Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjat 2007

20.04.2007 |

Heippa!

Ei näkynyt vielä joulukuuksi odottelevien pinoa, joten ajattelin käynnistää. Taas kerran, muutaman kerran olenkin jo ehtinyt tässä prosessin aikana aloittaa ketjuja joista sitten olen saanut hypätä pois. Ehkä tällä kertaa saisi pysyä mukana loppuun asti!

Meillä siis hoitoja takana vähän yli kaksi vuotta. Ensin kolme clomiavusteista inssiä ---, sitten IVF 12/2005: tuoresiirto -, PAS+ km 6+, PAS -, PAS+ km 5+, PAS+ km 5+ jonka jälkeen diagnoosina perinnöllinen hyytymishäiriö ja nyt hepariinin kanssa viimeisten siirretyn kahden alkion kiinnipysymistä jännätään. La olis Aydin Tekayn mukaan 26.12.07.

Mitenkäs muut? Jossain muussa ketjussa luin, että pohditte pinoutumista joten mukaan juttuun!

T:Tiuhtis

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että hyvä kun Pumpukka menit lääkäriin. Mä kuullostelen itseäni kokoajan erittäin tarkkaan ja olen antanut itselleni täydellisen luvan pienestäkin asiasta ottaa yhteyttä neuvolaan ja lääkäriin. Siksi ehkä olenkin ollut jo kolme kertaa saikulla tämän odotuksen aikana. Ja parastahan se on selvittää, mitä siellä on jos siellä yleensäkkään mitää kummosta on. Jännityksellä odotellaan kuulumisia :)

Tänään palasin taas töihin ja huhu mikä päivä. Monta vaikeaa aukuuttia asiaa, joten töitä piisaa kyllä kahdeksi viikoksi. Onneksi sitten alkaa loma. Nyt odotan sitä jo kuin kuuta nousevaa :) Kuhan vain olisi jonkinlaisessa kunnossa tuo selkä, jotta jaksaa matkailla ja tehdä jotain muutakin kuin vain istuskella.

No mutta nyt iltapuuhia tekmään ja potkuja tunnustelemaan

Reetuna 23+0

Vierailija
62/148 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu on hieman hellittänyt, tuntuu lähinnä kun oikasee itseänsä, esim. kun nousee istumasta tai jos yrittää venytellä. Hyvin tutkivat äitipolilla ja vauvalla on kaikki hyvin! Samoin kohtu on hyvässä kunnossa, kohdunkaula normaalin pituinen ja kiinteä, ei siis supistukset ole lyhentäneet eikä pehmentäneet sitä. Kipu on mitä ilmeisimmin lihasperäistä ja hoitona siihen lepo. Eli tämä viikko sairaslomaa ja toivotaan, että menee ohi. Kovasti oli viime yönä selkäkin kipeä ja vielä aamullakin, eli senkin puolesta lepo taitaa olla tarpeen. Kun tämä vatsakipu tästä poistuu, niin tarvii sitten kiinnittää ihan oikeasti huomiota tuohon liikkumiseen ja noiden vatsa- ja selkälihasten vahvistamiseen. Jotenkin vaan työpäivien jälkeen on niin poikki, että ei jaksa tehdä yhtään mitään...

niin, sain nyt kuitenkin luvan tehdä normaaleja, kevyitä kotitöitä ja kävellä eli ei tämä viikko ehkä ihan lököilyksi mene, mutta nyt kun saan ruuan uuniin, niin otan kirjan kainaloon ja lähden tuonne ulos auringosta nauttimaan!

Työniloa Reetuna vielä ennen lomaa! Niin ja tietenkin työniloa myös muille, jotka nyt töissä ovat.

Pumpukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava kuulla, että Pumpukka sinulla ja vaavilla kaikki olivat hyvin. Ja nyt voit olla itsekkin rauhallisin mielin, kun tekivät kaikki tuollaiset tutkimukset :) Nyt onkin oikein ihana keli " lomailla" ja nauttia kirjojen ihmeellisestä maailmasta. Itse luin viime viikolla saikulla ollessani peräti kolme kirjaa, kun kerrankin oli aikaa.

Kuinka tarkkoja olette muuten olleet noiden kiellettyjen ruoka-aineiden kanssa? Musta tuntuu, että kaikessa mitä minä syön on jotain mitä ei saisi olla. Varsinkin ravintola ruuissa. Minä kun en syö ollenkaan punaista lihaa ja kanaakin hyvin vähän niin ruuat tahtovat olla hyvin juusto pohjaisesti maustettuja. Ja kun tuntuu, että juuri ne kaikki juustot ovat kiellettyjä. Juuri äskön söin aurajuustoa, mutta se on onneksi uunissa kypsennettyä, joten siitä pitäis pöpöjen olla kuolleen. Mutta vaikeaa on pitää huolta siitä, että välttelee kaikkea mitä pitäisi :) Ja kun neuvolankin ohjeet oli melko ylimalkaisia, niin...

No mutta jatkampa tässä mehujen keittoa ja iltapuuhia...

Reetuna 23+1

Vierailija
64/148 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi onnellista Killeä kun saat lomailla, taisipa sattua sinulle tän kesän parhaat lomaviikot. :)

Ja pumpukalla oli ollut mahakipuja. Kurjia kyllä nuo epämääräiset kivut ja juilimiset. :( Onneksi kuitenkin selvittivät tilanteen perin pohjin ja kaikki oli hyvin.

On kyllä uskomattoman kuuma ollut. Minä en juurikaan tänä kesänä ole viihtynyt auringossa, jotenkin vaan vetää olon ihan veteläksi jos liian kuuma on. Mutta mukavempi kuitenkin näin kuin että jos vettä sataisi.

Huomenna olisikin taas neuvola. Ja maanantaina äippäpolilla kontrolli. Ollaan vähän tarkemmassa syynissä koska suvussa eräs harvinainen perinnöllinen sairaus todettu. Meidän masuvauvalla kuitenkin tähän asti ollut kaikki loistavasti joten hyvillä mielin menen ultraan. Vähän vaan mietityttää laittavatko saikulle... Todella väsynyt olen ollut ja varsinkin iltaisin maha on ollut ihan kipeenä. Töissä joudun nostelemaan lapsia ja muutenkin työasennot eivät aina ole parhaimmasta päästä ja se alkaa näköjään pikkuhiljaa tuntumaan. Muutamia kertoja on myös supistellut, ei kylläkään kipeästi mutta vatsa mennyt ihan kivikovaksi. Yksi yö tässä veti selän niin jumiin että tuskissani jouduin nukkumaan aamuyöstä lähiten olohuoneen matolla että pinne laukeaisi. Se kyllä kummasti auttaa ainakin mulla kun makaa kovalla alustalla. Mutta saapa nähdä mitä sanoovat...

Minäkin joudun sokerirasitukseen. Varmaan huomenna neuvolassa sanoovat koska se on. Tuo vähän jännittää koska nyt raskauden aikaan mulla tuntuu makuhermot herkistyneet ja oudot maut saa edelleen yökkimään. Kuinkahan se litku siis uppoaa alas. :)

Reetunako se niistä kielletyistä ruuista kyseli. Itse en ole hirmuisen tarkka ollut syömisistäni. Toisaalta en kyllä muutenkaan syö esim. homejuustoja tai kylmäsavustettua lohta joten aika moni kiellettyjen listalla oleva on mulla jo automaattisesti poissa. Mutta aika rennolla kädellä toteutan tuota kiellettyjen listaa ja ainakin tähän asti olen välttynyt ongelmilta.

No, ei kait tässä muuta. Töihin pitäisi kohta suunnistaa. Airnkoista loppuviikkoa kaikille!

pampulan masuviikot tasan 23+0!

Vierailija
65/148 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..menemme tänään rakenneultraan, vähän jännittää, sillä olen ollut enemmän tai vähemmän hyvässä kunnossa viime päivinä. En tiedä mikä on, lämpotila vaihtelee ja on sellainen tuskan hiki päällä. Tänään on kyllä vähän parempi olo, eilen lähdin kesken päivän pois töistä. Yritin soittaa neuvolaan, mutta eihän sinne läpi päässyt.

Toivottavasti sinulla Pampukka menee nyt paremmin. Nämä helteet varmaan tekevät olon vielä henkalammaksi.

t. Kielo 21+2

ps. ruuista: minäkään en syö punaista lihaa. On ottanut koville miettiä ruokaa, kun olen aina ollut SUURI kalansyöjä. Olen päätynyt siihen, että syön kaikkea, mutta kypsennettynä. Olettehan huomanneet, että erilaiset terveysvaikutteiset ruuat (esim. tietyt ruisleivät ja jugurtit) eivät sovi odottajille. Niissä on varoitus pussin / purnukan kääntöpuolella, tosi pienellä tekstillä.

Vierailija
66/148 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neuvolassa käytiin sitten aamusella ja niinhän siinä kävi että sairaslomaa paukahti nyt maanantaihin asti. Syynä väsymys ja supistelut. Terkkari sanoi että maanantaina pitää pyytää lääkäriä katsomaan kohdunsuun tilanne vaikka oikeestaan olisikin vaan kontrolliultra siellä polilla. Toivottavasti olis paikat ihan kunnossa eikä noi supistukset oli aiheuttanut mitään ...

Muuten neuvolassa olikin kaikki kunnossa. Pissa, hemppa ja verenpaino kaikki ok. Ei siis johdu tuosta hempastakaan tämä väsymys vaan ilmeisesti tosiaan nää helteet ja työpaineet aiheuttaa. Paino oli vihdoin noussut, no kylläkin vaan 300 g viime käynnistä. Edelleen on - 1,7 kiloa lähtöpainosta.

Vauvalla kuitenkin tuntuu äipän olotilasta huolimatta olevan kaikki kunnossa. Kovasti möyrysi sydänääniä kuunneltaessa ja muutaman kerran potkaisi suoraan doblerin anturiin niin että paukahti ja maha hytkähti. :) Sf-mittakin kasvaa normaalia tahtia. Joten hyvillä mielin tuolta osin voi olla.

Kelan paperitkin saatiin täytettäväksi ja sain lähetteen sinne sokrutestiin, ajankin jo varasin muutaman viikon päähän.

Kielolla onkin tänään rakenneultra, tsemppiä matkaan jos et vielä ole lähtenyt. Tulehan kertomaan sitten kuulumisia! :)

Tää lähtee nyt lueskelemaan ja pötköttelemään...

Vierailija
67/148 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli tänään neuvola ja kaikki oli hyvin! Sydänäänet kuuluivat hienosti ja sf-mitta myös mulla oli juuri oikea. Hemoglobiini oli taas vähän laskenut - oli nyt 116 - ja kun mulla on taas viime päivinä vähän huimaillut, on ollut rytmihäiriöitä (tosin ei enää viimisen viikon aikana) ja suontakin on jaloista välillä vetänyt, niin terkkari suositteli rautatablettien syömistä. Suonenvetoihin ja helteeseen avuksi suositteli kivennäisveden juomista, jotta sais vähän myös suolaa. En niistä kyllä tykkää, mutta täytyy kokeilla mehuun sekotettuna, sanoi muutenkin, että sokerisia mehujakin olisi hyvä vähän juoda, eikä pelkkää vettä, niinkuin oikeestaan oon juonu, vaikka vesi onkin paras janojuoma! Noista rytmihäiriöistä vielä sanoi, että jos niitä vielä tulee, niin kannattaa tutkia tarkemmin.

Oon kyllä tän viikon aikana todennut, että en olis näillä helteillä millään jaksanut olla töissä, kyllä iltaa kohti alkaa kotona ollessakin veto loppumaan ihan totaalisesti. Hyvä, että Pampulakin sait saikkua, niin saat levätä - tuo lasten nostelu ei muutenkaan oo niin herkkua, saati sitten tällä helteellä! Oliko puhetta siellä neuvolassa, että kuinka paljon voi supistella, että se pysyy ns. normaalin harjoitussupistelun puitteissa? Mullakin on niitä supistuksia ollut, mutta enhän muistanut niistä puhua... Tosin nythän mulla juuri tarkistettiin tuo kohdunkaula eli se asia on ainakin nyt kunnossa. Täytyy sitten soitella neuvolaan, jos alkaa supistelee enemmän.

Mä oon toisaalta yrittänyt olla aika tarkka noiden kiellettyjen ruoka-aineiden kanssa, esim. tuorejuustoista oon syönyt vain pastöroidusta maidosta tehtyjä, kaupan graavilohet ym. oon jättänyt syömättä (itetehtyä graavilohta oon kyllä syönyt), samoin korvasienet ja raa' an lihan. Mutta sitten taas esim. maksamakkaraa oon välillä syöny runsaastikin, kaloista tulee pääasiassa syötyä lohta (enemmän ku suosituksissa) ja nyt kesällä oon syny myös pari kertaa haukea ja sitähän ei sais syödä ollenkaan... Mutta en siis oo kauheeta stressiä noista ottanut!

Kielon ultrakuulumisia odotellaan!! Samoin muiden kuulmisia!!!

Vierailija
68/148 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...minä taidan olla se ainut ihminen joka ei nyt ole töissä ja jolla siis voisi olla aikaa tehdä tuo uusi lista.

Uutena otsikkona Joululahjat 2007 - lokakuu

Vierailija
69/148 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on täsmävauva. Eilen rakenneultrassa kaikki oli hyvin ja joka mitta oli juuri millilleen se, mikä tilastoissa 21+2 päivällä on. Päätä hän ei antanut mitata, mutta siitä lääkäri sanoi, että näyttää ihan siltä, miltä pitää. Päätimme viime hetkellä kysyä sukupuolen, mutta hän kieltäytyi myös näyttämästä peppuaan, joten arvoitukseksi jäi...

Minulla on ollut hurjaa käsisärkyä. Onko teillä ollut vastaavaa? Lääkärin mukaan asiaa tutkitaan vasta, jos taju menee, muuten ei kuulemma ole terveyskeskukseen asiaa. Muistutti vielä, että vauvankaan kanssa ei sitten täällä joka nuhasta käydä. Ensin kuulemma pitää kysyä isovanhemmilta ja sitten vasta lääkäriltä. Ihmettelimme kyllä vähän tätä asennetta. Onneksi hän ei ollut minun oma lääkärini.

Kielo

ps. Olin ultrassa itku kurkussa, kun vauva yhtäkkiä katsoi suoraan monitoriin. Lääkärikin totesi, että nyt näkyvät kasvot hyvin. Siinä oli sellainen pieni pääkallo, jolla oli hampaat (niiden alut) ja kaikki..Se oli liikuttavaa.

Vierailija
70/148 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Pikainen piipahdus lomaillessa. Lomaa takana 2 viikkoa ja mahtavat säät on olleet. Ollaan mökkeilty itä-Suomessa ja sadetta ei olla nähtykään. Tänään palailtiin kotiin ja pian lähdetään ulkomaille viikoksi.

Lukaisin kuulumisenne, mutta en nyt muista mitä piti kommentoida..... Rakenneultra kuulumiset olivat kaikilla ainakin hyvät. Hyvä juttu!

Täällä tuntuu ja näkyy potkut ja liikkeet tosi selvästi ja vatsakin näkyy jo selvästi. Kesähameet mahtuu päälle, mutta normihousuista ei mitään käsitystä - tuskin. Kohtu tuntuu supistelevan välillä iltaisin tai ainakin luulen, että vatsan kovettuminen on sitä..... Neuvolassa sanoi viimeksi, että jos eivät ole kivuiliaita eikä ole ihan älyttömästi, niin ei haittaa.

Yhtenä omituiseetana on tullut oikean rinnan alapuolen puutuminen (ei rinta vaan rinnan alta). Todella ihmeellisen ja epämiellyttävän tuntuista. Kohta ei ole puutunut koko aikaa vaan aina välillä. Olen ajatellut, että johtuisiko kaarituellisista rintsikoista. Mulla on kyllä aina ollut kaarituelliset eikä ne kyllä tunnut painavan mitenkään. Niin ja puutumista on myös ilman rintsikoita..... Onko kellään mitään kokemuksia? täytyy kysäistä parin viikon päästä neuvolassa.

Mutta huiskutuksia kaikille! Tämä tyttö jatkaa lomailua vielä reilun viikon! Ja muistakaahan ottaa rennosti

Kille

Vierailija
71/148 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloma on nyt sitten vihdoikin alkanut. Kylläpä se tulikin tarpeeseen. Eilinen päivä töissä oli aivan kauhea ja melkein itkun kanssa tulin kotiin. No ihmissuhteet ovat välillä sellaisia. Onneksi loma ja hetken rauha kaikesta siitä hälinästä ja vipinästä töissä. Mietin tuossa eilen, että loman jälkeen olisi vielä seitsemän viikkoa töitä ja sen jälkeen alkaa kauan odotettu äitiysloma. Pitää yrittää saada muutama tärkeä palaveri heti tuohon loman jälkeen, niin sitten voi hyvällä omalla tunnolla jäädä kotiin, jos siltä tuntuu. Ja toi henkinen kuormitus ainakin tuntuu olleen tässä pari viikkoa sellainen, että sen voisi jättää väliin ihan suosiolla.

Oma olo on ollut muuten ihan ok. Fysioterapia on auttanut iskias kipuun ja muutenkin kaikki ollut ihan hyvin. Potkuja tuntuu paljon ja niistä nautin. Väsymystä on ollut tällä viikolla huomattavissa enemmän kuin vähään aikaan, mutta se saattanee johtua täysin noista työasioista. Yöllä nukkuminen on kyllä katkonaista ja vessassa pitää käydä vähintään kerran. Tosin noi helteet on selvästi vaikuttanut meikäläisen uneen.

Mielenkiintoinen toi Killen puutumisjuttu. Mulla on puutunut vain muutama sormi yöllä nukkuessa ja se johtunee huonosta nukkuma-asennosta. Tosin onhan tuolla rintojen alla lihaksia, joihin vauva voi masusta painaa ja " puuduttaa" sitä lihasta. No mutta jos se jatkuu ja häiritsee niin kantsii varmaan soittaa neuvolaan :)

Voi, nyt pitäis loman aikana tehdä lastentarvike hankintoja oikein urakalla, ettei jää viimetinkaan. Onneks mies on luvannut olla täysillä mukana hankinnoissa, koska mä olen niiiiiiin onneton päättämään. Kun me rakennettiin taloakin, niin mä annoin miehelle aina kaksi vaihtoehtoa ja se sitten valitsi niisä mielestään parhaimman. Ja täytynee sanoa hankintojen olleen oikein hyviä, kun näin sen asian hoidimme.

No mutta, empä löpise enenpää. Iloisia elokuun viimeisiä viikkoja kaikille!

Reetuna 24+5

Vierailija
72/148 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa minullakin on tämä viikko lomaa. Kyllä niin tarpeeseen tuli. Ja mukavaa ajatella että tän viikon jälkeen on enää 5 viikkoa töitä ennen kun jään kokonaan pois. :) Pidän kaikki kertyneet ylityöt ja lomat pois alta, ei vaan jaksa ajatella että olisin marraskuuhun asti töissä..

Viikko sitten käytiin siellä äippäpolin kontrolissa. Kaikki oli loistavasti. Vauvan painoarvio oli 760 grammaa ja kovin oli vilkas tapaus. Ihan kyyneleet tuli silmään mulle ja miehelle molemmille kun masuotus oli jo ihan oikean näköinen vauva. Huuliaankin mutrusteli yhdessä vaiheessa ihan kun suukon olis antanut. :) Kohdunsuukin oli aivan kunnossa joten ei tarvitse nyt panikoida niiden supistelujen vuoksi. Lääkärin mukaan normaaleille harjoitussupisteluille kuulosti mun kuvaus niistä masutuntemuksista mitä ollut.

Nyt sitten lääkäri totesi ettei meidän enää kannata käydä siellä polilla. Vauva on terve ja kasvaa normaalisti. Normineuvolat vaan ja viikolla 36 vasta synnytystapa-arvioon sinne polille. Mukavaa.

Vauvahankintoja on jo tullut tehtyä. Ostin reilu viikko sitten Anitan tukivyön itselleni ja se on kyllä osoittautunut hyväksi. Ihanasti tukee selkää ja mahaa eikä olo ole ollenkaan niin kurja iltaisin kun ennen tuota vyötä. Voin siis positiivisesti suositella tuotetta muillekin! :) Tänään käytiin myös vaunut varaamassa. Pakko oli nyt käydä niin loppuu mun empiminen kahden merkin välillä... Kauheen päättämätön oon ollut koko raskauden ajan, tuntuu etten osaa mitään päätöksiä tehdä ilman kauheita pohdintoja. Mutta nyt siis sekin asia saatu päätökseen.

Nyt pitää lähtee ruuan laittoon ja sitten illaksi raksahommiin. Voikaanhan hyvin! :)

pampulan masu 24+5

Vierailija
73/148 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tyttö se joutui taas lähtemään kesken työpäivän kotiin viikon työssäolon jälkeen... Silloin toissaviikolla kun olin sairaslomalla, 5:n päivän lepäilyn jälkeen pystyin nukkumaan 3 yötä kunnolla ilman selkäkipuja - kun olin ollut kaksi päivää töissä niin, selkäkivut alkoivat taas, ensin yöllä ja sitten keskiviikosta eteenpäin pahentuivat koko ajan, niin että välillä on päivälläkin jomottanut. Päivällä särky ei ole sietämätöntä ja jos saisin yöt nukuttua kunnolla, niin voisin olla töissä, mutta viimekin yönä noin kolmen tunnin unen jälkeen alkoi pätkäuni, kunnes aamulla reilu puoltuntia ennen kellon soittoa en enää voinut nukkua ollenkaan. Unet siis ovat jo taas monena yönä jääneet lyhyiksi. Päätin koittaa tämän päivän vielä töissä oloa ja tarvittaessa hakea huomena sairaslomaa, mutta selkä ei tykänny yhtään lasten nostelusta ja kantelusta ja kumartelut ottaa mahaan, joten lähdin kotiin ja menen huomenna sitten lääkäriin.

Mitenkäs Kielon käsisärky? Onko helpottanut? Kyllä kuulosti tosi omituiselta ja töykeältä tuo teidän lääkärin asenne, mutta etköhän saa nyt ja sitten lapsen kanssa tarvittaessa ajan lääkrille kuitenkin! Kielolla oli ollut rinnanalusen puutumista, ehkä se tosiaan johtuu vauvan painamisesta kuten joku ehdottikin, mutta varmaan sitten neuvolassa osaavat sanoa siitä jotain.

Minullakin on tosiaan tuo Anita-tukivyö ja olen ollut siihen tyytyväinen, tosin edelleen tuntuu, että mulla se tukee lähinnä mahaa, eikä niinkään vaikuta selkään, mutta ehkäpä pitemmän päälle siitä on apua myös selälle.

Taisin jo kertoa, että tilasin pari viikkoa sitten vaunut ja ne tulivatkin parin päivän päästä siitä. Tuntuvat hyviltä ja nyt viikonloppuna päästiin testaamaan niitä siskon vauvan kanssa - hyvin toimivat ainakin tuollaisella muutaman kilometrin kauppreissulla! Nyt pitäs alkaa miettimään sitten turvakaukaloa.

Jaaha, mies tuleekin kohta töistä, niin taidan laittaa pöytään jotain syötävää ja sitten miettimään, että missähän asennossa selän olis parasta olla - tämä ei ainakaan ole hyvä asento istua, enkä viitsi nyt makoilla, jos sitten pystyisin yöllä makaamaan sängyssä...

Parempia vointeja teille muille (vaikka kyllä täälläkin selkää lukuunottamatta voidaan oikein hyvin!)!

Pumpukka ja huonot selkälihakset 23+5

Vierailija
74/148 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta tuo Pampukan nukkumattomuus. Minun käsisärkyni jatkuu edelleen, mutta onneksi vähän lievempänä. Olen käynyt fysioteraupeutilla ja hän epäilee syyksi painopisteen muutosta. Jännää tässä on se, että päivällä kaikki on OK, paitsi, että tietenkin väsyttää. Kävin myös verikokeissa ja leukosyyttini olivat korkealla, mutta nyt sitten en saa lääkäriä kiinni, että saisin jotain toimintaohjeita. Olen niin kyllästynyt kunnalliseen terveydenhuoltoon....

Mukavaa on, että kotiimme on " vyörynyt" lastentavataa. Emme ole ostaneet yhtään mitään, mutta olemme saaneet ystäviltämme vaikka mitä. Meillä on silver crossin turvakaukalo ja nukutusrattaat (kyllä, ne sellaiset isopyöräiset englantilaiset), babysitteri ja vuori vaatteita. Olemme istuneet niiden keskellä hämmentyneinä.

Nyt takaisin töihin...

Kielo

Vierailija
75/148 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tippua seuraavalle sivulle. Nostattelen pinoa.

Olimme viikolla neuvolassa. Sydänäänet kuuluivat hyvin ja hän oli niin aktiivinen, että potkaisi ' mikkiin' . Itse olin tänään sokerirasituksessa. Meni ihan hyvin. Odottelen tuloksia ensi viikolla. Käsiä särkee edelleen ****:sti.

Kielo

Vierailija
76/148 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina ja perjantaina jo luulin, että ehkä voisin tänään taas mennä töihin, mutta selkäkivut ja kipu oikeassa kyljessä ja rinnan alla lihaksessa pahenivat perjantain ja lauantain välisenä yönä ja viikonloppu olikin aika tuskainen. Tänään jouduin nousemaan sängystä viideltä, kun en yksinkertasesti voinut enää maata ja koko päivä on ollut kyllä ihan tuskaa. Lääkärin mukaan ei voi tehdä muuta kuin levätä (yritä siinä sitten levätä, kun samassa asennossa ei voi olla kovinkaan kauaa - jos nyt yleensä löytyy mitään asentoa, missä pystyy olemaan...) - olen siis sairaslomalla vielä ainakin tämän ja ensi viikon.

Vaikka olo onkin tosi tuskanen ja mieli vähän maassa, niin kyllä tästä päivästä ilonkin aiheita löytyy: sain tänään äitiyspakkauksen!!! Siinä on sitten vaikka mitä! Toppahaalari, muutama paita ja potkupuku ovat niin ihania, että en tiedä raaskinko laittaa niitä ollenkaan takasin laatikkoon...

Nyt etsimään sopivaa asentoa sohvalle...

Vierailija
77/148 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viesti karkasi heti käsistä.... yritetäänpäs uudestaan!

Lomalta palattu ja ei olis kyllä yhtään huvittanut töihin mennä. Mutta eiköhän se tästä. Muutaman viikon päästä on viikon loma ja sitten enää muutama viikko.

Voi Pumpukka sun selkäsärkyä. Toivottavasti se nyt paranisi nopeasti!!! Sä oot ollu nopea, kun jo nyt sait äitiyspakkauksen. Itse lähetin vasta tänään palkkaosastolle Kelan-paprut. Ne täyttää palkka-asiatiedot ja sieltä se lähtee sit vasta Kelalle ja siitä menee sitten taas varmaankin tovi.....

Meillä ei vielä oo mitään vauvatavaraa, joten se pakkaus vois olla kyllä ihan kiva jo saada, että pääsis hypistelee. Vaunut samoin kuin turvakaukalo meinataan kyllä tilata piakkoin. Toisaalta me ollaan muuttamassa väliaikaisasuntoon ensi kuun lopussa, joten kauheesti ei viitttis vielä keräillä tavaraa. Me siis alotetaan rakentaminen marraskuun lopussa ja ollaan myyty oma asunto jo alta pois..... (Kaikki projektit vaan päälle yhtä aikaa tai ehkä tuo rakennusprojekti oli paras raskautumskeino ;))

Loma meni siis mukavasti ja vatsakin on alkanut viimesen kahden viikon aikana pömpöttämään jo niin ettei kellään varmaan ole enää epäselvyyttä. Torstaina olis neuvola ja parin viikon päästä neuvolalääkäri ja loppukuuksi pitäisi varata aika lapsettomuusklinikallemme aika ultraan. Oikeastaan on ihan kiva nähdä hoitanutta lääkäriä pitkästä aikaa. Jossain vaiheessa, kun näki harva se viikko.

Rinnanalusen puutuminen on helpottanut aika paljon, mutta ajoittain vaivaa edelleen. Kysyn sitä neuvolasta torstaina. Pidin lomalla kyllä urheiluliivejä, joten oliskohan se auttanut asiaa. Olen nyt kaarituen alle virittänyt sellasen pienen pehmusteen....

Nyt taidan mennä syömään ja jättää palstatilaa muillekin.

Halauksin, Kille

Vierailija
78/148 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä pystynyt kovin pitkään nukkumaan tänäkään aamuna, mutta olo on kyllä huomattavasti parempi kuin eilen. Vielä yöllä kun ekan kerran kävin vessassa, olis tehnyt mieli kiljua, kun sattui niin paljon selkään ja mahaan ja kylkeen ja jalkaan ja vaikka mihin... Mutta sit siellä varmaan laukes jotain, kun seuraavan kerran vessassa käydessä ylösnouseminen ei juuri sattunut ja pystyi kävelemäänkin ihan normaalisti, samoin kääntymään sängyssä!

Mulla on työsuhde loppumassa kesken äitiysloman, joten kävin noiden kelan parujen kanssa ihan kelassa kysymässä neuvoa täytöstä, ottivatkin osan papereista silloin jo ja lupasivat käsitellä pakkausasian heti!!! Työnantajan paperit eivät täälläkään oo vielä kun vasta menneet palkanlaskijalle! Mieskin innostui tuosta pakkauksesta, sanoi, että kyllä meille tulee söpö vauva näissä vaatteissa... ihmetteli kyllä joidenkin vaatteiden käyttötapaa ihanan naiivisti... Sit kun mä ihmettelin jotain, että kuinkahan paljon sille vauvalle pitää talvella laittaa aunuihin vaatetta päälle, niin mies vaan tokaisi, että " häh, sähän tiedät kaiken, et sä voi sitä ihmetellä, sun täytyy tietää kaikki...." Ihan kauheasti nyt ei kuitenkaan oo kokemusta ihan pienistä vauvoista. Mutta kohta on :o)!!! Pakkauksen vaatteet oli ihan hyvälaatusen tuntusia ja yllättäen kuitenkin suurin osa suomalaisia, mutta muovifrotee oli mun mielestä tosi huonolaatunen.

Mitähän vielä piti kirjoittaa... Ainiin, mekin ollaan rakennettu (rakennutettu) tässä kesken lapsettomuushoitojen ja mies joskus totesikin, että kylläpä meille tulee fiksu lapsi, kun se tajus pysyä poissa rakentamisen ajan... tosin nyt ehditään asua melkein kaks vuotta täällä ennenku vauva syntyy. Jo ennen tätä taloa muutettiin isompaan asuntoon osittain siltä varalta, että jos meille tulee vauva (oltiin tosin joka tapauksessa muuttamassa)...

Vointeja kaikille ja muidenkin kuulumisia olisi kiva kuulla!

Pumpukka 24+6

Vierailija
79/148 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

syksy tuli sitten kerralla. Joka päviä on yhä hankalampi löytää uusia vaatteita. Kävin juuri ruokkiksella ostamassa parit mammahousut ja tukivyön.

Minun käsisärkyni päättyivät toissapäivänä ja eilen illalla alkoivat liitoskivut. Käveleminen on hankalaa. Istuminen menee hvyin.

Koita Pampukka liikkua vähän. Selkävaivat yleensä pahenevat makaamisesta.

Äitiyspakkauksesta: en ole hakenut kelan tukia, kun en ole töissä vielä (!) kertonut äippälomastani mitään. Odotan uutta virkanimitystä ensi viikolla ja panttaan asiaa siihen saakka. Näin työnantajaani ajattelematon olen. Pitkään täällä palvelleena kyllä tiedän, että joudun heti ' hyllylle' , kun kerron lomastani.

Kielo

Vierailija
80/148 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli heti tulla kertomaan... äsken saunan jälkeen kattelin, että onpa toinen nänni kuiva ja kun sitä sitten kokeilin, niin sieltä tuli tippa maitoa!! Tai mies kyllä sanoi, että likaselta vedeltä tuo ennemmin näyttää... no olihan sitä pakko kokeilla puristaa toistakin nänniä ja kyllä sieltäkin tuli pari tippaa! Kylläpä sitä tulee iloiseksi pienistä asioista (ja kummallisista...)!

Kyllä vain olen yrittänytkin liikkua joka päivä, nyt tosin ei sateella kauheasti ole tehnyt mieli tuonne ulos. Mutta en kyllä päivän aikana makaa ollenkaan, muuta ku ne pienet päikkärit.

Ihanaa, huomenna menen jalkahoitoon - voi kun joku hakis sieltä kotiin, niin ei tarvis ajaa autoa, vaan sais vaan nauttia siitä jalkojen rentoudesta!

Tänään on sitten tullut 25 viikkoa täyteen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme