Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu
Kommentit (638)
Roy:
Luin Peter Jamesin Roy Grace-sarjan kirjat, loistavat. Kirjan lopussa oli yhteystiedot hänelle. Niinpä laitoin kiitokset kirjoista hänelle, muutama viesti vaihdettiin. Tai siis sihteerinsä kanssa varmaankin, otaksun.
Oli hauska kokemus kuitenkin.
Toivottavasti kysyjä ehdit lukea, ennenkuin katoaa tämäkin :)
Vierailija kirjoitti:
Ylläpito valvoo
Ketju varmaan lukitaan, niinkuin häirikkö tahtookin.
Pahoin pelkään, jolle häirikkö lopeta jankkaustaan :(
Vierailija kirjoitti:
Roy:
Luin Peter Jamesin Roy Grace-sarjan kirjat, loistavat. Kirjan lopussa oli yhteystiedot hänelle. Niinpä laitoin kiitokset kirjoista hänelle, muutama viesti vaihdettiin. Tai siis sihteerinsä kanssa varmaankin, otaksun.
Oli hauska kokemus kuitenkin.
Toivottavasti kysyjä ehdit lukea, ennenkuin katoaa tämäkin :)
Ehdin. Jännä kokemus varmaan saada yheys noin. Ihan kuin fiktio ja todellisuus kohtaisi.
En hyväksy minkäänlaista toisten kiusaamista nettikeskusteluissa enkä muutenkaan elämässä!
Katsoin strömsö-ohjelmaa ja mietin, että onko ne vähän outoja. Tekivät juuriselleristä 'kinkun'. Jos ei voi hankkia oikeeta kinkkua, niin voi olla sitte syömättä. Ymmärrän, ettei kaikilla ole varaa tai ei kannata ostaa isoa kinkkua. Mutta tollanen pelleily.
Mutta muistetaan kuitenkin tänäkin jouluna kehorauha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille on vastattu satoja kertoja. Kertoo älykkyydestä, jollei muista mitään.
Se myös kertoo älykkyydestä jos ei osaa lopettaa ja pidät itse meitä tyhminä, kun toistat viesteissäsi samoja asioita mitkä osaamme ulkoa jo. Emme ole dementikkoja sentään. Osaamme levysi ulkoa jo.
Kuvaa hyvin sitä, miksi ulkoaoppiminen ei opiskelussa toimi. Opiskelija osaa luetella asioita tyyliin Hauki on kala, mutta ei ymmärrä niitä. Tiedon prosessointi puuttuu.
Miksi ketju toimi eilen hyvin? Kysyin jo aiemmin, kukaan ei ole vastannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy minkäänlaista toisten kiusaamista nettikeskusteluissa enkä muutenkaan elämässä!
Minua hämmästyttää, että joku ketjussa kertoo, miten on joutunut pitkäaikaisen kiusaamisen kohteeksi oikeassa elämässä ja sanoo kärsivänsä sen seurauksista vieläkin. Silti hän tässä ketjussa on valmis sallimaan muiden kiusaamisen, rajoittamiset, nimittelyt ja poistot. Eikä vaan salli, vaan jopa puolustaa kiusaajaa.
Tulee mieleen jotkut uskonlahkot, joissa yhden, monesti sairaan vallankäyttäjän ympärille kerääntyy haavoittuvien, hyväuskoisten piiri, jota hän käyttää omiin tarkoituksiinsa ja sokaisee manipuloinnillaan. Nämä ihmiset tekevät mitä vaan johtajansa eteen. Ennen kuin jokin asia avaa heidän silmänsä.
Vähän muistuttaa myös Tukholma-syndroomaakin.
Minä en ole kokenut mitään pahaa näissä ketjuissa. Näin minun kokemukseni näistä on ollut hyvä. Samoin minä en käy näissä ketjuissa lukemassa sitä miten joistakin saa kirjoittaa samaa tekstiä sivutolkulla vaan käyn lukemassa muiden tavallisia kuulumisia. Niitä viestit missä toistetaan samoja vanhoja juttuja eivät ole. Ne vaan täyttävät nämä ketjut ja niitä on ikävää lukea jatkuvasti.
Samoin ei ole ok kirjoittaa ikävää tekstiä toisesta tänne, vaikka kuinka kokisi, että on tullut kohdelluksi väärin. Silti ei ole ok kirjoittaa itsekään ilkeästi toisesta. Minä en ole myöskään sallinut kenenkään kiusaamista, mutta en jaksa enää lukea yhtäkään viestiä missä puolestaan kirjoitetaan ikävästi toisesta oli siihen sitten syytä tai ei. En minä sen vuoksi täällä käy vaan tavallisten kuulumisten vuoksi.
Ja älä ikinä enää yhdistä kokemuksiani esim tänä ketjun asioihin. Jos jotain on kohdeltu täällä huonosti niin sillä ei ole mitään tekemistä minun elämäni ja kokemusteni kanssa. Jos jollakin on elämässä ollut vastaavaa niin pitäisi ymmärtää se, että tälläinen ketju on paikka minkä epäkohtiin on turha käyttää aikaansa. Minunkin elämässäni on oikeita vääryyksiä ollut ja näin jos minä jota täälläkin on monesti liian herkästi ja muuten traumatisoituneeksi sanottu reagoisin jokaiseen viestiin täällä niin sitten en olisi niistä oikeista tosielämän vääryyksistä ikinä selvinnyt järjissäni.
Näin suhteellisuuden taju on myös ok. Ei kannata liian tosissaan nyt ottaa kaikkea sinunkaan. Et saavuta mitään sillä jos päivästä toiseen jatkat samaa. En minäkään saisi jos kirjoittaisin tänne jokaisen viestin kohdistaen sen kiusaajille. Parempi on yrittää vaan mennä eteenpäin jo itseni vuoksikin, vaikka se olisi vaikeaa. Suosittelen samaa sinulle.
Ja tottahan se on, että kaikki on vaikuttanut minuun. Silti en olisi tässä ja nyt jos myrkyttäisin elämäni kokemuksillani. Välillä on vaikeaa ja jotkut asiat surullisia ja se näkyy elämässäni. Silti en olisi tässä ja nyt jos näkisin vain pahuutta ja huonoja asioita kaikessa. Silloin en näkisi järkeä missään enää.
Ja minä olen aina ollut niiden puolella joilla on vaikeaa ja joita esim kiusataan. Minä olen puolustanut heitä mitä olen uskaltanut esim tilanteeni huonioiden. Näin ei minusta pahaa kannata tehdä ja asioita vääristellä sentään. Nyt on kai parempi lähteä ulos kuin enää jatkaa tätä kaikkea.
Ihan hyvää kuuluu, kiitos.
Tykkään joulusta juhlana ehkä eniten, koska itse valmistaen saa hyviä ruokia edullisesti. Olen löytänyt jo herkullisen kuuloisen lyttyperunapiirakka -ohjeen sekä reseptin banaanileipään, josta saa helposti suolaisen leivän tai kuivakakun tai kakkupohjan. Bongasin lohta pari kiloa hävikkialesta noin kympillä, pakastimessa odottavat lohikeittoon pääsyä. Gluteenittomat leivonnaiset on kalliita, mutta sain vinkin rahka-/puolukkajälkkärin maustamisesta piparkakkumausteella.
Ilahduttaa itseä näin heikossa taloudellisessa tilanteessa keksiä keinoja joilla selviytymisen lisäksi saa vähän extrailoakin.
Mulla joulu menee omalla tyylillä. Inhoan kaikkia jouluruokia ja koristeluja. Niistä sai mummolassa tarpeekseen. Jouluruuat on lihanpaloja ja juuresmuuseja, kun ennen vanhaan ei ollut mitään. Mummoille kelpaa. Jouluna tykkään syödä hyvää. Mitä Jeesuksen syntymä juhlaan kuuluu lasipallot ja punaiset rievut ikkunassa. Ei mitään. Eikä Jeesus ollut valkoihoinenkaan. Aikuisten lahjat on turhia. Kaupat kusettaa.
Kävin päiväkävelyllä juuri, vilpoisaa ja raikasta jo talvisen tuntuista ilmaa vaikkei lunta olekaan. Pienoinen pettynyt ettei paavalin kirkon sisäpihalla ollutkaan värikkäästi koristeltua valaistua joulukuusta kuten aina aiemmin. Pikkuisen kirkkaita valoketjuja kiedottu sinne tänne. Olisin ollut pettynyt ellei pari vastaan tullutta karvakaveria olisi pysähtynyt kohdalle haluamaan rapsutuksia, koirat kyllä pelastavat päivän kuin päivän. Kiitos ulkoiluttajille, jotka annatte niiden hetkeksi pysähtyä vastaantulijan kohdalla.
Monella jouluun kuuluu lasipullot eikä -pallot. Seurauksista voi lukea iltapäivälehdistä.
Naapuri lähti sukuloimaan loppuvuodeksi ja antoi käyttööni suoratoistopalvelunsa käyttäjätunnukset. Olen katsonut putkeen jo 8 kautta NYPD Blue:ta. Paras poliisisarja ikinä. Andy Sipowicz, loistavin sarjahahmo koskaan missään. Kuluu nyt aika kivammin kun ei pääse jalka paketissa kunnolla ulkoilemaankaan.
vähän semmoisia kaksijakoisia ajatuksia risteilee päässä. terveyshuolia. epätietoisuutta.
pitäisikö varata aika lääkärille vai hätäilenkö turhaan. kerran sanoi mulle, että luuletko sinä että tässä on aikaa
alkaa kaikkea selvittämään. pitää ehtiä kirjoittaa nyt tämä lausunto ja potilaita lisää tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Monella jouluun kuuluu lasipullot eikä -pallot. Seurauksista voi lukea iltapäivälehdistä.
Minulla on punaisia lasipalloja, pyöreässä hatturasiaa muistuttavassa säilytyslaatikossaan. Löysin joskus alesta, vuosia sitten. Iittalaa ovat ja kauniita, eri sävyisiä punaisia. Kun ei tule enää kuusta hommattua en keksi mihin ne riipustaisi, hukkaan menevät rasioissaan.
Oudot paukuttavat naapurit herättivät taas aamulla ennen 8 erikoisella paukutuksellaan. Alkaa jo ottaa päähän tosissaan. Mitä hittoa voi tarvita hakata loukuttaa joka päivä useamman kerran ja todella äänekkäästi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on punaisia lasipalloja, pyöreässä hatturasiaa muistuttavassa säilytyslaatikossaan. Löysin joskus alesta, vuosia sitten. Iittalaa ovat ja kauniita, eri sävyisiä punaisia. Kun ei tule enää kuusta hommattua en keksi mihin ne riipustaisi, hukkaan menevät rasioissaan.
Voihan niitä vaan ihailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan niitä vaan ihailla.
Tai ripustaa vaikka ohuella siimalla tms verhotangosta roikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketju toimi eilen hyvin? Kysyin jo aiemmin, kukaan ei ole vastannut.
Kenen tämä pitäisi tietää? Outo kysymys.
Kyllä minä aina ihmettelen sitä, että joku tykkää viestejäni lukea. En kuitenkaan kirjoita mitään sen mielenkiintoisempaa. Elämäni on ollut ihmisten osalta vaikeaa monin tavoin pitkään. Joskus aina mietin sitä, että joillekin kai kasaantuu niitä ikävyyksiä. Omaan tarinaani tiettyjen ihmisten puheet ja teot ovat vaikuttaneet vuosien ajan.
Tyyli, kun on se, että ensin kiusattiin ja levitettiin pahoja puheita. Sitten, kun ei enää pystytty muuten sotkemaan elämääni, kun eivät nähneet enää minua (eräs koulu päättyi) niin sitten laitettiin puheiden osalta niin iso mylly pyörimään jonka vaikutukset näkyvät vieläkin ja jokin huono päivä taas joku huutelee minulle jotain tuolla kadulla tai kaupassa.
Nyt on ollut taas rauhallisempaa, mutta välillä jossain kaupassa ollessa mietin, että kumpa nytkin saisin rauhassa olla. Jossain ketjussa tästä hieman suutuin, kun joku ei voinut uskoa kokemuksiani. Tuntuu pahalta jos kokemuksia vähätellään ja kuitenkin rehellisesti kirjoitan näistä. Samalla en usko, että jokainen ihminen on paha yms, mutta kyllä mietin aina mitä joku on minusta kuullut. Näin kiusaajat voivat toimia myös "nerokkaasti" jos haluavat oikeasti vaikuttaa toisen elämään.
Minäkin hölmö joskus uskoin, että kun en enää näe heitä niin kaikki loppuu, mutta väärässä olin tähän liittyen. Selvisi minulle, kun olin käymässä yhdellä minulle tutulla paikkakunnalla, joka liittyy lapsuuteeni ja sain kuulla kuinka jotkut huutelivat kuinka ovat kuulleet minusta näitä ikäviä puheita tuolta toisaalta ja tarkoin sanovat kuinka ansaitsen ikävän kohtelun tms.
Silloin tajusin ettei tämä asia päätykään ja tästä tulee vielä harmia minulle. Ja on tullut. Jos joku ei välitä niin kai hän on vahva ihminen. Minä en aina jaksa kovin hyvin ja se epäreiluus ja ilkeys on vaan liikaa. Vertaan aina siihen, kuinka sinusta esim puhuttaisiin, että olet tehnyt rikoksen ja olisitkin syytön ja silti kukaan ei uskoisi sinua. Näin tuo asetelma on minusta raskas monesti. En ole mitään pahaa itse muille tehnyt. Mieluummin yrittänyt jo nuorena vaan kestää kaiken mukamas niin, että selviäisin vähemmällä. Ei tuominut.
Näin tämän jälkeen oikeastaan uskon mihin vaan, koska jos joku ei tahdo tavallaan päästää toisesta irti ja haluaa vaan jatkaa sitä pahojen puheiden levittämistä niin se kyllä toimii ja nämä asiat saavat suuret mittasuhteet.