Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Himoruoka köyhälle

Vierailija
04.12.2025 |

Tekee mieli sitä ja tätä, tietenkin just nyt heti..

Kertokaa köyhäily/kaapinperäruokanne mieluusti kasvisversiona (saa toki lihaakin laittaa) Ja oletuksena että kaapissa jokunen mauste ja makaronia, vajaa vitonen tilillä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paistettu riisi. Minä teen näin: Pirkan maustetut wokkivihannekset paistetaan pienessä määrässä öljyä. Minä paistan niin, että suht matalalla lämmöllä ja kansi päällä, niin eivät a)pala b)kuivu. Kun alkaa näyttää valmiilta sitten joukkoon se riisi. Syön usein tonnikalan tai kananmunan kanssa. Tuosta wokkipussista syö ainakin kahdesti.

Kaikki perunaan liittyvä. Niin monipuolinen on. Nyt olen nähnyt somessa videoita jossa perunat keitetään, sitten litistetään juomalasin pohjaa apuna käyttäen öljytylle uuninpelille, pintaan vähän öljyä ja sitten paistetaan rapeaksi uunissa. Päälle suolaa. Jos on rahulia niin sitten voi ostaa vaikka kermaviiliä ja tehdä vaikka sitruunapippurista dippiä.

Yllättävän hyvää on ihan vaan makaroni. Keitetyn makaronin joukkoon voita ja ketsuppia. Makaronin anntaa vähän kuin kypsyä loppuun kannen alla voikepsukastikkeessa. Makaroni imee maun 

Tämä on suomi 2025. Jos on rahaa niin voi ostaa perunoiden kanssa kermaviiliä.

Ei muuta, jatkakaa. 

Vierailija
22/26 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaronimössykkää. Eli makaronin sekaan tilsittyä kananmunaa, voita ja juustoraastetta.

Keitä makaronia lopuksi heität sekaan kinkkusuikaleita, kermaa, persilijaa maustat tryffelillä! Joku halpa chianti sopii hyvin kyytipojaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän hyvää on ihan vaan makaroni. Keitetyn makaronin joukkoon voita ja ketsuppia. Makaronin anntaa vähän kuin kypsyä loppuun kannen alla voikepsukastikkeessa. Makaroni imee maun

Unohdin kirjoittaa aiemmin, että jos laittaa joukkoon ravintohiivaa, niin tulee erityisen hyvää (ja tulee jotain ravitsevaa joukkoon😅). 

Ravintohiiva on aika kallista, mutta pussi kestää ikuisuuden. 

Lihottavaa.

On varmaan jos syö kattilallisen tuota. Osaatko hahmottaa sopivia annoskokoja?

Vierailija
24/26 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kupu ravittu "pasta di köyhällä oliolla",  spagettia, öljyä, valkosipulijauhetta, currya, oreganoa, mitä nyt löytykään jämiä (yhessä päiväys menny -21) sekaan soijarouheen rippeet. Ketsuppia ei oo mut sinapin turistin sekaan. 

Ja tajusin et minähän oon rikas!  Saan huomenna ainakin maitoa ja munia, lidlistä kahvipaketin. Mun oma luksuspikkujoulu. Kiitos kaikille ja lisää vaan reseptejä tulemaan.

Vierailija
25/26 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on suomi 2025. Jos on rahaa niin voi ostaa perunoiden kanssa kermaviiliä.

Ei muuta, jatkakaa

Ruoka on nykyään aivan törkeän kallistaJoka viikko samalla rahalla saa vähemmän 🤷🏻.

Kaikki ylimääräinen karsiutuu pikkuhiljaa pois. Kermaviili, 60cnt ei ehkä kuulosta pahalta, mutta kun jokaisen kauppakassin tuotteen hinta on noussut taas 15% viime viikosta...

Vierailija
26/26 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeitto, riittää moneksi päiväksi.

3 dl linssejä (n. 1e), 1 prk tomaattisäilyke (0,33e), mausteita: curry, inkivääri, paprika, lihaliemikuutio, pippuria, vettä