Lopetin subutexin
Niin, ennenkuin pääsette aukomaan, olen hyvästä perheestä ja työssäkäyvä aikuinen ihminen. Huumeriippuvuus on salakavala, eikä katso yhteiskuntastatusta, ei taustoja, ei mitään. Toivon asiaa ymmärtäviltä lohdullisia vastauksia, sillä olen päättänyt lopettaa. Varallisuus käyttöön riittäisi, mutta haluan lopettaa.
Viimeisin annos 5pvä sitten. Kylmä kalkkuna tyylillä koska töistä lomaa ens vuoden alkuun, ei tarvi kotoa poistua ei tämä muuten onnistuiskaan... Lääkäriin en leiman pelossa uskalla, olen siis yksin.
Oireet kamalia: väsyttää, palelee, sattuu. Lihakset nykii ja kouristelee. Oksennusta, ripulia, silmät vuotaa, nenä vuotaa, kuumeinen olo. Paino pudonnut alle viikossa 2kg ja nyt reilusti alipainon puolella koska en pysty syömään...pahinta unettomuus, nukun 1-2h yössä jos sitäkään ja olen valvomisen takia harhainen... Pupillit kuin pöllöllä... Sydän jyskyttää ja hyvinkin kuolevainen olo.
Selviääkö tästä elossa? Haluan tehdä tämän itseni ja läheisteni vuoksi. Haluan elämäni takaisin. Minua pelottaa...
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Kumma, että minulle ei ole tullut huumeriippuvuutta, kun en ole ikinä aineita käyttänyt. Jos se kerran tulee salakavalasti kelle vaan.
Oisko kuitenkin kyse siitä, että tyhmästä päästä kärsii koko vartalo?
Olipa asiaton kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista!!! Olen todella kiitollinen teille ja onnellinen kaikkien puolesta, jotka pystyneet lopettamaan.
Mitenhän vaikuttaa työpaikan pysyvyyteen jos soitan lääkäriin? Soittavatko työpaikalle? Olen eläintenhoitoalalla töissä (klinikkahoitaja). Pelottaa hirveästi. Äitini kärrää tuvalleni ruokaa koska en pysy tolpillani. Ystäviin en halua olla yhteydessä. Näkisivät minut hirviönä pian aikaa jos kuulisivat että minulla on päihdeongelma...
AP
Aika häviävän pieni riski, että alkaisivat soittelemaan työpaikallesi mikäli nyt et tee töitä jossain korkean turvallisuusriskin hommissa.
Omalla kohdallani ei koskaan mennyt ilmoitusta työpaikalle tai esim. poliisille, vaikka sairaalareissuja tuli useampia ja kävin mm. kutsunnoissa aineissa. Tästäkin syystä oli alusta loppuun typerää hoitaa vieroitus täysin yksin. Jos talous kestää, aina voi hakeutua myös yksityiselle, sieltä ilmoittelevat vielä vähemmän.
Mikäli haet ammattiapua, niin saatat saada bentsoja akuuttiin vaiheeseen. Ole niiden kanssa varovainen, ettet joudu ojasta allikkoon. Jos siis näiden kanssa ei ole ongelmaa tai käyttöä ollut aiemmin. Eli vain lääkärin ohjeen mukaan annokset ja alasajo heti kun on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista!!! Olen todella kiitollinen teille ja onnellinen kaikkien puolesta, jotka pystyneet lopettamaan.
Mitenhän vaikuttaa työpaikan pysyvyyteen jos soitan lääkäriin? Soittavatko työpaikalle? Olen eläintenhoitoalalla töissä (klinikkahoitaja). Pelottaa hirveästi. Äitini kärrää tuvalleni ruokaa koska en pysy tolpillani. Ystäviin en halua olla yhteydessä. Näkisivät minut hirviönä pian aikaa jos kuulisivat että minulla on päihdeongelma...
AP
Voisitko mitenkään käydä NA -ryhmässä ensin? Edes kokeeksi? Ikävä sanoa tämä, mutta sulle voi loppuelämän tulla ongelmia lääkäreiden kanssa ihan siinäkin, että saatko vaikka ison leikkauksen jälkeen kipulääkettä.
Olisipa joku muu syy, minkä takia voisit jäädä sairaslomalle vähäksi aikaa.
Jumalan siunausta sinulle, ap.
Olet tehnyt todella hienon ja viisaan päätöksen. Sinulla on tahto elää raittiina.
Vierailija kirjoitti: Netissä on kyllä palstoja huumeidenkäyttäjille. En oikein ymmärrä miksi kukaan, jolla oikeasti on huumeongelma, tulisi VAUVAPALSTALLE keskustelemaan huumeista.
Tää on aihe vapaa, täällä saa keskustella. Ja hyvä kun se käyttö on oikeasti todella yleistä mutta siitä ei uskalleta puhua eikä kukaan tiedä että joku läheinenkin voi olla koukussa.
Kaveri lopetti ja sillä oli samoja oireita jonkun viikon. Nyt päälle kolme kuukautta ilman. Laihtui kovasti alkuun. Kuulema tekee mieli mutta ei aio sortua enää ja teki sen ilman ammattiapua.
Yksi tuttu ei mennyt korvaushoitoon, kun ne ois antanut siellä enemmän kuin mitä se itsekseen veti.
Sulla on AP oikea asenne ja kaikkihan me ollaan jotenkin riippuvaisia johonkin. Alkoholi, kahvi, tupakka, liikunta, lääkkeet.
Toi unettomuus tosin olis hyvä katkaista, ehkä voisit hakea siihen apua hetkellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Voisitko mitenkään käydä NA -ryhmässä ensin? Edes kokeeksi? Ikävä sanoa tämä, mutta sulle voi loppuelämän tulla ongelmia lääkäreiden kanssa ihan siinäkin, että saatko vaikka ison leikkauksen jälkeen kipulääkettä.
Olisipa joku muu syy, minkä takia voisit jäädä sairaslomalle vähäksi aikaa.
Tämä on hyvä huomio. Ammattiavusta on iso hyöty, mutta se tapahtuu aina sillä riskillä, että olet sitten aina käyttäjä terveydenhuollon silmissä.
Varmasti tärkeintä on tosiaan se, että vaikket mene lääkäriin, älä jää silti yksin. Vertaistukiryhmä voi olla tässä akuutin vieroituksen vaiheessa liian raskas, mutta yritä ylläpitää silti edes jotain kontaktia ihmisiin. Tule vaikka tänne juttelemaan.
Miksi aloit käyttää? Itse olet kuoppasi kaivanut.
Se että olet hyvästä perheestä, tekee sinusta vielä säälittävämmän je heikomman otuksen.
Kiitos kun jaoit tarinaasi.
On tärkeää saada näitä kokemuksia ihmisten tietoon. Edelleen on paljon ihmisiä, joille ei ole selvää, että päihderiippuvuus (oli kyseessä sitten lailliset tai laittomat aineet) ei katso ikää, sosioekonomista asemaa tai mitään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma, että minulle ei ole tullut huumeriippuvuutta, kun en ole ikinä aineita käyttänyt. Jos se kerran tulee salakavalasti kelle vaan.
Oisko kuitenkin kyse siitä, että tyhmästä päästä kärsii koko vartalo?
Olipa asiaton kommentti.
Ihan asiallinen. AP itse kuvittelee olevansa parempi ihminen ja henkisesti muiden nistien yläpuolella, kun on hyvästä perheestä.
Kiitos kannustavista kommenteista!!! Olen niin kiitollinen. Pelkäsin, etten löytäisi yhtäkään ymmärtävää sielua. Itkettää...
Olen kuin kuka tahansa normaali työssäkäyvä ihminen. Saatat olla ystäväni tai sukulaiseni, kaikille lähimmille jotka nyt tietävät, tuli täysin yllätyksenä, koska eivät edes tienneet mitä/mikä subutex on. Minusta ei ole käyttö ole näkynyt päällepäin. Täysi yllätys kaikille jotka nyt tietävät. Ilkeät kommentoijat, miettikää tätä. Samassa tilanteessa voi olla joku läheisesi, täysin piilossa, salassa ja peloissaan.
Haluan rakastaa elämää ja haluan irti huumeista. Tahto on niin kova että jos tähän nyt kuolen, kuolen raittiina.
Kiitos elämälle ja teille kaikille. Välillä kun pystyn tyynyn puremiselta jäykistymään puhelimen ääreen, kirjoittelen. Sattuu.
AP
Vierailija kirjoitti:
On tärkeää saada näitä kokemuksia ihmisten tietoon. Edelleen on paljon ihmisiä, joille ei ole selvää, että päihderiippuvuus (oli kyseessä sitten lailliset tai laittomat aineet) ei katso ikää, sosioekonomista asemaa tai mitään muutakaan.
Kyse on luonteen heikkoudesta ja suoranaisesta tyhmyydestä. Ei kukaan järkevä ihminen ala nark**a.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kannustavista kommenteista!!! Olen niin kiitollinen. Pelkäsin, etten löytäisi yhtäkään ymmärtävää sielua. Itkettää...
Olen kuin kuka tahansa normaali työssäkäyvä ihminen. Saatat olla ystäväni tai sukulaiseni, kaikille lähimmille jotka nyt tietävät, tuli täysin yllätyksenä, koska eivät edes tienneet mitä/mikä subutex on. Minusta ei ole käyttö ole näkynyt päällepäin. Täysi yllätys kaikille jotka nyt tietävät. Ilkeät kommentoijat, miettikää tätä. Samassa tilanteessa voi olla joku läheisesi, täysin piilossa, salassa ja peloissaan.
Haluan rakastaa elämää ja haluan irti huumeista. Tahto on niin kova että jos tähän nyt kuolen, kuolen raittiina.
Kiitos elämälle ja teille kaikille. Välillä kun pystyn tyynyn puremiselta jäykistymään puhelimen ääreen, kirjoittelen. Sattuu.
AP
Minulle tarinasi lukeminen oli tärkeää. Olen itsekin kamppaillut päihteiden kanssa, vaikka en olekaan ollut päivittäiskäyttäjä / fyysisesti riippuvainen.
Tuo mitä kirjoitat on todella tärkeä viesti. Huumeriippuvainen ihminen voi olla vanhempasi, puolisosi, lapsesi, ystäväsi tai työkaverisi. Sellainen, josta et koskaan uskoisi. Kun jokainen muistaisi tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on luonteen heikkoudesta ja suoranaisesta tyhmyydestä. Ei kukaan järkevä ihminen ala nark**a.
Voi kuinka väärässä oletkaan.
Kiitos, itken kivusta ja kosketuksesta samaan aikaan. Ja niiden puolesta, jotka ovat tämän h*lvetin takia menettäneet perheensä, kotinsa, kaiken. Minä olen onnekas, elän fyysisessä helvetissä akuutisti, mutta OLEN ELOSSA.
Miettikää ikävät kommentoijat asiaa. Minunkin perheenjäseneni olisivat vielä viikko sitten voineet kirjoittaa tuollaisia vaikka vauvapalstalle. Eivät enää.
Anteeksi ja kiitos taas. Toivottavasti kaikki riippuvaiset pääsisivät eroon. Elämän pitää voittaa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuinka väärässä oletkaan.
Miksi?
Itse käytin Dolcontinia eli morkkua monta vuotta putkeen 2000-luvulla, ja lopetin seinään kun Tallinnasta ei saanut enää tuoda reseptivapaasti. Se on aikamoista, juu. Unettomuus ja lihaskivut se pahin, ne menevät ohi muutamassa päivässä. Henkisesti kestää vähän pidempään että tasoittuu.