Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤~¤~ HELMINAUHAN PE-SU ~¤~¤

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo niin pitkä tuo viikon pino, että ajattelin viikonlopulle laittaa uuden.

Tässä linkki edelliseen:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10076067&p=2&tmode=1&smod…

Vierailija
2/28 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten rotarokote tilattu. Sen sai soittamalla, terkka pyytää lääkäriltä reseptin jonka saan apteekista. Mummo lupasi maksaa sen pikkuiselle, ihana lahja. Rota oli kamalin tauti jota olen lapsillani hoitanut. Esikoinen oli ihan vetelä kun ei 1,5 viikkoon pysynyt mikään sisällä. Ripulia tulvi joka kakalla kainaloihin asti, pesin hänet kymmenen kertaa päivässä ja yritin pakkojuottaa tuloksetta. Ainut mikä pysyi pienen hetken sisällä oli tissimaito ja siitä hän sitten sai ne ainoat nestetilkkaset viikon aikana. Yrjökin lensi monta päivää aluksi ja vielä viikon päästä uudestaan päivän. Hän oli 7 kk ja laihtui niin että oli pitkään alipainoinen. Sellaista showta ei toivoisi uudestaan todellakaan. Ymmärrän sen että monikaan ei sitä ota hinnan takia. Ei meilläkään rahaa ole ylimääräistä, mutta kun on kerran rota-lasta hoitanut, alkaa hintakin tuntua pienemmältä. Se äidin huoli oli valtava siitä taudista. Vesirokkoa vastaan en rokotuta, se tauti oli suht ok ainakin tytöillä vaikkakin aiheutti yli viikon poissaolon töistä.

Tänään vauva on jotenkin ärtsy, suuttuu tissille ja heräilee kesken päiväunien jatkuvasti kun on syönyt huonosti ja jäänyt nälkä. Ilmeisesti maidon maku on erilainen kun antibioottikuuri loppui. Samalla lailla hän kiukutteli ekat pari päivää kuurin alussa kun maistui oudolta, nyt sitten tottui 10 päivässä antibioottimaidon makuun...

Nyt vauva tehtailee jotain megakakkaa tuossa. Tirisi sylissä joten laitoin sitteriin ja siinä näyttikin heti viihtyvän. Ei syli ole aina se ihanin paikka vauvan mielestä, vaikka usein onkin.

No mutta nyt järkihommiin. Ihanaa, on perjantai. Olen rajoittanut mässäämisen perjanta-illalle ja lauantaille, joten alkaa jo kuola valua kun ajattelen kaapissa odottavaa suklaalevyä. Muuten ei ylimääräset 4-5 kg lähde ikinä, koska lenkille pääsen vain viikonloppuisin ja yhtenä iltana arkisin.

Nyt en enää muista monta viikkoa poika on! Oisko 9? Kuitenkin läheestyy 2,5 kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii ainakin meille hyvin kun juuri eilen illalla kylvettiin! ;)

Ok, ehkä mä oon vähän väsyny kun nauran täällä yksinäni..

Tylsän harmaa ilma ulkona. :( Maakin on ihan märkä. Aamulla ilmeisesti sato lunta, mutta ei se ainakaan maahan oo jääny. Kuulin vaan sänkyyn kun esikoinen ilmotti et ulkona sataa lunta. Nukuin siis vielä itse enkä jaksanut nousta katsomaan. Ja sit kun nousin niin nehän oli meiän pojat (mies ja esikoinen) ollu jo taas kauan hommissa. :) Vaikka mäkin nousin ysiltä, et en mitenkään älymyöhään nukkunu.

Saatiin eilen laitettua matot lattioille! ;) Jo näyttää taas ihan uudelta kun ei oo ollut mattoja aiemmin täällä! :)

Sinnalla on ens viikolla lääkärineuvola (muistaakseni) ja samalla on myös esikoisen kolmevuotisneuvola. :) Siitäkin on jo tullu niin iso poika, että täyttää 3! :) Pitäis miettiä koska niitäkin sit juhlii. Kun ovat keskellä viikkoa. Mies ei tiedä peltohommista, et koska niitä täytyy tehdä. Musta ois kyllä aika kurjaa, jos se meinaa että toisen synttäreitä ei juhlita kun on peltotöitä! :( Pidän kyllä huolen, että poika saa juhlansa! Se kun on ollu muutenkin jo vähän kateellinen kun Sinnalle satelee lahjoja vähän väliä postiluukusta eikä sille tuu mitään.

Eipäs tässä nyt kummempia, en muista yhtäkään gallupiakaan.. palailen sit taas toisella kertaa! :)

-frog2

Vierailija
4/28 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tuo rotarokotus sitten maksaa, ja minkä ikäisenä sen voi ottaa? Kuulostaa inhottavalta taudilta... meillä on poika nyt jo 2 kk, niin se aika rientää. Lueskelin odotusaikana jo näitä viestejänne mut kirjoitellut olen vain pari kertaa. Poitsu kun on kovin vaativaista sorttia hereillä ollessaan. Viime su oli ristiäiset, ne pidettiin kirkossa/anoppilassa, ja meillä oli myös avioliiton siunaus samalla.

spaceage+Joel

Vierailija
5/28 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen ekaksi noihin galluppeihin:

SITTERI: Meillä myös ahkerassa käytössä. Nukkuu siinä aina välillä kun ei muualle rauhoitu. Tänään on just sellainen päivä kun ei nuku vaunuissa saatika sitten omassa sängyssään.

ROKOTUKSET: Vuoden päästä katsellaan tilannetta sitten uudelleen tuon vesirokkorokotteen kanssa. Meillä kun ei kukaan lapsista ole vielä kyseistä tautia sairastanut, enkä tiedä mistä sen nyt sitten saisivat, joten on ehkä viisaampaa rokottaa sitten koko porukka, mutta katsellaan sitä sitten kun Ronjakin on jo yli 1v. Rota-rokotetta olen miettinyt, mutta on se vaan niin pirun kallis että empä tiedä, toisaalta ei kyllä yhtään huvita sekään ajatus että pikkuinen joutuisi sairaalahoitoon tms. Pitää keskustella tuon rahakirstunhaltian kanssa asiasta tai kysyä josko mummi olisi halukas osallistumaan kustannuksiin. Mutta kaikki normaaliin ohjelmaan kuuluvat kyllä otetaan ihan normaalisti.

AMMATTI: Merkonimi ja myyjänä olen tehnyt töitä samassa paikassa jo 10 vuotta ja siis vakituinen työpaikka on kyllä, mutta kun on tuollainen vuorotyö niin edessä on varmastikin työpaikanvaihto!

TELKKARIN KATSOMINEN: Katson viikonloppuisin (iltaisin) jonkun verran, viikolla lähinnä uutiset ja sitten katson muutamia sarjoja viikolla jotka tulevat 21-22 kun sohvalla istuskelen tai sängyssä makoilen joka tapauksessa vauvaa syöttämässä. Aika vähän kuitenkin tulee seurattua mitään ihan vakituisesti. Noita reality-sarjoja tulee katsottua kyllä eli idols ja tanssii tähtien kanssa tuli kyllä seurattua =) Kesällä meillä ei katsota muuta kun kymmenen uutiset, muuten on telkkari kiinni tai ainakin aurinkoisilla keleillä, sadesäällä ehkä sitten tulee katottua jotakin. Leffoja en oo kattunut telkkarista enkä muutenkaan varmasti 5 vuoteen, en vaan jaksa keskittyä niin pitkäksi aikaa eikä nykyisin ole kyllä mahdollisuuksiakaan olla 2 tuntia paikallaan!

LIIVINSUOJISTA: Musta parhaita on ollut nuo K-kauppojen napero merkkiset. Niissäkään ei ole niitä tarroja, mutta pysyvät yllätävän hyvin paikallaan ja eivät nukkaa. Mä kokeilin kanssa jotakin muuta merkkiä ja ihan hirveät karvatissit niistä tuli.

Meillä Ronja nukkui viime yön tosi hyvin eli meni nukkumaan tosin vasta klo 22.00 kitinöiden jälkeen, mutta heräsikin sitten vasta 02 syömään ja toisen kerran vasta 04.30 ja sitten heräsi lopulta klo 06.30 ja sitten noustiinkin ylös keittelemään kahvetta mammalle. Tänään onkin sitten aamupäivä mennyt tuossa syöttäessä ja nukuttaessa kun ei mihinkään meinaa jäädä nukkumaan vaan herää heti kun nostaa pois sylistä. Ulkona sataa vettä vaakatasossa, joten ei sinnekään viitsi pistää toista kastumaan. Nyt on nukkunut jo tunnin tuossa sitterissä eli ehkä sitten siinä viihtyy tänään parhaiten, katsotaan.

Me käytiin neuvolassa keskiviikkona kun sain ruinattua Ronjalle ajan kun muuten ei olis ollut kuin vasta 2 kk ikäisenä se lääkärikäynti.

Mitat olivat sitten nyt 5 vko ikäisenä:

5230g (3855g)

58 cm (53 cm)

37 cm(35cm), joten iso tyttö on meillä ja siis pelkällä rintamaidolla. Luulisi että mun kilot karisisivat huimaa vaihtia, mutta ei ne vaan lähde =( Mulla on vielä yli 10 kg jäljellä näitä raskauskiloja saati sitten niitä muita ylimääräisiäkin vielä, mutta näitä rutinoita sitten lisää tuonne terveyspuolelle...

Nyt ei muuta kun viikonloppuja kaikille, ehkä ehdin piipahtaa täällä lauantai-iltana kun ukkokin lähtee jonnekin työpaikan kemuihin. Saa nähdä saanko koko konkkaronkan nukkumaan ajallaan.

t.Kaisa ja Ronja reilu 5 vko

p.s Tänään taitaa upota meikäläiseen muutama lasillinen kuohujuomaa kun on hääpäiväkin =)

Vierailija
6/28 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukuttiin tosi pitkään tänään, niinkun aloituksestakin huomaa, oon kirjottanu huomenia ja kello on ollu yli 11!

Eilen poika ei kyllä nukkunutkaan koko päivänä, joten tänään varmaan vuorossa nukkumispäivä.. Hitsi jos tää alkaa meneen niin, että joka toinen päivä nukutaan ja joka toinen päivä valvotaan..vaikka ei Vilppu silti kitise eikä itke vaikka hereillä onkin.

Oon huomannu saman kun Heinä, että sylissä ei oo aina parasta olla. Minä kun niin tykkäisin vauvan kanssa sylitellä vaikka kaiken aikaa, niin vauva ei välttämättä aina siitä niin välitä, vaan tykkää istua sitterissä ja jutella soivalle mobilelle ja siitä roikkuville leluille. (ollaan viritelty se sitteriin kiinni) Tai sitten lattialla jumppamatolla.

Minä en tajunnutkaan ton aloituksen PESU-juttua, ennen kun Frog siitä mainitsi..Mulla taitaa lyödä tyhjää sen verran pahasti, ettei tollaset asiat mahu tajuntaan! =)

Se rota-rokote maksaa muistaakseni 75e/kpl ja niitä annetaan kaksi kertaa eli yhteensä 150e! Kallistahan se on, eikä ylimääräistä olis yhtään meilläkään, mutta en uskalla olla sitä ottamatta.

Kaikenlaista rahanmenoo kyllä olis tosiaan muutakin esim. kesärenkaat on ostettava uudet, keskimmäisen synttärit on ihan pian ja ne ristiäiset! Niihin mun täytyy ostaa itelleni ja isommille pojille vaatteet ja kaikki tarjoomiset ym.

Mutta vauvan terveys ja hyvinvointi tietysti voittaa noi muut jutut!

Pesujutusta vielä, että onko kaikilla vauvoille amme?

Meillä ei oo vieläkään ja olenkin käyttänyt pojan alusta asti suihkussa.

Se toimii ihan hienosti, mutta meinaan kyllä se ammeenkin vielä hommata, kun pääsen sellaseen kauppaan mistä niitä saa. (meidän kyliltä ei taida löytyä!)

Pidän vauvaa sylissä ja istun saunajakkaralla. Opin isommista pojista sen, että alusta asti kannattaa laskea vauvan naamalle vettä! Meillä varottiin ensimmäisten kanssa sitä hommaa niin, että isompina tuli kauhea huuto, kun meni naamalle vähänkin vettä! Oli hiukka vaikeuksia pestä tukkaa kun pojat huusivat kuin oli henkeä viety!

..taas heräs poika ulkoo syömään..saas nähdä valvotaanko tämäkin päivä!

mammutti ja Vilppu 7vk

Vierailija
7/28 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liivinsuojat telkkari

Onnea Kolomonen hääpäivästä!

Liivinsuojat:

Mulla oli ekana niitä Dailyja ja nyt on käytössä Ainut ja molemmat merkit on ollu ihan hyviä ja nukkaamattomia!

Minkälaiset ne tarrat on joissain merkeissä, mistä ootte puhunu?

Noissa kahdessa merkissä ei sellasia oo, mitä oon kokeillu..

Telkkari:

Se on meillä oikeestaan aina auki, mutta vähän sitä tulee katsottua.

syötän yleensä sohvalla, joten sillon katselen sitä " sivusilmällä" , mutta yleensä syöttäessä tuijottelen vauvaa!

Iltaisin katsellaan miehen kanssa jotain, mitä milloinkin sieltä sattuu tulemaan. Yleensä alan iltaisin nuokkumaan sohvalla ja isäntä " komentaa" nukkumaan.

nyt nukuttamaan poikaa uudestaan ulos!

Vierailija
8/28 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hääpäivänä Kolomonen!!

Täällä yksi aikas väsynyt mamma...pikkuinen valvotti klo 2-5. Ihmellistä itkemistä ja kitisemistä yms. Myös koko aamun ollut tosi kärttyinen ja syönytkin normaalia tiheämmin, kiukun kanssa. Ollaan oltu nuhaisia miehen kanssa toivottavasti ei olis tarttunut pieneen.

HEINÄ: mitä sulle sanottiin nlas siitä silmän rähmimisetä? Meillä myös samaa ongelmaa...

Mies lähtee huomenna aamulla polttareita järjestämään kaverilleen joten luvassa ajanviettoa lasten kanssa...niin kuin arkenakin. Tylsää kun lähtee kun sitten menee sunnutai tietysti toipuessa ja kun jo viikot pyörittää tätä arkea täällä niin olis kiva et sais vkonloppuisin itse levätä. Meillä kun tuntuu et joka viikonloppu on jotain hässäkkää ja juhlaa.

Taisi tulla vähän rutinaa mutta kun väsyttää!!!

Toi on kyllä hyvä " helminauhan pesu" ;O))

calmus

Vierailija
9/28 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa sanottiin kestorähmästä, että yleensä siihen ei auta kuin aika, eli kun kyynelkanavat aukeaa, ne vaan aukeaa. Siihen saakka on pärjättävä niin että antaa aina pahimman rähmimisen aikaan yhden kuurin tippoja. Nyt on kolme kuuria mennyt eikä mikään niistä auttanut kuin hetkeksi. TOinen konsti on kuulemma pumpata silmänurkkaa eli nenän vierestä painella joka saattaa joskus avata kyynelkanavan. Ja painelu on tehtävä melko kovaa. Mä painelin aina välillä hellästi ja sitten neuvolailtana keskiviikkona painoin siitä pari kertaa aika voimakkaasti. Seuraavana aamuna silmä oli ihan kirkas eikä ole rähminyt tänäänkään YHTÄÄN!!!! Eli ilmeisesti kyynelkanava oli jotenkin lintassa tms ja kun painelin, se aukesi ja silmä alkoi taas puhdistua itse. Tai sitten on sattumaa, mutta joka tapauksessa ekan kerran 9 viikkoon meijän pojalla ei rähmi silmä!

Kuulemma aniharvoin joudutaan leikkaamaan kyynelkanava auki 1 vuoden iässä jos ei siihen mennessä ole auennut itsestään (usein kuulemma aukeaa viimeistään 4 kk iässä itsestään) ja se tapahtuu nukutuksessa mutta on helppo ja nopea operaatio. Sitä en kyllä lapselle toivoisi. Joten jos alkaa taas rähmiä, aion painella taas silmänurkkaa.

Mietitään tässä kesälomaretkikohteita, siis muutamien päivien reissua lasten kanssa jossain Suomessa. Hyviä vinkkejä kivoista kohteista 4- ja 6-vuotiaille tytöille joissa viihtyisi myös vanhemmat ja vauva??? Ja ei saisi maksaa ihan hirveesti. Viime kesänä oltiin Savonlinnassa ja Visulahdessa ja oli kivaa. Nyt saisi suuntana olla esim. Keski-Suomi tai Länsi-Suomi mummilareissun yhteydessä. KESÄLOMARETKIVINKKEJÄ?????

Vierailija
10/28 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki turussa sijaitsevaan seikkailupuistoon. Jos on muumimaailmaan menossa ja aikaa on useampi päivä kannattaa käydä tuolla. Ja yöpyminen on useamman lapsen kanssa ehkä edullisinta ja helpointa omenahotellissa

http://www.omena.com/

http://seikkailupuisto.turku.fi/index.html

No nyt taas pois

Vierailija
11/28 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti MAMMUTTI tuosta naamankasteluvinkistä! Meillä kanssa esikoisen kanssa hirveä show tuo hiustenpesu vähän aikaa sitten kun naamaan ei saa mennä yhtään vettä! Olen siis kanssa varonut vauvana kastelemasta naamaa ja nyt sitä ei sitten siedetä yhtään! Täytyy menetellä toisin Sinnan kanssa. :)

Meilläkään ei ole vauvalle omaa ammetta, mutta meillä on kylpyamme suihkun alla (vielä niin kauan kunnes saadaan tuo saunarakennus käyttöön) ja siellä sitten olen Sinnaa pessyt. Vähän on hankalaa, joten aion kyllä kanssa hankkia semmoisen vauvan ammeen kunhan vain löydän jostain kaupasta! :)

-frog2 (taas)

Niin ja melkein meinas unohtua! Kamalan paljon onnea KOLOMOSELLE hääpäivän johdosta! Nauttikaahan toisistanne kunnolla tänä iltana! :)

Vierailija
12/28 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen ollut jotenkin tosi väsynyt, ja sitten on aina jotain muutakin puuhaa, ettei ole koneella tullut paljoa oltua.

sekin aika oikeastaan on mennyt sähköpostien ja huuto-netin kanssa..

kyllä mä täällä teidän kuulumisia säännöllisesti käyn pariin otteeseen viikossa kurkkimassa, mutta ei ole oikein saanut aikaiseksi itse kirjoittaa.

sisulla oli toissapäivänä 2kk neuvola, ikää oli 8viikkoa.

paino 5785g

pituus 59,7cm

pää 40.4cm

lääkärintarkastus meni ok, eikä mitään kovin ihmeellistä tullut esiin.

sisu oli kohtelias, eikä edes huutanut tai pissinyt kenenkään päälle.. =)

saatiin lupa aloitella luumusoseen syöntiä, kun pojalla on maha edelleen kovalla, ja sitä mallasuutetta pitäs olla antamassa melkein joka päivä..

että ehkä parempi antaa sitä luumua sitten kuitenkin, kun mallas on viljapohjainen, eikä varmaankaan kuitenkaan jatkuvaan käyttöön tarkoitettu.

vastikkeita ollan kokeiltu ees sun takaisin, nyt käytössä nan-jauhe.

eipä noilla ole juurikaan eroa sen mahan kovuuden kanssa, ilman mallasta kakka on kuin savea, semmoista tiivistä, ja juuttuu ihoon napakasti, saa oikein tosissaan huolella pestä ja rapsutella (yök..).

että ei ihme jos on tiukassa sen tekeminen.

vastiketta menee noin litra päivässä, että ainakin ukkeli syö reippaasti.

mutta se luumu.. teki aamulla kauppansa.

varmaan pari-kolme teelusikallista uskalsin näin ekana päivänä antaa, mutta sisu olis syöny varmaan puoli purkkia, jos olisin antanut! =)

oli niin toppean ja tyytyväisen näköinen poika että, kun keittiössä sitterissä maisteli, ja välillä sanoi ihastuneena ööö.

olisin voinut kuvitella, ettei luumu (semper) ehkä ole se kaikkein helpoin sose ekana aloittaa, kun on aika voimakkaan makuista kuitenkin.. mutta toisin kävi.

ihan samanlainen hotko tuntuu olevan, kuin veljensä aikanaan.. kaikki kelpasi elmolle, paitsi puolukka. =)

eipä erikoisempaa, koska nyt pitää lähteä pesemään ton elmon takapuolta, kakkapostia hajusta päätellen.. ei rontti vieläkään suostu kotona potalle..

-ennis- ja sisu 2kk tänään tasan, ja elmo 2v8kk

Vierailija
13/28 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimaa ainakin meidän muksujen kestosuosikki, joka vuosi joku uusi teema. Tampereella särkänniemessä paljon muutakin kuin huvipuisto ja Vammalassa herra Hakkaraisentalo. Noi nyt tuli äkkiseltään mieleen niin ja Nokiallahan on se kylpylä...

Me taas lomaillaan tod.näk. itäsuomessa kun olen sieltä päin kotoisin ja yleensä käydään meidän(siis lähinnä mun äidin) mökillä. Mikkelinkin läpi ajetaan jokohan tänä vuonna sais ukkon painamaan jarrua Visulahdessa :O)

Nyt voi vielä yrittää ulkoilua kun ei sadakaan. Mukavaa viikonloppua Helmet!

calmus (edelleen väsy mut tee hieman piristi)

Vierailija
14/28 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa helmikset olla viikonlopun vietossa niin tiiviisti, ettei täällä näy ketään..!

Ei mullakaan mitään erikoisempaa asiaa oo, kunhan pinoa nostelen hiukan ylemmäs..

Vierailija
15/28 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mäkin sitten osallistun tähän kirjoittelu-puoleen...

mulla ei tule enää kuin toisesta tissistä jotain maidontapaista ; ) on jotenkin outo olo, kun toinen puoli vain turpoo silloin tällöin... hankalaa on ollut nyt nuo yöt, kun ei enää tule maitoa. ei muuta kuin korviketta lämmittämään. onneksi ei heräillä kuitenkaan montaa kertaa yössä. alkaa nukkumaan klo 22 jälkeen, sit 02 ja 06 ja 8-9 herätään. klo 10 yleensä alkaakin sitten 4 tunnin unille. illasta en oikein ole saanut mitään selkeää rytmiä, nukkuu kyllä vielä jotain unipätkiä, olisi kiva se rytmi löytää, huhuu?!

me aloitettiin maissivelli-kokeilu jo eilen. vaikuttaa hyvältä. poitsu on pulautellut tuota maitoa aina isot puklut, tuo velli-maitoseos pysyy hyvin sisällä. unilla on vähän väliä ennen aina kitissyt, nyt nukuttiin yö ja päiväunet todella hyvin ja hiljaa. katsotaan miten jatkuu tästä...

esikoisella todettiin hyväksi tuo velli, sen takia jatketaan samaa linjaa.

on tää vauva-aika ihanaa, mut odotan kuitenkin sitä rennoman rytmin löytämistä. esikoinen kun on melkein 3 v, kerkesi jo tottua " helpompaan" arkeen. älkää ketään pahoittako mieltä!

pelkäsin ennen tän vauvan syntymistä, et haluan lisää lapsia ja mies ei suostu kuitenkaan enempään, mut totean nyt mullekin riittävän nämä kaksi ihanaista! hyvä näin, ollaan sopuisasti yhtä mieltä ; )

tylsää kun on tommoista räntäsadetta ulkona ja kylmää, olisi tehnyt lenkki hyvää! hyvää vkonloppua kaikille!

poika 9? vkoa

Vierailija
16/28 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti lisätä, että me käytiin viime kesänä Ähtärin eläinpuistossa. elmo tykkäsi kovasti, välillä käveli ja juoksenteli, ja välillä istui rattaissa.

hinta-laatusuhde loistava! ehkäpä omat eväät mukaan tänä vuonna..

tulevana kesänä yritetään päästä käymään puuhamaassa, serkkuni kehui sitä meille. heidän kaksoset olivat viime kesänä 3v, ja heillä oli ollut aivan loistava reissu sinne. sinnekin varmaan lähdetään sitten grillattavat eväät repussa =)

-ennis- ja sisu 2kk, elmo 2v8kk

Vierailija
17/28 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on ollu eilen ja tänään niin sateinen ilma ettei ole vaunuilemaan päässy. No mutta onneksi poika on nukkunut hyvin päikkärit sisällä, vaikkakin yleensä ne sisällä meinaa takkuilla. Meillä on hienosti kahtena yönä peräkkäin herätty vain yhden kerran syömään. Poika on mennyt nukkumaan klo 21 niinkuin yleensä ja heränny syömään 03-04 aikaa. Ja sitten aamulla 08.00 maissa. Vaikkakin yleensä ollaan menty kahdella syötöllä yössä, mutta tekee sekin jo paljon ja on itselläkin paljon virkeämpi olo.

Maissivellistä muuten sen verran, että mekin kokeiltiin sitä eilen illalla korvikkeen sekaan. Ja hyvin maistu pojalle vellimaito. Nukkui tosi hyvin yönsä.

Vaippa-asiaa- Tinolla on joka yö kylki märkänä, mutta sitten taas päivisin ei. Parhaimmaksi vaippamerkiksi on koettu libero. Muut merkit falskasivat melkein joka pissasta. Vaikka kuinka hyvin yritän laittaa vaipan joka suunnasta niin aina jostain välistä pissa pääsee. Se vissiin on poikavauvoilla yleistä. Mun siskonpojalla oli sama homma. Miten teillä joilla on poikavauva tai jo ennestään vanhempia lapsia??Oletteko keksiny tähän jotain vai onko se vaan niin, että se loppuu aikanaan??

No mutta nyt täytyy taas mennä.

-Hanna ja tino-

Vierailija
18/28 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon miettiny tota velli-juttua jo pari päivää.. Vilppu on nukkunu lyhyitä unipätkiä muutaman päivän, kun aikaisemmin nukkui päivälläkin 3-4 tuntia helposti.

Jos sais hiukan pisemmäks unia (kun se ½ tuntia) vellin avulla!

Annatteko siis maito-velliseosta vai pelkkää velliä?

jaahas, taas herättiin..lähdetäänkin tästä sitten pesuhommiin!

mammutti ja Vilppu 7vk

Vierailija
19/28 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pokavauvalla vaippa tosiaan falskaa helposti.. kahden pojan kokemuksella tämän totean =)

mun mielestä vaikuttaa siltä, että liberot ja dailyt pitää pissin parhaiten vaipan sisäpuolella.. ja liberot dailyakin paremmin.

jos vaippa on yhtään liian suuri, niin vuotaa varmasti. ja liian pieni samaten, mutta se liian suuri vuotaa melkein varmasti.

eli tässä vaiheessa, kun kohta on vaipan koon vaihto edessä (pian 6kg painoa), niin tulee taas sitä lakanapyykkiä enemmän, kun on kylki märkä pojalla melkein joka unilta herätessä. kun poika taas kasvaa, ja vaippa käy napakammin, niin sitten taas helpottaa, kunnes on aika vaihtaa vaipan kokoa..

mahdollisimman pitkään yritän aina pienempää kokoa pitää, niin kestää kuivana paremmin..

ja vellistä..

kun esikoinen oli vauva, annettiin mekin sitä velli-maitoa, maissi- ja riisivelliä käytettiin.

neuvolassa silloin sanoivat, että parempi olisi antaa ihan silkkaa kotikeittoista perunaa+vastiketta soseena lusikalla, ja maitoa lisänä.

siinä vellissä kun on muutakin kuin maissi, tai riisi, ja jos tulee allergiareaktio, niin ei sitten tiedä, että mistä aineesta se johtuu..

..no, me annettiin silti sitä velliä, ja hyvin poika kasvoi, eikä ollut allerginenkaan.

nyt tälle Sisulle ollaan annettu vastikkeen lisäksi tänään tokaa päivää luumusosetta, ettei tarvis antaa mallasuutetta yhtenään. vatsan toiminnasta en osaa vielä sanoa, kun soseen määrä on aika vähäinen, mut ainakin maistuu pojalle, eikä ole vatsavaivat lisääntyneet.

nyt Sisua syöttämään taas..

-ennis- ja sisu 8,5viikkoa

Vierailija
20/28 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt viikon mittaan lukemassa viestejänne mutten ole kerennyt itse kirjottelemaan..nyt onneksi kiire helpottaa.=)

Ristiäiset siis oli tänään ja neitistä tuli Vilma Sofia,jatkoimme tätä V linjaa.:)

Pappi oli melkeimpä ihana,puhui kauniisti ja etenkin ihanasti sanoi siitä että kaukanakin asuva kummi voi olla hyvä kun muistaa lasta ajatuksilla jne. Tilaisuus oli rento ja hyvä maku jäi (aiemmat ristiäiset oli kamalan jäykät),pappi oli nainen ja ihan erilainen kun kaksi aiempaa lasta kastanut mies pappi.Olen todella tyytyväinen!!Puhui muutakin kuin uskonto-juttua,esim.kastemekon " historiasta" jne mitä arvostan!(en itse kuulu kirkkoon)

Neiti nukkui koko kasteen ajan ja hereillä oli vaan sitten kahvituksen jälkeen jolloin hän söi ja nukahti taas.:D Ei paljoa juhlimisesta välittänyt.

Ainiin..Veeti (ensi kuussa 3v) kuivasi pikkusiskon pään papin hänet kastettua ja Veera (kesäkuussa 5v) sai pitää kynttilää,kyllä oli ylpeät isosisko -ja veli!<3

Mitäs vielä...ainiin ristiäiset pidettiin kotona kokonaan.

Jaja..mun piti muutakin kirjottaa mutten nyt enään muista kun muksut tuossa vinkuu pesulle..joten mentävä on ja palaan taas paremmalla ajalla.:)

Jonzu ja neiti pian 2kk