Miten sanoa deitille hänen alkoholin käytöstä?!?!
Hei,
Olen tapaillut mukavaa miestä pari kuukautta. Hän on hauska ja huomaavainen. Alussa tavattiin ravintolassa tai pubissa ja alkoholi oli aina kuvioissa. En aluksi kiinnittänyt huomiota hänen alkoholin käyttöön.
Nyt vietettiin vkl yhdessä ja hän aloitti aamut 3-4 oluella koska on kuulemma niin huono olo ja tärinä. Näin siis kuinka hän joi salaa 2 olutta eteisessä, kun luuli etten näe. Sen lisäksi vielä pari olutta minun nähden. Ja pitkin la ja su päivää olutta koko ajan. Tuntui että kaiken tekemisen määritteli oluen juonti. Itse olin vaan sivuroolissa.
Tietenkin petyin suunnattomasti. Tuntuu kuin minulle olisi valehdelty ja petetty. Miinusta tuo juominen ei enää ole normaalia. Aamulla näkemäni mies oli kireä, ilkeä ja tosi hermostunut ja hyökkäävä.
Tiedän jo itsekin ettei tällä ole tulevaisuutta. Mutta kysyn kuitenkin että juoko muiden miehet vapaavkl tällä tavalla?!? Juominen loppui siis vasta sunnuntaina iltapäivällä, koska lapset tuli illalla.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta tuollainen suhde heti. Tuo mies on täysi alkoholisti.
Minun mies ei juo usein eikä juo edes sitä 2-3 olutta arkisin. Juo sitten joskus lauantaina 8-10 olutta eikä sitten juo arkisin ollenkaan. En olisi tuollaisen kanssa joka salailee juomista koska se on suuri ongelma.
Kuinka vanhoja olette?
Sivusta, minä en ole juonut 12 vuoteen alkoholia, mutta silti olen täysi alkoholisti.
Sinulle lämpimiä ajatuksia ja pidä pintasi.
Ei ole normaalia juomista. Mies on alkoholisti. Jäät ikuisesti tuohon sivurooliin miehen elämässä, koska alkoholi on hänen ensisijainen rakkautensa.
Ei kannata edes jäädä katsomaan raitistuuko mies tai lähteä parantamaan häntä. Rikot vain tuossa itsesi. Harva alkoholisti raitistuu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien muidenkin miehet juovat samalla tavalla, jos joku muuta väittää niin se valehtelee.
Se ei ole syy, miksi ap:kin pitäisi siitä paskaa jäädä katselemaan. Hyvä jos pääsee ajoissa eroon.
Vierailija kirjoitti:
Kohta mies huomaa, että se mukavan oloinen nainen olikin muuttunut nalkuttavaksi akaksi.
Tämä on totta, normaali ihminen kärsii seurustelusta alkoholistin kanssa ja tuollaisella suhteella ei ole tulevaisuutta. Alkoholistimiehelle sopii alkoholistinainen, niin sitten on kivaa juoda yhdessä vaikka joka päivä ja kukaan ei nalkuta juomisesta.
Luulisi tuolla lipittämisellä olevan jo melkoinen tynnyrimaha?
Jos on rikas, niin naimisiin ilman avioehtoa. Tuota tahtia haima tai maksa ujeltanee piakkoin ja sitten se on menoa. Ellei sydäri korjaa ensin.
Voit sanoa että itsellesi on tärkeää parisuhteessa arvot. Niihin kuuluu normaali alkoholinkäyttö. Et halua miestä, joka ei pysty juomaan normaalisti ja aiheuttamatta häiriötä.
Sanot suoraan, että homma ei toimi. Raitistuminen ei todennäköisesti onnistu. Poistu suhteesta, ennen kuin pilaat elämäsi.
Voit sanoa, että hän juo liikaa.
Hän todennäköisesti tietää sen jo. Ei tule vaikuttamaan hänen juomiseen.
Kannattaa lopettaa suhde ja pitää mies vain hauskana baariseurana.
Vierailija kirjoitti:
Voit sanoa että itsellesi on tärkeää parisuhteessa arvot. Niihin kuuluu normaali alkoholinkäyttö. Et halua miestä, joka ei pysty juomaan normaalisti ja aiheuttamatta häiriötä.
Eikös hän juuri pysty juomaan melko normaalisti?
Moni ei pysty vaan sakkaa jo parin päivän putken jälkeen.
Sano, että et halua tavata enää, koska hän on alkoholisti.
Sinulla ei ole tässä pelissä mitään menetettävää, joten voit sanoa asian ihan suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Ei alkoholisti lopeta juomista siksi että joku toinen hänelle asiasta mainitsisi. Halun lopettaa juominen täytyy lähteä hänestä itsestään.
Se, että asiaa hyssytellään ja leikitään, että mitään ongelmaa ei ole, on pahinta, mitä addiktiosairaudesta kärsivälle voidaan tehdä.
Huhhoijakkaa. Miksi edes kuvittelet sekaantuvasi tollaseen? Säästä itsesi monelta harmilta, juoppo on juoppo eikä siitä miksikään muutu. Sanon tämän ihan miehenä
Vierailija kirjoitti:
Luulisi tuolla lipittämisellä olevan jo melkoinen tynnyrimaha?
Jos on rikas, niin naimisiin ilman avioehtoa. Tuota tahtia haima tai maksa ujeltanee piakkoin ja sitten se on menoa. Ellei sydäri korjaa ensin.
Yllättävän sitkeitä voivat olla ja odotellessa hajoaa kyllä pää. Alkoholistin kanssa eläminen on raskasta. Kannattaa todella miettiä onko elämä alkoholistin rinnalla niiden rahojen väärti.
Joi koko viikonlopun ja lopetti juomisen vasta sunnuntaina iltapäivällä, kun lapset olivat tulossa illalla hänen luokseen vuoroviikolle? Vuoden isä.
Tiedät itsekin vastauksen kun luet kirjoittamasi avauksen
Mies kärvistelee lapsiviikot kuivakännissä ja kuvittelee että homma on hanskassa.
Lopeta suhde mahdollisimman pian. Mitä kauemmin jatkat, sen vaikeaa lopettaminen on. Miehiä on muitakin.
Sun kannattaa sanoa sille, että elämä alkoholistin kanssa ei ollut se, mitä olit suunnitellut omaan elämääsi kuuluvan, joten tämä oli tässä ja hyvää loppuelämää.
Ei alkoholisti lopeta juomista siksi että joku toinen hänelle asiasta mainitsisi. Halun lopettaa juominen täytyy lähteä hänestä itsestään.