Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieras ihminen huusi mulle koska kävelytän 2-vuotiasta valjaissa

Vierailija
20.04.2007 |

tämä siis tapahtui ostarissa Helsingissä tänään. Olen kävelyttänyt lastani lapsivaljaissa koska hän ei viihdy rattaissa ja vapaaksi en ihmisvilinässä häntä uskalla päästää, en varsinkaan tuon tämänpäiväisen uutisen jälkeen. Nyt sitten joku vanhempi rouva alkoi melkein huutaa mulle että lasta ei tartte kytkeä niinkuin eläintä! Mä menin ihan vaikeaksi enkä keksinyt mitään sanottavaa. Lapseni on täysin tottunut valjaisiin eikä niistä " kärsi" .

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jotka voivat olla yksi ja sama henkilö.

Näytät mitä haluat, harjoittelet ja toistat ja kannustat oikeaan tekemiseen, reippaalla mielellä.

61

No mitä sinä sitten teet, kun lapsi karkaa ja juoksee karkuun? Ja muistetaan siis, että se juoksija on 2-vuotias, sinulla on mukana myös toinen lapsi ja ne kauppakassit. Mitä sinä teet?

69

Vierailija
82/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt on pakko mennä testaa ihmisten reaktioita valjaisiin ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

90, sinä vertasit vammaista koiraan.

Vierailija
84/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin 3,5.

Perhe asui Mannerheimintiellä. Joka päivä käytiin kahdesti leikkipuistossa, joka oli kadun toisella puolella. Ei siinäkään ollut mitään ihmeellistä - lapset joka kerta noin vain käveli kadun yli, nuorin rattaissa, isommat niistä kiinni pitäen. Ja äiti tosiaan uskoi 18-vuotiaalle kolme tuonikäistä, ihan ilman valjaita.

Ja niin täällä meilläpäin kaikki pph:tkin liikkuu, ja päiväkotiryhmät. Eikä näy valjaita.

61

Vierailija
85/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet tuollaisen vertauksen, " kun pointti on jossain muualla" . Paljastaa asenteesi ja se on todella paljon tärkeämpi pointti kuin se omasi.

Minusta vammaiseen rinnastuminen ei ole nöyryyttävää, kahlehdittuun koiraan rinnastuminen on.

Vierailija
86/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Olen samaa mieltä! Kyllähän kaksivuotias jo ymmärtää pysyä vierssä tai kädestä pitäen.

Mikä onkaan kauniimpaa kun kävellään lapsen tahtiin käsikädessä!

Minua on kävelytetty valjaissa ja jopa sidottu pöydän jalkaan kiinni että pysyn paikallani. En muista mutta kerrottu.

Siksikö olen niin tarkka omasta rajastani ja en suostu millään sitoutumaan.

Muistamattomista asioistahan ne traumat syntyvät. Jokin vaivaa mutta ei osaa selittää!

Pimeässä komerossa myös istutettu ja pelkään pimeää!"

Eiköhän sinun ongelmasi johdu jostain muusta kuin valjaista! Tuskin olet kovin rakastavassa ilmapiirissä kasvanut, jos sinut on sidottu pöydänjalkaan ja pidetty pimeässä komerossa.

Vierailija
87/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman äidin kanssa. Omalle äidille uskalletaan kiukutella ja uhmata kieltoja. Teillä ei kaiketi ole niin?

95

Vierailija
88/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja niin täällä meilläpäin kaikki pph:tkin liikkuu, ja päiväkotiryhmät. Eikä näy valjaita.

61

Vierailija
89/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkui ihan samalla tavalla niiden lasten kanssa siellä vilinässä, oli siihen asti itse hoitanut katrasta ja hoiti tietenkin nytkin illalla ja viikonloppuisin. Ja oli viimeisillään raskaana muuten myös. Ja siinä ne vaan kulki ne lapset. Ei se ole niin ihme juttu.

61

Vierailija
90/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai valjaita voi käyttää ja käyttääkin sellainen vastuuntuntoinen äiti, joka on huolissaan lapsensa turvallisuudesta. 2-vuotias ei tajua vielä oikein mitään, vaan voi yhtäkkiä sännätä ties minne.

Vierailija
91/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne lapset pannaan kulkemaan ja lähdetään siitä, että se onnistuu. Ei tehdä hirveätä numeroa mitättömästä asiasta...

61

Vierailija
92/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiukutella ihmiselle, joka on tuttu ja turvallinen. Ei ole pelkoa rakkauden menettämisestä vaikka käyttäytyisikin välillä huonosti.

Vierailija
93/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisvilinässä on fiksua toimintaa! Tiedä ketä hulluja siellä on noitten toisten_ihmisten_asioihin_nokkansa_tunkevien lisäksi, murhaajia, pedofiilejä jne.

Kyllä täälläpäin ainakin tarharyhmät retkelle lähteissään näyttävät pukevan keltaiset heijasteliivit päälle ja isommatkin lapset kulkevat käsi narussa kiinni. Fiksua toimintaa.

Vierailija
94/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodin ulkopuolelle, koska lapsi kokee siellä turvattomuutta.

Selvä.

Vierailija
95/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse jostakin kiinni on ihan eri asia kuin se, että äiti kulkee yhden lapsen kanssa niin, että lapsi on kytkettynä.

Vierailija
96/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten tottele on hänellä sitä varten " vauvavaljaat" mukana. Niitä ei tarvitse kuulemma kuin näyttää niin jo kävelevät kauniisti rattaista kiinni pitäen.

Asia ei sikäli ole meillä enää ajankohtainen, että 4v kävelee kauniisti vieressä. Pienempänä kyllä saattoi kadota silmistä ihan nanosekunnissa, on niin vikkelä poika. Jos mentiin kaupungille niin kyllä istui rattaissa, valjaissa. En olisi ikinä antanut itselleni anteeksi jos olisi jäänyt auton alle.

95

Vierailija
97/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne valjaat todella ikäviksi ja nöyryyttäviksi, koska jo niiden näyttämisellä on tuo vaikutus.

Vierailija
98/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että ne lapset pannaan kulkemaan ja lähdetään siitä, että se onnistuu. Ei tehdä hirveätä numeroa mitättömästä asiasta...

61

Ja kyllä mä lähdin siitä, että se onnistuu. Suuri paskahätä kyllä motivoi hyvin. Vaan tosiaan vasta parin tuhannen toiston jälkeen lapsi lopetti ulvomasta asiaa. Että kyllä siitä ihan väkisin tuli sellainen parin vuoden kokoinen numero niinkin mitättömästä asiasta.

Vierailija
99/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole oma äiti. Ethän sinäkään paljasta satunnaisille tutuille itsestäsi samoja asioita kuin miehellesi? Miehellesi uskallat varmasti myös kiukutella kun kiukuttaa, entä pomollesi?

104

Vierailija
100/107 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten sinulla mättää.