Mitä te pudottelette lattioille kerrostalossa ja eikö lattiat ole ihan mutkalla?
Yläkerrassani asuu norsu, jolla jatkuvasti lipeää jotain käsistä. En ymmärrä, mitä hän paiskoo lattiaan. Siis kertokaa, mitä te heittelette lattioille ja eikö ne ole ihan hajalla ne lattiat?
Laturi nyt ainakin lipeää hänellä käsistä, mutta mitä muuta. Ihan kuin heittelisi jotain kuulia lattiaan. Raivostuttavaa. Ja siihen päälle vielä imurin paiskominen ja kantakävely. Joo, mun pitäisi asua ylimmässä kerroksessa tai sitten maalla.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloloissa saattaa ääniä kuulua monelta suunnalta, ei vain ylhäältä/alhaalta.
Uskaltakaa elää, se on kuitenkin koti jossa olette.
Valittajia on kautta aikain ollut korva kiinni seinässä ja silmä sirrillään ovisilmässä.
Yksinasujilla varmasti nuo äänet naapureista korostuu kun kotona ei ole ääniä.
Keskittyy omiin tekemisiin.
Ei tarvitse olla korva kiinni seinässä, kun vastamelukuulokkeiden ja korvatulppienkin läpi kuuluu kolinaa. Ja kyllä ylhäältä lattiaan kohdistuvan kolinan kuulee juuri sieltä mistä se tuleekin, eli yläkerrasta.
Yleensä putoaa kaukosäädin ...ja paljon paljon muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen tanssitreenejä kotona. Varmasti kuuluu hyppelyn äänet naapuriin, mutta sellaista on elämä.
Varmasti kuuluu, kun sinä 120-kiloinen tanssija hyppähtelet siellä.
Kiitos kohteliaisuudesta! Eipä ole kukaan koskaan noin paljon alakanttiin puhunut painostani :D
Varo, ettet tule lattian läpi.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloloissa saattaa ääniä kuulua monelta suunnalta, ei vain ylhäältä/alhaalta.
Valittajia on kautta aikain ollut korva kiinni seinässä ja silmä sirrillään ovisilmässä.
Mua ei ärsytä normaalit elämisen äänet kuten suihkussa käynnit. Lähinnä vituttaa tuo yksi naapuri, joka soittaa musiikkia aivan täysillä ja myös keskellä yötä. Eipä siinä hirveästi voi hirveästi keskittyä omiin tekemisiin, kun musiikki kuuluu jopa korvatulppien lävitse.
Geishakuulia, kun treenaan lantionpohjaa
meidän talon kolistelija häirikön autolle sattui parkki paikalla aina jotain ikävää jopa lasit hajosivat.
Saippua se vaan suihkussa putoilee.
Reuma ja heikot lihakset josta syystä tippuu milloin mikäkin käsistä, en voi sille mitään, ja ei, lattiat ei ole mutkalla.
Mutku kerrostalossa on niin ihanaa, en ikinä muuttais ikävään omakptitaloon vai miten se nyt meni.
Jep, raivostuttavaa on. Ja ihmeellistä, miten sitä tavaraa voi tippua lattialle ihan koko ajan. Ilmeisesti myös matot ovat pannassa, koska pienenkin tavaran tippuminen kuuluu niin selvästi. Toki ymmärrän, että joskus joku tavara vain lipsahtaa kädestä. Mutta että ihan jatkuvasti. Ei tällaista ennen ollut kerrostaloissa. Jokin on muuttunut.
Nykyajan kännykät ovat niin liukkaita että tippuvat sohvalta ilman kosketusta lattialle. Ei siis välittömästi, vaan aluksi pysyvät paikallaan ja sitten lähtevät itsenäiseen liukuun.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi keskittyä omiin tekemisiin, jos naapuri yrittää samalla tulla katosta läpi?
Yksin en asu, on minulla mieskin. Mutta yhtä lailla tuo kolina miestäni häiritsee. Oikeastaan mitään yksityisyyttä ei ole, kun yksinäinen turhautunut norsu on joka hetkessä "läsnä".
Itse en paljoa metelöi, plektra tippuu tosi harvoin. mutta onneksi on air bnb kämppiä yläkerrassa. Olen parhaillaan herännyt kuulemaani kiinan kieliseen välien selvittelyyn pariskunnan baari illan jälkeen. (Luulisin että kiinaa ei saanut kunnolla selvää.) Eikä onneksi mikään 3 aikaa aamu yöllä. Herätti kuiten kun 4 aikaa itse nousen ylös.
Vierailija kirjoitti:
Jep, raivostuttavaa on. Ja ihmeellistä, miten sitä tavaraa voi tippua lattialle ihan koko ajan. Ilmeisesti myös matot ovat pannassa, koska pienenkin tavaran tippuminen kuuluu niin selvästi. Toki ymmärrän, että joskus joku tavara vain lipsahtaa kädestä. Mutta että ihan jatkuvasti. Ei tällaista ennen ollut kerrostaloissa. Jokin on muuttunut.
Ei ollutkaan. En muista kärsineeni naapurin norsuilusta 90-luvulla. En 2000-luvun alussakaan. Ainoa häiriö jota silloin saattoi kuulla, oli musiikki. Nykyään norsujen seassa on vielä nistit ja äänekkäät ulkomaalaiset. Oikeasti on vaikea löytää enää asuttavaa kerrostaloa.
Kui? Mä ainakin vähän väliä tiputtelen asioita tahallani lattialle ihan vaan vittuillakseni alakerran pellelle