Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu
Kommentit (638)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että täällä voi kuka vaan esiintyä kenenä vaan. Kaikki, paitsi rekisteröityneet. Aiemmin on joku pöhkö allekirjoittanut toisen nimimerkillä pösilön kirjoituksensa. Kukkakimpunkin kuvalla joku kirjoitti puuta heinää. Älkää uskoko kaikkea. Mitään 'turvatiliäkään' ei ole, ja silti sadat haksahtavat huijariin.
Itse en täällä Dorista tunnista, mutta jankkaajahäiriköstä ei ole epäilystäkään. Hän pitää D:n elossa omine pakkomielteineen Dorikseen, ei voi päästää irti.
Mitään näyttöä ei Doriksen häiriköinnistä tai rajoituksista ole.
Jätetään vanha ketju, keskitytään tähän uuteen, parempaan.
Eikä poisteta turhaan, asiattomat toki.
Hyvää yötä, Jeesus myötä.
Levollisia unia.
Niinpä. Somessa moni unohtaa alkeellisimmatkin käytöstapansa. Miksiköhän?
Hyvää yötä
&n
Hyvää yötä, onni myötä
Kauniita unia, oman kullan kuvia
Nro 423: "Kyllä muakin ihan pyörryttää, olikohan täysikäinen edes?"
No sekin vielä! Mulla on vain kissat eläneet yli 18-vuotiaiksi. Tuo isokoinen koira kyllä ehti viettää 15-vuotissynttärinsäkin, mutta ei sitten sen enempää. Joskus olen miettinyt, pitäiskö lähteä ton nykyisen kissan kanssa lähibaariin. Vois tilata itselleen vaikka katkarapucocktailin.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
No sekin vielä! Mulla on vain kissat eläneet yli 18-vuotiaiksi. Tuo isokoinen koira kyllä ehti viettää 15-vuotissynttärinsäkin, mutta ei sitten sen enempää. Joskus olen miettinyt, pitäiskö lähteä ton nykyisen kissan kanssa lähibaariin. Vois tilata itselleen vaikka katkarapucocktailin.
Ootsä rauhottunu jo raivostasi?
Levollista yötä
Vierailija kirjoitti:
No sekin vielä! Mulla on vain kissat eläneet yli 18-vuotiaiksi. Tuo isokoinen koira kyllä ehti viettää 15-vuotissynttärinsäkin, mutta ei sitten sen enempää. Joskus olen miettinyt, pitäiskö lähteä ton nykyisen kissan kanssa lähibaariin. Vois tilata itselleen vaikka katkarapucocktailin.Ootsä rauhottunu jo raivostasi?
Levollista yötä
Joo ja en. Lauantaina mennään siskoni kanssa ravintolaan syömään ja voidaan jutella. Mun siskokin on aika hämmentynyt kaikesta siitä, mitä isä sille nykyisin sanoo.
mutta kiitos ja levollista yötä sinnekin <3
Vierailija kirjoitti:
"Teet hienosti, kun nouset puolustamaan kirjoittajaa, jonka uskot joutuneen hyökkäyksen kohteeksi. Juuri niin meidän pitääkin tehdä ja selvittää mahdolliset väärinkäsitykset. Se, mitä kirjoitin resilienssistä, on mielestäni totta meidän kaikkien kohdalla, ei kenenkään yksittäisen kirjoittajan."
Kirjoitit vastauksena viestiini, että jos joka asiasta näkee jonkun piikin itseään kohtaan niin kannattaa miettiä mistä se johtuu. Ja ettei ole ok nähdä vaaroja ja uhkia kaikkialla.
Ja minä taas toivoisin, että täällä oltaisiin sen verran hienotunteisia jotenkin, että ei nostettaisi kaikkia epäkohtia tavallaan toisten silmien eteen. Mietittäisiin, että ok tuo kirjoitti harrastuksestaan ja vaikka minä tiedän 100 huonoa juttuja alaan liittyen niin antaa toisen tavallaan nauttia harrastuksestaan, koska minusta tänne ei kuulu ne asiat siinä määrin. Minäkin voisin kirjoittaa koiraharrastuksen epäkohdista useita sivuja, mutta minu
Hyvä kirjoitus. Olen lähes joka asiasta samaa mieltä. Yhdestä en. Eivät jonkun alan ongelmat ole olemassa tai poistu sen mukaan, näemmekö ne ja otamme ne esiin vai emme. Ne ovat olemassa meistä riippumatta.
Ongelmat eivät johdu meistä kirjoittajista eikä alan harrastajista, vaan tuon bisneksen pyörittäjistä.
Asioihin on kuitenkin aina mahdollista hiljalleen vaikuttaa. Siksi mediakin nostaa niitä esiin. Ilman julkisuutta moni iso rikoskin olisi jäänyt selviämättä. Hyvä esimerkki on puuteollisuuden kartelli ja ns. Katiska-juttu (huumeita).
Jos hevosalaan saadaan parannusta, se auttaa paitsi hevosia, myös ratsastajia, joille on sitten tarjolla kaikille eettisesti kestävää palvelua.
Olet oikeassa, että hienotunteisuus on hyvä asia. Ei kaikkea pidä huudella torilla tai sanoa päin näköä. Suodatin pitää olla.
Ongelmaksi tulee, että vaikenemista voidaan käyttää väärin myös vallan keinona. Tähän on joillain aloilla törmätty, kun johto on tehnyt selväksi, että epäkohdista puhujat joutuvat vaikeuksiin. En lähde luettelemaan esimerkkejä, niitä löytyy uutisista.
Yleensä maailmassa on niin, että pahantekijät pyrkivät vaientamaan kritiikin. He eivät halua vastata teoistaan. Tämä ei liity mitenkään tähän hevoskeskusteluun eikä kommenttiisi. Ymmärrän kyllä hienotunteisuuden kommenttisi taustalla.
Tuo, että jos joka asiassa näkee piikin itseään kohtaan, vaikkei sitä olekaan, elämä muuttuu vaikeaksi, koskee meitä kaikkia. Kaikki me olemme alttiina muiden arvostelulle ja siksi kaikkien, minun itsenikin, kannattaa miettiä, mikä ja miksi jokin asia koskettaa. Kirjoitan usein yleisellä tasolla, en välttämättä ajattele edellisen viestin kirjoittajaa, vaan viestin sisältö saa pohtimaan asiaa laajemmin.
Moni muukin osallistui hevoskeskusteluun, niitä viestejä en tässä kommentoi. Luulen kuitenkin motiivina heillä olevan huoli eläinten hyvinvoinnista, ei jonkun kirjoittajan harrastuksen arvostelu.
Toivotaan, että hevosalalle kuuluu jatkossa parempaa.
Yksinäisyyttä, sitä on päivästä toiseen ja tämä yksinäisyys on orpoutta ja turvatyomuuden tunnetta. Ketään ei kiinnosta olenko edes olemassa, silti jaksan vielä huomiseen. Tyhmänä toivon, että joskus tähänkin elämään valoa tulis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hau hau hau, vou vou vou,
siinnä on päivän työmme!
Yllä taas näyte D:n älykkyydestä.
Voisitko Lammas taas vähän ymmärtää häirikköjankkaajaa. D:n alle kerätään taas päivän monituiset kommentit. Kirjoita jotain 'viisasta' häiriköstä :)
Jos yrität houkutella häntä "mukavaksi" rivikirjoittajaksi, kannattaa harkita strategia viime kertaa paremmin. Vaikuttaa älykkäältä tyypiltä.
Vaikuttaa mielestään älykkäältä, kun on koko päivän nimitellyt toista palstalla tyhmäksi, niin tunteehan sitä varmaan itsensä oikeaksi neropatiksi.
Ottipas koville.
Vierailija kirjoitti:
No sekin vielä! Mulla on vain kissat eläneet yli 18-vuotiaiksi. Tuo isokoinen koira kyllä ehti viettää 15-vuotissynttärinsäkin, mutta ei sitten sen enempää. Joskus olen miettinyt, pitäiskö lähteä ton nykyisen kissan kanssa lähibaariin. Vois tilata itselleen vaikka katkarapucocktailin.Ootsä rauhottunu jo raivostasi?
Levollista yötä
Joo ja en. Lauantaina mennään siskoni kanssa ravintolaan syömään ja voidaan jutella. Mun siskokin on aika hämmentynyt kaikesta siitä, mitä isä sille nykyisin sanoo.
mutta kiitos ja levollista yötä sinnekin <3
Yötä? Kello on vasta jotain 21.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Levollista yötä
mutta kiitos ja levollista yötä sinnekin <3Yötä? Kello on vasta jotain
No jos vaik poistutaan muualle ketjusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hau hau hau, vou vou vou,
siinnä on päivän työmme!
Yllä taas näyte D:n älykkyydestä.
Voisitko Lammas taas vähän ymmärtää häirikköjankkaajaa. D:n alle kerätään taas päivän monituiset kommentit. Kirjoita jotain 'viisasta' häiriköstä :)
Jos yrität houkutella häntä "mukavaksi" rivikirjoittajaksi, kannattaa harkita strategia viime kertaa paremmin. Vaikuttaa älykkäältä tyypiltä.
Vaikuttaa mielestään älykkäältä, kun on koko päivän nimitellyt toista palstalla tyhmäksi, niin tunteehan sitä varmaan itsensä oikeaksi neropatiksi.
O
Päähäsikö otti? Sinne neropattiin?
Vierailija kirjoitti:
"Minä nautin ja nauran! Häiriköllä on niin sivaltavia kommentteja usein.Verbaalista pommitusta. Taitavasti kääntää D:n hyökkäyksen D:tä itseään vastaan eikä ota mitään itseensä. Taidokasta. Enkä itse ole kummankaan puolella, vaan neutraali statisti."
Hyvää yötä ja rauhallisia unia!
Aamulla hyvillä mielin uuteen päivään.
💐
Vierailija kirjoitti:
Hyvää yötä ja rauhallisia unia!
Aamulla hyvillä mielin uuteen päivään.
💐
Hyvää yötä sullekin
Niin on. Täällä on paljon feikkausta.
Mummokuumetta, kaipuuta ja rakkautta.
Jos vielä kerran jatkan niin minäkään en ole halunnut unohtaa hevosalan epäkohtia kuitenkaan. Mielelläni kirjoitan niistä ja tiedän kokemuksia itsekin, mutta en haluaisi tämän ketjun esim keskittyvän sellaiseen asiaan. En minä toisaalla vaikene jos esim täällä olisi ketju aiheeseen liittyen. Samalla ymmärrän sinuakin asiassa.
Pakkanen kiristyy kuulemma ja pian taas sataa vettä. Mutta joulu lähestyy ja monenlaista vielä tekemättä. Hyvää yötä.
Vierailija kirjoitti:
Hus Villahousu! Ei todellakaan ole sinun ketjusi tämä!
Jos olet oikea työssäkäyvä äiti, niin miksi ihmeessä tuhlaat aikaasi täällä? Miksi et tee tauoilla jotain järkevää ja iltaisin ole lastesi kanssa?
Kun olet D, niin tämä ei vaan ole uskottavaa, koko ketju haluaa sinun lopettavan nämä feikkijutut täällä.
Lapset on niin hetken aikaa pieniä ja tarvitsevia, että silloin pitäisi vanhemmilla olla somekielto. Turhaakin turhempaa käyttää aikaansa tällaiseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hus Villahousu! Ei todellakaan ole sinun ketjusi tämä!
Jos olet oikea työssäkäyvä äiti, niin miksi ihmeessä tuhlaat aikaasi täällä? Miksi et tee tauoilla jotain järkevää ja iltaisin ole lastesi kanssa?
Kun olet D, niin tämä ei vaan ole uskottavaa, koko ketju haluaa sinun lopettavan nämä feikkijutut täällä.
Ensinnäkin, ei ole kenenkään päätettävissä kuka tänne kirjoittelee. Toisekseen, en minä TAUKOJANI täällä käytä sentään. Illalla kirjoitin 3min viestiä tänne, se ei suinkaan ole koko iltani. Vapaa-ajan olen lasteni kanssa. Nyt olen etätöissä, ja kirjoitan tätä koneellani, tämä välilehti on minulla auki kun teen töitä. Oliko muuta kysyttävää :D
On. Mitä työnantajasi tykkää tästä? Että olet vauvalla työaikana? Eilen valitit valtavaa työmäärää ja kuitenkin sulla on aika riitelyyn täällä. Olet huono työntekijä. Ei ihme, että etätöistä halutaan luopua.
Kyllä muakin ihan pyörryttää, olikohan täysikäinen edes?