Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se ei ole miesvihaa, että nainen ei halua pariutua miehen kanssa

Vierailija
04.12.2025 |

Kyse on yksinkertaisesti kustannus-hyöty -analyysistä. 

Miksi ryhtyä johonkin, mistä saa takaisin vähemmän kuin itse antaa, ja mikä heikentää elämänlaatua eikä paranna sitä?

Älkää miehet ottako tätä niin tunteellisesti. Tiedätte mitä tehdä, jos haluatte muuttaa tilannetta. Pallo on teillä.

N007

Kommentit (261)

Vierailija
201/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu heti muuttui aika mukavan leppoisaksi kun trolli-inttäjä katosi. 

Vierailija
202/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekään ei ole naisvihaa, ettei mies ala seurustelusuhteeseen jokaisen vastaantulevan kanssa. Miehellä ei ole velvoolisuutta pariutua jokaisen yksinhuoltajan kanssa esim. 

Eikä kukaan ole missään koskaan näin väittänytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesvihaa kuitenkin voi olla, että nainen tekee ilman mitään syytä tällaisen ketjun ja alkaa maalittamaan miehiä.

Oletko ymmärtänyt väärin mitä maalittaminen on? Koska en ole se nainen, joka tekee miehen puolesta sen, mikä miehen itsensä pitäisi tehdä, en kerro sinulle. Etsi vastaus itse, ole hyvä. Jos et etsi, sillä ei ole minulle mitään väliä.

Ketjun tarkoitus on kertoa miehille, että se että nainen ei halua heitä, ei johdu miesvihasta, vaan siitä että nainen ei koe saavansa miessuhteesta tarpeeksi, jotta hän haluaisi olla suhteessa mieheen.

Rakkaudella,

N007

Tämäkin keskustelun alku jäi tähän, koska miesmamma ei kyennyt jatkamaan sitä. Voi näitä meidän ukkeleita. Ehkä parempi koulunkäynti auttaisi heitä perustelemaan väitteensä. Mutta koska Tosimiehen(TM) ohjekirja estää opiskelemasta, he eivät kykene.

Vierailija
204/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon, että osa miehistä on yksinäisiä nykymaailmassa, niin on osa naisistakin. Osa näistä miehistä valittaa netissä yksinäisyyttään ja toivoo naisten laskevan rimaa, osa  vaan ei kestä tuota, ehkä kokevat alemmuutta tms, ja väittävät kuin lapset että EN MÄ MITÄÄN NAISTA OLISI HALUNNUTkaan, HYI, naisia!

Kun joku haluaisi läheisyyttä, mutta ei sitä saa, se voi aiheuttaa epämiellyttävän tunteen eli kognitiivista dissonanssia: Minä haluan jotain, mutta en saa sitä. Yksi tapa vähentää tätä epämukavuutta on muuttaa omaa käsitystään: En oikeastaan edes halua sitä tai naiset ovat tyhmiä/rumia/kelpaamattomia. Tämä on psykologinen puolustuskeino, joka suojaa itsetuntoa ja vähentää pettymyksen tunnetta.

Joo, kuulostaa järkevältä. Mutta miksei naiset tee samaa samassa mittkaavassa kuin miehet?

Vierailija
205/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon, että osa miehistä on yksinäisiä nykymaailmassa, niin on osa naisistakin. Osa näistä miehistä valittaa netissä yksinäisyyttään ja toivoo naisten laskevan rimaa, osa  vaan ei kestä tuota, ehkä kokevat alemmuutta tms, ja väittävät kuin lapset että EN MÄ MITÄÄN NAISTA OLISI HALUNNUTkaan, HYI, naisia!

Kun joku haluaisi läheisyyttä, mutta ei sitä saa, se voi aiheuttaa epämiellyttävän tunteen eli kognitiivista dissonanssia: Minä haluan jotain, mutta en saa sitä. Yksi tapa vähentää tätä epämukavuutta on muuttaa omaa käsitystään: En oikeastaan edes halua sitä tai naiset ovat tyhmiä/rumia/kelpaamattomia. Tämä on psykologinen puolustuskeino, joka suojaa itsetuntoa ja vähentää pettymyksen tunnetta.

Joo, kuulostaa järkevältä. Mutta miksei naiset tee sam

Miten ajattelet, että miehet muuttavat omia käsityksiään, mutta naiset eivät? Voitko konkretisoida tämän meille, jotka emme välittömästi ymmärrä mitä tarkoitat?

Vierailija
206/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kuulostaa järkevältä. Mutta miksei naiset tee samassa mittkaavassa kuin miehet? 

Minä luulen että naisilla vain on hieman erit halun kohteet, ja ne eivät varsinaisesti kohdistu ihmisiin. Siksi tämän tyylistä ilkeilyä ei naisilta yhtä paljoa ihmisiä tai erityisesti ihmisryhmiä kohtaan kuule. 

Vierailija
207/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieheni kanssa ihan taloudellisista syystä ja rakkaudesta. Kyllähän sitä rahaa miettiii jos seurustelee niin saa laskut puolitettua kun kumppani maksaa vuokrasta puolet ja muita laskuja. Meillä on laajakaista netti, se maksetaan puoleksi. Ruuat puoliksi suunnilleen joten olen säästänyt rahaa. Kyllä rakastan miestäni se on turvallinen ja huumorintajuinen. Aina auttaa jos tarviin apua.

Vierailija
208/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesvihaa kuitenkin voi olla, että nainen tekee ilman mitään syytä tällaisen ketjun ja alkaa maalittamaan miehiä.

Oletko ymmärtänyt väärin mitä maalittaminen on? Koska en ole se nainen, joka tekee miehen puolesta sen, mikä miehen itsensä pitäisi tehdä, en kerro sinulle. Etsi vastaus itse, ole hyvä. Jos et etsi, sillä ei ole minulle mitään väliä.

Ketjun tarkoitus on kertoa miehille, että se että nainen ei halua heitä, ei johdu miesvihasta, vaan siitä että nainen ei koe saavansa miessuhteesta tarpeeksi, jotta hän haluaisi olla suhteessa mieheen.

Rakkaudella,

N007

Ketjun tarkoitus on haukkua miehet ja kerätä samanmielisiä mukaan.

Vierailija
209/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseen: Eikä kukaan ole missään koskaan näin väittänytkään.

Vierailija
210/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mikä ihmeen velvollisuus naisella on pariutua? 

Vierailija
211/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimaantuneena naisena en tarvitse miehiä mihinkään. N23

Vierailija
212/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mieheni kanssa ihan taloudellisista syystä ja rakkaudesta. Kyllähän sitä rahaa miettiii jos seurustelee niin saa laskut puolitettua kun kumppani maksaa vuokrasta puolet ja muita laskuja. Meillä on laajakaista netti, se maksetaan puoleksi. Ruuat puoliksi suunnilleen joten olen säästänyt rahaa. Kyllä rakastan miestäni se on turvallinen ja huumorintajuinen. Aina auttaa jos tarviin apua.

Nainen liki aina häviää jos ruoat menee puoliksi. Miehet kun yleensä syövät enemmän.

Asumisessa, netissä jne toki sitten parisuhteessa säästää. 

Vierailija
213/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin. Ei sekään ole naisvihaa ettei mies halua pariutua naisen kanssa. 

Jos joku kysyy mitä miesviha sitten on niin käsittääkseni se on sitä mitä naisvihakin. Eli miehen pitämistä alempiarvoisena. Käytännössä se ilmenee pahimmillaan väkivaltana.

Lähtee vitsailusta ja esimerkiksi siaksi nimittelystä.

Kannattaa tutustua vihan pyramidiin.

Vierailija
214/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä en tapaile suomalaisia naisia. Heillä ei ole mitään annettavaa, vaan ovat pelkkä kuluerä ja riesa.

M41

Hassua, minusta suomalaiset miehet ovat kuluerä ja riesa.

Mies sanoo tämän naisesta, haukkumista ja nuolia alaspäin.

Nainen sanoo näin miehistä. Ylistystä ja nuolia ylöspäin.

Mutta palstalla (ja ketjussa) ei ole miesvihaa.

Vierailija
215/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaudella,

N007

Ketjun tarkoitus on haukkua miehet ja kerätä samanmielisiä mukaan.

Ainoastaan nämä miespuoliset ovat täällä haukkuneet. Jos naisilta on tullut ikävää kommenttia niin se on selkeästi ollut ilkeilystä provosoitumista. Ei fiksua tietysti sekään, mutta ketjussa naiset ovat olleet todella paljon Empaattisempi kuin ketjun miehet. 

Vierailija
216/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kuulostaa järkevältä. Mutta miksei naiset tee sam

Olen eri. Randomisti: ehkä kyse on siitä, että naiset kohdistavat epäonnistumisen tunteensa itseensä. Jos kukaan ei halua minua, minussa on vika. Sen sijaan mies ajattelee: kukaan ei halua minua, heissä on vika.

Vierailija
217/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu heti muuttui aika mukavan leppoisaksi kun trolli-inttäjä katosi. 

Saa rauhassa haukkua alempiarvoisia miehiä niin teitysti se muuttuu leppoisaksi.

Miten on, mennäänkö yhdessä runkkaamaan?

Vierailija
218/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimaantuneena naisena en tarvitse miehiä mihinkään. N23

No onhan, juuri tuo jolle vastasit. Kertoi oman tilanteensa. 

Vierailija
219/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

Naisviha näkyy kaikenkirjavina väkivaltafantasioina ja haaveina siitä miten monin tavoin naisilta pitäisi riistää tasavertaiset oikeudet yhteiskunnassa. 

Miesviha sitten taas... On sitä, että joku nainen ei halua intiimiä suhdetta jonkun miehen kanssa?

En ole ikinä kuullut edes äärimmäisimmänkään feministin haaveilevan väkivallasta miehiä kohtaan tai miesten polkemista yhteiskunnassa. Radikaalein tietämäni tapaus on julistanut että ei halua miespuolisoa elämäänsä, ei deittailla eikä minkäänlaisia seksuaalisia lähestymisiä miehiltä missään, milloinkaan. Mutta hänellä on silti miespuolisia ystäviä joita arvostaa suuresti, kohtelee hyvin miehiä arkisissa kohtaamisissa, kunnioittaa mieskollegoidensa osaamista jne. Hän ei ole ajamassa miehiä nurkkaan tai uhkaamassa niitä millään lailla, ainoastaan haluaa elää omaa elämäänsä ilman parisuhdetta. 

Saara Särmä ehdotti poikalasten pakkosterilointia.

Ei tosin ollut itse keksinyt ajatusta vaan kopioi sen maailmalta.

Vierailija
220/261 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks on olemassa foorumeita, joissa keskustellaan järkevistä asioista eikä rakenneta draamaa voi teitä pikkuisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan