Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu
Kommentit (638)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas poistuu viestejä, missä selvitetty asioita, useampikin on korjannut valheita.
Kuka siis täällä rajoittaa keskustelua? Kuka poistattaa kymmeniä viestejä? Kuka?
En ole nähnyt täällä ainuttakaan Doriksen viestiä, ei rajoittavaa, ei muutakaan. Näyttäkää joku todistetusti.
Tämä ei edes ole Doriksen ketju, joku muu aloitti. Miksi siis hänestä jaaritellaan jatkuvasti? Miksi muun ketjun asioita käsitellään täällä jatkuvasti?
Ihmettelen. Lähden koiran kanssa koiranilmaan. Sytyttelen kynttilöitä valaisemaan mörköpimeyttä.
Rauhaa, ihmiset. Aikuiset.
Lue se edellinen ketju läpi ja sen jälkeen tämä. Opit kyllä tunnistamaan Dorikseksi kutsutun. Hänet on tunnistettu useasta muustakin ketjusta. Sama tyyli, samat tavoitteet. Säälittävä tapaus tietysti, mutta ei se oikeuta mihin
Hän on sairas, mutta muiden ei tarvitse kärsiä siitä enää. Nyt laitetaan stoppi hänen määräilylleen ja erimielisten kiusaamiselleen. Monta ketjua jo pilannut, nyt ei enää sallita sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas poistuu viestejä, missä selvitetty asioita, useampikin on korjannut valheita.
Kuka siis täällä rajoittaa keskustelua? Kuka poistattaa kymmeniä viestejä? Kuka?
En ole nähnyt täällä ainuttakaan Doriksen viestiä, ei rajoittavaa, ei muutakaan. Näyttäkää joku todistetusti.
Tämä ei edes ole Doriksen ketju, joku muu aloitti. Miksi siis hänestä jaaritellaan jatkuvasti? Miksi muun ketjun asioita käsitellään täällä jatkuvasti?
Ihmettelen. Lähden koiran kanssa koiranilmaan. Sytyttelen kynttilöitä valaisemaan mörköpimeyttä.
Kuulkaas. Minä olen kyllästynyt tähän riitelyketjuun. Menen pois. Mutta sitä ennen ihmettelen tätä ajojahtia. Luin tänään useamman päivän viestejä, uudestaan, niitä palautettujakin
Eipä täällä juuri kukaan ra
Kerro jotain konkreettista "rajoitusta", en sellaista ole huomannut, paitsi huomauttelut otsikon aiheessa pysymiseen, mikä lienee ihan ok?
olen eri, mutta kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuiva keli pitkästä aikaa. Käveltiin taas keskustaan, repuissa paperit ja pahvit kierrätyspisteelle samalla. Joulukortit postiin, kirjastosta varaamani kirja. Se on loistava palvelu!
Siskon kanssa pitkä puhelu. Harvoin tulee soiteltua kun ollaan kaikki wa-ketjussa jossa kuulumiset kerrotaan.
Mukava kun uusi asiallinen ihminen- Villasukka on tullut ketjuun! Asianajajaa on myös kiinnostavaa lukea. Aika täydeltä kuulostaa työviikkosi.
Hyvää loppuviikkoa kaikille
💐
Voi sinua, kun olet höplästä vedettävän naiivi. Villahousu on taas yksi Doriksen sivupersoona. Lue tarkasti viestit, niin huomaat. Ilkeä-sanan kohdalla varmistut, että Doridhan se taas feikkaa äitiä. Kiirettä valittava etätyöläinen ei käytä taukoaan kirjoittamalla pohdiskeluja vauvapalstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doris tämän riitelyn taas aloitti jankkaamalla häiriköistä ja kutsui heidät tänne. Etkö koskaan opi? Saakelin tyhmä. Älä vastaa mihinkään. Ei mihinkään. Se on ainoa keino, kymmeniä kertoja sinulle opetettu, mutta sinä hiivapää et opi.
Etsin teille jo eilen kohdan sivulla 3. Siellä alkaa se Doriksesta jankkaaminen. Hetihän häirikkö sen viestini kehumallaan vpn yhteydellään spämmäsi poistoon.
Kun ei totuus kelpaa, vaan halutaan häirintää ja riitaa.
Äläkä hauku toisia noin rumilla nimillä. Eilen nousi haloo niinkin leikkisästä sanasta kuin toope!
Kai tiedät: miksikä toista sanoo, itse on :)
Tässä asiaa. Haukkuminen kielletty säännöissä. Täällä käytetään tosi rumaa kieltä, sama käytös oikeassa elämässä? Pahoin pelkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaas. Minä olen kyllästynyt tähän riitelyketjuun. Menen pois. Mutta sitä ennen ihmettelen tätä ajojahtia. Luin tänään useamman päivän viestejä, uudestaan, niitä palau
Ei ole ok rajoittaa yhtään. Kaikesta saa kirjoittaa. Myös miehet, heidät ajettiin pois. Myös seksistä, se on päivittäistä arkea, silti sitä ei saa mainita. Murteella ei saa kirjoittaa jne. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaas. Minä olen kyllästynyt tähän riitelyketjuun. Menen pois. Mutta sitä ennen ihmettelen tätä ajojahtia. Luin tänään
TÄMÄ ON ERI KETJU. TSIISUS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuiva keli pitkästä aikaa. Käveltiin taas keskustaan, repuissa paperit ja pahvit kierrätyspisteelle samalla. Joulukortit postiin, kirjastosta varaamani kirja. Se on loistava palvelu!
Siskon kanssa pitkä puhelu. Harvoin tulee soiteltua kun ollaan kaikki wa-ketjussa jossa kuulumiset kerrotaan.
Mukava kun uusi asiallinen ihminen- Villasukka on tullut ketjuun! Asianajajaa on myös kiinnostavaa lukea. Aika täydeltä kuulostaa työviikkosi.
💐
Voi sinua, kun olet höplästä vedettävän naiivi. Villahousu on taas yksi Doriksen sivupersoona. Lue tarkasti viestit, niin huomaat. Ilkeä-sanan kohdalla varmistut, että Doridhan se taas feikkaa äitiä. Kiirettä valittava etätyöläinen ei käytä taukoaan kirjoittamalla pohdiskeluja vauvapalstalle.
Tähän Doriksen valta on perustunut. Normaali ihminen ei voi tajuta, miten usein ja härskisti D valehtelee. Uskotaan feikkaus. Älä ole sinisilmäinen hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doris tämän riitelyn taas aloitti jankkaamalla häiriköistä ja kutsui heidät tänne. Etkö koskaan opi? Saakelin tyhmä. Älä vastaa mihinkään. Ei mihinkään. Se on ainoa keino, kymmeniä kertoja sinulle opetettu, mutta sinä hiivapää et opi.
Etsin teille jo eilen kohdan sivulla 3. Siellä alkaa se Doriksesta jankkaaminen. Hetihän häirikkö sen viestini kehumallaan vpn yhteydellään spämmäsi poistoon.
Kun ei totuus kelpaa, vaan halutaan häirintää ja riitaa.
Äläkä hauku toisia noin rumilla nimillä. Eilen nousi haloo niinkin leikkisästä sanasta kuin toope!
Kai tiedät: miksikä toista sanoo, itse on :)
Tässä asiaa. Haukkuminen kielletty säännöissä. Täällä käytetään tosi rumaa kieltä, sama käytös oikeas
Missä? Missä kohtaa muka haukkui?
Hau hau hau, vou vou vou,
siinnä on päivän työmme!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoitte itse ettei täällä arvostella muiden viestejä. Sitten jonkun harrastus onkin jo arvostelun aihe. Näin miksi ette itse pidä lupaustanne, että tänne saa kirjoittaa rauhassa. Mielipideet on ok, muttei se että tartutaan jonkun viestiin liikaa ja aletaan sitä pohtia ja kirjoitetaan monta sivua arvostellen siihen liittyen.
Jos joka asiassa näkee jonkun piikin itseä kohtaan, kannattaa miettiä, mistä se johtuu. Herkkyys on hyvä asia, mutta myös resilienssiä kannattaa vaalia. Elämä käy vaikeaksi ja ihmisten kanssa on hankala tulla toimeen, jos näkee vaaroja ja uhkia kaikkialla. Sielläkin, missä niitä ei ole.
Kirjoitin viestini sen vuoksi, kun joku ilkeästi kommentoi ratsastusharrastusta ja monet sen jälkeen toistamalla toistivat aihetta nähden vain ikävyyksiä alalla. Näin sitten minä joka vaan pu
Minä olen yksi niistä, jotka kirjoitti ratsastusalan ongelmista. En ottanut kantaa kenenkään harrastukseen. Jokainen valitsee itse, mitä harrastaa ja millaista toimintaa tukee. Se ei kuulu minulle. Tuo harrastuskirjoitus sai minut muistamaan Areenan dokkarin ja siksi kirjoitin.
Hevosalalla on pahoja ongelmia, vaikkei tässä ketjussa olisi yhtään ratsastuksen harrastajaa. Toisaalta asian voi nähdä niinkin, että jokainen harrastaja auttaa osaltaan talleja selviämään. Tämäkään ei kuitenkaan poista alan ongelmia.
Hevosalan ongelmien lisäksi oli puhetta kesäkissoista, koirien pentutehtailusta ja tuotantoeläinten oloista. Nämäkään ei liittyneet kenenkään harrastukseen.
Teet hienosti, kun nouset puolustamaan kirjoittajaa, jonka uskot joutuneen hyökkäyksen kohteeksi. Juuri niin meidän pitääkin tehdä ja selvittää mahdolliset väärinkäsitykset. Se, mitä kirjoitin resilienssistä, on mielestäni totta meidän kaikkien kohdalla, ei kenenkään yksittäisen kirjoittajan.
P*ska päivä ja koe meni pieleen, vaikka olin essettä kirjoittanut samasta kirjasta juuri vähän aikaa sitten. Kokeessa ei vaan kysytty mitään asiaa siihen liittyen ja kirjan pääteema on tuo mistä esseeseeni kirjoitin. Sitten sattuu kaikkea muuta kysymyksiksi, vaan ole samaa. Näin luulin kyllä tietäväni enemmän. Kai tuo uusia täytyy jos edes läpikään menee. Miten pitkästä kirjasta voikin saada niin paljon pikkujuttuja kysyttyä.
Muuten olen väsähtänyt edelleen tähän elämääni. En minä monestikaan näe järkeä eri jutuissa. Samalla tuntuu kuin olisin vuosia jäljessä kaikesta. Näin kyllä minä itse elämäni ongelmat tiedän. Mitä niitä toistamaan. Enkä minä ole ikinä kai väittänytkään, että mahtavasti menee.
Pitäisi kai lopettaa koko kirjoittaminen, koska toistan samaa ja ajatuksen tasolla tiedän, että elämäni kai tulee olemaan asioiden kokoon kursimista niin kauan kuin elossa olen. Palasista koottua elämää ja palat ei kauan koossa pysy. Vikaa itsessäni, kokemuksissani, vanhemmissani jne. Monet jutut jo kotoa lähteneet.
Nyt sitten väsyn äitiini myös, joka pitää omaa peliään. Oikeasti raskasta seuraa monesti ja kuitenkin teen paljon hänen eteensä. Näin saanko mitään takaisin. En monestikaan edes hyviä sanoa mistään. Äitini toistaa oman äitinsä virheitä ja käytöstä. Näin ymmärrän häntä ja isäni on nyt ollut tietyllä tapaa vaikea tyyppi koko elämäni ajan. Näin ei kai se ihme ole jos omakin pää tietyllä tapaa pettää välillä kaiken tämän sekä myös kaikkien kokemusteni myötä. Jos minä kaatuisin pienestä niin en istuisi edes tässä ja nyt vielä järjissäni. En kirjoita nyt enempää ja mitä näitä toistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Lammas mietit varmaan Tournedos ruokalajia, korkea sisäfilepihvi. Voi siihen kietasta pekonia (on joku tournedos henry joku versio jota paisteltiin paljon 90-luvulla) mutta klassisesti hanhenmaksaa paistettuna päälle ja madeirasås Tournedos Rossini.
KIITOS! Just tätä ajattelin! Hanhenmaksaa en osta, mutta madeiraa pitää soosia varten huomenna hakea Alkosta. .
Vierailija kirjoitti:
siinnä on päivän työmme!
Yllä taas näyte D:n älykkyydestä.
P: Otan osaa <3 Mulle tänään selvisi, mitä kaikkea isäni on valehdellut siskolleni. Siis että mitä muka mä olen isälle sanonut, vaikka olen sanonut just päinvastoin. Oikeesti jo suututtaa toi vanha kääkkä, joka nyt viimeisillä voimillaan koittaa vielä saada lastensakin välit poikki omilla valheillaan. Ja vain sen takia, että mä en hyppää enää isän pillin mukaan. Ei ole helppoa, jos omat vanhemmat on hankalia. Vielä pahempi, jos ovat manipuloijia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä vaan jatkat tuota valehtelua. Aikuinen sinäkin.
Totuus itsestä on joillekin kestämätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sohasenpas minäkin tätä riitapesää. Mitä uutta opimme Doriksesta, tuosta suositusta satuhahmosta?
Hän on sama kuin Kukkakimppu, Lammas, Asianajaja, Villahousu ja vielä varmaan Pitkiskin. Ai niin, aiemmin opittiin, että Doris = Häirikköjankkaaja, kumpikohan kauhistui enemmän tämän kuullessaan.
Jäikö jotain mainitsematta?
Satua, tarinaa, puuta heinää jne
Jääköön nyt hän omaan rauhaansa. (Kunhan ei vie noita hahmoja mukanaan, tai no häirikköjankkaajan voi viedä :) )
Hyvää yötä kaikille, nukutaan unikiukku pois :)
Jäi pois: Doris on kaikki, ketkä käyttävät sanaa eri, ilkeä, torstai, mitä näitä nyt olikaan. Ne kolme kuuluisaa pistettä, niitähän ei kukaan muu käytä, eihän?
... kas, minunkin koneelta löytyi ne. Vitsi.
Miten sä doris oikeesti viitsit spämmätä tämmöistä tånne? Todella noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
💐
T
Osa ei usko vieläkään. Niin härskiä toiminta on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siinnä on päivän työmme!
Yllä taas näyte D:n älykkyydestä.
Voisitko Lammas taas vähän ymmärtää häirikköjankkaajaa. D:n alle kerätään taas päivän monituiset kommentit. Kirjoita jotain 'viisasta' häiriköstä :)
En jaksa just nyt, koska olen ihan raivoissani isälleni :D Mulla menee nyt tovi koittaa ymmärtää isäänikään. Ehkä huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sohasenpas minäkin tätä riitapesää. Mitä uutta opimme Doriksesta, tuosta suositusta satuhahmosta?
Hän on sama kuin Kukkakimppu, Lammas, Asianajaja, Villahousu ja vielä varmaan Pitkiskin. Ai niin, aiemmin opittiin, että Doris = Häirikköjankkaaja, kumpikohan kauhistui enemmän tämän kuullessaan.
Jäikö jotain mainitsematta?
Satua, tarinaa, puuta heinää jne
Jääköön nyt hän omaan rauhaansa. (Kunhan ei vie noita hahmoja mukanaan, tai no häirikköjankkaajan voi viedä :) )
Hyvää yötä kaikille, nukutaan unikiukku pois :)
Jäi pois: Doris on kaikki, ketkä käyttävät sanaa eri, ilkeä, torstai, mitä näitä nyt olikaan. Ne kolme kuuluisaa pistettä, niitähän ei kukaan muu käytä, eihän?
... kas, minunkin koneelta löytyi ne. Vitsi.
Höpsö, mukavia kuulumisia ja lisäksi vanhahtavia sanontoja. Sekin on helppo huomata, kun kierrokset kasvaa. Jos olisi naapuri, välttelisin. Ehkä välttelevätkin.
Kirjoitin viestini sen vuoksi, kun joku ilkeästi kommentoi ratsastusharrastusta ja monet sen jälkeen toistamalla toistivat aihetta nähden vain ikävyyksiä alalla. Näin sitten minä joka vaan puolustin toisen oikeutta kirjoittaa ratsastuksesta olenkin joku herkkänahkainen jonka elämässä voi tehdä tulkintaa yhden ketju viestin perustella. Kysyn vaan, että miksi. En minä sellaista pyytänyt. Ja seuraavan kerran taas joku kirjoittaa harrastuksestaan ja seuraava kuoro toistaa sen epäkohdat jne.