Munkkivuori 2. kausi
Mitä ajatuksia herättää? Parempi kuin edellinen kausi?
Kommentit (866)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeasti pitää inttivaatteita siviilissä, no tuolle sössöttäjäjuntille sopiva rooli sekin. Rotheeeeeeeeeeeeeeerus.
Miten ihmeessä tuo saa niin paljon rooleja, surkea näyttelijä!
Minusta ihan hyvä. Mut hänhän tulee kulttuuriperheestä niin on varmasti suhteita.
Sepä se, ja limanuljaska isäkuustonenkin pyörinyt nurkissa.
Mikä helvetin isäkuustonen? Ei Kuustonen ole Amos Brotheruksen isä. Eiköhän suhteet ole kunnossa ihan isänsä ja äitinsä ansiosta, ei siihen enää Kuustosta ole varmaan tarvittu.
Ei mutta äiti Brotherus seukkas Kuustosen kanssa vuosia.
Olivat ihan naimisissakin.
Munkkivuori-sarja on velkaa paljon Twin Peaksille. Olisiko tarinan lyhentämisellä syytä siihen, että loppuratkaisu on köyhä?
Eilen sain katsottua 2. kauden loppuun, kun huomasin, että ilmaisena näkyy. Oli kyllä urakka parissa illassa.
Minulla tuli mielleyhtymä Monica Fagerholmin kirjaan Amerikkalainen tyttö.
Isä-poika kuvio taas toi mieleen Stieg Larssonin "Miehet, jotka vihaavat naisia"
Vaikka olin täältä utsinut loppuratkaisun etukäteen, niin jäi kyllä avoimia kohtia.
Esim. miten ja miksi se Kaarlo vaari sinne metsään ilmaantui tiirailemaan ruumiin siirtämistä.
Ja oliko siis suorin reitti käärön kanssa työmaalle tuon metsän kautta, ilmeisesti.
Mutta siis oli hyvä ja kannatti katsoa.
Sillä tavalla tämä oli erilainen kuin 1. kausi, että siinä divarikauppias herätti jonkinmoisia epäilyksiä heti alussa. Vaikka tosin loppuratkaisu kokonaisuudessaan oli yllättävä.
Tässä kakkoskaudessa olin aivan kuutamolla lähes viimeiseen jaksoon asti.
Jotain hämäysvinkkejä tietysti tuli Danielin ja Kaarlon suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Munkkivuori-sarja on velkaa paljon Twin Peaksille. Olisiko tarinan lyhentämisellä syytä siihen, että loppuratkaisu on köyhä?
Munkkivuoresta puuttuu lähes kokonaan huumori, parodiallisuus. Twin Peaks on (varhaisemmat tuotantokaudet) pitkälti parodiaa amerikkalaisista tv-sarjoista.
Täällä ei varmaan kirjoittele monikaan, jos kukaan, Twin Peaksin inspiraation lähteen, Peyton Placen nähnyttä.
Itsekin olen nähnyt vain elokuvaversion. Siinä oltiin enemmän tosissaan, kuten Munkkivuoressakin.
Mutta hieno ja omaperäinen Munkkivuorikin on, tämä ei ollut moitteeksi tarkoitettu.
Tää sarja on nyt ilmaisena heinäkuun loppuun asti ruutu.fi:ssä jos joku ei ole vielä nähnyt tai haluaa katsoa uudestaan.