Mitä ajattelet konservatiivisesta naisesta?
Eli naisesta joka pitää siitä, että on miesten ja naisten hommat, haluaa hoitaa pitkään omia lapsiaan, pukeutuu naisellisesti ja näyttää naiselta muutenkin, kunnioittaa miestään, haluaa lapset vasta avioliitossa jne. Ei ota eroa heti kun arki tympii tai syytä miestä kaikesta, pitää perinteisestä s*ksistä ilman kolmansia pyöriä ym. ja haluaa olla tulevaisuudessa mummu jne.
Hoitaa omat vastuunsa ja antaa muiden elää omaa elämäänsä. Ei haihattele tai vaadi liikoja. Ymmärtää elämän realiteetit ja on kiitollinen tyyppi.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin liberaali, itse en suostuisi tuollaiseen koskaan ja tienaan enemmän kuin mieheni. Talo, molemmat autot jne on minun nimissäni ja lapsilla on minun sukunimi. Kuitenkin, ajattelen kaltaisestasi naisesta että you do you boo, kunhan olet onnellinen. Ne on vaan yleensä ne konservatiiviset naiset joilla on ongelma meidän liberaalien kanssa.
Jotenkin tästä viestistäsi huokuu kyllä melkoiset ongelmat hyväksyä konservatiivisen naisen ajatusmaailma. Liberaali pitää itseään automaattisesti jotenkin vahvana ja itsenäisenä joka ei tuomitse ketään, mutta silti harvemmin suostuu ymmärtämään että konservatiivinen tekee ihan samalla tavalla omaa elämäänsä koskevat päätökset ja elää itselleen oikeiden arvojen mukaisesti.
Se että ne arvot ei ole samat kuin liberaalilla ei tarkoita sitä että ne olisi vääriä tai huonompia saati jonkun muun sanelemia. Ainakaan yhtään sen enempää mitä sen liberaalimmankaan arvot. Ei se liberaalikaan elä missään umpiossa vailla vaikutteita.
Konservatiivinen nainen on perinteisen perhemallin nainen. Koti, uskonto ja isänmaa -tyyppi. Alistuu miehen tahtoon, vaikka olisi kuinka kurjaa elämää. Koko perheen palvelija ja orja. Miksi kukaan järkevä nainen haluaisi tuota roolia? Onneksi meillä suomalaisilla naisilla on vaihtoehtoja opiskella ja luoda uraa. Emme ole taloudellisesti riippuvaisia miehestä. Lapset voi tehdä, jos huvittaa. Miehen panos on n. 5 min, sis. suihkun.
T. N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reppana, joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan. Ei kukaan täyspäinen ihminen alistu toiselle tolla tavalla. Jotta mainitsemasi asiat tapahtuisivat, se vaatii tasa-arvoisen ja kunnioittavan suhteen eli poikkeuksellisen laadukkaan miehen, joita on lähes mahdotonta löytää konservatiivien joukosta.
Eiköhän konservatiivinen nainen ole kuitenkin myös älykäs ihminen ja osaa valita hyvän kumppanin.
Miksi älykäs nainen jäisi kotiin hoitamaan lapsia?
Jotta lapset saavat hyvän kotikasvatuksen, kodin rauhaa, hyvää ruokaa ja paljon omien vanhempien aikaa. (Vertaa järkyttävät päiväkodit..)
Ja mikä siinä on ongelmana, ettei isä jää kotiin vahvistamaan suhdetta
Aivan, mutta konservatiivisena naisena ajattelen että mies tuottaa rahaa ja pitää huolta perheestään. Nainen taas hoitaa lapset ja pitää huolta tällä tavoin perheestään.
Aloituksessa käsittääkseni kuvasin juuri tätä konservatiivisuutta. Eli et arvosta tätä elämäntapaa, mikäs siinä.
En halua kink-sheimata, kyllä ihminen voi valita alistua, kunhan hän saa päättää sen omasta vapaasta tahdostaan, ja sopimus dominoijan kanssa voidaan tarvittaessa neuvotella milloin tahansa uudelleen.
'Yksinkertainen, alemmuudentuntoinen tollo, joka ei halua kantaa vastuutaan.
Manipuloitu persupatja. Jää erossa tyhjin käsin.'
'Näin ei voi vastata kuin yksinäinen ja onneton, ehkä jopa kateellinen ihminen.'
Ei minulta nämä ollenkaan.
Kotiäitiys on rankkaa työtä.
Respectit Elämän
Kantajille ja Antajille! 👋
Miksi vastaatte provosoijalle, joka tekee tämän saman aloituksen aina tasaisin väliajoin?
Vierailija kirjoitti:
Konservatiivinen nainen on perinteisen perhemallin nainen. Koti, uskonto ja isänmaa -tyyppi. Alistuu miehen tahtoon, vaikka olisi kuinka kurjaa elämää. Koko perheen palvelija ja orja. Miksi kukaan järkevä nainen haluaisi tuota roolia? Onneksi meillä suomalaisilla naisilla on vaihtoehtoja opiskella ja luoda uraa. Emme ole taloudellisesti riippuvaisia miehestä. Lapset voi tehdä, jos huvittaa. Miehen panos on n. 5 min, sis. suihkun.
T. N44
Mutta mun mies menisi ja sotisi mun (ja kaikesta huolimatta varmaan sinunkin) puolesta ja pitäisi musta ja lapsista huolta vaikka henki lähtisi. Mä olen hänelle arvokas ja erittäin rakas, tunnen joka päivä olevani tosi turvattu ja hyvinvoiva. Tunnen itseni NAISEKSI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. N44
Mutta mun mies menisi ja sotisi mun (ja kaikesta huolimatta varmaan sinunkin) puolesta ja pitäisi musta ja lapsista huolta vaikka henki lähtisi. Mä olen hänelle arvokas ja erittäin rakas, tunnen joka päivä olevani tosi turvattu ja hyvinvoiva. Tunnen itseni NAISEKSI.
Joopa joo, Janipetteri:-)
Hoitaava vastuunsa ja antaa muiden elää elämäänsä? Siis piikoo ja mies saa rillutella? , 🙄😡
Nyt eletään vuotta 2025, eikä 1800
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa olla sellainen kuin haluaa. Kunhan on itse valinnut oman polkunsa, eikä se ole esimerkiksi painostuksen avulla saavutettu asia.
Totta. Tosin valitettavan usein ajatellaan että vain konservatiivinen arvomaailma on jotenkin painostuksen tulosta mutta liberaalimpi ei voi sitä olla mitenkään.
No ihan lähtökohtaisesti liberaalius ei tarkoita kuin sitä että antaa jokaisen elää kuten haluaa. Konservatiivisuus taas tarkoittaa jotain ihan tiettyä tapaa elää jonka katsotaan oleva muita parempi. Sellainen on alttiimpi muuttumaan painostukseksi.
Käytännössä tuossa on tietenkin paljon enemmän nyansseja.
Minun isoäitini sanoi meille tytöille, että hankkikaa hyvä koulutus ja ammatti, ettei tarvitse jäädä miehen passajaksi. Sitä voi itse kukin miettiä, miksi antoi moisen neuvon meille.
Tänä päivänä konservatiiviset miehet häviävät geenipoolista, eikä se tarkoita miesvihaa vaan sitä, että nainen valitsee nykyään kelvollisen kumppanin koska voi näin toimia. Ennemmin vaikka yksin kuin huonon kumppanin kanssa. Onneksi oma mieheni on täys kymppi ja erittäin vastuullinen. Ei hän mitään konservatiivista hoopoa rinnalleen ees huolisi elätettäväksi vaan on ylpeä minusta muunakin kuin lastensa äitinä.
Täten ajattelen, että ap:n kuvailema nainen on ihminen, joka on arka ja alistuva, jolla ei ole varaa valita parempaa kumppania mutta pelkää olla yksin.
Kultajyvä. Vaimoni onkin itse asiassa juuri tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reppana, joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan. Ei kukaan täyspäinen ihminen alistu toiselle tolla tavalla. Jotta mainitsemasi asiat tapahtuisivat, se vaatii tasa-arvoisen ja kunnioittavan suhteen eli poikkeuksellisen laadukkaan miehen, joita on lähes mahdotonta löytää konservatiivien joukosta.
Eiköhän konservatiivinen nainen ole kuitenkin myös älykäs ihminen ja osaa valita hyvän kumppanin.
Miksi älykäs nainen jäisi kotiin hoitamaan lapsia?
Jotta lapset saavat hyvän kotikasvatuksen, kodin rauhaa, hyvää ruokaa ja paljon omien vanhempien aikaa. (Vertaa järkyttävät päiväkodit..)
Ja mikä siinä on onge
En arvosta sitä, ettei mies kanna vastuuta lapsistaan. Työssä ollessa on aika vaikeaa rakentaa vahvaa suhdetta lapsiin. Sitten on eron hetkellä turha itkeä, kun nainen vei lapset kun ei itse edes osallistunut heidän elämään muutoin kuin taloudellisena elättäjänä. Mitä arvostettavaa tuollaisessa miehessä on?
Vierailija kirjoitti:
Hoitaava vastuunsa ja antaa muiden elää elämäänsä? Siis piikoo ja mies saa rillutella? , 🙄😡
Nyt eletään vuotta 2025, eikä 1800
Muiden elää omaa elämäänsä eli muut tehkööt miten haluavat.
Tuntuu olevan kovin hankala joidenkin naisten nähdä konservatiivisuutta hyvässä valossa. Itse neljän lapsen äitinä oikein kannustan tälle "tielle", pysyy järki päässä ja elämänarvot muistissa.
Jokin muu tärkeä asia voi olla jollekin elämässä iso ja merkittävä, mutta yleensä meille konservatiivisemmille perhe on tärkein ja naisen perinteinen rooli.
Ihan itse olen sen valinnut! Ja mies on ihana. Olen tosi kiitollinen hänestä.
Jokaisen täytyy elää siten kuin parhaaksi katsoo. Jos haluaa elää noiden arvojen mukaan, se onnistuu taloudellisesti eikä kukaan alista tai painosta niin mikä minä olen reppanaksi kutsumaan.
Oma parisuhde menee siten, että aika lailla 50/50 tehdään kaikki kodin askareet ja hoidetaan lapset. Minä ehkä pikkuisen enemmän kannan kodista ja ruoanlaitosta vastuuta koska vaimo opiskelee iltaisin. Vaimo toisaalta myös tienaa jonkin verran enemmän. Roolijako on aika häilyvä, mutta molemmat ollaan tyytyväisiä eikä näistä ole tapana syntyä riitoja.
Lähtökohta on se, että ollaan halukkaita sopimaan asioista ja vallitsee molemminpuolinen kunnioitus. Mistään ei tule mitään, jos nämä kaksi asiaa ei toteudu (nim. kokemusta on)
En arvosta sitä, ettei mies kanna vastuuta lapsistaan. Työssä ollessa on aika vaikeaa rakentaa vahvaa suhdetta lapsiin. Sitten on eron hetkellä turha itkeä, kun nainen vei lapset kun ei itse edes osallistunut heidän elämään muutoin kuin taloudellisena elättäjänä. Mitä arvostettavaa tuollaisessa miehessä on?
En ymmärrä minäkään, ei mitään arvostettavaa. Enkä ymmärrä sitäkään, että kuinka mies ei ymmärrä, että hän tällaisessa diilissä menettää myös erittäin paljon, sillä suhteen lapsiin pitäisi kai hänelläkin olla prioriteettilistassa kärjessä? Ainoa keino saada oikea suhde lapsiin on toivoa, että vaimo kuolee?
Vierailija kirjoitti:
Minun isoäitini sanoi meille tytöille, että hankkikaa hyvä koulutus ja ammatti, ettei tarvitse jäädä miehen passajaksi. Sitä voi itse kukin miettiä, miksi antoi moisen neuvon meille.
Tänä päivänä konservatiiviset miehet häviävät geenipoolista, eikä se tarkoita miesvihaa vaan sitä, että nainen valitsee nykyään kelvollisen kumppanin koska voi näin toimia. Ennemmin vaikka yksin kuin huonon kumppanin kanssa. Onneksi oma mieheni on täys kymppi ja erittäin vastuullinen. Ei hän mitään konservatiivista hoopoa rinnalleen ees huolisi elätettäväksi vaan on ylpeä minusta muunakin kuin lastensa äitinä.
Täten ajattelen, että ap:n kuvailema nainen on ihminen, joka on arka ja alistuva, jolla ei ole varaa valita parempaa kumppania mutta pelkää olla yksin.
Minä taas luulen, että kun vastasit näin pitkällisesti tähän ketjuun ja mainitsit miehen joka on täysi kymppi niin ehkä jokin ei sitten olekaan ihan kohdillaan..
Olen liberaali nainen, ja kyllä, minäkin pukeudun naisellisesti ja hoidan lapseni hyvin (yrittäjänä voin valita omat työaikani ja tehdä töitä kotoa, mikä helpottaa lasten hoitamista.) Haluan olla mummo, enkä halua kolmansia pyöriä liittoon. Kannan vastuuni ja annan muiden elää omaa elämäänsä. Ymmärrän elämän realiteetit, olen kiitollinen enkä ota eroa heti, jos arki tympii.
En tosin allekirjoita käsitystä siitä, että olisi olemassa miesten ja naisten hommia. Mielestäni älykäs ja kykenevä ihminen suoriutuu niin napin ompelemisesta kuin renkaanvaihdostakin. Mitä tarkoitat haihattelulla ja liialla vaatimisella? Minulla on omia unelmia ja tavoitteita, ja pidän huolta siitä, että myös minun tarpeeni toteutuvat liitossa. Jos tarkoitat tuolla, että naisen pitäisi alistua miehen tahtoon, niin ei kiitos. En ole kiinnostunut kumppanista, joka ei näe minua tasavertaisena.
PS. Konservatiivit muuten harvemmin antavat muiden elää omaa elämäänsä ja tuppaavat vastustamaan homoja ja kaikkia muita, jotka elävät erilailla kuin he itse.
01.12.2025 | 14:49
Eli naisesta joka pitää siitä, että on miesten ja naisten hommat, haluaa hoitaa pitkään omia lapsiaan, pukeutuu naisellisesti ja näyttää naiselta muutenkin, kunnioittaa miestään, haluaa lapset vasta avioliitossa jne. Ei ota eroa heti kun arki tympii tai syytä miestä kaikesta, pitää perinteisestä s*ksistä ilman kolmansia pyöriä ym. ja haluaa olla tulevaisuudessa mummu jne.
Hoitaa omat vastuunsa ja antaa muiden elää omaa elämäänsä. Ei haihattele tai vaadi liikoja. Ymmärtää elämän realiteetit ja on kiitollinen tyyppi.
Ajattelisin myös, että jos toinen hoitaa täysin kodin ja lapset, niin silloin se toinen on joku yrittäjä joka tahkoaa 10-12 tuntisia päiviä ja yksin vastuussa elatuksesta ja rahan tuomisesta talouteen.
Outo ja epätasa-arvoinen järjestely, jos toinen tekee kevyttä toimistotyötä 8 tuntia päivässä ja ainoastaan toinen raataa kaikki kotihommat ja hoitaa lapset.
Joo, tämä ei ole niin mustavalkoinen asia kuin yleensä luullaan. Painostusta ja manipulointia käytetään paljon riippumatta katsomuskannoista.