Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (638)

Vierailija
601/638 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, että ketju lukitaan, jos sieltä poistatetaan riittävän paljon kommentteja?

Edellisen ketjun lukitsemisen syyt on ilmoitettu moneen kertaan (joku ilmoitti, kysynyt ne). 

En jaksa etsiä viestiä, katso, jos löydät. Ainakin oli rasismi, sananvapauden rajoittaminen, miesviha, syrjiminen. Kysy itse ylläpidosta lisää.

En tarkoittanut jonkun "edellisen ketjun" lukitsemisen syytä vaan yleisesti, voiko ketjun lukitseminen olla seurausta paljosta kommenltien poistattelusta.

Voi. Joku yksittäinen poistaja voidaan estää tai koko ketju lukita ja lakkauttaa riitelyketjuna. Useinkin on tehty näin.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin päiväkävelyllä juuri, vilpoisaa ja raikasta jo talvisen tuntuista ilmaa vaikkei lunta olekaan. Pienoinen pettynyt ettei paavalin kirkon sisäpihalla ollutkaan värikkäästi koristeltua valaistua joulukuusta kuten aina aiemmin. Pikkuisen kirkkaita valoketjuja kiedottu sinne tänne. Olisin ollut pettynyt ellei pari vastaan tullutta karvakaveria olisi pysähtynyt kohdalle haluamaan rapsutuksia, koirat kyllä pelastavat päivän kuin päivän. Kiitos ulkoiluttajille, jotka annatte niiden hetkeksi pysähtyä vastaantulijan kohdalla.

Koiranomistajana sanon, että tuo on vähän kahtiajakoista. Osa haluaa kouluttaa koiransa niin, ettei ne reagoi sen enempää vieraisiin koiriin kuin vieraisiin ihmisiinkään. Joskus nämä koirat ovat nk käyttökoiria eli niillä on kotikoiran roolin lisäksi työrooli. Joskus muuten vaan halutaan, että koira on täysin omistajansa mukana eikä reagoi mihinkään muuhun. Joku rescue-koira voi olla kokenut paljon pahaa ihmisten taholta ja kun on vihdoin saanut hyvän kodin, se ei välttämättä edes halua tervehtiä tuntemattomia ihmisiä. Ja on paljon muitakin syitä, miksi omistaja ei halua, että tuntemattomat lähestyy koiraa. 

Sitten on vielä sekin, että hyvin suuri osa ihmisestä ei edes halua, että vieras koira tekee tuttavuutta. Jotkut pelkää koiria, jotkut on koirille allergisia jne. Koiranomistajana en voi vastaantulijasta tietää tällaisia asioita. Mutta jos ja kun multa on kysytty, saako mun koiraa silittää, niin olen antanut luvan, jos näyttää siltä, että se on mun koiralleni ok. Mun koirani ei pidä kahdenlaisista ihmisistä: päihtyneistä sekä sellaisista, joilla on musta hupullinen takki ja se huppu päässä. Ton ekan ymmärrän (edellinen koirani oli samanlainen), mutta tolle jälkimmäiselle en ole keksinyt vielä järkevää syytä. Seuraavalla kerralla olen sitten tiennyt, että tuon ihmisen kanssa voidaan mennä juttusille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/638 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin strömsö-ohjelmaa ja mietin, että onko ne vähän outoja. Tekivät juuriselleristä 'kinkun'. Jos ei voi hankkia oikeeta kinkkua, niin voi olla sitte syömättä. Ymmärrän, ettei kaikilla ole varaa tai ei kannata ostaa isoa kinkkua. Mutta tollanen pelleily. 

Mutta muistetaan kuitenkin tänäkin jouluna kehorauha. 

Kinkku selleristä ja silli munakoisosta :(

Näytä aiemmat lainaukset

Kello on kolme ja alkaa taas hämärtää. Just ystävän kanssa viestiteltiin, että marras-joulukuu pitäisi varmaan viettää jossain päiväntasaajalla. Tulispa viimeistään tammikuussa lunta, auringonpaistetta  ja sellainen max 15 astetta pakkasta. Mulla näkyy makkarin ikkunasta suoraan metsään ja toihan on kuin mustavalkokuvaa katselisi. Jopa kuusten ja mäntyjen vihreyskin tuntuu katoavan harmauteen. 

Ensi viikolle ei ole mitään sovittua ohjelmaa enkä aio ottaakaan. Jos alkais laittamaan joulua. Joulun ruuat mulla on jo suunniteltu ja kun mietin, miten vähän niitä nyt tarvitsee, niin piti karsia jo perinteitäkin. Siinä missä aiemmin sukujoulujen kanssa isoja tarjoiluvateja oli jääkaappi täynnä, niin nyt mulla  mahtuu kolmen päivän ruuat yhdelle tarjoiluvadille. On siinä vaan aika iso ero, laittaako yhdelle vai 14:lle. Varsinkin, kun ei tarvitse laittaa mitään sellaista, mikä ei itselle ole just se ykkösjuttu, mutta jollekin muulle on. 

Koiran kanssa ulkoilua, ystävien kanssa viestittelyä ja kissan makuualustana toimimista. Siinä taas kerran mun tylsääkin tylsempi, mutta niin mukava ja rento sunnuntai :)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudot paukuttavat naapurit herättivät taas aamulla ennen 8 erikoisella paukutuksellaan. Alkaa jo ottaa päähän tosissaan. Mitä hittoa voi tarvita hakata loukuttaa joka päivä useamman kerran ja todella äänekkäästi

Jos tekevät jotain remonttia? Tosin sellaisesta olisi kyllä kohteliasta informoida naapureitaan etukäteen. Työssäkäyvillä kun usein on vaan lauantait ja sunnuntait vapaana, niin pakko tehdä silloin. Mä sain just toissapäivänä kaveriltani tauluja ja tänään olisin voinut ruveta poramaan ja paukuttamaan taulukoulluje seiniin, mutta koska työelämä on jo takana, voin hyvin tehdä sen arkisin, kun seinänaapurit on töissä. 

Vierailija
606/638 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ketju toimi eilen hyvin? Kysyin jo aiemmin, kukaan ei ole vastannut.

Kenen tämä pitäisi tietää? Outo kysymys.

Vielä oudompi vastaus. Miksi vastaat, jollet tiedä. Tuli kumma tunne, ettei sitä saisikaan tietää.

Vierailija
607/638 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin täältä tarinaa, miten kuka vaan voi feikata, huijata tälläisellä palstalla. Kukkakimpun merkillä oli kirjoiteltu valheita, monen muunkin.

Joku kysyi, onko puoliakaan totta, mistä Dorista syytetään? Ei kuulu tähän ketjuun lainkaan muiden ketjujen asiat.

Joku vieras avasi tämän ketjun. Jatketaan tämän ketjun asioilla.

No, sekin viesti on kadonnut. 

Mutta muistakaa: älkää uskoko, älkää langetko huijarin ansaan.

Älkää reagoiko häirikön kommentteihin, älkää lainatko.

Ohittakaa ja ilmiantakaa törkeimmät.

Tarvittaessa olkaa yhteydessä ylläpitoon.

Katsotaan, miten pian tämäkin poistuu :)

Voitko tehdä tarkan listan aiheista, joita tässä ketjussa ei saa ottaa esiin? Olen tätä pyytänyt jo monta kertaa. 

Vierailija
608/638 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moraali merkitsee käsitystä oikeasta ja väärästä, hyvästä ja pahasta. Ihminen, jolla on terve moraalikäsitys, ei hyväksy vääryyttä missään asiassa.

Toinen asia on ns. välillinen moraali. Ihminen arvioi silloin oikeaa ja väärää vain omasta näkökulmastaan, siitä onko hänelle itselleen asiasta hyötyä vai vahinkoa. 

Se, että muut joutuvat kärsimään, ei kosketa häntä, kunhan hän itse ei joudu kohteeksi. Historiasta hyvä esimerkki on Hitlerin Saksa.

Areenasta löytyy leffa Zone of Interest, mikä kuvaa, miten ihminen voi viettää mukavaa perhe-elämää ja samalla omaa uraansa edistääkseen piha-aitansa takana kaasuttaa muita hengiltä. 

Miksi minun pohdintani tähän on poistettu? Doris tai hovi, mitä pahaa on pohtia moraalia? Osuiko omaantuntoon?

Vierailija
609/638 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ketju toimi eilen hyvin? Kysyin jo aiemmin, kukaan ei ole vastannut.

Kenen tämä pitäisi tietää? Outo kysymys.

Vielä oudompi vastaus. Miksi vastaat, jollet tiedä. Tuli kumma tunne, ettei sitä saisikaan tietää.

Kuka sen voisi tietää? Ihmettelen vaan.

Vierailija
610/638 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin miehen kanssa tekemässä viimeisiä joululahjaostoksia. Muutamalle työkaverille hankin vielä ensi viikolla pienet muistamiset, mutta muuten on lahjat hankittu. Pitäisi vielä paketoida ne joku ilta, kun olen hetken yksinäni. 

Itselle en ole hankkinut nyt mitään jos ei lasketa alennuksesta tilaamaani Marimekon takkia. Mies tosin lupasi maksaa sen ikään kuin joululahjaksi, vaikka ei sitä pakettiin  laitetakaan. 

On ollut mukava viikonloppu. Ollaan nukuttua hyvin ja jokainen on tehnyt omia kivoja juttujaan. Kohta aletaan pelaamaan yhdessä lautapeliä. Sitä ennen syödään. 

Vierailija
611/638 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut todella masentava päivä. Kello on vasta neljä, mä toivoisin että päivä olisi jo ohi, ja voisin vaan mennä nukkumaan. Kaikki surettaa, itkettää, tuntuu että oon lyöty maahan, on epätoivoinen ja lannistunut olo.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin miehen kanssa tekemässä viimeisiä joululahjaostoksia. Muutamalle työkaverille hankin vielä ensi viikolla pienet muistamiset, mutta muuten on lahjat hankittu. Pitäisi vielä paketoida ne joku ilta, kun olen hetken yksinäni. 

Itselle en ole hankkinut nyt mitään jos ei lasketa alennuksesta tilaamaani Marimekon takkia. Mies tosin lupasi maksaa sen ikään kuin joululahjaksi, vaikka ei sitä pakettiin  laitetakaan. 

On ollut mukava viikonloppu. Ollaan nukuttua hyvin ja jokainen on tehnyt omia kivoja juttujaan. Kohta aletaan pelaamaan yhdessä lautapeliä. Sitä ennen syödään. 

Kuulostaa ihan mukavalta, vaikka itse olenkin tosi onnellinen siitä, että ei enää joululahjoja aikuisille. Vähän pelkään, että siskoni ja hänen lapsensa eivät kuitenkaan tätä sopimusta halua noudattaa vaan saan heiltä kuitenkin joululahjat. Jotenkin pitäisi ehkä asiaan varautua. Kaikki kolme ovat hyvän ruuan ystäviä, joten ehkä hommaan vaan 3 pulloa jotain hyvää punaviiniä ja niille lahjapakkaukset.

Eilen annoin siskoni lapsenlapsille myöhästyneet synttärilahjat eli 50 € setelit kummallekin. Olivat ihan riemuissaan. Tiedän, että toinen käy ostamassa sillä rahalla jotain ja toinen pistää lipastonlaatikkoon muiden seteleiden kanssa. Oikeastaan aika liikkis tämä "Roope Ankka" :D Jouluahjaksi annan taas ihan vaan rahana. 

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 626: " Nyt olet erehtynyt ainakin minun suhteeni. Minulla ei ole pakkomiellettä keneenkään, en vain tykkää epärehellisyydestä. Meitä on monta erilaista, jotka olemme väsyneet Dorikseen. Ei meitä voi niputtaa yhdeksi. Joku aloittaa aikaisin, joku työpäivän aikana, joku illalla.Nytkin on monta eri kirjoittajaa.  Kohde on sama ja tavoite myös. Luulin sinua fiksummaksi, mutta tässä asiassa erehdyt.  Se on toki inhimillistä. "

Ymmärrän kyllä sinuakin, mutta niinhän joku tai jotkut tässä ja siinä edellisessäkin ketjussa niputtaa monet eri kommentoijan  Dorikseksi. Varmaan minutkin, jos en kirjoittaisi rekkautuneena. 

Vierailija
614/638 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peace 🙏

Vierailija
615/638 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nro 626: " Nyt olet erehtynyt ainakin minun suhteeni. Minulla ei ole pakkomiellettä keneenkään, en vain tykkää epärehellisyydestä. Meitä on monta erilaista, jotka olemme väsyneet Dorikseen. Ei meitä voi niputtaa yhdeksi. Joku aloittaa aikaisin, joku työpäivän aikana, joku illalla.Nytkin on monta eri kirjoittajaa.  Kohde on sama ja tavoite myös. Luulin sinua fiksummaksi, mutta tässä asiassa erehdyt.  Se on toki inhimillistä. "

Ymmärrän kyllä sinuakin, mutta niinhän joku tai jotkut tässä ja siinä edellisessäkin ketjussa niputtaa monet eri kommentoijan  Dorikseksi. Varmaan minutkin, jos en kirjoittaisi rekkautuneena. 

Nimimerkki  Lammas on mielenkiintoinen. Tekstin perusteella täydellinen opportunisti.

Vierailija
616/638 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on ollut todella masentava päivä. Kello on vasta neljä, mä toivoisin että päivä olisi jo ohi, ja voisin vaan mennä nukkumaan. Kaikki surettaa, itkettää, tuntuu että oon lyöty maahan, on epätoivoinen ja lannistunut olo.

Miten olisi lenkki ja päiväunet.

Vierailija
617/638 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon yhteen jankuttajaan.

Ei kai kovin moni toimi täysin vastoin Sanoman keskustelun sääntöjä?

Toivon todella olevani oikeassa tässä asiassa.

Ja minä olen minä.

Lukekaa säännöt, noudattakaa. Pysykää asiassa.

Poista toki, niinkuin kaikki kritiikki katoaa

Saisiko tarkan listan aiheista, jotka ei sovi tähön ketjuun? Kolmatta kertaa jo pyydän.

Vierailija
618/638 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon yhteen jankuttajaan.

Ei kai kovin moni toimi täysin vastoin Sanoman keskustelun sääntöjä?

Toivon todella olevani oikeassa tässä asiassa.

Ja minä olen minä.

Lukekaa säännöt, noudattakaa. Pysykää asiassa.

Poista toki, niinkuin kaikki kritiikki katoaa

Saisiko tarkan listan aiheista, jotka ei sovi tähön ketjuun? Kolmatta kertaa jo pyydän.

Lue keskustelun säännöt ylhäältä. Kolmannen kerran vastaan.

Vierailija
619/638 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta iltaan tarkoittaa kellonaikoja viesteissä. Arkena käyn usen vasta illalla vilkaisemassa viestit. Helposti näkee kellosta, milloin kukakin kirjoittaa.

Ei minun ainakaan tarvitse 'päivystää', ei siinä mitään. Joku tekee selkeästi sitäkin. Senhän näkee viesteistä.

Tuo oitis sana on hauska. Ystäväpiirissäni harrastetaan noita erikoisempia sanoja ihan yleisesti. Tuon lisäksi varrotaan, haetaan kaupasta einettä, tilataan baarissa ööliä yms.

Osa on vanhahtavia, osa murresanoja. Kerran kyllä nauratti, kun yksi sanoi peroittaneensa auton parkkiin. Se oli mulle uutta.

Vierailija
620/638 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kiitän nyt kirjoittajia täällä ja päätän viimein kirjoittamisen tänne. Täytyy vaan pitää se lupaus sitten, eikä aina vaan palata. Joskus olen typerä ihminen, joka ei tajua milloin on ok lähteä. Sen verran sanon vielä, että se joka tekee minusta moraalittoman ja pahan ihmisen on väärässä. Jokainen saa toki tulkita asioita miten tahtoo silti. Sitten voi miettiä mitä ne ihmiset elämässäni ovat olleet jos minäkin olen jo moraaliton ja paha. Mutta kiitos ja hyvästi.