Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa deitille hänen alkoholin käytöstä?!?!

Vierailija
04.12.2025 |

Hei,

Olen tapaillut mukavaa miestä pari kuukautta. Hän on hauska ja huomaavainen. Alussa tavattiin ravintolassa tai pubissa ja alkoholi oli aina kuvioissa. En aluksi kiinnittänyt huomiota hänen alkoholin käyttöön.

Nyt vietettiin vkl yhdessä ja hän aloitti aamut 3-4 oluella koska on kuulemma niin huono olo ja tärinä. Näin siis kuinka hän joi salaa 2 olutta eteisessä, kun luuli etten näe.  Sen lisäksi vielä pari olutta minun nähden. Ja pitkin la ja su päivää olutta koko ajan. Tuntui että kaiken tekemisen määritteli oluen juonti. Itse olin vaan sivuroolissa.

Tietenkin petyin suunnattomasti. Tuntuu kuin minulle olisi valehdelty ja petetty. Miinusta tuo juominen ei enää ole normaalia. Aamulla näkemäni mies oli kireä, ilkeä ja tosi hermostunut ja hyökkäävä. 

Tiedän jo itsekin ettei tällä ole tulevaisuutta. Mutta kysyn kuitenkin että juoko muiden miehet vapaavkl tällä tavalla?!? Juominen loppui siis vasta sunnuntaina iltapäivällä, koska lapset tuli illalla. 

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien muidenkin miehet juovat samalla tavalla, jos joku muuta väittää niin se valehtelee.

Vierailija
2/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on alkoholisti. Sinun ei tarvitse sanoa hänelle alkoholin käytöstä mitään, koska hän tietää olevansa alkoholisti. Pelasta itsesi ja lopeta suhde. Miehen juominen ei vähene vaan pahenee. Pian hän alkaa keksiä syitä sinusta, miksi hänen pitää juoda. Kuten vaikka katsoit pahasti tai ajattelit jotain häntä syyllistävää, joten siksi hänen pitää ottaa jotain hermoja rauhoittavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä itse asiassa tapahtui jo. Hän suuttui aivan hirveästi mitättömästä asiasta kun kysyin joulusuunnitelmista ja -koristeista. 

Vierailija
4/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaikka sanoa, että tää oli tässä moikka ja syy on vammainen alkoholismisi ja 5-vuotiaan käytöstavat, salaa ryyppääminen sekä epäterveelliset elintavat.

Vierailija
5/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuollainen suhde heti. Tuo mies on täysi alkoholisti.

Minun mies ei juo usein eikä juo edes sitä 2-3 olutta arkisin. Juo sitten joskus lauantaina 8-10 olutta eikä sitten juo arkisin ollenkaan. En olisi tuollaisen kanssa joka salailee juomista koska se on suuri ongelma.

Kuinka vanhoja olette?

Vierailija
6/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitäs jos liittyisit raittiuskerhoon" 

Vierailija
7/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi tekee miehestä kireän ja agressiivisien ja väkivaltaisen. Minun eks oli sellainen ja jätin sen takia sen.

Vierailija
8/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tuollainen suhde heti. Tuo mies on täysi alkoholisti.

Minun mies ei juo usein eikä juo edes sitä 2-3 olutta arkisin. Juo sitten joskus lauantaina 8-10 olutta eikä sitten juo arkisin ollenkaan. En olisi tuollaisen kanssa joka salailee juomista koska se on suuri ongelma.

Kuinka vanhoja olette?

Sivusta, minä en ole juonut 12 vuoteen alkoholia, mutta silti olen täysi alkoholisti.

Vierailija
9/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, ettei irtoa jos juo!

Vierailija
10/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette siis epäsopivat toisillenne. Miksi ylipäätään kumpikaan jäisi katsomaan toista. Sinä et kestä alkoholistia, ja mies joutuu joko kiristelemään hampaitaan alkoholin himoissaan tai sitten tuntee syyllisyyttä juomisestaan. Alkoholistia et voi parantaa, vaikka kuinka marmattaisit miehen juomisesta.

Vierailija
11/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä raittiimpiain miehiä mutta nainen ottaa miehen joka juo joka päivä ja ties mikä väkivaltainen jännämies se on.

Vierailija
12/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meitä raittiimpiain miehiä mutta nainen ottaa miehen joka juo joka päivä ja ties mikä väkivaltainen jännämies se on.

No shän kuukut suljetulle ulinoines joten et ole mikään vaihtoehto. 

Vierailija
13/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se

Vierailija
14/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta mies huomaa, että se mukavan oloinen nainen olikin muuttunut nalkuttavaksi akaksi.

Vierailija
15/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai suunnittele tulevaisuutta alkoholiriippuvaisen kanssa? Luuletko, että hän sanomalla siitä irti pääsee? On syvällä suossa jo. Olet aika naiivi, jos kuvittelet, että sanot asiasta ja hän voi lopettaa tuon tason juomisen. Voin kertoa, että ei lopeta, korkeintaan alkaa salata sen. 

Vierailija
16/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Lopeta se viinan kans lätröö...taikka muuten...( jupinaa) ".

Vierailija
17/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet haluaa naisen, joka ei juo, ja valittaa alkoholinkäytöstä? Eikö olisi helpompaa olla naisen kanssa, joka jakaa tämän harrastuksen?

Vierailija
18/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari erää tehnyt tuota,mutta oon kaamee sieni itsekin.

Ei sitä tarvitse katsella, jos itse haluaa selvää elämää.

Hän ilmeisesti juo sitä iltaisinkin aika paljon jos tarvitsee tasoittavia? Mitenkähän paljon se muuten juo piilossa.

Toisaalta, voi olla että on vielä sun kanssa sen verran lukossa, että ns juo itsensä mukavaksi kun ei osaa olla selvinpäin oma itsensä. Itsellä ollut tätä joskus suhteen alkuvaiheilla ja yksi suhde siihen kaatuikin,kun mies teki päätelmän,että juon joka viikko ja hän vain kerran kuussa. Oon siis oikeesti urheilullinen ja ihan hyvin voin olla selvinpäin ja olenkin, mutta oon niin varautunut ja arka että jännitän aina uusia ihmisiä, niin oon juonut siihen jännittyneisyyteen. Tuo harmitti ja olisin toivonut,että mies olisi asiasta sanonut ja kysynyt, kun todellakin pidin hänestä ja mieluummin mä sen miehen olisin ottanut eikä olis ollut edes ongelma. Itseä v....tti miehen puhumattomuus asiasta niin,että olin kuukausitolkulla juomatta, mutta eihän se mitään enää auttanut.

Et varmaan kannattais puhua mikä homma jos miehestä tykkäät, mutta juomista ei tarvitse katsella jos ei halua.

Vierailija
19/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten sanoa deitille hänen alkoholin käytöstä?!?!"

Mä olen kyllä ihan kysynyt, että onko tämä ihan tapanakin ja harrastatko usein , oli kyse sit mistä tahansa.

Miksi aikuisille ihmisille on asiat niin vaikeita?

Vierailija
20/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hyväksyt juopon miehen sellaisena kuin se on, tai jätät, etkä katso taaksesi. Ei ne muutu mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän