Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainenko muka tuossa syyllinen kun mies jäi kiinni pettämisestä.

Vierailija
02.12.2025 |

Kommentit (219)

Vierailija
181/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen väkivalta on vaikea määritellä. Esim pettäminen ei ole suunnattu puolisoa kohtaan. Miksi se olisi henkistä väkivaltaa? Jos puoliso suuttuu siitä, se on ymmärrettävää, mutta ei se silti ole ollut tarkoituksellisesti puolison loukkaamiseksi tehtyä. Sama asia, jos unohtaa puolison syntymäpäivät ja joku loukkaantuu siitä pahasti joku toinen ei. 

Vierailija
182/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytät väkivaltaa mua kohtaan? Sain juuri trauman sun kielenkäytöstä, missä vähättelit mua ja mun persoonaa! Haluan nyt, että sinut siirretään autiolle saarelle kärsimään tuomiotasi tällaisen rikoksen seuraamuksena. Jos leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.

Ihmisten, joilla on trauma, on varmasti tosi kiva lukea tälläistä trauman vähättelyä täällä. Kertoo sinun persoonastasi aika paljon.

Miksi mitätöit uhrin eli minun kertomusta? Teetkö samaa mm. raiskauksen uhreille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisessa sanottiin:

Nainen luki SATTUMALTA...

Vierailija
184/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisessa sanottiin:

Totta. Tyttö on aina uhri ja ajautuu tällaisiin tilanteisiin.

Vierailija
185/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle on sanottu jo varmaan viisi kertaa täällä, ettei kukaan täällä sano, että väkivalta on ok jos on petetty. Oletko ihan oikeasti sen verran kehityshäiriöinen, ettet vieläkään tätä ymmärrä?

"Loputtomiin pitää vaan ymmärtää ja ymmärtää, naisen olisi pitänyt vaan tajuta ja jättää toinen etenkin kun toinen valehtelee/ei kerro totuutta/poistelee viestejä. Pettikin varmaan siksi kun muija on niin hirveä. 

Ihanko oikeesti pettäjällä ei ole mitään vastuuta lopettaa suhdetta ennenkuin alkaa loukkaamaan ja satuttamaan toista selän takana? 

Ihan oikein saada pataan jos ei osaa käyttäytyä, mitäköhän tuo jätkä oikein odotti? "

Heti ekalla sivulla löytyy tuo ylläoleva lainaus viestinä. Joko myönnät olleesi väärässä tässä kohtaa?

Suomessa on edelleen puhelin salaisuus olemassa, toisten viestejä ei lueta. Eikä ketään kohtaan olla väkivaltaisia 

Vierailija
186/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkinen väkivalta on vaikea määritellä. Esim pettäminen ei ole suunnattu puolisoa kohtaan. Miksi se olisi henkistä väkivaltaa? Jos puoliso suuttuu siitä, se on ymmärrettävää, mutta ei se silti ole ollut tarkoituksellisesti puolison loukkaamiseksi tehtyä. Sama asia, jos unohtaa puolison syntymäpäivät ja joku loukkaantuu siitä pahasti joku toinen ei. 

Mutta sehän nimenomaan on suunnattu kumppania kohtaan? Siihen liittyy salailu, totuuden pimittely, sekä vievät uhrilta todellisuuden pois sekä kyvyn antaa suostumuksensa. Siihen liittyy myös lähes aina kaasuvaloittelu ja uhrin syyllistäminen (jos epäilee pettämisestä) jne. Siinä täyttyy aika paljon rukseja sille, että pettäjä nimenomaan haluaa vahingoittaa uhria laittamalla hänen epätoivon ja tietämättömyyden asemaan.

Tarkoituksellahan siinä sitä puolisoa loukataan siis. ei sitä muuten salassa tehtäisi.

Vierailija
187/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loputtomiin pitää vaan ymmärtää ja ymmärtää, naisen olisi pitänyt vaan tajuta ja jättää toinen etenkin kun toinen valehtelee/ei kerro totuutta/poistelee viestejä. Pettikin varmaan siksi kun muija on niin hirveä. 

Ihanko oikeesti pettäjällä ei ole mitään vastuuta lopettaa suhdetta ennenkuin alkaa loukkaamaan ja satuttamaan toista selän takana? 

Ihan oikein saada pataan jos ei osaa käyttäytyä, mitäköhän tuo jätkä oikein odotti? 

Nainen kuitenkin sai tuomion.

Vierailija
188/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainenko muka tuossa syyllinen kun mies jäi kiinni pettämisestä.

Pettäminen ei ole laitonta. Muiden naiminen edes avioliitossa ei ole laitonta.

Pahoinpitely, vahingonteko ja muiden viestisalaisuuden piirissä olevan viestinnän lukeminen ovat kaikki rikoksia.

Vierailija
189/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen voi tuntua "väkivallalta', mutta yleensä se ei ole kohdistettu siihen henkilöön ketä.petetään. Tarkoitus siis ei ole loukata vaan sen tulee siinä sivussa. 

En puolusta pettämistä. Mutta sitä ja fyysistä pahoinpitelyä ei voi lauttaa samalle viivalle. Pettäminen on laillista , pahoinpitely ei. 

Ja kyllä minua on petetty. 

Samalla logiikalla voisi myös henkistä väkivaltaa tekevä henkilö sanoa, että se nyt vaan tuli siinä vierellä eikä ollut tarkoituksella tehty sille uhrille. Tai joku joka löi, että ei hän tarkoituksella yrittänyt lyödä uhria, että se vaan sivussa osui.

No minä voin sitten sanoa ihan mistä ikinä pahastun, että se on henkistä väkivaltaa. Ero, jos mies tahtoo eron, se nyt ainakin on henkistä väkivaltaa. Tai ei vie minua räntäsateella autolla harrastukseen. Henkistä väkivaltaa. Vai missä menee se raja?  On myös tarkoituksellista esim. Uhkaamalla pitäminen kotona tai pakottaa pukeutumaan johonkin yms. Sellaista tarkoituksellisesti kohdistettua henkistä väkivaltaa. Itse erotan ne siitä tarkoituksellisuudesta. 

Vierailija
190/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä voin sitten sanoa ihan mistä ikinä pahastun, että se on henkistä väkivaltaa. Ero, jos mies tahtoo eron, se nyt ainakin on henkistä väkivaltaa. Tai ei vie minua räntäsateella autolla harrastukseen. Henkistä väkivaltaa. Vai missä menee se raja? On myös tarkoituksellista esim. Uhkaamalla pitäminen kotona tai pakottaa pukeutumaan johonkin yms. Sellaista tarkoituksellisesti kohdistettua henkistä väkivaltaa. Itse erotan ne siitä tarkoituksellisuudesta.

No sinusta nyt saakin kuvan, että koet sen väkivaltana, kun joku on kanssasi eri mieltä. Ollaan siitä ihan samaa mieltä.

Vierailija
191/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisessa sanottiin:

Siinä myös sanottiin, että LUVAN KANSSA. Mikä sitten onkaan totuus. 

Vierailija
192/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sehän nimenomaan on suunnattu kumppania kohtaan? Siihen liittyy salailu, totuuden pimittely, sekä vievät uhrilta todellisuuden pois sekä kyvyn antaa suostumuksensa. Siihen liittyy myös lähes aina kaasuvaloittelu ja uhrin syyllistäminen (jos epäilee pettämisestä) jne. Siinä täyttyy aika paljon rukseja sille, että pettäjä nimenomaan haluaa vahingoittaa uhria laittamalla hänen epätoivon ja tietämättömyyden asemaan. Tarkoituksellahan siinä sitä puolisoa loukataan siis. ei sitä muuten salassa tehtäisi.

Ei kukaan (tai tuskin kovinkaan moni ainakaan) aloita pettämistä päämotiivinaan loukata puolisoa tarkoituksella. Kyllä ne pettämiset tehdään hetken huumassa, kiimassa tai ihastumisen/rakastumisen takia. Se puolison mahdollinen närkästyminen on vain sellainen ikävä sivujuonne. Ja tätä puolisoa jopa pyritään suojelemaan (ihan samoin kuin itseäkin ettei jää kiinni ja saa syytöksiä) peittelemällä pettämistä.

Vierailija
193/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälllä on taas näitä naisia joiden mielestä kaikki mitä mies tekee, ja josta tulee paha mieli on henkistä väkivaltaa. 

Mun pomokin varmaan henkisesti pahoinpiteli tänään minut, kun antoi vähän epämukavamman työtehtävän.

Vierailija
194/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan (tai tuskin kovinkaan moni ainakaan) aloita pettämistä päämotiivinaan loukata puolisoa tarkoituksella. Kyllä ne pettämiset tehdään hetken huumassa, kiimassa tai ihastumisen/rakastumisen takia. Se puolison mahdollinen närkästyminen on vain sellainen ikävä sivujuonne. Ja tätä puolisoa jopa pyritään suojelemaan (ihan samoin kuin itseäkin ettei jää kiinni ja saa syytöksiä) peittelemällä pettämistä.

Olet väärässä. Ei pettämistä koskaan tehdä hetken kiimassa tai huumassa. Se on toistuvia tekoja, jotka henkilö tietoisesti tekee usein, toistuvasti ja uudelleen. Kyllä pettäjä tietää, että hänellä on kumppani, ja että jos kumppani tietäisi siitä mitä hän tekee, kumppania se sattuisi ja se koskisi kumppaniin todella paljon. Sen takia sitä tehdään salassa, siis tietoisesti salassa ja sitä salaillaan uhrilta, koska pettäjä ei välitä mitä oma aiheutettu väkivalta tuottaa uhrille.
Se ei ole koskaan hetken mielenjohde, vaan tarkoituksella tehty asia. Keksitty selityksesi kuulostaa samalta, mitä väkivaltaiset ihmiset sanovat, että se vaan tapahtui eikä sitä voinut kontrolloida.

Ei pettäjä salailulla suojele uhria, vaan itseänsä.

Vierailija
195/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä voin sitten sanoa ihan mistä ikinä pahastun, että se on henkistä väkivaltaa. Ero, jos mies tahtoo eron, se nyt ainakin on henkistä väkivaltaa. Tai ei vie minua räntäsateella autolla harrastukseen. Henkistä väkivaltaa. Vai missä menee se raja? On myös tarkoituksellista esim. Uhkaamalla pitäminen kotona tai pakottaa pukeutumaan johonkin yms. Sellaista tarkoituksellisesti kohdistettua henkistä väkivaltaa. Itse erotan ne siitä tarkoituksellisuudesta.

No sinusta nyt saakin kuvan, että koet sen väkivaltana, kun joku on kanssasi eri mieltä. Ollaan siitä ihan samaa mieltä.

Kuinka niin saa sellaisen kuvan? Sitähän tässä juuri kritisoin, että kaikki mistä minä pahastun, ei ole tarkoitettu henkiseksi väkivallaksi minua kohtaan. Ja hain sitä rajaa, milloin voidaan joku voidaan määritellä henkiseksi pahoinpitelyksi. 

Vierailija
196/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä voin sitten sanoa ihan mistä ikinä pahastun, että se on henkistä väkivaltaa. Ero, jos mies tahtoo eron, se nyt ainakin on henkistä väkivaltaa. Tai ei vie minua räntäsateella autolla harrastukseen. Henkistä väkivaltaa. Vai missä menee se raja?  On myös tarkoituksellista esim. Uhkaamalla pitäminen kotona tai pakottaa pukeutumaan johonkin yms. Sellaista tarkoituksellisesti kohdistettua henkistä väkivaltaa. Itse erotan ne siitä tarkoituksellisuudesta. 

Juurikin tuon henkisen väkivallan vaikea määriteltävyys on sellainen asia, mikä tekee siitä jossain määrin samaa sarjaa  rasismin ja naisvihan kanssa. Jos tummaihoinen ei saa jotain työpaikkaa, niin kyseessähän on tietysti rasismin syy. Jos Sanna Marinia kohtaan esittää mitään kritiikkiä, niin sehän on tietysti naisvihaa. Listaa voisi jatkaa erilaisin esimerkein vaikka kuinka pitkään. Henkinen väkivalta on termi, jolla saa ikäväksi koetun asian tuntumaan paljon pahemmalta ja etenkin kuulostamaan paljon rajummalta; onhan se VÄKIVALTAA, joten se on ihan HIRVEÄÄ.

Mutta sitten jos puhutaan fyysisestä väkivallasta, niin se on aika helppo määritellä. Ihan lainkirjaimenkin mukaisesti.

Vierailija
197/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälllä on taas näitä naisia joiden mielestä kaikki mitä mies tekee, ja josta tulee paha mieli on henkistä väkivaltaa. 

Mun pomokin varmaan henkisesti pahoinpiteli tänään minut, kun antoi vähän epämukavamman työtehtävän.

Väärin. Täällä on vain tämä yksi mielenvikainen (naispuolinen toki) tapaus, joka yrittää epätoivon vimmalla vängätä kuinka pettäminen on väkivaltaa. Normaalit ihmiset, niin naiset kuin miehetkin, eivät koe pettämistä väkivallaksi, vaikka ikävää käytöstä ja moraalisesti tuomittavaa sellainen onkin.

Vierailija
198/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Täällä on vain tämä yksi mielenvikainen (naispuolinen toki) tapaus, joka yrittää epätoivon vimmalla vängätä kuinka pettäminen on väkivaltaa. Normaalit ihmiset, niin naiset kuin miehetkin, eivät koe pettämistä väkivallaksi, vaikka ikävää käytöstä ja moraalisesti tuomittavaa sellainen onkin.

On sulla pakkomielle tuota mielenvikaista kohtaan, kun jatkuvasti hänelle kaikkialla vastailet.

Vierailija
199/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä. Ei pettämistä koskaan tehdä hetken kiimassa tai huumassa. Se on toistuvia tekoja, jotka henkilö tietoisesti tekee usein, toistuvasti ja uudelleen. Kyllä pettäjä tietää, että hänellä on kumppani, ja että jos kumppani tietäisi siitä mitä hän tekee, kumppania se sattuisi ja se koskisi kumppaniin todella paljon. Sen takia sitä tehdään salassa, siis tietoisesti salassa ja sitä salaillaan uhrilta, koska pettäjä ei välitä mitä oma aiheutettu väkivalta tuottaa uhrille.

Se ei ole koskaan hetken mielenjohde, vaan tarkoituksella tehty asia. Keksitty selityksesi kuulostaa samalta, mitä väkivaltaiset ihmiset sanovat, että se vaan tapahtui eikä sitä voinut kontrolloida.

Ei pettäjä salailulla suojele uhria, vaan itseänsä.

Huhhuh, sä olet kyllä erikoinen tapaus. 

Mutta jos nyt vaikka ihan huvin vuoksi näpyttelen kuvauksen pikkujouluista, missä ollaan vähän huppelissa, mennään baariin ja kohdataan sattumalta ihminen kenen kanssa kemiat kohtaa ja ne himotkin syttyy, minkä johdosta päädytään yhteiseen hotellihuoneeseen jatkoille vaikka ollaan varattuja. Tuossa on minusta aika perus setti miten ihmiset pettää "hetken huumassa/kiimassa". Totta kai siinä ollaan tietoisena tekonsa moraalisesti vääryydestä, mutta joskus joillekin se liha vain on heikko. Itse asiassa taitaa tutkimusten mukaan jopa 30% suomalaisista olla pettänyt kumppaniaan jossain kohtaa elämässään, joten ei ihan harvinaista touhua kuitenkaan. Onhan sitä toki muitakin pettämisen muotoja, missä se tapahtuu pidemmän ajan kuluessa vaikkapa työpaikalla ja etenee ihan salasuhteeseen asti tunteineen kaikkineen. 

Mutta ei tuollaisissa skenaariossa kuitenkaan se päätarkoitus edelleenkään ole satuttaa sitä kumppania, vaan itsekkäistä tarkoitusperistä lähtöisin olevaa huonoa käytöstä. Ja jos kumppani saa selville, niin tietysti se useimmista tuntuu ikävälle, mutta ei se edelleenkään ole väkivaltaa. Jos se olisi väkivaltaa, niin se olisi laissa kiellettyä kuten väkivallan kuuluukin olla.

Vierailija
200/219 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sulla pakkomielle tuota mielenvikaista kohtaan, kun jatkuvasti hänelle kaikkialla vastailet.

Vain tässä ketjussa olen tälle tapaukselle vastaillut.