Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjat 2007

20.04.2007 |

Heippa!

Ei näkynyt vielä joulukuuksi odottelevien pinoa, joten ajattelin käynnistää. Taas kerran, muutaman kerran olenkin jo ehtinyt tässä prosessin aikana aloittaa ketjuja joista sitten olen saanut hypätä pois. Ehkä tällä kertaa saisi pysyä mukana loppuun asti!

Meillä siis hoitoja takana vähän yli kaksi vuotta. Ensin kolme clomiavusteista inssiä ---, sitten IVF 12/2005: tuoresiirto -, PAS+ km 6+, PAS -, PAS+ km 5+, PAS+ km 5+ jonka jälkeen diagnoosina perinnöllinen hyytymishäiriö ja nyt hepariinin kanssa viimeisten siirretyn kahden alkion kiinnipysymistä jännätään. La olis Aydin Tekayn mukaan 26.12.07.

Mitenkäs muut? Jossain muussa ketjussa luin, että pohditte pinoutumista joten mukaan juttuun!

T:Tiuhtis

Kommentit (148)

Vierailija
21/148 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, kaipa sitä vois aloittaa uudenin pinon, mutta tässä on kätevä käydä muistelemassa, mitä on joskus kirjoittanut itse tai mitä joku muu kirjoittikaan ja kukas nyt olikaan kuka...

Mä soitin kuitenkin sinne In-tiimiin ja rakenneultran kyllä ehtii kuulemma tekemään tuon rv 20 jälkeenkin - sain sitten ensimmäisen ajan kun heillä heinäkuun lopussa klinikka aukeaa: 31.7., jolloin mulla on rv20+6 eli eihän se nyt sitten kuitenkaan niin kovin pitkälle mennyt!! Oon kyllä ihan älyttömän iloinen tuosta!

Täällä on maha nyt viimisen viikon aikana alkanut kasvamaan ihan tosissaan ja eilen otettiinkin jo ekat mahakuvat :o)!!

Vierailija
22/148 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn tänne joulumasujen pulinaan! Esikoista odotamme, LA 3.12. Raskaus on toivottu joskin ei suunniteltu. Alkuraskaus mennyt erittäin mukavasti. Satunnaisista aamupahoinvoinneista olen kärsinyt, viimeeksi eilen aamulla. Np- ultrassa on varmistettu että sisälläni kasvaa uusi alku ja neuvolassa kuunneltu sydänääniä :) Rakenneultraa odottelen, joka on 11pvä heinäkuuta.

mandalaatti rv 15+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/148 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultrakuulumisia ollut monella. Ja uusiakin joulukuisia näkyy pinoomme löytäneen, tervetuloa minunkin puolestani! :)

Mulla sitten alkoi vihdoin odotettu loma! Ihana ajatella ettei neljään viikkoon tarvitse töihin lähteä. Vaikkakin tykkään kovasti työstäni mutta on se loma aina tarpeen vaikka miten mieluisaa työtä tekisi. Meillä vaan tämä kesä menee hyvin pitkälti raksalla, omaa taloa rakennetaan ja sattuneesta syystä aikataulu muuttui hieman suunniteltua tiukemmaksi... ;) Suunnitelmissa on kyllä lähteä anopin kanssa pienelle reissulle Tallinnaan ja Helsinkiin tuossa juhannuksen jälkeen. Minut kun on vapautettu raskaimmista rakennuspuuhista niin joudan reissaamaan, vaikkakin olishan se oman miehen kanssa mukavempi lähteä..

Masussa ei ihmeempiä kuulumisia ole, hieman ehkä alkanut kasvamaan ja osa vanhoista housuista ahistaa. Ai niin, käytiin perjantaina miehen kanssa jo vähän vaunuja kattelemassa. :) Tällä hetkellä suosikiksi nousi Teutonian Prestige, vielähän tässä on kyllä aikaa mielen muuttua ennen kun kärryjen osto on ajan kohtaista.

Eipä tänne muuta. Aurinkoinen päivä näyttäisi olevan tulossa, jee! :)

pampulainen rv 15+4

Vierailija
24/148 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelu vai oletteko siirtyneet muulle listalle?

Etsiskelin itselleni sopivaa ' joukkoa' ja tämä tuntui parhaimmalta. Mieheni kanssa odottelemme ensimmäistämme (14+0), joka sai alkunsa ensimmäisellä inssillä kahden vuoden luomu-yrittämisen jälkeen. Meillä suurin ongelma oli saada kotipaikkakuntamme terveyskeskuksesta lähetettä hoitoihin. Pääsimme TK:een vasta täyden vuoden yrittämisen jälkeen ja TK:ssa meni vuosi lähetteen aikaansaamiseksi. Näin jälkeenpäin ajatellen olisimme hyvin voineet mennä omin nokkinemme väestöliittoon, mutta jotenkin sitä vain pelkäsi hoitoja yms...ja ihan turhaan. Kaikki meni hyvin ja nopesti.

Vierailija
25/148 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Kielo! Tämä pino on tosiaan ollut aika hiljainen. Ei sillä itsekin olen aika harvakseltaan käynyt, kun ei ihmeempiä ole omassa navasssa (mikä tietty on hyvä).

Täällä mennään viikoilla 14+3. Vatsa näin iltaisin vähän pömpöttää, mutta muutoin kaikki vanhat vaatteet mahtuu ihan hyvin päälle. Toiset ratsastushousut tosin kiristää vyötäröstä. Olen kyllä ajatellut lopettaa ratsastamisen viimestään ens viikon jälkeen ja sitten käydä vain muuten hevostelemassa ja ehkä kävelemässä vaan hepon kanssa.

Ai isompia rintsikoita tartteis mennä piakkoin ostamaan, mutta pitäisikö niitä ostaa jostain äitiysvaateliikkeesta, alusvaateliikkeestä vai löytyykö ihan jostain Sokokselta.

3.7. olis seuraava eli toka neuvola. Mitähän siellä tapahtuu normaalien verenpaine, hg ja pissatestien lisäksi.

Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia!

Mukavaa juhannusta kaikille!

Kille

Vierailija
26/148 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen säilynyt vielä pienivatsaisena. Kasvu on keskittynyt lähinnä rintoihin ja reisiin. Painoni pääsi alkuraskauden aikaan pahasti nousemaan, sillä vain syöminen piti pahoinvoinnin poissa. Liikkuminen taas teki huonoa; varsinkin jos syke nousi. Nyt yritän käynnistää kuntokuuria.

Uusia rintsikoita olen jo osatanut kahdet kappaleet. Ihan tavallisesta liikkeestä - ei mistään mamma-kaupasta. Muutenkaan en ole ostanut mitään äititys- tai vauvatavaraa. Olen vasta toteuttelemassa tähän vauva-ajatukseen. Juhannuksena olemme kuitenkin päätäneet kertoa asiasta vanhemmillemme. Saapas nähdä, mitä siitä seuraa. Töissä aion ' pantata' tietoa viimeiseen saakka.

Hyvää juhannusta kaikille, jos tässä välillä ei enää ehdi viestitellä!

Vierailija
27/148 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdetään tuossa vähän päivemmällä mökille ja sit ensi viikko meneekin reissussa. Joten palstatauko tulollaan... Pitäkäähän pino pystyssä! :)

pampula rv 16+2

Vierailija
28/148 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa listalle!

Juhannus vietetty ja oli ihanaa kun oli 3 päivää vapaata. Eilen oli tosi vaikeeta raahautua töihin..... Mulla on kesäloma vasta elokuussa, joten koko heinäkuu pitäisi jaksaa. No eiköhän se tästä menene. Loman jälkeen ei olis ku pari kuukautta äitiyslomaan ja mulla on vielä yksi lomaviikko, joka pitäisi pitää ennen sitä.

Omaan oloon ei oikeastaan kuulu ihmeempiä. Ruokahaluttomuus edelleenkin vaivaa välillä ja se alkaa ottamaan jo kohta pattiin. Paino ei ole noussut yhtään ja painoa ennestäänkään ei ole paljoa..... saas nähä mitä sanoo ensi viikolla neuvolassa. Rintojen kasvu jaksaa ihmetyttää edelleen, näytän kohta Dolly Partonilta..... tai ainakin siltä tuntuu. Täytyis varmaan lähteä sinne rintsikka ostoksille. Jos tällä viikolla kävis vaikka vähän alennusmyynneissä muutenkin.

Neuvola siis ensi maanantaina. Vatsa pömpöttää vähän etenkin iltaisin ja melkein kaikki normit vaatteet mahtuu hyvin päälle.

Tulkaahan kertomaan kuulumisia muutkin!

Kille

Vierailija
29/148 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...väsymystä on taas ollut ilmassa, kun viikonloppuisin on tullut valvottua tarkoituksella ja viikolla oon nukkunut vähän huonosti. En siis oo jaksanu kirjoitella, vaikka oonkin käyny lukemassa teidän kuulumisianne.

Samasta työhönmeno-tuskasta kuten Kille täälläkin kärsittiin ja mullakin on lomaan vielä melkein 3 vkoa!

Meillä oli tänään neuvola ja oli kyllä tosi kiva, kun sai rauhassa ajan kanssa jutella sen oman neuvolantätin kanssa, joka on sitten kuvioissa hamaan tulevaisuuteen... Oli tosi ihanaa, kun mies sai etsiä sydänäänet ja löysikin ne heti!!! Hienosti taas sydän pompotti ja nyt kuuluikin vielä paremmin ku edellisellä kerralla. Painokin oli lähtenyt nousuun ja sen kyllä huomaa kaikista vaatteista - eilenkin taas totesin yksistä ulkoiluhousuista, että eivätpä mahdu enää jalkaan! Maha on siis alkanut kasvamaan kunnolla ja vähän on kyllä tainnu tulla lisää myös takapuoleen...

Neuvolassa saatiin myös selvyyttä äitiysloma-asiaan, kun se on mun mielestä ollut vähän sekavaa. Ootteko muut miettineet, milloin jäisitte äitiyslomalle? Mä meinaan jäädä heti kun mahdollista eli sen 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa - lokakuun puolessa välissä siis!

Lokoisia lomapäiviä niille, joilla se ihanuus on jo alkanut ja voimia jaksaa töissä meille muille, joilla loma on vielä edessä!

T: pumpukka rv15+6

Vierailija
30/148 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ystävät...

töissä olen taas, mutta vain juuri ja juuri juhannuksesta selvinneenä. Olimme vanhempiemme kanssa mökillä ja muuten olisi ollut oikein mukavaa, mutta minuun iski lukko eli yläselän noidannuoli heti aattona. Kävin maanantaina työterveyslääkärillä ja hänen mielestään voisin ottaa 3-6 panadolia päivässä, mutta olen uskaltautunut ottamaan vain yhden. Oletteko te ottaneet panadolia ja mitä siitä teille on sanottu? Fysioterapeutin sain vasta perjataille (juhannuksen jälkeen tulee kuulemma aina ruuhkaa!!). Nyt sitten vain kieritän itseni mieheni avustuksellä aamuisin sängystä ylös ja teen kokovaratalokäännöksiä, kun niska ei taivu. Että sellaista...

Äitiyslomaa en ole vielä suunnitellut. En ole myöskään kertonut tilanteestani vielä työnantajalleni. Sen verran selvitin TEK:stä, että lomalle jäämisestä pitäisi ilmoittaa vähintään 2 kk ennen sen alkamista. Onko teillä tästä muuta tietoa?

Kielo

Vierailija
31/148 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat tuon selän pian kuntoon! Ota vaan ihan rohkeasti sitä panadolia reilusti - mulle kaksi neuvolan terveydenhoitajaa on sanonut, että paracetamol on niin mietoa, että esimerkiksi kovaan päänsärkyyn kannattaa ottaa heti 1mg eli kaksi tabua ja jos ei helpota, niin saman päivän aikana voi ottaa uudestaan ainakin tuon 2. Mä olenkin noudattanut tuota neuvoa päänsärkyjeni kanssa, esim tänään jouduin heti aamulla ottamaan 2 panadolia ja päivällä vielä töissä kaksi, kun ei helpottanut päänsärky ollenkaan. Nyt onkin sitten jo melko hyvä olo. Mulle ei koskaan panadol ole auttanut mihinkään särkyyn tipanvertaa, mutta nyt kun olen ottanut isompia annoksia, niin siitä on ollut edes vähän apua. Yritän silti pärjätä ilman, mutta neuvolastakin sanoivat, ettei kannata odottaa siihen asti, että särky on niin kova, ettei siihen enää auta mikään.

Aivan oikein sinulle on kerrottu, eli äitiyslomasta pitää kertoa viimeistään 2kk ennen aloitusta työnantajalle.

Vierailija
32/148 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta tytöt!

Minäkään en vielä ole kovin miettinyt äitiyslomaa, vaikkakin tekisi mieli jäädä jo nyt pois töistä.....täällä on jotenkin mälsää. Sen verran Kelan sivuilta kävin lukemassa, että 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa pitää jäädä. Luulen, että mä jään sillon eli se olis sitten joskus tossa marraskuun alussa, kun laskettuaika on 14.12.

Ja työnantajalle täytyy ilmoittaa 2 kk ennen poisjääntiä.

Toivottavasti Kielo saat selkäsi pian kuntoon. Ja otat vaan rohkeasti sitä Panadolia. Tosin itsellänikin oli vaikeuksia kerran ottaa Panadolia, kun oli järkyttävä päänsärky. Sitä yritti sinnitellä ilman lääkettä, kunnes mies totesi ettei tossa oo mitään järkeä.

Syöttekö te muut jotain extra vitamiineja tms? Mä en oo syönyt, mutta nyt oon miettinyt josko pitäisi kalkkitabletteja alkaa ottaamaan ainakin joskus. Viikolla ja töissä ollessa saan varmasti tarpeeksi kalsiumia, mutta viikonloppuisin ja lomalla kalsiumia ei varmasti tuu tarpeeksi, kun silloin ei tuu juotua esim. maitoa ollenkaan. Pitääpä kysäistä neuvolan tätiltä.

Vielä huominen ennen viikonloppua.....

Kille rv 15+5

Vierailija
33/148 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...viikonloppu alkaa.

Olin tänään fysioterapeutilla ja selkä alkoi heti liikkua peremmin. Ehdin vielä ennen lomaa käydä muutaman kerran, joten eiköhän se siitä. Reissu sinänsä oli kauhea. Menin ruokkisella omalla autolla toiselle puolen kaupunkia ja naarmutin auton oven, sain pysäköintisakot, juutuin hissiin ja jouduin porraskäytävässä huumeisen/juopuneen miehen ahdistelemaksi. Ja kaikki tämä tunnin sisään! Niin ja ostin limpparin, kun teki huonoa ja kaadoin sen (minulle) uuden auton penkille.

Vitamiineista...en ole ottanut yhtään mitään, mutta alunperin olin suunnitellut ottavani foolihappoa. Sitähän määrätään joissain maissa reseptillä odottaville äideille. Tekee hyvää keskushermostolle yms. No, nyt en kumminkaan uskalla ottaa mitään. Lähinnä olen huolissani sokerin syönnistäni. Minä kun en koskaan ole kaivannut suolasta ruokaa, makeaa vaan tekee mieli.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Vierailija
34/148 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin ihan kiva reissu. Käytiin siis anopin kanssa Tallinnassa yksi yö olemassa ja sit oltiin pari yötä sukulaisissa Espoossa. Kauheen väsynyt vaan olin koko ajan... :( Tuntuu et toi väsymys vaan pahenee ja pahenee koko ajan vaikka lomalla olen. Liekköhän sit se hemoglobiini laskenu taas entisestään vai mikä ihme näin vätystää. Noh, tätä väsymystä näkyi olevan ilmassa muillakin joten ehkäpä se sit vaan kuuluu asiaan.

Joku muukin taisi mainita ruokahaluttomuuden. Mulla samanlaista ollut nyt pari viikkoa. Ollenkaan ei olis nälkä ja mikään ruoka ei maistu. Väkisin pitää sitten syödä. Ei olleskaan kivaa. Musta tuntuu ettei mulla painokaan juuri nouse, no ei kait se näillä syömisillä ainakaan liikoja pääse nousemaan. Viikon päästä on onneks neuvola niin saa selvyyttä tohon hemppa-asiaan ja ruokahaluttomuuteen.

Oottekos muuten nähneet millaisia unia? :) Mulla pyörii nykyään yöllä sellaiset filmit että oksat pois. Olen kyl aina ollut kova unia näkemään mut nyt on joinakin öinä tullut katseltua niin jännittäviä ja kauheita unia et sit kun oon kesken herännyt niin ihan hikinen ja kauhuissani ollut. :)

No, eipä tänne muuta tällä erää. Kovasti vaan (jännityksellä) odotellaan seuraavaa neuvolaa ja sit rakenneultraa. 11. pvä olis tuo ultra...

Nyt lähdettävä raksalle siivoushommiin. Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!

pampula rv 17+4

Vierailija
35/148 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin piipahtaa pitkästä aikaa lukemassa mitä kuuluu. Osa teistä olikin tuttuja. Meillä la 9.12.07 Huomenna vaihtuu viikoiksi 18. Kille sulla maha ei kasvanut paljoa? Mulla on kuin potkupallo! :) Luulisi odottavan norsua. ;) Muuten vointi hyvä. Paino laskenut mutta ehtiihän vielä nousemaan.. :)

Palailen paremmalla ajalla kun ehdin.. :)

Aurinkoisia kesä päiviä!

Trixie

Vierailija
36/148 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Kiva, kun meidän pino on vähän aktivoitunut. Ja hauskaa kuulla sinustakin Trixie. Näin viestisi Lapsettomuus-sivun Enska pinossa ja heti sen perään täällä. Hyvä hyvä! Ajattelinkin tässä, että minne oot kadonnut....

Viikonloppu meni kivasti ja ilma täällä pääkaupunkiseudulla oli mitä parhain! Pitkästä aikaa touhusin pihalla ja sain kukkapenkit ojennukseen. Ehdin loikoilemaan auringossakin. Kerrassaan rentouttava viikonloppu! Vielä paremman siitä olisi vielä tehnyt, jos mies ei olisi ollut työmatkalla vaan kotosalla.

Tänään oli siis toka neuvola. Pikkusydän siellä jyskytti tomerasti, edelleenkin se on niin liikuttavan kuulosta, kun muusta ei huomaa olevansa raskaana. Liikuskeli ja potkiskeli siellä kuuntelulaitetta ja lopulta siirtyi kauemmas, kun hänen rauhaansa tultiin häiritsemään tökkimällä ;-) Muutoin ei ihmeempiä; paino on pysynyt samassa, alhaista verenpäinettani olen vähän saanut ylemmäs (ei haittais vaikka nousis vieläkin).

Rakenneultraan vielä 3 viikkoa.... ja kesälomaan 5 viikkoa......

Pampula oli palannut reissusta. Hyvä, että reissu meni mukavasti.

Kielo oli miettinyt foolihappoa. Jouduin talvella käymään Italiassa lääkärissä ja kun mainitsin, että saatan olla raskaana, niin hän heti suositteli foolihappoa ja että sitä on hyvä syödä jo yrittämisaikana. No kysyin sitten sitä vielä omalta gyneltäni, niin hän sanoi ettei Suomessa sitä tarvitse syödä, koska sitä saa meidän maaperästä. Eli jos syö vihanneksia, marjoja ja hedelmiä ja etenkin suomalaisia, niin sitä saa sitä kautta riittävästi. Joten lopetin ne pillerit sitten, kun paketti tyhjeni eikä neuvolastakaan sanoneet, että pitäisi syödä, jos muutoin syö monipuolisesti.

Kielo: kuis sun selkä?

Aurinkoista alkanutta viikkoa!!

Kille rv 16+2

Vierailija
37/148 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni jälleen kerran ihan liian nopeasti...poikkesimme vanhan kirjallisuuden päivillä ja teimme pihatöitä.

Kiitos kysymästä, selkä voi paljon paremmin. Käyn vielä muutaman kerran fysiossa, niin eiköhän se siitä ala sujua. Hyvä fysioterapeutti on oikea aarre!

Sain tänään jonkin oudon heikotuskohtauksen ruokatunnilla...taisin ensimmäisen kerran herätää arvailuja kollegoideni keskuudessa. Nousi vahva veremaku suuhun, mutta se meni n. kymmenessä minuutissa ohi. Muuten olen edelleen oireeton, ei mahaa, ei väsymystä, ei mitään. Välillä mietin, että onkohan siellä ketään.

Minulla LA on 18.12. Koska meillä on terveyskeskus kesän kiinni, rakenneultrani menee viikolle 20 tai myöhemmäksi. Milloin te muut olette käyneet?

Vierailija
38/148 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on helteillä jo päästy käyttämään mamma-capreja ja ai, että ne tuntuu hyvältä jalassa. Saavat kyllä aikaan sen, että mahaa pitää koko ajan silitellä tai rapsutella...

Mä olen kaikkien hoitojen aikana syönyt MultiTabsin Raskaus-monivitamiinia (entinen MultiTabs Special 2+). Toivoin sen auttavan raskautumista ja silloin kun käytin clomeja, niin luin jostain, että erityisesti clomeja käyttäessä tulisi huolehtia riittävästä foolihapon saannista. Mun marjojen ja vihannesten syönti on tosi kausittaista - välillä syön niitä tosi paljon ja välillä taas tosi vähän. Toki päivittäin syön töissä salaattia, mutta monesti niitä salaatteja ei kyllä pysty syömään kovinkaan paljon. Samoin töissä syön muutenkin monipuolisesti ja terveellisesti, mutta sitten kotona ei aina tuu syötyä niin kovin terveellisesti (säännöllisesti kylläkin :o)...). En juo maitoa ollenkaan - ainoastaan joskus kaakaossa tai murojen/myslin kanssa ja tietenkin ruuissa ja muissa maitotuotteissa - joten kalsiumiakin tarviin kyllä lisää. Oon siis kokenut, että tarviin raskauden aikana lisävitamiineja, mutta en ole ottanut niistä stressiä eli esimerkiks viikonloppureissuille en niitä ota mukaan. Ekalla neuvolakäynnillä multa kysyttiin, että syönkö mitään vitamiineja, mutta ei sitten kommentoitu sen enempää

Mäkin olen aina ollut melkoinen unien näkijä eikä mun mielestä mun unet oo nyt mitenkään vilkastuneet tai kamaloituneet. Mies kyllä muistaa aina sanoa, kun kerron taas jostain painajaisesta, että niinhän niitä painajaisia näkee enemmän raskauden aikana - oli lukenut tämän jostain.

Meillä on rakenneultra rv20+6. Meillähän ei sitä kunnan puolesta saa, jos ei lähde mukaan kaikkiin seulontoihin ja niihin me ei haluttu. Mennään sit yksityiselle omaan vanhaan hoitopaikkaan ja koska ovat heinäkuun kiinni, niin sillä sitten meni yli ton 20 raskausviikon. Siihen on vielä 4 viikkoa... niin pitkä aika!

Mulla oli tossa loppuviikosta ihan kauheita vihlasuja mahassa parin päivän ajan ja ne kyllä toisaalta huolestutti kun ne oli vähän erilaisia ku aiemmat vihlonnat, mutta toisaalta sitten miehen kanssa todettiin, että kai ne johtuu jostain kasvamisista tai venymisistä. Sisko oli kovasti sitä mieltä, että neuvolaan on soitettava ja varmaan olisinkin jo soittanut, jos ne olis kestäny pitempään, mutta loppuivat sitten ja kaikki on muuten ollut ihan normaalia. Onko teillä ollu mitään vihlomisia tai kipuja?

Pumpukka rv17+0

Vierailija
39/148 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on vierähtänyt ihan siivillä ja kaikenlaista on kerennyt taas tapahtumaan. Suurimpana tapahtumana voi sanoa tuon rakenneultran :) Meillä oli se maanataina ja kaikki oli hyvin. Vauva veti kuperkeikkaa minkä kerkesi ja esitteli kaikki raajansa, masunsa, selkärankansa ja tietty olelleisen sydämmen, virtsarakon ja vatsalaukun. Maanataina vastasi viikkoja 18+2 ja kun se oli virallisesti tasan 18. No muutoksia ei tehdä, koska tarkka hedelmöityspäivä tiedetään. Mä olen kyllä kokoajan veikkaillut, että meidän vauva syntyy muutaman viikon etuajassa, mutta tiedä häntä... Nyt sitten ollaan ihailut ultrasta saatuja kuvia ja todisteltu, että tosiaan siellä on jo täydellinen ihmisenalku. Liikkeet ei tunnu vielä, joten niitä nyt odotella.

Mun on pitänyt käyttää jo muutaman viikon ihan vain täysin äitiyshousuja. Ei tuntunut enää hyvältä se kiristys ja puristus mitä muut housut toivat. Tosin vielä on muutamia housuja, jotka mahtuvat joten kuten päälle kiristämättä. Äitiys paitojakin olen käynyt muutaman ostamassa, jotta pysyy tuo masu kunnolla piilossa, eikä vilahtele. Tuo äitiysvaatteisiin siirtyminen on kyllä tuonut selkeästi lisää tuota vatsan sivelyä ja voi kun se oma vatsa tuntuukin niin mukavalta :)

Ennen juhannusta jouduin olemaan muutaman päivän saikulla kun en vain jaksanut tehdä mitään ja oksentelut alkoi uudelleen. Hemoglobiini oli laskenut 105 vaikka söin rautaa kokoajan. Lisäsin annosta kahteen tablettiin ja nyt tuntuis että olo on kyllä paljon paljon parempi. Väsymys tuntuu olevan mennyttä kamaa ainakin hetkellisesti. Huomenna onkin taasen neuvola, niin saa nähdä, mitä siellä näkyy ja kuuluu :)

Nyt pitää lähteä pakkaamaan viikonlopun pientä reissua varten.

Koittakaa jaksella, vaikka aurinko välillä tuskasen kuumaana porottaakin :)

Reetuna

Vierailija
40/148 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Reetuna sustakin pitkästä aikaa!

Meillä on rakenneultra 22.7. julkisella ja silloin taitaa olla viikkoja 19+2 (en nyt jaksa kaivaa kalenteria). Vielä siis 3 viikkoa....

Pumpukka kyseli vatsan vihlomisesta. Mulla välilllä nippailee/vihloo vatsaa, muttei mitenkään erityisen paljon ja nekin olen pistänyt kohdun ym. kasvamisen piikkiin. Mutta jos kovasti huolestuttaa, niin kannattaa ilman muuta soittaa neuvolaan ja kysyä, niin ei sitten turhaan mieti kaiken maailman asioita.

Mä en ole vielä käyttänyt äitiysvaatteita, tosin en niitä vielä ole ostanutkaan. Tänään töistä tullessa totesin yhdistä sortseista etteivät mahdu kiinni enää vaikka ovatkin sellaista matalaa mallia. Isompia rintsikoita kävin kattelemassa, mutten löytänyt..... tai yhtä kuppia isommat näytti niin isoilta ja sitten ne normit oli liian pienet tietty..... Normi koko on siis 70C tai B joskus ja ne 70D näytti aika isoilta ja sitä kokoa on muuten melko vaikea löytää. Mut kai se vaan täytyy mennä ostamaan D-kuppia ;-)

Me ollaan muuten ajateltu alkaa käyttämään kestovaippoja tai matkoilla sitten kertiksiä. Oon niitä surffaillut netistä ja tuntuu kovin vaikealta, kun niitä on miljoona eri sorttista. Käytiin sitten tässä kyläilemässä yhdillä kavereilla, joita ei olla nähty pariin vuoteen, niin he käyttivät kaksosillaan kestovaippoja ja sain hyviä vinkkejä. Saas sitten nähdä kuin lähtee sujumaan, mutta vakaa aikomus olis ainakin kotona käyttää kestoja. Kavereidn mukaan on ihan iisiä jopa kaksostenkin kanssa.

Ihanaa, kun huomenna on jo perjantai. Toivottavasti olis näin hyvät kelit viikonloppunakin.

Mukavaa viikonloppua siis, jos en enää ennen sitä pistäydy täällä.

Kille rv 16+5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi