Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjat 2007

20.04.2007 |

Heippa!

Ei näkynyt vielä joulukuuksi odottelevien pinoa, joten ajattelin käynnistää. Taas kerran, muutaman kerran olenkin jo ehtinyt tässä prosessin aikana aloittaa ketjuja joista sitten olen saanut hypätä pois. Ehkä tällä kertaa saisi pysyä mukana loppuun asti!

Meillä siis hoitoja takana vähän yli kaksi vuotta. Ensin kolme clomiavusteista inssiä ---, sitten IVF 12/2005: tuoresiirto -, PAS+ km 6+, PAS -, PAS+ km 5+, PAS+ km 5+ jonka jälkeen diagnoosina perinnöllinen hyytymishäiriö ja nyt hepariinin kanssa viimeisten siirretyn kahden alkion kiinnipysymistä jännätään. La olis Aydin Tekayn mukaan 26.12.07.

Mitenkäs muut? Jossain muussa ketjussa luin, että pohditte pinoutumista joten mukaan juttuun!

T:Tiuhtis

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja mukavaa kesää Kille & kumppanit. Minä siivosin juuri pöytäni ja lähden kolmen viikon lomalle. Meillä ei ole kotona (hyvää) nettiyhteyttä, joten nyt tulee varmaan kirjoitteluun taukoa. Loman jälkeen olen käynyt taas neuvolassa ja toivottavasti saanut myös sen rakenneultra-ajan. Meillä tosiaan terveyskeskus maksaa yhden ultran ja me valitsimme sen olevan rakenneultra. Np-ultrassa kävimme omin varoin.

MUTTA: oikein mukavaa ja leppoisa heinäkuuta teille ja vatsoillenne!!

t. Kielo

Vierailija
42/148 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Minä täällä taas. Töissä on tylsää.....joten salaa kirjottelen tänne...

Kielolle: Ihanaa lomaa!!!! vaikka taidatkin olla jo netin uloittumattomissa. Mulla on vielä tämän viikon jälkeen 3 kokonaista viikkoa lomaan..... plaah! Mutta ehkä sekin aika vielä koittaa.

Täällä ei oikeastaan ihmeempiä. Vatsa alkaa pömpöttää entistä enemmän ja etenkin iltaisin. Vaaka ei kyllä edelleenkään ole heilahtanut mihinkään suuntaan.... Ostin nyt niitä kalkkitabletteja ja ajattelin niitä alkaa ottamaan ainakin päivinä, jolloin ei tule juotua maitoa ollenkaan. Jotain äitiyshousujakin tartteis varmaan käydä ostamassa, ettei tartte paniikissa joku päivä huomata kun mitkään ei mahdu päälle.

Eilen illalla yritin " kuunnella" josko olisin tuntenut liikkeitä, mutta vatsa vaan muuten murahteli. Rakenneultraan vielä 2 viikkoa.

Vaunuja käytiin tässä yhtenä päinänä ohimennen vilasemassa.... kylläpä on monenlaisia. Me varmaan ostamme sekä yhdistelmät että matkarattaat samantien, koska liikumme aika paljon autolla ja lentäen, joten siihen hommaan ne matkikset olis varmaan kätevät. Yhdistelmiä voisi sitten pitää kotivaunuina. Yhdistelmistä ihastuttiin sellaisiin, joissa on kääntyvät isot etupyörät. Oli tosi näppärän tuntuiset. Tosin kuinkahan ne toimivat talvella lumessa ja sohjossa? Onko kokemuksia? Niistä kaikista saa kyllä pyörät lukittua. Vielä ei kyllä aiota mitään hankkia, mutta onhan se hyvä jo etukäteen tutustua. Ja meillä on alkamassa syksyllä talonrakennusprojektikin, niin kaikenlaista hankittavaa ja mietittävää riittää.....

Mitäs muille kuuluu? Tulkaahan kertomaan kuulumisia.

Kille rv 17+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille joulukuisille. :)

Kauhea väsymysaalto on täällä ollut kylässä viime aikoina enkä ole jaksanut mitään kirjoitella saati paljoa istuskella netissä.

Maanantaina oli kolmas neuvola ja kaikki oli aivan kunnossa, vauvan sydänäänet kuului hyvin eikä hemppakaan ollut juuri laskenut joten ei tää mun väsymys sit varmaan siitäkään johdu. Terkkarin kanssa juttelin tuosta väsymyksestä kun vähän pelottaa töihin lähteä loman jälkeen ens viikolla, joudun välillä menemään töihin jo vaille kuuteenkin... Sanoi että täytyy yrittää sitten vapaa-ajalla lepäillä ja muistaa jäädä sairaslomalle lepäilemään jos väsymys oikein pahaksi yltyy. Kurjaa vaan kun kesän ajan töissä mennään minimimiehityksellä niin muut sit joutuu rekhimään jos joudun saikulle. Mut eipähän sille mitään mahda, masun pikkuihminen on nyt tärkein.

Paino mulla vaan laskee, taas oli neuvolassa laskenut edellisestä kerrasta ja nyt mulla on lähtöpainosta pudonnut jo kaks kiloa. Terkkari sanoi että mun pitää vaan olla tyytyväinen että näin päin menee koska ylimäärästä löytyy jonkin verran eikä siis painon hirveesti tarviis noustakaan ainakaan alkuvaiheessa. Noh, kait se jossain vaiheessa kääntyy vielä nousuunkin.

Eilen oli sit se kauan odotettu rakenneultra. Kylläpä mua jännitti kovasti ennen sitä, aamulla jo aikasin nousin kun ei vaan uni riittänyt jännitykseltä. Pari tuntia siellä sairaalassa taas vierähti kun ensiksi yksi kätilö haastatteli, sit toinen ultras ja vielä lääkäri jututti ja ultras kun se ensimmäinen ultralaite hajosi kätilöllä... Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Vauva kasvaa ja voi hyvin ja lääkäri sanoi lopuksi että " En löydä mitään poikkeavaa, kaunis vauva on tulossa." :) Ihanaa oli nähdä pikkuisen jalat, kädet, sormet ja pienen pienet varpaatkin. Kaikki niin uskomattoman täydellisiä. Kyllä siinä taas kyyneleet pukkas tän äipän silmiin ja helpotus oli suuri. Nyt tässä pystyy sitten hyvillä mielin jatkamaan masun kasvattelua.

Ensimmäisiä hentoja liikkeitäkin olen jo silloin tällöin tuntenut, lähinnä kylläkin vaan silloin kun itse rauhoitun nukkumaan tai lepäilemään.

Mutta tässäpä uusimmat kuulumiset. Voikaahan kaikki oikein hyvin. Rentouttavaa lomaa niille ketkä lomalla jo ovat ja voimia työntekoon teille kenellä se ilo on vasta edessäpäin! :)

pampulainen rv 19+1

ps. Killelläkö se rakennusprojekti oli alkamaisillaan? Meilläkin tosiaan rakennetaan taloa parasta aikaa ja tarkoitus olisi päästä muuttamaan jo ennen kuin vauva syntyy jos aikataulut vaan pitävät. Tsemppiä teille tulevaan projektiin, kärsivällisyyttä mukaan aimo annos niin hyvin menee. :)

Vierailija
44/148 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis ainakin uskoisin tunteneeni eilen ensimmäisen kerran vauvan liikkeen - olin töissä nukuttamassa lapsia ja yhtäkkiä se tuntui, jotain mitä en oo koskaan ennen tuntenut (no kuinka olisin voinukaan, kun koskaan ennen mun masussa ei oo ollu vauvaa...!)! Kun pääsin nukkarista, niin oli pakko heti soittaa miehelle ja oli sekin aivan innoissaan, varsinkin sitten illalla kotona. Niin, oon tunnustellu ja kuunnellu noita vauvan liikkeitä jo pari viikkoa ja aina välillä oon jotain ollu tuntevinani, mutta en oo kyllä pystyny sanoo onko se ollu oma sydämen syke vai vaikka ilmakupla tai mikä lie. Mulla muuten sydän hakkaa aina ihan kauheesti kun käyn makuulle, niin on kyllä tosi vaikee yrittää tuntea jotain hentoja vauvan liikkeitä.

Mäkin pääsin vihdoin lomalle, tosin ei oo ku kaks viikkoo, mutta onneks edes se!!! Rakenneultraan on meillä vielä 2,5 viikkoo...

Ootko Kille kokeillu 75C tms rintsikoita? Toi ympärysmittahan vaikuttaa myös kupin kokoon, mutta ei niin paljoo ku varsinainen kuppikoko. Eli esim. 75C:ssä on isommat kupit ku 70C. Kun mä joskus tajusin ton, niin johan oli helpompi löytää rintsikoita!

Noista vaunuista kääntyvillä etupyörillä on vähän kokemusta - muutaman kerran olen lasta sellasissa työntäny ja ne tuntu kyllä ensin tosi omituisilta ja tuntu menevän mihin sattuu, mutta kun niihin tottu niin oli ihan hyvä työntää ja varsinkin kääntyminen oli tosi helppoo. Mutta ne ei kyllä tuntunu ihan niin vakailta ku sellaset vaunut, jossa renkaat ei käänny. En oo kyllä kokeillu niitä sitten pyörät lukittuina. Mutta varmaanhan noissakin on merkeissä tosi paljon eroja. Meille tollaset kääntyvät pyörät olis ihan turhat, kun pääosin hiekkateitä sitten sahataa ees taas, niin sillon ne kääntyvät pyörät vie kyllä ihan mihin haluaa. Me ei olla vielä varsinaisesti vaunuja käyty kattomassa, ohimennen vaan vilkaistiin. oon kyllä lukenu vaunutestejä Odotus- ja 9kuukautta-lehdistä ja ne on kyllä mielenkiintosta luettavaa ja tulee kyllä esiin paljon asiaa, jota ei ois osannu ajatellakaan.

Huomenna olis yhet häät (ja yllätys yllätys, kukas se on kuskina... no toki ihan ok, kun en tietenkään voi mitään juoda, mutta pelottaa, että alkaa väsyttä ihan kauheesti eikä jaksais ajaa sieltä pois... Nyt on muuten viime aikoina taas väsymys iskeny...) ja sit pääsee mökille rentoutuu! Toivottavasti vaan olis kunnon ilmat! en varmaan hirveesti oo loman aikana netin äärellä - kotona ollessakin meille tulee ainakin osaks aikaa vieraita.

Kauniita kesäpäiviä kaikille ja nyt hyvää yötä!

Pumpukka 18+2

Vierailija
45/148 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa vielä!

Olipas vähän kehnot ilmat viikonloppuna. Ja huomenna pitäis töihin raahautua.... Pumpukalle: hyvää lomaa!!! Ittellä vielä 3 viikkoa....

Pampula: juu kyllä me alotetaan rakennusprojekti tosin vasta marraskuun tienoilla.... pikkuinen on ensimmäiset kuukaudet " koditon" , kun meinataan myydä nykyinen nyt loppukesästä ja uusi valmistunee vasta keväällä. Melkoinen hässäkkä talvi tulossa. No eiköhän siitä jotenkin selvitä. Ehkä tää talonrakennusprojekti oli paras hedelmöityshoito.... Monenlaista mietittävää siis tulee riittämään ja varmaan tulee pitämään kiireisenäkin.

Hyvä, kun rakenneultrassa kaikki oli hyvin.

Täälläkin luulen tunteneeni ekat liikkeet viime viikolla. Ja nyt samanlaisia useampana päivänä ja eilen illalla oli ihan napakka potku. Ihanaa! Ekaks tuntunu vaan, että ilmakupla menee, mutta se oli jotenkin paljon enemmän yhdessä kohdassa ja hyvin paikannettavissa. Melko alhaalla ovat liikkeet tuntuneet. Pikkuisella tuntuisi siis kaikki olevan hyvin. Rakenneultraan vielä viikko.

Lauantaina kävin shoppailemassa ja ostin vihdoin kahdet uudet liivit. Toiset kooltaan 70 DD ja toiset 75D (!!!). Meinasin pyörtyä tosta koosta. Otin itse sovituskoppiin vain liivejä 70D ja 75C ja pyysin sitten myyjän avuksi ja hänen mielestään kuppikokoa isommat olis paremmat, jottei tartte ihan heti olla ostamassa isoja. Normaali koko siis 70 C. No uudet isommat tuntuu kyllä hyviltä päällä. Mietin vaan, että mitähän ne on synnytyksen jälkeen.... Ja sit ostin yhdet mustat mammahousut H&M:ltä.

Nyt taidan mennä nukkumaan, että ei muuta kuin hyvää alkavaa viikkoa!

Kille

Vierailija
46/148 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa taitaakin nauttia tällä hetkellä kesälomasta ja osa meistä sitä vielä odottelee. Mä olen lomalla vasta neljän viikon päästä, joten mulla sitä odottamista riittää vielä jonkin aikaa. Tosin eipä tuo haittaa. Töissä on ihan mukavaa näin keski kesällä ja ihmiset on hyvän tuulisia ja vähemmän stressaantuneita kuin syksyllä ja talvella. Ja loman jälkeen mulla onkin sitten enää seitsemän viikkoa töitä ja sitten pääsenkin pitkälle lomalle :) Ihanaa! Ja eihän sitä koskaan tiedä, vaikka jouttuu jäämään saikulle jo ennen varsinaisen loman alkua.

Mä päädyin siihen 30 päivää ennen laskettua aikaa alkavaan lomaa, kun saahan sitä sairaslomaa siinä ennen jos tarvii. Ja olen kyllä ajatellut aika herkästi hakea saikkua mutta eihän sitä tiedä, vaikka ihmeen kaupalla pystyis olemaan töissä loppuun asti. Maha ei tosin taida mahtua ratin ja penkin väliin autossa enää kauaa, joten siihen täytyy keksiä jotain... :)

Pientä Gallupin tynkää laittelisin...

Joko olette hankkineet jotain tarvikkeita vauvalle?

Mä sain pinnasängyn lahjotuksena, joten se nyt sitten jo on. Vaunut olen päättänyt hankkia uusina. Olen yrittänyt tutkailla kaikenlaisia testejä yms. vaunujen suhteen, mutta en ole kyllä juuri viisaammaksi tullut. Yksi päivä menikin hermot ihan totaalisesti ja valitin miehelle, että mulla ei ole mitään käsitystä minkälaiset vaunut pitäisi hankkia kun kaikissa on jotain hyvää ja jotain huonoa. No mies lupasi tutkailla testejä " miehisin" silmin ja ehkä me jonkinlaiset vaunut saadaan hankittua :) Turvaistuimesta miehellä oli jo jonkinlainen käsitys, että luulen se olevan hieman kivuttomampi ostos :) Loppupuolella kesälomaa ajattelimme käytää aikaa noiden hankintojen etsintään ja ehkä tekemiseenkin.

Joko teillä liikuskellaan kovaa?

Meillä potkut tulleet rauhallisiin hetkiin mukaan. Selkeesti huomaa, että kun itse rauhottuu paikalleen, niin vauva kertoo olemassaolostaan. Iltasin tuntuu jonkin verran vatsan päällekkin jo potkuja ja mies on niitä myös yrittänyt tunnustella, mutta kun mies laittaa käden mun mahan päälle, niin potkut loppuu siihen paikkaa. Isän kädessä on siis jotain kummaa :) Tosin kai niiden liikkeiden pitäisikin tuntua vatsan päälle paremmin vasta joskus viikolla 26.

Olen huomannut itsessäni sen piirteen, että olen ruvennut vähän jo hössöttämään tuota vauva asiaa. Tuonne viikkoon 18 tai 19 oli tosi lungisti enkä juurikaan osannut nauttia tuosta vauvan vatsassa olosta. Nyt kuitenkin selviä hössötys merkkejä näkyvissä ja puheissakin vauva on läsänä paljon enemmän. Ja nuo hankinta stressitkin ovat kyllä osa tätä vauva hössötystä. Onko muut huomanneet samoja piirteitä?

No eipä muuta kuin Iloista mieltä kaikille!

Reetuna tasan 21 vk eli hyvin onnellisesti jo yli puolenvälin :)

Vierailija
47/148 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Kiirettä on pidellyt viime aikoina etten ole ehtinyt käydä täällä kirjoittelemassa.

Eilen oli kauan odotettu rakenneultra. Kaikki on niinkuin pitääkin. Jee!! Eilen viikkoja oli 19+3, mutta ultran mukaan 19+4. Laskettu aika siis pysyi samana eli 14.12.

Reetuna kyseli liikkeiden tuntemisesta. Mä olen tuntenut liikkeitä jo noin kaksi viikkoa ja viikon verran niitä on tuntenut vatsan päältäkin. Mieskin on siis päässyt mukaan odotukseen!!! Vaatteet alkaa pikkuhiljaa kiristää ja ihan kaikki ei enää mahdu päälle. Vatsa siis pömpöttää. Tänään kävin aamulla vaa' assakin ja kiloja on vihdoin tullut lisää ehkä 1,5 kg.

Hankintoja ei olla vielä tehty. Pinnasänky saadaan suvussa jo monella olleella. Ehkä hommataan tavaroita sitten vasta sinne meidän väliaikaismajoitukseen, kun ei viitsi tavaroita kannella ees-taas. Eli hankinnat saavat ainakin suuremmalti osin odottaa lokakuulle.

Rakennusprojekti on pitänyt kiireisenä ja nyt ollaan myyty jo oma asuntokin ja muuttaa pitäisi lokakuun alussa..... Ja talo on valmis joskus ens keväänä, pikkuinen syntyy siis " väliaikaismajoitukseen" . Onpahan kaikenlaista projektia samalla kertaa. Eiköhän se tästä jotenkin menene.

Vielä ensi viikko töitä ja sitten 3 viikkoa lomaa. Ja ennen äippälomaa pitäisi pitää viikko ja 1 päivä lomaa. Eli ei tässä töitä ole enää kovin kauaa, jee!

terkkuja, Kille

Vierailija
48/148 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kauheasti säät suosineet lomalaista, mutta onpahan saanut pitää lomaa töistä ja vielä on muutama päivä jäljellä! Päätin ennen lomaa, että nautin jokaisesta jäljellä olevasta päivästä, enkä ala miettii, että enää pari päivää jäljellä. Melko hyvin oon onnistunut, vaikka välillä on pitänyt muistuttaa itteensä, että loman loppumista saa murehtia vasta vikana päivänä...

Täällä mahassa liikuskellaan nyt jatkuvasti - en oo tuntenut ollenkaan niitä hentosia liikkeitä, mistä kaikki aina puhuu, vaan kunnon potkuja - ensimmäisen liikkeen jälkeen tunsin aina parin päivän välein yhen potkun ja nyt viikonlopusta lähtien onkin potkuja tuntunut ympäri vuorokauden!! Toissapäivänä tuntui yksi potku jopa vatsan päälle ja nyt on sit mies kovasti yrittänyt tunnustella, josko hänkin tuntisi potkuja, mutta joko vauva ei oo silloin potkinut ollenkaan tai on potkinut vaan " hiljaa" . eli isi ei oo vielä päässyt mukaan likkeiden maailmaan.

Mäkin oon ajatellut hakea sairaslomaa, jos vähänkin jotain vaivaa on - sitä on aina kärvistellyt töissä viimeiseen asti ja puolikuntoisena, tunnollinen työntekijä kun on..., mutta nyt aion kyllä kuunnella kehoani (ja päätäni) tosi tarkasti ja jos yhtään tuntuu levon tarvetta olevan, niin sit pitää vaan jäädä lepäämään.

Mä olen ostanut nyt alesta muutamia vauvan vaatteita ja jotain ollaan jo sukulaisiltakin saatu: uusia ja käytettyjä. Saatiin myös matkasänky lainaan ja sitä päästiinkin jo kokeilemaan, kun oli vauva kylässä. Vaunu- ja turvakaukalotestejä mäkin oon tutkinut ja testien perusteella oon jo muodostanut aika selkeen kuvan siitä millaset vaunut haluan (ja onhan niistä vähän kokemusta ihan käytännössäkin), mutta nyt vaan pitäs mennä kauppoihin kattelee... Kaveri sai kehuttua heidän turvakaukaloaan niin kovasti, että ainakin pikasilmäys kaupassa näytti siltä, ettei mikään muu kaukalo ollutkaan hyvän olonen... Äitiysvaatteita oon ostanut jonkin verran ja lisäks sain kaverilta lainaan paitoja ja neuleita.

Mä oon kyllä vähän hössöttänyt tätä vauva-juttua ihan alusta asti, mutta loppujen lopuksi oon kyllä ollu yllättynyt, etten enempää hössötä... Eniten mua ihmetyttää, kun oon kova tekee käsitöitä, niin vielä en oo vauvalle tehnyt mitään, vaikka aina kuvittelin, että puikot alkaa heilumaan heti positiivisen testin jälkeen....

Täälläkin mennään jo puolessa välissä ja ensi viikolla olis rakenneultra :o)! Haluaako kukaan tietää vauvan sukupuolta etukäteen? Me ei haluta ja kaikki on varotelleet, että muistakaa mainita se ensimmäisenä, kun rakeeneultraan meette, etteivät vahingossa paljasta! Kyllä mulla ehkä jonkinlainen aavistus alkaa olemaan, mutta tosin hoitojen aikana jo sen huomas, että mun aavistukset meni kyllä yleensä aina ihan pieleen!

Mulle tulee muuten nykyään aina saunassa huono olo, jos oon vähänkään pitempään. On vähän vaikeeta muistaa lähtee saunasta ajoissa pois, kun siellä on niin ihana lökötellä lämmössä ja heitellä löylyjä, mutta sitten jälkeenpäin monesti huomaa, että olinkin taas liian kauan... Jaksatteko muut käydä saunassa?

Pumpukka rv 20+0!

Vierailija
49/148 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on perjantai ja enää ensi viikko töitä edessä ennen kauan odotettua LOMAA!!!!

Pumpukka kyseli saunomisesta. Mä olen saunonut ihan normaalisti ja en ole tuntenut heikotusta, vaikka verenpaine onkin ihan super matala. Mulla kyllä normaalistikin saattaa tulla saunassa heikko olo, jos en muista käydä välillä vilvottelemassa. Tykkään kyllä saunomisesta ihan satasella. Tiedättekö muuten miksi ei saisi uida kylmässä vedessä? Viime viikonloppuna uiskentelin mökille +16 asteisessa vedessä. En pystynyt olemaan vedestä poissa.....

Mekään ei haluta tietää vauvan sukupuolta etukäteen. Oltiin Naistenklinikalla ja rakenneultrassa eikä mainittu mitään etukäteen ettei haluta tietää eikä kätilö kertonut. Niiltä tulleessa lappusessa oli erikseen maininta etteivät kerro sukupuolta, vaikka haluaisikin. Meinasin kyllä kysyä kätilöltä, että näkikö sukupuolta.... mutten sitten kysynyt, kun jos olisi sen sitten möläyttänyt ääneen.

Pumpukka: tuuhan sit kertoo rakenneultra kuulumiset.

Tänään tuli puoliväli täyteen!!! Ja vauveli liikuskelee pitkin päivää vatsassa. Nyt ei enää tartte olla ihan paikallaan, jotta tuntisi liikkeitä. Enemmän kyllä liikkuu iltaisin. Taitaa tulla vanhempiensa tapaan yökyöpeliksi. Mäkään en ole tuntenut mitään hentoisia liikkeitä vaan tosi selviä töytäisyjä/potkuja. Oon muuten huomannut, että vaikka vatsa ei vielä olekaan kovin iso, niin se vaikeuttaa esim. kyykkyyn menoa tai pyöräilyä. Taitaa täytyy hommata sellanen " mammapyörä" , jossa ajoasento on ihan pystyssä.

Kesäistä viikonloppua!

Kille rv 20 (!!!!!!)

Vierailija
50/148 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se meni kolmen viikon loma äkkiä ohi. En tehnyt oikestaan mitään erikoista. Vähän sitä ja vähän tätä. Saunaremppa eteni jonkin verran, mikä on positiivista.

Kävimme yhtenä päivänä katsomassa vauvan tarvikkeita (turvakaukaloa yms.). Olimme kertakaikkiaan hämmentyneitä. Niin paljon tavaraa niin monilla eri ominaisuuksilla. Emme ostaneet mitään. Täytyy palata myöhemmin asiaan.

Mahassa alkoi pulputella viime viikolla (tänään 19+6). Mieheni on kuunnellut sitä vessapaperirullalla. Kuuluu kuulemma niin paremmin.

Rakenne ultran sain vasta ensi viikolle (lääkärit lomilla). Neuvolassa kävimme viime viikolla. Sydänäänet kuuluivat hyvin. Ihan kuin juna olisi puksuttanut! Ihmettelin, kun eivät ottaneet verikoetta.

Uimisesta: kylmä vesi voi saada aikaan supistuksia ja pahimmassa tapauksessa ennenaikaisen synnytyksen. Ystävälleni kävi näin. Vauva saatiin kyllä pidettyä sisällä lähes normaalin ajan, mutta äiti oli sairaalassa viikosta 26 ja sai melkein koko ajan synnytystä estävää lääkitystä. Itse en ole uskaltanut mennä näihin tämän kesän vesiin lainkaan.

Mukavaa lomaa niille, joilla se vielä on tai vasta alkaa!!

Vierailija
51/148 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta viikkoa aloittelen taas töissä loman jälkeen. Illat menee sit töiden jälkeen raksalla. Siinäpä sitä onkin täytettä päivissä ja tuntuukin että aika menee ihan siivillä. Rankkaahan tämä syksy tulee varmasti olemaan kun työn ohella tehdään taloa, vielä kun toiveissa olisi saada koti valmiiksi ennen kuin vauva syntyy...

Mutta masu jakselee kaikesta hötökästä huolimatta ilmeisen hyvin. Liikkeitä on tuntunut nyt jo varmaan reilun parin viikon ajan säännöllisesti lähes päivittäin ja nyt alkaa totisesti masukumpukin kasvamaan. :)

Tuossa taisi joku kysellä saunomisesta... Mulla myös ihan sama homma, ei millään pysty saunomaan pitkää aikaa tai muuten iskee hirmuinen heikotus. Sama ollut hellepäivien suhteen, onneksi niitä ei niin kauheesti tänä kesänä ole ollutkaan.

Mekin ollaan jo muutaman kerran käyty vaunuja tutkiskelemassa ja nyt onkin enää kaksi merkkiä loppusuoralla, kun vaan osais nyt sit päättääkin kummat otetaan. Turvakaukalo saadaan lainaan joten vaunujen lisäksi jääkin enää sit isompina hankintoina sänky. Hoitopöytää tuskin ostetaan, tai korkeintaan sellanen sängyn päälle laitettava. Saa nähdä.

Mukavia kuulumisia teillä ollut, jotain tuossa jo lueskelinkin ja täytyy jatkaa vaikka huomenissa pirteämpänä.

Nyt pakko suunnistaa suihkuun ja nukkumaan. Huomenna taas töihin aamusella...

Voikaahan kaikki hyvin masuinenne! :)

pampulan masu 21+5

Vierailija
52/148 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukäteen kyllä jännitti vähän tuo ultra, mutta kaikki oli tosiaankin hyvin. Kooltaan vauva vastasi viikkoja 21+2, nyt menossa 20+6. Lääkäri kyllä sanoi, että tässä vaiheessa voi jo koko hiettää jopa +-2 vkoa. Vauva pyöriskeli kovasti ympäriinsä - siellä missä juuri oli näkynyt pää, näkyikin hetken kuluttua jalat... Kyllä meinasi itku tulla, kun vauva heilutteli pieniä varpaitaan - jalkapohjien näkeminen vierekkäin ja käsien ja sormien heilutus oli myös myös aivan uskomatonta - kuten kyllä oikeestaan koko ultra! Jalat oli vauvalla ihan kippurassa ja tuli ihan paha mieli, kun toinen joutuu olemaan niin ahtaasti - vaikka hienostihan siellä mahtui kääntyilemään!

Töissä olen loman jälkeen ollut kaksi päivää ja on kyllä aika raskasta ollut tuolle masulle. Joutuu niin paljon olee kumarassa - seisaallaan ja istuen ja maha on tosiaan ollu aivan kireenä. Selässä ei sentään nostelut ole vielä alkaneet tuntumaan. Lääkäri kyselikin, onko supistellut ja kerroin tuosta mahan kireydestä, en oikein supistelemiseks sitä osannut ajatella. Sanoi, että ultraamisen aikanakin oli supistellut ja jos tuo mahan kireys jatkuu, niin pitää ehkä hellittää työtahtia ja tutkia ainakin kohdunkaulan tilanne. Meillä onkin neuvola ens viikolla, täytyy puhua terveydenhoitajalle sitten tuosta.

Tänään töissä totesin, että jos meinaan jaksaa olla töissä, niin nyt on jo pakko käydä ostaa tukivyö, siitä puhuttiinkin jo viimeks neuvolassa ja kävin tuon vyön sitten tänään ostamassa. Maksoihan se melko paljon, mutta jos siitä on apua niin ei haittaa. Varmaan tässä muutaman päivän sisällä näkee sitten, auttaako - ainakin se tuntuu tukevan vatsaa, selästä en vielä osaa sanoa. Tukisukkiakin oon jo silloin tällöin käyttänyt, kun välillä meinaa jalat turvota ja vetää suonta.

Käytiin parissa lastentarvike-kaupassa tänään ja vähän vilkaistiin vaunuja - nyt näyttää kyllä pahasti sillä, ettei Jyväskylästä saada niitä mun " lempparivaunuja" . Täytys kyllä tässä joskus lähteä ihan ajan kanssa kattelemaan ja kokeilemaan noita vaunuja!

Vierailija
53/148 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpukalle paljon onnitteluja hyvien ultrakuulumisien johdosta :) On se jännittävää nähdä konkreettisesti mitä omassa masussa kasvaa.

Mä olen sitten jälleen sairaslomalla. Jouduin jäämään kotiin viime viikon puolen välin aikaan, kun mulla on alkanut vanha iskias vaiva vaivaamaan. Ei se päivällä niinkään vaivaa, mutta nukkumaan mentäessä uni ei tule, kun jomotus on niin valtaisaa. Onkin tullut nukuttua melko vähän tässä viime aikoina. No eilen olin nyt sit ekan kerran fysioterapiassa ja siitä kyllä tuntui olevan jonkin verran apua, että luotan nyt sitten se pelastavaan voimaan. Töihin meinaan kyllä ensi viikolla mennä, koska nämä päivät menee ihan ookoo. Ja eihän mulla ole sitten kuin kaksi viikkoa töitä ennen kesälomaa, joten mielelläni menen töihin :)

Eilen ostin sitten ensimmäisen vauvan vaatteen. Löysin sellaisen lakin, jota en vain voinut jättää kauppaan. Ajattelin, että pitäähän vauvalla olla kunnon lakki, kun lähdetään sairaalasta kotiin. Sehän on jo joulukuuta ja voi olla kovinkin kylmä. Miehelle kun sitä näytin, niin se oli kyllä sitä mieltä, että ei noin pieni lakki voi mennä vauvalle :) Täytynee koittaa hillitä sitten pahinta ostosvimmaa ja odottaa ainakin siihen asti, kun äitiyspakkaus saadaan ja tietää konkreettisesti, että mitä siellä on. ja mitä vielä tarvitsen.

Saunominen oli mullekkin jossain vaiheessa aika tuskallista. Nyt kuitenkin pystyn ihan hyvin saunomaan ja nauttimaan siitä. Saa nähdä, että kuinka pitkään.

Aurinkoa kaikille toivotellen Reetuna

Vierailija
54/148 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla, Reetuna, sun iskiaksesta, toivottavasti pian taas helpottaa!!! Mä niin eilen kehuin, ettei selkä ainakaan vielä oo alkanut oireilemaan ekoina työpäivinä, mutta kuinkas ollakaan: aamuyö meni aika katkonaisilla unilla, kun selkää alkoi jomottaa... Tänään oli töissä koko päivän se tukivyö päällä ja oli oikein miellyttävä kokemus! Ainakaan tänään ei kiristänyt tai sattunut mahaan yhtään, selkää tosin vihloi hieman jossain vaiheessa. Eli aion jatkaa vyön käyttöä töissä!

Vierailija
55/148 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..taivas siis. Eilen oli vähän aurinkoisempaa. Saapas nähdä saammeko helteitä viikonlopulle, niin kuin on luvattu.

Selkävaivoista: kannattaa hankkia HYVÄ fysioterapeutti. Hän auttaa paljon. Harmi vaan, että ko. terapeuteissa on huomattavia eroja. Minä osaan vinkata Tampereelta, jos se auttaa jotakuta.

Minulla on pari päivää ollut ' pala' kurkussa. Pelkään, että flunssa on iskemässä. Olen ottanut pafusiiniä. Onko teillä kokemusta flunssalääkkeistä? Mitä olette uskaltaneet ottaa?

Meillä NÄKYI ensimmäinen potku toissapäivänä. Mieskin huomasi. Oikein tiukka isku suoraan mahaan. Näytti aika hurjalta.

Katselin eilen telkkarista keskusteluohjelmaa down-lasten äideistä / odottajista. Hienoja ihmisiä kaikki. Nyyhkin ja aloin kauhulla ajatella ensi viikon ultraani. Iloinen tieto lopussa oli, että lastaan vasta odottanut äiti olikin saanut terveen lapsen, vaikka kaikki testit viittasivat syndroomaan.

Kielo

Vierailija
56/148 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Enää huominen työpäivä ja loma alkaa, jee!!! Oon varmaan 3 viikkoa melkein nettipimennossa.

Tänään oli neuvola. Kaikki hyvin. Sydän jyskytti ja on se vaan niin liikuttavaa edelleen. Hemoglobiini oli laskenut ja nyt oli 117, mutta vielä ihan ok. Ekan kerran mitattiin kohdun korkeus ja se oli 19, joka oli vähän ylärajoilla kuten ensisynnyttäjillä yleensäkin. Kelan paprut sain täyteltäväksi.

Eka lääkärineuvola on syyskuun puolessa välissä. Lääkäriä en itseasiassa ole rv 10 jälkeen nähnyt. Sillon kävin klinikalla. Kaipa se on ihan normaalia.

Vauva potkiskelee kovasti vatsassa ja pyöriskelee. Ulkoapäin ei olla nähty vielä, tosin ei olla kovin katseltukaan. Iltasin vatsa on aika pinkeenä.

Voikaa kaikki hyvin ja aurinkoisia loppukesän päiviä!

Kille

Vierailija
57/148 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihteeksi aurinko paistaa, mikäpä sen mukavampaa. Killelle oikein hyvää lomaa! Toivotaan, että aurinko lämmitää lomapäiviäsi :)

Kielo kyseli jotain flunssan hoidosta. Mulle sanottiin sillon kesäkuussa, ettei flunssaan oikein ole mitään lääkettä mitä voisi ottaa. Eucalyptus karkkeja kuumaan veteen ja sitten hengittelee sen höyryjä ja sitten lopuksi juo litkun. Se kulemma vanha keino hoitaa ainakin tukkoisuutta ja yskää. Ja lepo on tietysti paras keino. Mulla menikin silloin viikko vain levätessä ja kuumaa juodessa ja sillä se flunssa sitten helpotti. Toivotaan, että sä pääset helpommalla.

Neuvolassa olin tänään ja kaikki masussa hyvin. HB oli laskenut taas ja nyt se on enää vain 104. Omasta mielestä olen ollut pirteämpi, joten hätää ei ole. Soitella saa neuvolaan ja käydä tarkistamassa hb:n jos siltä tuntuu. Lääkäri neuvola olis sitten seuraavalla kerralla, eli josku syyskuun alussa. Tarkka päivämäärä oli vielä hämärän peitossa, mutta ilmottelevat sitten lähempänä. Ja sitten mun pitää mennä sokerirasitus testiin myös syyskuun alussa. Onkos muille määrätty sitä? Meillä suvussa sokeritautia ja mun BMI oli myös alussa vähän korkea, joten käsky tuli. No eiköhän tuosta selvitä. Kiloja ei onneksi ole tullut kun kolme raskauden alusta, joten se on pysynyt hallinnassa ja siitä en ole valituksia saanut :)

Mies tunsi ekan kerran liikkeet toissapäivänä ja oli silminnähden iloinen siitä. Ja taitaapi tulla liikkeiden tunnustelusta nyt sitten jokapäiväinen mukava rutiini.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Reetuna 22+4

Vierailija
58/148 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, aikasemmin jo kirjottelin, että oon jo melko varma, millaset vaunut haluan ja nyt Vauvattaressa täällä netissä myytiin tän vuoden viimisiä malleja ennen uusien tuloa aika edullisesti. Tilasin sitten Jovi Air -vaunut ja niiden pitäs tulla jo ensi viikon aikana! Saa nähä vastaavatko odotuksia, mutta saahan ne sitten palauttaa, jos eivät tunnukaan oikeilta. Huusin myös Huuto.netistä äitiysvaatteita ja sitäkin pakettia odottelen sitten ensi viikolla.

Täälläkin on potkut alkaneet näkyä myös mahan päälle ja voisin katella sitä potkimista vaikka kuinka kauan!! Mieskin on jo potkuja nähnyt ja myös tuntenut ja on siitä aivan innoissaan!

Mites Kielon flunssa?

Killelle oikein hyvää lomaa!

Vierailija
59/148 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomaa Killelle! Teit juuri oikean valinnan lomaviikkojen suhteen.

Flunssani voi paremmin..oikeastaan en saanutkaan tavallista flunssaa lainkaan, vain kurkkuni tuposi niin etten saanut enää kunnolla henkeä. Kävin työterveydessä ja ottivat bakteeriviljelmät, mutta koska niissä ei ollut mitään, niin en saanut lääkettäkään. Viikonloppuna asia meni ohi. Se oli joko virus tai sitten jokin allerginen reaktio. Tiedä häntä. Bafuja ei sitten kuulemma olisi saanut ottaa...oi voi, ehdin syödä niitä pari päivää. Apteekissa sanoivat, että ovat ok.

Minulla on edessä sokerirasitustesti. Painoni meni juuri sen rajan yli. Elokuun lopun neuvolassa kertovat siitä lisää. Se tehdään ilmeisesti viikolla 25.

Kielo

Vierailija
60/148 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi yöllä kipu kyljessä ja mahan sivussa ja aamulla sattui myös alavatsaan, erityisesti kävellessä ja seisoessa. Soitin neuvolaan ja sieltä käskettiin liikkumaan ja " katselemaan" sitä kipua, mutta kehotettiin kyllä hakeutumaan lääkäriin, jos ei mene ohi. Välillä kipu helpottikin, mutta välillä taas paheni ja niinpä iltapäivällä pääsin lääkäriin. No eihän tk-lääkäri taas mitään tehnyt, kirjoitti 2 päivää saikkua ja lähetteen huomiselle keskussairaalaan. Ei lähtenyt arvelemaan mitään syitä, sanoi vain, että toivottavasti on jokin väärähälytys ja kaikki on hyvin. Eikä antanut mitään ohjeita lepoon tai muuta. Eli nyt sitten vaan hiljakseen ollaan ilta kotona ja odotetaan huomista.

Niin, neuvolasta terveydenhoitaja sanoi, että tosi herkästi pitää hakeutua lääkäriin. En oo oikeestaan koskaan käynyt lääkärissä, jos ei oo ollut ihan pakko ja nyt on vähän vaikea muuttaa suhtautumista - koko ajan tuntuu, että jos menenkin lääkäriin ihan turhaan ja entäs jos kivut ovatkin huomiseen mennessä hävinneet, ym... Mutta kyllä itseäkin mietityttää, mistä tuo kipu johtuu, joten kai se jo oman mielenrauhan kannalta on hyvä käydä tarkistamassa että kaikki on hyvin.

Miettiväisillä mielin,

Pumpukka 21+5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä