Lopetin subutexin
Niin, ennenkuin pääsette aukomaan, olen hyvästä perheestä ja työssäkäyvä aikuinen ihminen. Huumeriippuvuus on salakavala, eikä katso yhteiskuntastatusta, ei taustoja, ei mitään. Toivon asiaa ymmärtäviltä lohdullisia vastauksia, sillä olen päättänyt lopettaa. Varallisuus käyttöön riittäisi, mutta haluan lopettaa.
Viimeisin annos 5pvä sitten. Kylmä kalkkuna tyylillä koska töistä lomaa ens vuoden alkuun, ei tarvi kotoa poistua ei tämä muuten onnistuiskaan... Lääkäriin en leiman pelossa uskalla, olen siis yksin.
Oireet kamalia: väsyttää, palelee, sattuu. Lihakset nykii ja kouristelee. Oksennusta, ripulia, silmät vuotaa, nenä vuotaa, kuumeinen olo. Paino pudonnut alle viikossa 2kg ja nyt reilusti alipainon puolella koska en pysty syömään...pahinta unettomuus, nukun 1-2h yössä jos sitäkään ja olen valvomisen takia harhainen... Pupillit kuin pöllöllä... Sydän jyskyttää ja hyvinkin kuolevainen olo.
Selviääkö tästä elossa? Haluan tehdä tämän itseni ja läheisteni vuoksi. Haluan elämäni takaisin. Minua pelottaa...
Kommentit (48)
Ja ei noista ongelmista kannata minnekään lekureille kertoa jos meinaa haluta sitä normaalia työuraa kehitellä. Palkkioksi saa vaan leimat papereihin ja saa käydä kusemassa purkkiin, niin kuin se jotakin auttaisi.
Mä haluaisin lopettaa alkoholin käytön. Bentsot ois vähän pakko ennenkuin lekurit siihen pakottaa, oon mm paniikki- ja ahdistushäiriöinen.
En siis käytä kumpaakaan joka päivä, mutta viikoittain. Törpöttelyyn alan olla kyllästynyt ja se näkyy jo naamastakin. Muuten oon hoikka ja urheilen (mikä yhtälö). Tuntuu vaan kaikki niin maan turhalta. Ei ole miestä, ei töitä, ei lapsia, ei ystäviä, ei rahaa, kaikki on toivotonta.
Vieroitusoireita mulla ei ole niinkuin sulla mutta kaveri on käynyt tuon läpi ja siinä yritin olla tukena vaikka siinä kovin turhaksi itsensä tunteeni. Oikea paikkahan olisi lääkäri, mutta ymmärrän täysin että sinne ei halua, se leima voi oikeasti vaikeuttaa tulevia asioita jo ihan jos vaikka joutuu leikkaukseen niin joutuu pärjäämään buranalla vaikka tarvitsisi opioidia.
Voitaisko tsempata toisiamme? Usein kai riippuvuudet vaan korvautuu jollakin, mulla on aina aiemmin mennyt liikunta ihan överiksi ja siitä on sit kärsinyt ja ollut kivulias ja äksy.
Kyl mä uskon, että sä tosta selviät kun olet niin päättänyt. Seuraavana hommansa olis miettiä mihin ja miten sitä sit pakenee ja hakee nautintoa.
Harkitsisin tuota lääkärillä käyntiä jos ei halua siitä seurauksia myöhemmin. Jos saa myöhemmin lapsia, niin nämä tiedot kaivetaan esiin viimeistään synnytysosastolla. Eihän siitä periaatteessa mitään haittaa ole, mutta kuitenkin tällaisenkin puolen haluan tuoda esiin. Eli kun se tieto sinne terveystietoihin menee, niin ei se sieltä koskaan poistukaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun jaoit tarinaasi.
On tärkeää saada näitä kokemuksia ihmisten tietoon. Edelleen on paljon ihmisiä, joille ei ole selvää, että päihderiippuvuus (oli kyseessä sitten lailliset tai laittomat aineet) ei katso ikää, sosioekonomista asemaa tai mitään muutakaan.
Kyse on luonteen heikkoudesta ja suoranaisesta tyhmyydestä. Ei kukaan järkevä ihminen ala nark**a.
Voi kuinka väärässä oletkaan.
Perustele.
Olen valmis tsemppaamaan ja olemaan tsempattavana! En omaa sähköpostiani uskalla tähän laittaa koska siinä näkyy nimeni, mutta jos joku haluaa laittaa oman sähköpostinsa niin otan yhteyttä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Kumma, että minulle ei ole tullut huumeriippuvuutta, kun en ole ikinä aineita käyttänyt. Jos se kerran tulee salakavalasti kelle vaan.
Oisko kuitenkin kyse siitä, että tyhmästä päästä kärsii koko vartalo?
No sulla ihan varmaan kärsii vartalo tosi lujaa. Se on kurja juttu se, huumeista pääsee eroon vaikka se vaikeaa olisikin, mutta jos on syntymälahjana tyhmä pää niin sitä on vaikea vaihtaa. Koita kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma, että minulle ei ole tullut huumeriippuvuutta, kun en ole ikinä aineita käyttänyt. Jos se kerran tulee salakavalasti kelle vaan.
Oisko kuitenkin kyse siitä, että tyhmästä päästä kärsii koko vartalo?
No sulla ihan varmaan kärsii vartalo tosi lujaa. Se on kurja juttu se, huumeista pääsee eroon vaikka se vaikeaa olisikin, mutta jos on syntymälahjana tyhmä pää niin sitä on vaikea vaihtaa. Koita kestää.
Vain tyhmä ihminen alkaa käyttää huumeita.
Eri
Mäkin käytin vuosia sitten ja useita vuosia olin siihen koukussa. Nokittamalla käytin. Luulin etten koskaan pääse siitä eroon, mutta pääsin. Viekkarit vain kesti ja kesti kuukaudesta toiseen.