Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieras ihminen huusi mulle koska kävelytän 2-vuotiasta valjaissa

Vierailija
20.04.2007 |

tämä siis tapahtui ostarissa Helsingissä tänään. Olen kävelyttänyt lastani lapsivaljaissa koska hän ei viihdy rattaissa ja vapaaksi en ihmisvilinässä häntä uskalla päästää, en varsinkaan tuon tämänpäiväisen uutisen jälkeen. Nyt sitten joku vanhempi rouva alkoi melkein huutaa mulle että lasta ei tartte kytkeä niinkuin eläintä! Mä menin ihan vaikeaksi enkä keksinyt mitään sanottavaa. Lapseni on täysin tottunut valjaisiin eikä niistä " kärsi" .

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin käytän joskus kauppakeskuksessa valjaita 1½ vuotiaalla. Hän pääsee kävelemään, mutta turvallisesti, eikä tarvitse vain istua vaunuissa. Nyt sua varmaan jälkeenpäin harmittaa, kun keksii vaikka mitä hyviä, nasevia vastauksia tälle eukolle.

Vierailija
2/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun siihen tosiaan liittyy se arveluttava arvo-aspekti.. Sinuna totuttelisin ihan vaan pitämään kädestä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tuo sama täti olis huutanut, jos se sun 2-vuotiaasi olisi sitten vaihtoehtosesti juossut siellä ympäriinsä tai huutanut vaunuihin pakotettuna? Osasitko sanoa jotain takas, vai olitko liian hämilläsi?

Vierailija
4/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun lapsen ymmärrys ei ole vielä kovin kaukana eläimen fiksuudesta, on ihan jees käyttää valjaita juuri tuollaisessa ihmisvilinässä. Lapsen turvallisuudestahjan siinä on kyse! Ei kai kukaan halua, että lapselle käy esim. niin kuin sille Tapiolan Stockan eiliselle pikkupojalle...

Itsellänikin oli kaverilta käytettynä saadut siistit valjaat, mutta kerran vaan taisin niitä käyttää, kun tyttöni olivat aika kilttejä kulkemaan vierellä, ja isommissa paikoissa istuivat lähinnä rattaissaan.

Jos tädit tulevat vielä urputtamaan, sano ap niille, että " teille sen sijaan pitäisi pistää kuonokoppa!" ; )

Vierailija
5/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttökin vain hymyili vieressä. Nainen huuteli vielä peräänkin. On kyllä jotkut inhottavia, pitää vaan periaatteessa jostakin aiheuttaa pahaa mieltä. ap

Vierailija
6/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valjaita meillä käyttää koira, lapset on opetettu pitämään kiinni kädestä, rattaista tms tai sit vaan laitettu rattaisiin istumaan (vaikkei niin aina viihtyiskään, yleensä kyllä viihtyvät)

Vierailija
7/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi narussa kuin koira ja äidin surkeus loistaa kilometrien päähän.

Vierailija
8/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kannattaa käyttää valjaita. Minäkin käytän mun tytölle kun ollaan paikoissa missä paljon ihmisiä... Onhan lapsen turvallisuus tärkeintä!

Vierailija
9/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsi narussa kuin koira ja äidin surkeus loistaa kilometrien päähän.

Vierailija
10/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kannoin uupunutta 2,5 -vuotiasta kantorepussa selässä. Vastasin, että kuule, tämä lapsi ei kävele koskaan itse, kun on vammainen. Ukko hiljeni. Mitä hittoa se kuuluu vieraille ihmisille, missä lasta kuljetetaan, vaikka työntäisin kottikärryissä omaa mukulaani? No siihen saisi puuttua, jos joku raahaisi lastaan korvasta perässä, mutta eihän reppuselässä tai valjaissa olosta lapsi kärsi...

Vierailija
11/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ikäinen helposti vaeltelee itsekseen ties mihin ja pienestä kädestä on vaikea pitää kiinni. Itselläni on 2v. ja uhmakausi pahimmillaan, kaikki pitää tehdä itse. Jopa tien ylitys. Pidän kädestä kiinni, mutta joudun hieman kallistumaan alas ja puristamaan kovasti kädestä. Lapsi yrittää vetää kättä pois ja itse haluaa kävellä.

Tietysti valjaat voivat tuoda mieleen eläimen taluttamisen, mutta entä sitten? Minä en ainkaan piittaisi muiden mielipiteistä, jos lapsi on tyytyväinen saadessaan kävellä ja itse voin nauttia myös ulkoilusta tai ostoskeskuksessa olemisesta.

Vierailija
12/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi kätevät on,mut kyllähän ihmiset niitä pitkään katsoo,etenkin saksalaiset!

Vierailija
13/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä siinä ole huono kasvattaja.

Vierailija
14/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin suuri tarve puuttua vähän joka asiassa toisten ihmisten tekemisiin. Eikö teillä ole omassa elämässä tekemistä tarpeeksi kun jaksatte toisten asioihin puuttua. Jos joku kokee tarpeelliseksi laittaa villin lapsen valjaisiin niin laittakoon, mutta jos jonkun mielestä on ihan ok että ne lapset juoksee ympäriinsä vapaina niin sekin on ihan ok.

Voi rasitus tätä palstaa.

Vierailija
15/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä, mutta mistä noita valjaita voi ostaa? Olen etsinyt omalle lapselleni niitä, mutta en ole löytänyt. Vaikuttavat käteviltä ja turvallisilta.

Paras mitä voi sanoa tuollaisille asioihin puuttuville mammoille ja papoille on: mitä jos rouva keskittyisi ihan omiin asioihinsa

Kun minun vauvani oli pieni ja itki vaunuissa...itki vaan sitä kun vaunut eivät liikkuneet ja minä hetken katselin aurinkolaseja näyteikkunanläpi. Semmonen papparainen tuli siihen heiluttelemaan mun vaunuja että " mikäs pikkunen täällä huuutaa?" " eikö se äiti ollenkaan heijaa pientä." Mä olin ihan hämilläni, että mitä se ukko tuli siihen vauhkoon ja ennen kaikkea multa kysymättä koskemaan mun vaunuihin. Koitin ensin sille selittää kohteliaasti, että en ole tarkoituksella opettamassa lapsestani sellaista, että sitä pitää aina hytkytellä vaunuissa jotta se on tyytyväinen. Koska muuten saisin tehdä sitä hytkyttelyä aina. Pappa siihen totesi " eikös se ole sinun tehtävä" Sitten mä hermostuin ja sanoinilkeesti sille, että ei ole mun tehtävä todellakaan hyssytellä vauvaa 24/h jos on joku muukin vaihtoehto ja mitä jos papparainen keskittyisi ihan omiin asioihinsa.

Kyllä pisti vihaksi. Kuinkahan monta hyssyttelyä ja vaipan vaihtoa tuo papparainen oli elämässään tehnyt? Veikaan että ei yhtään. Eli eipä noista kannata välittää...usein arvostelevat on niitä kenellä ei itsellään ole lapsia!

Vierailija
16/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on paljon helpompaa käyttää valjaita, etenkin jos toisessa kädessä on ostoskassi.

Vierailija
17/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että edes vieras ihminen välittää lapsesta, jos äiti ei välitä?

Vierailija
18/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä välitä kasvattaa.

20

Vierailija
19/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän niitä vain kun ollaan sellaisilla paikoilla joissa on vaarallista, esim. autotie menee vieressä.

Muuten saa pelätä koko ajan että koske se hyppää tielle (ja hyppää varmasti!)

Olkoonkin että ovat vapaudenriistoa, helpottavat todella arkeamme!

Ps. Ostin Prismasta, maksoi ehkä 8eur?

Vierailija
20/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh ;)

Vierailija:

että edes vieras ihminen välittää lapsesta, jos äiti ei välitä?