Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sanoa deitille hänen alkoholin käytöstä?!?!

Vierailija
04.12.2025 |

Hei,

Olen tapaillut mukavaa miestä pari kuukautta. Hän on hauska ja huomaavainen. Alussa tavattiin ravintolassa tai pubissa ja alkoholi oli aina kuvioissa. En aluksi kiinnittänyt huomiota hänen alkoholin käyttöön.

Nyt vietettiin vkl yhdessä ja hän aloitti aamut 3-4 oluella koska on kuulemma niin huono olo ja tärinä. Näin siis kuinka hän joi salaa 2 olutta eteisessä, kun luuli etten näe.  Sen lisäksi vielä pari olutta minun nähden. Ja pitkin la ja su päivää olutta koko ajan. Tuntui että kaiken tekemisen määritteli oluen juonti. Itse olin vaan sivuroolissa.

Tietenkin petyin suunnattomasti. Tuntuu kuin minulle olisi valehdelty ja petetty. Miinusta tuo juominen ei enää ole normaalia. Aamulla näkemäni mies oli kireä, ilkeä ja tosi hermostunut ja hyökkäävä. 

Tiedän jo itsekin ettei tällä ole tulevaisuutta. Mutta kysyn kuitenkin että juoko muiden miehet vapaavkl tällä tavalla?!? Juominen loppui siis vasta sunnuntaina iltapäivällä, koska lapset tuli illalla. 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltin ja kunnollisen miehen kanssa tätäkään ongelmaa ei olisi..

Vierailija
42/59 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkö sinä haluat loppuelämäksesi? Alkoholisti ei lopeta juomista, jos ei itse näe ongelmaa eikä halua lopettaa.

Luota omaan tuntemukseesi. Jos sinusta tuntuu, että mies juo liikaa, niin silloin hän juo liikaa verrattuna siihen mikä on sinulle sopivaa. Hänellä on varmasti eri näkemys, mikä on sopiva määrä alkoholia. Kyse ei ole siitä montako olutta menee viikossa, montako päivää hän juo. Näihin on turha takertua. Tärkeintä on tunne, että jos sinusta hän juo liikaa, niin silloin se on sinulle henkilökohtaisesti liikaa ja toimit sen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet haluaa naisen, joka ei juo, ja valittaa alkoholinkäytöstä? Eikö olisi helpompaa olla naisen kanssa, joka jakaa tämän harrastuksen?

Jonkun pitää käydä kaupassa, kokata ja siivota että isäntä ehtii harrastaa.

Vierailija
44/59 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pari erää tehnyt tuota,mutta oon kaamee sieni itsekin.

Ei sitä tarvitse katsella, jos itse haluaa selvää elämää.

Hän ilmeisesti juo sitä iltaisinkin aika paljon jos tarvitsee tasoittavia? Mitenkähän paljon se muuten juo piilossa.

Toisaalta, voi olla että on vielä sun kanssa sen verran lukossa, että ns juo itsensä mukavaksi kun ei osaa olla selvinpäin oma itsensä. Itsellä ollut tätä joskus suhteen alkuvaiheilla ja yksi suhde siihen kaatuikin,kun mies teki päätelmän,että juon joka viikko ja hän vain kerran kuussa. Oon siis oikeesti urheilullinen ja ihan hyvin voin olla selvinpäin ja olenkin, mutta oon niin varautunut ja arka että jännitän aina uusia ihmisiä, niin oon juonut siihen jännittyneisyyteen. Tuo harmitti ja olisin toivonut,että mies olisi asiasta sanonut ja kysynyt, kun todellakin pidin hänestä ja mieluummin mä sen miehen olisin ottanut eikä olis ollut edes ongelma. Itseä v....tti miehen puhumattomuu

Newsflash kyllä aikuiset miehet osaavat olla naisen kanssa ilman että heidän pitää juoda itsensä mukavaksi.

Vierailija
45/59 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kantapäät vastakkain ja rohkeasti eteenpäin. Alkoholisti ei lopeta, koska hänellä ei omasta mielestään ole ongelmaa. Terveisin, alkoholistivanhempien lapsi

Vierailija
46/59 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aamulla pitää juoda olutta niin mies on rapajuoppo. Ero ja äkkiä ei siinä muu auta. On meitä selvänä olevia miehiäkin. Itse en voisi juoda aamulla yleensä pitää ajaa autolla enkä juo edes arkisin paitsi jos on joku juhlapyhä kuten uusivuosi niin ehkä juon.

Vierailija
47/59 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä mietit edes tapailun jatkamista miehen kanssa joka juo aamulla jo salaa pari kaljaa tärinöihinsä 😬

Vierailija
48/59 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä edes yritä, jos toinen on ammattiholisti niin ei se siitä miksikään muutu. Menee vain kiukkuisemmaksi jos ei saa tintata joka ilta ja joka viikonloppu. Säästä itseäsi ja etsi joku vähemmän ongelmainen tapaus.

Vierailija
49/59 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tuollainen suhde heti. Tuo mies on täysi alkoholisti.

Minun mies ei juo usein eikä juo edes sitä 2-3 olutta arkisin. Juo sitten joskus lauantaina 8-10 olutta eikä sitten juo arkisin ollenkaan. En olisi tuollaisen kanssa joka salailee juomista koska se on suuri ongelma.

Kuinka vanhoja olette?

Juo 8-10 olutta lauantaina? Onhan toi kaamea määrä yhdelle päivälle. Minun saksalainen mies juo perjantaisin kaksi olutta ja viikolla ei yhtään normaalioloissa. Jos on kutsuttu tai mennään esim. joulumarkkinoille, saattaa yhden oluen juoda viikolla. Näin on mennyt 30 vuotta. Itse juon joskus pienen lasillisen punaviiniä tai kesällä janoon alkoholittoman oluen. 

Vierailija
50/59 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin päihdetyötä tehneenä voin kertoa että tämän miehesi juontitavat ovat kuin suoraan omilta asiakkailta. Hänellä on päihderiippuvuus eikä hän tule lopettamaan juomista sinun vuoksesi vaikka kuinka sanoisit asiasta hänelle. Raitistuminen ei vaan niin tapahdu. Sinuna lopettaisin suhteen välittömästi nyt kun yhteistä taivalta on vasta 2kk takana! 

Vierailija
51/59 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa alkaa käytännössä vierasta ihmistä pelastamaan itseltään.

Vierailija
52/59 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että et voi olla miehen kanssa joka juo joka päivä. Jos mies ei vähennä juomista niin jätät hänet.

Vierailija
53/59 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltin ja kunnollisen miehen kanssa tätäkään ongelmaa ei olisi..

Kiltti ja hyvä mies löytää aina puolison. 

Vierailija
54/59 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että et voi olla miehen kanssa joka juo joka päivä. Jos mies ei vähennä juomista niin jätät hänet.

Ei se vähentäminen tuossa tilassa ole kuin silmänlumetta. Juomassa hän on heti, kun silmä välttää.

Vierailija
55/59 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se vähentäminen tuossa tilassa ole kuin silmänlumetta. Juomassa hän on heti, kun silmä välttää.

Joillakin on noin, ei kaikilla.

Vierailija
56/59 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tuollainen suhde heti. Tuo mies on täysi alkoholisti.

Minun mies ei juo usein eikä juo edes sitä 2-3 olutta arkisin. Juo sitten joskus lauantaina 8-10 olutta eikä sitten juo arkisin ollenkaan. En olisi tuollaisen kanssa joka salailee juomista koska se on suuri ongelma.

Kuinka vanhoja olette?

Juo 8-10 olutta lauantaina? Onhan toi kaamea määrä yhdelle päivälle. Minun saksalainen mies juo perjantaisin kaksi olutta ja viikolla ei yhtään normaalioloissa. Jos on kutsuttu tai mennään esim. joulumarkkinoille, saattaa yhden oluen juoda viikolla. Näin on mennyt 30 vuotta. Itse juon joskus pienen lasillisen punaviiniä tai kesällä janoon alkoholittoman oluen. 

Ei tuosta 8-10:stä rauhallista tahtia juotuna edes tule humalaan. En mä ainakaan. Se on semmoista tissuttelua vaan, josta tulee hieman kohonnut mieliala, ei muuta. Itsekin tykkään tehdä noin, eli lauantaina otan tissutellen 8-15 annosta, muina päivinä en käytä alkoholia.

Vierailija
57/59 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole normaalia tuollainen juominen. En tunne ketään miestä joka joisi noin paljon paitsi yhden ja hän on alkoholisti. 

Vierailija
58/59 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin suhteen, jos nyt sellaista edes oli ehtinyt muodostuakaan. Ei yllättänyt, että mies suuttui ja alkoi vaatimaan uutta mahdollisuutta. Hänen mielestään olen epäreilu ja en ymmärrä häntä. Se on kyllä totta, en edes halua oppia tuntemaan miestä joka ei tunnista omaa alkoholismiaan. 

Terv Ap (alkuperäinen kirjoittaja)

Vierailija
59/59 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikean ratkaisun, alkoholisteja ei kannata jäädä ymmärtämään.