Vieras ihminen huusi mulle koska kävelytän 2-vuotiasta valjaissa
tämä siis tapahtui ostarissa Helsingissä tänään. Olen kävelyttänyt lastani lapsivaljaissa koska hän ei viihdy rattaissa ja vapaaksi en ihmisvilinässä häntä uskalla päästää, en varsinkaan tuon tämänpäiväisen uutisen jälkeen. Nyt sitten joku vanhempi rouva alkoi melkein huutaa mulle että lasta ei tartte kytkeä niinkuin eläintä! Mä menin ihan vaikeaksi enkä keksinyt mitään sanottavaa. Lapseni on täysin tottunut valjaisiin eikä niistä " kärsi" .
Kommentit (107)
todella helpolla olet päässyt, jos lapsesi kahdesta kerrasta oppivat. ovat kilttejä lapsia. toiset lapset tarvitsevat satoja toistoja, ennenkuin asia menee perille. sinua en arvostelisi ketään, sillä 2 kerran opetus on yhtäkuin ei mitään.
miltä kuulostaisi opettaa kehitysvammaista lasta, kun toistoja tarvitaan jopa tuhansia tai useita tuhansia kertoja.
Monella vain on niin ahtaat rajat normaaliudelle. Mun lapsi on vain hyvin sinnikäs. Mutta ei se tee siitä epänormaalia. Sen kasvattaminen vain on aika paljon haastavampaa kuin helpompien lasten, joten voitte arvata, että nauran monille kasvatusneuvoille, kun selvästikään ei ole mitään kokemusta haasteellisista lapsista.
voi mielestäni olla ihan hengenpelastusvälineet jos ei rattaissa suostu yhtään olemaan eikä kädestä kiinnipitäminen onnistu kuin puolipakolla.
108
Vierailija:
Kysessä oli 3-4v. uhmaajat, ei 1,5-2v. juoksentelijat,
.
108
Vierailija:
tämä siis tapahtui ostarissa Helsingissä tänään. Olen kävelyttänyt lastani lapsivaljaissa koska hän ei viihdy rattaissa ja vapaaksi en ihmisvilinässä häntä uskalla päästää, en varsinkaan tuon tämänpäiväisen uutisen jälkeen. Nyt sitten joku vanhempi rouva alkoi melkein huutaa mulle että lasta ei tartte kytkeä niinkuin eläintä! Mä menin ihan vaikeaksi enkä keksinyt mitään sanottavaa. Lapseni on täysin tottunut valjaisiin eikä niistä " kärsi" .
Juuri tästä syystä en ole käyttänyt valjaita lapsellani, vaikka se olisi mahdollistanut liikkumisemme yhdessä esim. kaupassa. Olen liikuntavammainen, joten en pysy lapsen perässä. Välillä harmittaa, kun emme voi mennä yhdessä juuri minnekään.
että lapsi kiukuttelee, kun kokee olonsa turvalliseksi. Eli kääntäen: jos ei kiukuttele, kokee turvattomuutta. Seli, seli.