Tuore tutkimus: Varallisuuden huomioiminen vanhusten hoivassa voisi nostaa asiakasmaksuja yli 800 eurolla kuussa
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollainen rikas vanhus saisi itse päättää, hän möisi omaisuutensa ja ostaisi sillä hoitoa kotiin. Mutta kun aikuiset lapset odottaa kieli pitkällä perintöä.
Harva perheellinen vanhus haluaa siirtää koko omaisuutensa kansainvälisten sijoitusyhtiöiden voittoihin.
Milloin tämä käytäntö on muka lakkautettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hoivakodit päästetään kiinni vanhusten varallisuuteen johtaa se nopeasti hintojen nostamiseen kun nämä haluaa tyhjäta kassan mahdollisimman nopeasti .
Enpä usko, että noin käy, koska asiakashinta määräytyy julkisen puolen taksan mukaisesti. Yksityinen hoivakoti saa aina rahansa. Tässä on kyse vain siitä, paljonko hoivakodille maksetaan verorahoista ja paljonko maksaa henkilö itse.
Yksistyisen hoivakodin hinta ja maksut ovat täsmälleen samansuuruiset kuin kunnallistenkin valtiolle. On ihan sama maksu myös vanhukselle, olipa se yksityisessä tai kunnallisessa hoivakodissa. Myös hoidon tasolla on samat kriteerit.
Ehkä on joitain hienompia yksityisiä laitoksia ökyrikkaille, jotka sitten itse maksavat enemmän hoivastaan. Mutta meillä on aika vähän niitä rikkaita.
Jonkun ve
Yksityisen hoitokodin maksut ovat vähintään 6000 €/kk. Äitisi oli ko. hoidossa kunnan sopimuksella.
Kyllä joskus pistää vihaksi tämä vanhusten joidenkin perillisten ahneus. Sekin raha (oli ennen 100 euroa kuussa) joka hoivakotimaksusta jää vanhuksen omaan käyttöön pitää ahneuksissaan säästää lisäperinnöksi. Sillä olisi tarkoitus ostaa vanhukselle henkilökohtaisia tarvikkeita, kuten vaatteita, pesuaineita, jalkahoitoa, kampaajakäynnin tms. Mutta ei, hoitajat joutuvat jostain etsimään uusia alushousuja kuluneiden tilalle joillekin asukkaille.
Mä olen varautunut jo tähänkin. Samalla, kun tuossa vuosi takaperin hoidettiin juristin kanssa muitakin asioita, laadittiin myös paperit siitä, että mikäli mä joskus joudun pysyvään laitoshoitoon (esimerkiksi hoivakotiin), niin mun koko omaisuuteni menee samalla hetkellä ennakkoperintönä mun lapsilleni. Eipä ole sitten enää varallisuutta, mikä voisi kadota pörriöisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tehdään hyvät apajat kokoomuslaisille riistäjille. Kaikki rahat pois vaan eläkeläisduunareilta. Varakkaimmat roudaa orjia Thaimaasta ja tekee verovähennykset kuluista.
Yksi filippiiniläinen hoitaja riittäisi 3-4 vanhukselle naapurustossa. Palkkauskulut n. 3000e/kk, eli 750e/kk per vaippahousu.
Jos tarjoaa asumisen niin vielä vähempi. Eikö ahneet eläkeläiset osaa laskea vaan mennään kalliisiin hoitolaitoksiin mieluummin vain koska "on tapana".
Paitsi että jos palkkukulut on 3000e, se maksaa 2,5 kertaisesti about työnantajalle. Suomessa on kalliit työnantajakustannukset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joskus pistää vihaksi tämä vanhusten joidenkin perillisten ahneus. Sekin raha (oli ennen 100 euroa kuussa) joka hoivakotimaksusta jää vanhuksen omaan käyttöön pitää ahneuksissaan säästää lisäperinnöksi. Sillä olisi tarkoitus ostaa vanhukselle henkilökohtaisia tarvikkeita, kuten vaatteita, pesuaineita, jalkahoitoa, kampaajakäynnin tms. Mutta ei, hoitajat joutuvat jostain etsimään uusia alushousuja kuluneiden tilalle joillekin asukkaille.
Meillä hoitokodista tuli viesti, jos joku oli lopussa. Apteekkihankinnat tilattiin suoraan hoitokodista ja laskun maksoimme äidin tililtä.
Uskomatonta tämä köyhien ilmeisesti vasemmistolaisten ahneus. Haluttaisiin lopettaa työterveydenhuolto työssäkäyviltä ja siirtää nämä lääkärit väkisin julkiselle. Hoidattaa työssäkäyvät joidenkin narkkareiden ja pitkäaikaistyöttömien jälkeen. Sitten vielä vanhuudessa kiellettäisiin varakkaita veroilla kustannettu hoiva ja sekin läänitettäisiin pelkästään työtä ikänsä vieroksuneille. Miten epäreilua yhteiskuntaa siellä vasemmalla oikein halutaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas, eli tässä halutaan viedä ihmisten omaisuus ennen hautaan laskua. Vuosikymmeniä luulit maksaneesi kaikenlaisia korkeita maksuja ja veroja, että sinusta pidetään sitten vanhanakin huolta. Nyt sitten ehkä pidetään, jos annat loputkin pois. Mitäs sitten kun kaikkien varallisuus on ulosmitttu ja ei enää ole mitään mistä ottaa?
Tämä! Niin niin surullista. Kupataan koko elinikä. Palkkaveroa, alvia, kiinteistöveroa, veroja veroja ja veroja. On ihmisiä jotka ovat olleet terveitäkoko ikänsämeikä ole käyttäneet julkista terveydenhuoltoa juuri koskaan ja kun viimein tulee se tilanne että tarvitsevat hoivaa viedään tuhkatkin pesästä. Luin että Ruotsissa vanhuksille ei hoivapaikka maksa mitään. Täällä viedään lähes koko eläke 85% ja siltikään ei riitä. Mikä Suomea vaivaa kun mihinkään ei rahoja riitä?
Ruotsalaisille pörriäisten omistajille ne rahat menevät. Eikä sinne Taivaaseen kukaan mitään täältä mukaansa muutenkaan saa, ei edes Räsänen, Purra, Orpo, Wahlroos eikä Satonen, joten rukoilkaa vaan ankarasti, että hoitopaikka sinne Yläkertaan sitten järjestyy. Tack, tack, adjö.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Jahas, eli tässä halutaan viedä ihmisten omaisuus ennen hautaan laskua. Vuosikymmeniä luulit maksaneesi kaikenlaisia korkeita maksuja ja veroja, että sinusta pidetään sitten vanhanakin huolta. Nyt sitten ehkä pidetään, jos annat loputkin pois. Mitäs sitten kun kaikkien varallisuus on ulosmitttu ja ei enää ole mitään mistä ottaa?
Seuraavalta polvelta ei enää olisikaan ulosmitattavaa vaanhuudessaan. Perintöä ei olisi tullut.
Tämä! Niin niin surullista. Kupataan koko elinikä. Palkkaveroa, alvia, kiinteistöveroa, veroja veroja ja veroja. On ihmisiä jotka ovat olleet terveitäkoko ikänsämeikä ole käyttäneet julkista terveydenhuoltoa juuri koskaan ja kun viimein tulee se tilanne että tarvitsevat hoivaa viedään tuhkatkin pesästä. Luin että Ruotsissa vanhuksille ei hoivapaikka maksa mitään. Täällä viedään lähes koko eläke 85% ja siltikään ei riitä. Mikä Suomea vaivaa kun mihinkään ei rahoja riitä?