Mitä salaisuuksia Päiväkodin työntekijänä kuulet lapsien suusta??
Kommentit (62)
" äidin masussa on vauva" (en ole raskaana, mutta lapsi toivoo kovasti vauvaa kun kavereillakin on) - aiheutti oikein paljon kyselyjä ja onnitteluja...
" mummu pistää tupakat piiloon kun äiti ja isi tulee" (joo, selvis sekis että mummu on alkanut polttamaan uudelleen)
" isi heitti minut portaita alas" joo, no ei todellakaan.
Lapseni oli päiväkodissa kertonut, että minä olin kaatunut ja oli tullut kauheasti verta ja sitten tuli ambulanssi.
Toisena päivänä oli kertonut että isi hakkaa hänen päätään takkaan. Ja kolmantena että vaari hakkaa.
Jep ;)
2vtytömme sai pikkuveljen. Kun ensimmäisiä kertoja imetin kotona, halusi tyttö kanssa tissille. Otin sen syliin mutta en antanut tissiä. Siitä meni suuttuneena isin luo, joka tuli juuri suihkusta. Isä ei tiennyt mistä kiukku johtui vaan yllättyi tosissaan kun tyttö sylissä kävi isin nänniin suullaan kiinni, oli aikamoinen karjaisu...
Siitä sitten äitini tuli seuraavana päivänä kylään ja tyttö kertoa " isi tissi maito" -juttuna, voi että naurettiin
Mutta päiväkodintyöntekijöillä on VAITIOLOVELVOLLISUUS joten enpä taida ruveta kertomaan muiden juttuja täällä, mitkä ei teille kenellekkään kuulu.
Lapsi alkoi myöhemmin valittaa, että isi vaan tutkii ja tutkii perunoita
Totta, vain kerran viikossa suostun tarjoilemaan mokomaan vehnäjauhohöttöä.
Vierailija:
Totta, vain kerran viikossa suostun tarjoilemaan mokomaan vehnäjauhohöttöä.
yhteen aikaan olivat oikeita moraalin vahtijia.
He kyttäsivät muiden ostoksia ja kommentoivat suureen ääneen, jos jollain oli kaljaa kärryissä. " Hyi, yök, tolla on kaljaa. " Vaikka iten yritettiin sanoa, että muiden ostoksia ei kommentoida, viesti ei mennyt perille.
Myös tupakat kuuluivat huonoihin ostoksiin, joita ääneen kommentoitiin.
Onneksi tapa hävisi!
että niin monen lapset kommentoivat kaupassa toisten ostoksia.
Käytöstapojakin saa opettaa!
Minkäs teet jos lapsi on hirmuisen sosiaalinen ja haluaa kovasti keskustella kaikkien kanssa. Toki olen minäkin lapselleni yrittänyt sanoa, että ei toisten ostoksia kommentoida, mutta kun noiden muksujen muisti tuppaa olemaan melkosen lyhyt.
Mutta jokin aika sitten 3-vuotiaamme oli pph:n kanssa leiponut sämpylöitä ja toi niitä kotiinkin. Sanoi sitten seuraavana päivänä hoitotädille, että äiti maistoi sämpylää mutta sanoi että oli pahaa. Todellisuudessa en ehtinyt maistaakaan kun lapset söivät kaikki hyvällä halulla. =)
Ekaluokkalaisemme sanoi koulussa opelle, että äiti on sanonut ettei tarvitse tehdä läksyjä jos on muuta tekemistä. Opettaja sitten otti yhteyttä... =D
Vierailija:
Tosin kerran yksi 2v kertoi kuinka hän oli ollut tuhma ja isosiskokin oli vaan riehunut ja isi oli suuttunut ja hän meni sohvan taakse piiloon ja sieltä isi löysi ja löi piiskalla pepulle. Tuon jutun kyllä uskoin, ei sen ikäinen tuollaisia juttuja osaa keksiä.
Mun tyttö oli ihan vakavalla naamalla selittänyt hoidossa että mun äiti antoi mulle selkään eilen, hoito-täti oli sitä kuunnellut ja uskonutkin vähän jo, sitten kuitenkin kysynyt että no millaista se selkään antaminen on, niin tyttö ei ollut osannut kertoa/näyttää minkälaista se on... Vaikka oli kauan miettinyt
Joulupukki oli äitin kanssa makkarissa, mut isi ei ollut sillon kotona... :D
Olin hiemna nolona... ja ei, emme ole leikkineet mitään roolipelejä isin kanssa vaikka ehkä sille kuulostaa..
Vierailija:
Hoitolapsi kertoi, että meidän isipä pissii istualtaan..
heti kun astuimme sisään : kaljaa, kaljaa,kaljaa.... tosin vieressä oli isoja kaljakorivuoria (kun oli joku tarjous), mutta kyllä hävetti kun pieni poika huutaa kovaan ääneen kaljaa... :) ja näytti vielä siltä kuin lapsi karkkikaupassa.. (eli oli siis ihan innoissaan).
Juu, hiukka suodatusta kuulkaatte päiväkodin tädit.
Tää juttu johtui siitä, että yks kesä leikittiin horsmahippaa. Eli juostiin pellolla horsma kädessä ja hippa oli se, jota osuttiin takapuoleen horsmalla.
Tarkoitti varmasti että vaihdan vaatteita ennen juhlia :)
oli pyytänyt viiniä lounaalla :-) Sen jlkeen kaikki muutkin olivat innostuneet pyytämään viiniä.
Oltiin oltu edellisenä päivänä mummin luona päivällisellä minkä kanssa aikuiset joi viiniä.
On myös kertonut, että äidin masussa on pikkupeli (tarkoitaa pikkuveli). Pikkusveli tai sisko on tulossa, mutta sukupuolta ei tiedetä.
tästä on jo 10 vuotta aikaa
yks tyttö 5v kertoi " äiti tuli kotiin pikkujouluista ja kaatui portaissa, ja nyt sillä on kipsi"
Poika 4v oli ollut etelän lomalla vanhempiensa kanssa. kun kysyin miten loma meni, poika vastasi " siellä ne mustat murjaanit vaan makas aurinkoa ottamassa eikä tehneet mitään töitä.." että semmosta, ei varmaan ihan oma aivoitus... :)