että sukulaisille.

Se aamuseksi olisi pelastanut! Suosittelen muille.

Vierailija
748/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan, että pelättäisiin jotain vpn-yhteyttä kuin mörköä,  pitää keskittyä asian ytimeen. Mikä tämän sodan tänne ja sinne toiseen ketjuun on alunperin synnyttänyt? Se asia pitää muuttaa. 

Ketju on sairas ja paras tapa hoitaa sairautta on puuttua sen syyhyn. Ei kritiikkiä tyhjästä tule.

Asiaa. Tätä ei haluta ymmärtää, juututaan vaan muihin asioihin.

Ratkaisukeskeisyys puuttuu. Ei korjata asioita, vaan riidellään. Ihan kuin naisvaltaisella työpaikalla, jossa työaika kuluu valtataisteluihin. Lisää miehiä ketjuun ja monipuoliset keskustelunaiheet. Pysyy ketju ryhdissä. Jokaiselle jotain. Olen siis nainen. En vihaa miehiä enkä naisia.

Kiitos! Samaa mieltä ja nainen olen minäkin.

Vierailija
749/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, Villahousuhan oli ensin luokanopettaja, nyt on konttoripäivä! Opettajilla on nyt kiireisimmät kouluviikot, ei mitään konttoripäiviä koskaan. Eli valepersoona taas! Paljastui kyllä jo heti ensimmäisessä viestissä.

En kyllä koskaan ole väittänyt olevani luokanopettaja, vaan alusta asti kertonut, että sovelluskehitystöissä. Mutta ehkä täällä on ollut joku toinen samalla nimimerkillä.

Vierailija
750/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä koskaan ole väittänyt olevani luokanopettaja, vaan alusta asti kertonut, että sovelluskehitystöissä. Mutta ehkä täällä on ollut joku toinen samalla nimimerkillä.

Älä suotta vänkää, joku luuloharhainen täällä yhdistelee nimimerkit ja merkittömät, monien kommentit yhteen nippuun.

'Kuluuhan se nuoruus noinki ', niinkuin joku aiemmin kirjoitti:)

Vierailija
751/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttely ei auta mitään. Selkeät pelisäännöt kyllä. Ketjun säännöt on kaikkien luettavissa, mutta juuri niiden noudattamattomuus  johti alunperinkin tähän, että alkoi tulla kritiikkiä.

Täällä on eri säännöt eri kirjoittajille. Samanmielisiä suojellaan, muita moititaan. Lapsellista haukkumista piisaa. Kaikkien pitää olla tasavertaisessa asemassa.

Mulle on ihan sama jo, poistetaanko viestini vai ei. Mielipiteitteni takana seison kuitenkin.

Vierailija
752/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, poista paljon! Ketju lukitaan sitten, hyvä! Yritä jaksaa, nopeammin lukittuu. Lopullisestikin.

Täällä on Karman laki astunut voimaan. Kun tarpeeksi poistaa muiden viestejä ja rajoittaa kirjottamista, alkaa omatkin poistua. Aika yksinkertaista.

Vierailija
753/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aja toki ketään pois, mutta tämähän on ihan vapaaehtoinen ketju :)

Vierailija
754/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kurja juttu ja vielä joulun alla & koita jaksaa :)

Vierailija
755/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä rukoilen sinun puolesta. Tajuat sen ehkä sitten vasta kun minua ei enää ole. Miten ison työn tein.

Jos sinä laitoit yksinäisten ketjuun, kun kirjoitin syntymäpäivästäni samanlaisen viestin vastauksena viestiini niin toivon, ettet sinun tarvisi rukoilla puolestani. En minä ole uskonnollinen ihminen yhtään ja en usko itse mihinkään sellaiseen. Näin toivon ettet rukoilisi. Jos tämä viesti siis oli minulle tarkoitettu joka on tänne viestejä kirjoittanut pidemmin. Jos ei ollut minulle niin käsitin väärin. 

Jatkan vielä yllä olevaan viestiini. Tarkoitukseni ei siis ole loukata sinua ja toisaalta hyvin harvoin joku on minulle hyvää toivonut. Näin rukoileminen puolestani on silti "hyvä" ajatus sinulta.

Toisaalta niin kuin kirjoitin niin minä en ole uskonnollinen ihminen. Ajattelen, että sitten kun elämä loppuu niin en ole mitään. Ja se h*lvetti on jo täällä maan päällä jos asiaa mietitään. Tämä näin ikävästi todettuna. Ja en minä kaipaa ikuista elämää. Hyvä, kun yhdestäkin selviää ja saa sen ehkä loppuun saakka, vaikka vaikeaa on nähdä itseäni vanhana. Aina mietinkin, kun joku mukava vanhus  juttelee minulle jossain, että tekisi mieleni kysyä miten juuri sinä olet jaksanut ja selvinnyt elämästäsi. Ehkä saisin hyviä vastauksia ja ehkä en. Ymmärrän toki, että omat  haasteensa monilla on.

Jos asiaa mietitään niin uskon oikeastaan vaan siihen, että jotkut teot toista kohtaan voivat tuoda itsellekin hyvää. Sekä siihen, kun eräs tyyppi jonka kanssa kirjoitin kertoi uskovansa ihmeisiin. Hänelle, kun hmisen teot sekä esim luonnon kunnioitus yms oli tärkeää. Ja näin ajatteli, että hyvä saa aikaan hyvää ja elämäsi eri teot vaikuttavat. Harmillisesti en enää muista tarkemmin hänen sanojaan. Filosofiaa oli opiskellut.

Näin jos haluat rukoilla niin rukoile, mutta minä en odota tai vaadi keneltäkään sellaista ja ikinä minusta ei uskovaa tule monien asioiden takia. Näen uskonnot monesti myös sellaisina jotka jaottelevat ihmisiä ja tuomitsevat. Tai tietysti uskontoa voi käyttää myös hyvään, mutta moni käyttää  huonoon. 

Vierailija
756/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUKAAN EI VOI MÄÄRÄTÄ  MISTÄ  TÄÄLLÄ   KIRJOITETAAN.  EI KUKAAN.  KIRJOITTAKAA  VAPAASTI;  EMME OLE  P-KOREASSA!

Ylläpito voi: Muista aihe ja asia.

Et ehkä ole lukenut keskustelun sääntöjä ?

Säännöt on luettu. Määrittele aihe. Kuulumiset on laaja ja monisyinen aihe.Lista kielletyistä asioista olisi hyvä olla.

Mun kuulumisiani on aamuseksi. Tärkeä ja ihana kuuluminen. Hyvänmielen ketjuun sopiva!

Totta. Eikä vaan kivaa, vaan edistää terveyttä, myös psyykkistä, monella tapaa. Serotoniinia ja  oksitosiinia erittyy, kiintymys ja tyytyväisyys myös kumppaniin kasvaa. Elämä on ihanaa.

Vierailija
757/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin ikkunalaudalta sinne juuri heitettyjä raakoja kananmunia kuorineen. Oikeasti joku nuorisojengi heittää mun ikkunaan pari kertaa kuussa kennollisen kananmunia. 

Täällä syrjässä asumisen hyvä puoli on, että välttyy tuollaiselta. Eräs läheinen asuu lähellä kaupunkia ja vaikka ei edes keskustassa asu niin sielläkin tuo ilmiö alkanut ja jatkuvasti jotain. Erään autokin pilattu ja tuli lommoja. Näin kiitän mielessäni, etten asu enää tuolla, kun meno on vaan pahentunut vuosien aikana tosi paljon ja arvostan rauhaa täällä. 

Muutetaan kaikki metsään. Sieltähän me ollaan aikoinaan tultukin. Kaupungit on uudempi keksintö. Ei jatkoon.

Vierailija
758/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lohduta nyt, mutta joskus voit huomata, että olikin hyvä asia. 

Vierailija
759/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavan museokierrospäivän jälkeen rauhallinen koti-ilta. Koneellinen pyykkiä kuivumassa.

Me lapseton pariskunta emme joulusta stressaa, olemme kaksin kotona, lahjoja emme osta toisillemme emmekä muille.

Hyvää ruokaa pitää kyllä ostaa pöytään.💐

Jokainen voi toivottavasti saada juuri haluamansalaisen joulun. Paljon ruokaa ja lahjoja, kaunista musiikkia, saunaa, kuusta, kynttilöitä, hautausmaakierrosta, sukulaisia, joulukirkkoa jne tai jotain näistä/ei mitään?

Hyvänmielen kommentti, tuo ihana tunne kun päivä on ollut mieleinen ja pyykki kuivumassa, samaistun täysin. Pienistäkin asioista tyytyväisyys nousee. 

Tämä. Tavallinen arki on parasta. Kun on ollu

Totta tuo! Huomaan että tämä flegmaattinen luonteeni korostuu näin vanhemmiten enkä tule mitenkään erottaneeksi pyhää arjesta. Mies vähän samanlainen. Ulkoilemme kyllä paljonkin mutta lähinnä kauppaan kävelyn/ pyöräilyn yhteydessä.

Kun olimme työelämässä niin lomilla matkailimme kyllä sekä ulkomailla että kotimaassa. 

Kahviloita on useitakin tässä lähistöllä mutta eipä tule käytyä. Pitäis ottaa ryhtiliike tässä asiassa.

Vierailija
760/1004 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sananlasku: Valehtelija tarvii hyvän muistin.