Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Munkkivuori 2. kausi

Vierailija
04.12.2025 |

Mitä ajatuksia herättää? Parempi kuin edellinen kausi?

Kommentit (350)

Vierailija
61/350 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä ainut jonka mielestä tää on teemoiltaan ekaa kautta paljon synkempi ja ahdistavampi... Tulee etenkin uusimman jakson takia mieleen pedofilia. Mietin sitä jo Lolan enon kohdalla. Mitä kaikkea Lola on joutunut hänen taholtaan kokemaan? Oon aika varma, että se Urkin isä liittyy lolan kuviin jotenkin.

Vierailija
62/350 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisia spoilereita 6. jaksosta!!

Nyt oli kyllä monella tapaa karmiva jakso pakko sanoa. Suhteellisen tapahtumarikas myös etenkin epäilyksiin liittyen. Mä en kuitenkaan usko, että Daniel on lopulta syyllinen, vaikka siihen suuntaan vihjailtiin. Olis ehkä vähän mälsä jos toi oli se alkujohdattelu sit loppuratkasuun. Volanen ja Lonka ovat kuitenkin varmasti kehittäneet jonkun luovan loppuratkaisun. Mielenkiintoista kuitenkin nähdä et miten tää Danielin juttu liittyy mihinkään. Uskon kyllä vahvasti, että tämä todella oli Kaarlon vieras niinkun täällä veikkailtiin jo aikasemmin. Etenkin kun Kaarlo mainitsi Ninalle Danin nimen. Mietin, että onko mahdollista, ettei Daniel koskaan lähtenyt armeijaan, vaan omille tutkimusretkilleen tms ja kävi kertomassa Kaarlolle jotain, mikä sai tämän sekoamaan? Lolan hahmo on kyllä todella mielenkiintonen ja hyvin tehty aika ajoin epämukavaksi katseltavaksi. Jonkun huomion Lola herätti jatkuvalla keimailullaan, mutta kenen? Reetta on edelleen mulla ykkösepäilty. Tämän outo käytös rippijuhlissa on vaan yksi lisäys kysymysjonon päähän. Sitten taas puolestaan herää kysymys, että miksi ihmeessä Reetta haluaisi kuvata Lolaa, jos oletetaan metsästä löytyneiden vaatteiden ja kaiken muun perusteella, että kuvaaja on kaiken takana. Toisaalta kuka nyt ylipäätään haluaisi kuvata teinityttöä vähissä vaatteissa, jos niissä ollenkaan.. Uusi maininta Ismon siskosta herätti kans huomion. Onko Kaarlo oikeasti vain höpötellyt omiaan kutsuessaan Ismoa tyttärekseen vai onko siinäkin jotain takana? Sukulaisuusteoria Reetan ja Lolan välillä alkaa kyllä vähän hajota tän jakson myötä. Joku Ninan perheenjäsenistä syyllisen luulis kuitenkin olevan? Ehkä Ismo? Muutenkin noi rippijuhlien kuvat ja ilmeey on tosi hämmentäviä. Pakko mainita vielä toi ihan viimenen kohtaus, jossa kuvataan Lolan kasvoja televisiossa. Nosti mulla jokasen niskakarvan pystyyn

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/350 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen epäillyt Ismoa jo pidempään ja epäilys vahvistuu jakso jaksolta

Vierailija
64/350 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut epäilyttävä alusta asti. Esim. kysellyt tyttöjen vaatetuksesta ja on töissä siellä työmaalla jota vähän väliä näytetään. Kenties Lola on siellä jossain perustusten alla? Epätodennäköistä mutta voihan sitä pohtia

Vierailija
65/350 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin jakson uudestaan vielä tarkemmin. Huomasin, että Lola katselee rippikuvassa seksilehti-ilmeellä Ismoa Mielenkiintoista 😶

Vierailija
66/350 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan! Itse uskon, että Daniel on syytön, vaikka häneen syyllisyyteensä paljon johdatellaankin. Sillä ensimmäisellä kaudella puolet sarjan pituudesta oli myös johdattelua väärää henkilöä kohtaan. Reetta saattoi olla huolissaan juhlissa, sillä huomasi jonkun kelmuilevan Lolaa tai toisin päin. Ehkä oma aviomies? Lola ei uskalla paljastaa Ninalle kenelle toimii mallina, sillä hän on Ninan perheenjäsen. Reetta on toisena pääepäiltynä, sillä hänelle muodostui Ninan riparin aikana syvempi suhde Lolaan. Reetta tai Ismo tietävät jotain, mitä muut ei vielä tässä kohtaa. Olemme saaneet myös nuokkarin keikan tapahtumista jotain osviittaa. Vaikuttaa, että Peten ja Lolan välillä on tapahtunut jotain. Petestä on kohtauksia, jossa hän juoksee METSÄSSÄ Lolaa huutaen. Ensi viikolla saamme toivottavasti Ninan ja Petenkin kertomaan kaiken Kaiukselle ja Heidille. 

Uuden kauden teema on todella ahdistava. Vielä on niin monta kysymysmerkkiä loppuratkaisuun ja tämä 6. jakso oli kaikista tapahtumarikkain. Ymmärrän minkä takia ihmiset antavat negatiivista palautetta, sillä katsojalta vaaditaan koko ajan kärsivällisyyttä. 

Haluan kuulla muiden näkemyksiä seuraaviin: 

Miksi Daniel puhui ensimmäisissä jaksoissa kuolleesta ystävästään? 
Ovatko Karitan ja Kaiuksen välit sovittu pienellä keskustelulla keittiössä? Ja mitä ensinnäkin veikkaatte vaivaavan Karitaa? 
Mitä tekemistä bändillä on kaikkeen?

Vierailija
67/350 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut epäilyttävä alusta asti. Esim. kysellyt tyttöjen vaatetuksesta ja on töissä siellä työmaalla jota vähän väliä näytetään. Kenties Lola on siellä jossain perustusten alla? Epätodennäköistä mutta voihan sitä pohtia

Lisäksi Ismo on kesän jälkeen vaan nukkunut ahdistuneena. 

Vierailija
68/350 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ismo oli myös tietoinen tyttöjen menosta metsään kalliolle. Hän kyseli juuri noista vaatetuksista ja hän oli myös tietoinen miesten vaaroista. Jokuhan niitä tyttöjä kuvaili siellä metsässä.

Vierailija
69/350 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan aiempia Ismon syyllisyydestä. Reettaa epäilin tähän asti, mutta nyt tän jakson myötä ja tuon rippijuhlakuvan jälkeen käänsin kelkan. Ehkä tässä kohtaa sarjaa ei enää oteta uutta vale-epäiltyä mukaan mitenkään hämäämään, varsinkin kun tätäkin jaksoa katsoessa piti keskittyä ja tarkailla kunnolla, että bongasi esim tuon Lolan ilmeilyn Ismolle (ennen kuin kaverukset ottivat kuvien ilmeet esiin). Täytyypä katsoa koko sarja uudestaan tähän asti sillä näkökulmalla, että Ismo tosiaan on syyllinen. Uskon silti kuitenkin, että Reetallakin on osansa tähän tai ainakin on aavistellut jotain/tietää enemmän kuin kertoo.

Vierailija
70/350 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoin jakson uudestaan vielä tarkemmin. Huomasin, että Lola katselee rippikuvassa seksilehti-ilmeellä Ismoa Mielenkiintoista 😶

Jep Ismo ei kuvissa paljoo näkyny

Vierailija
71/350 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep Ismo ei kuvissa paljoo näkyny

Kyl se siin toises näky. Oikeella reunassa. Silloin tosin Lola katsoo kameraan, kuten muutkin. 

Vierailija
72/350 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa jotenki karmiva tää uusin jakso. Mitä kaikkea vielä paljastuukaan.

Vierailija
73/350 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homehtunutta ja vanhanaikaista tämä nykyinen yksi jakso viikossa ja boikoin sitä, enkä tilaa mitään kanavaa. 

Odota että kaikki jaksot näkyvissä, sitten otat kuukaudeksi, katsot kaikki mahdolliset ja sitten irtisanot.

Vierailija
74/350 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homehtunutta ja vanhanaikaista tämä nykyinen yksi jakso viikossa ja boikoin sitä, enkä tilaa mitään kanavaa. 

Odota että kaikki jaksot näkyvissä, sitten otat kuukaudeksi, katsot kaikki mahdolliset ja sitten irtisanot.

Juu ei ole mikään ongelma nykyaina, jos ärsyttää katsoa jakso / viikko tahtiin, niin senkun odottaa, että kaikki jaksot on suoratoistopalvelussa nähtävissä ja sitten voi katsoa vaikka kaikki jaksot putkeen.

Vierailija
75/350 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko sarjan tekijät kertoneet etukäteen mikä tässä kakkoskaudessa on pointtina? Ekasta kaudestahan kerrottiin etukäteen, että ei se katoamismysteeri ole se pääpointti. 

Kakkoskaudelta nämä asiat ovat kiinnittäneet huomioni:

- Miksi Ninan äiti Reetta ei halunnut kertoa Lolan vaatteiden löytymisestä poliisille? Tai ensin halusi, mutta muutti mieltään.

- Miksi Ninan vanhemmat eivät tehneet Lolasta lastensuojeluilmoitusta?

- Mitkä kokemukset Kaiuksen äitiä vaivaa?

- Pete huusi Lolaa metsässä.

- Kaarlosta on näytetty kohtaa, jossa hän huutaa kauhuissaan.

- Ninastakin on näytetty kohtaa, jossa hän huutaa. Oliko metsässä vai keikalla?

- Mitä tapahtui Lolan ja Peten välillä Ninan riparin aikana?

- Missä Ismo viettää aikaansa?

- Mitä on tapahtunut rakennuksella/teollisuusalueella, jota näytetään aina alussa ja jossakin kohdassa?

- Ilmeisesti Lola vei Ninan tarkoituksella metsään kalliolle eväsretkelle ottamaan aurinkoa bikineissä ja oli sopinut tuntemansa kuvaajan kanssa heidän salakuvaamisestaan, koska sai kuvista rahaa.

Vierailija
76/350 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt niin, että sarjassa yritetään (harhauttavasti?) vihjailla Urkin isän syyllisyydestä? Hän on töissä valokuvausliikkeessä ja on ollut vähän tyly niissä vähissä vuorosanoissaan, joita hänellä on ollut. Sinänsä olisi kyllä aika latteaa toistoa, jos kaupanpitäjä olisi taas syyllinen katoamiseen.

Entä oliko se uskottavaa, että kun Nina kohtasi syksyllä sattumalta yhden bändin jäsenistä, tämä ei muka muistanut Lolaa ollenkaan?

Vierailija
77/350 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan tällä kaudella mitään takaamaa ekan kauden tapahtumiin? Ekalla kaudella pikkutytön katoamiseen liittyvissä tapahtumissa oli mukana kaksi tai kolme lasta. Voisiko tässä toisella kaudellakin Lolan katoamiseen ja valokuviinkin liittyä useampi ihminen?

Lolan seksuaalinen keimailu vaikuttaa häiritsevältä ja oireelliselta. Oli outoa kun hänellä oli Ninan perheen keittiössä T-paidan lisäksi vain mustat pikkuhousut jalassa. 

Tuliko Daniel kännissä sieltä The Lost soulin keikalta?

Vierailija
78/350 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmissa jaksoissa ajattelin, että Lola valehtelee varmaan aivan kaikesta. Yllättävää olikin, että tiedot hänen taustastaan oli totta, ainakin hänen enonsa mukaan. Lola/Virpistä täytyy muistaa, että hän on kuitenkin vain lapsi, joka oireilee kokemuksiaan. 

Lola puhui viime jaksossa Ninalle siitä miten hän on tajunnut, että hänellä on se valta eikä kaikilla muilla. Sarjassa kuvataan mielestäni hienosti sitä miten vaikeissa oloissa ja ilman aikuisten rajoja kasvanut lapsi voi taitavasti ja varsin älykkäästi manipuloida kaikkia muita ihmisiä ympärillään. Olen nähnyt samanlaista käytöstä oikeassa elämässä. 

Vierailija
79/350 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sivubisneksiä näillä töistä potkut saaneilla aikuisilla kuten Kaiuksen äidillä ja Ninan ja Danielin isällä Ismolla on tai on ollut? Kaiuksen äiti alkoi tehdä kyllä kahta eri työtä, mutta mitä muuta Ismo puuhailee kuin nukkuu ahdistuneena kotona? Ismo ja Karita ovat aika ahdistuneen ja jännittyneen oloisia koko ajan. 

Vierailija
80/350 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karitahan piirtää taitavasti. Kaarlo on viitannut joitakin kertoja siihen tyyliin, että ei se talon rakentaminen ole mitään pelkkää kuvien piirtelyä. Onko Ismokin hyvä piirtämään ja onko tällä piirtämisellä jokin merkitys ja yhteys johonkin, kuten Lolasta otettuihin valokuviin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme