Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan mummot ja tädit ymmärtämään että lapset eivät halua pehmeitä paketteja?

Vierailija
30.11.2025 |

Koska joka joulu on sama juttu, saan niitä avaamattomia sukka- ja myssypaketteja keräillä sohvan alta. 

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukan sisällä voi olla satanen piilossa. Voi, voi jos menee roskiin!😜

Kaikki pehmeätkin paketit avattu. Harvemmin oli...tarkemmin ajateltuna ei ole koskaan ollut elämäni aikana.

Meillä oli usein. Anopilla oli tapana laittaa seteleitä tekemiensä villasukkien sisään.

Vierailija
102/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että nämä mummot ja tädit ovat itse olleet lapsia, ja myöskin inhonneet pehmeitä paketteja.

En todellakaan inhonnut.

nniii, oispa ollut edes pehmeitä paketteja. Mä koskaan saanut mitään lahjoja, keneltäkään!

Huijaat, sait varmasti joskus pörrösukat ja Pandan suklaatirasian.

Minä olin lapsi 50-luvulla, eikä silloin oltu kuultukaan mistään pörrösukista eikä tainnut olla Pandan karkkejakaan. Mummo neuloi sukat ja äiti ompeli yöpaidan. Kummitädin mies oli merillä ja hän toi aina jouluksi ulkomailta hienon nuken. Olin näistä kyllä ikionnellinen. Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain villasukat diakonilta viime viikolla. Ilahduin todellakin ja kauniisti kiitin sukista. Neulon itsekin villasukkia mutta eihän mulla itselläni ole tietenkään yksiäkään, kun kaikki menee aina sukulaisille ja ystäville. Enkä niitä koskaan tyrkytä vaan itse pyytävät.

Vierailija
104/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuostakin ongelmasta selviää sillä, että ei hanki lastenlapsille lahjoja. Ei tule antaneeksi mitään väärää. Toivotan hyvää joulua ja syntymäpäivänä onnittelen. Kaikki on tyytyväisiä, kun ei tule pehmeitä paketteja.

Taidat vain uhkailla. Oikeasti annat taas niitä PEHMEITÄ paketteja, koska olet niin hyvä ihminen.

En anna minkäänlaisia paketteja, sanon säästäväni rahastoon lastenlasten puolesta, mutta huijaan. Itselleni minä ne rahat otan.

Vierailija
105/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pehmeätkin paketit avattu. Harvemmin oli...tarkemmin ajateltuna ei ole koskaan ollut elämäni aikana.

Onko kukaan koskaan oikeasti saanut pehmeän paketin sisällä seteleitä?

Vierailija
106/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat poikani ovat aina olleet pettyneitä pehmeisiin paketteihin. On toivottu jotain peliä ja sitten tulee pussilakana. En ihmettele yhtään, jos lapsi ei ilahdu. Itse olen kysynyt, mitä kummilapset toivovat ja hankkinut toivotun lahjan. 

Oletkohan ymmärtänyt kummiuden jotenkin väärin? Entä kummi? Tai lapsi? 

Sisaruksilla on paljon lapsia, olemme sopineet, että vain kummilapsille ostetaan lahjoja. Mielestäni on hyvin inhimillistä ja ymmärrettävää, jos lelua toivonut lapsi pettyy saadessaan jotain ihan muuta. Lasten toiveet eivät ole olleet kalliita.

Vierailija
107/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut pojalle, että hakekaa lahjat niistä köyhien perheiden keräyksistä. Ei siellä kysellä, mitkä on tulot. Ja saa mieluista, kun antaa tarkat speksit.

Vierailija
108/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne aikuisina tajuavat kuinka paljon mummo niitä rakasti, kun muistelevat itse tehtyjä villasukkia ja lapasia joita vain mummo teki. Ainakin itse muistelen nykyään, en tiedä paljonko nykylapsilla on kutovia mummoja enää.

N50

Meillä aikuistuneet lapset alkoivat kysellä miksi enää ei tule niitä kivoja villasukkia niin kuin ennen. Syynä on se, että herttaiset kutojat eivät enää ole keskuudessamme.

Vierailija
109/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat poikani ovat aina olleet pettyneitä pehmeisiin paketteihin. On toivottu jotain peliä ja sitten tulee pussilakana. En ihmettele yhtään, jos lapsi ei ilahdu. Itse olen kysynyt, mitä kummilapset toivovat ja hankkinut toivotun lahjan. 

Itse en ole kristitty, mutta ajattelen kummivanhemman opastavan lasta kristillisyyden polulla. Minulle on monet kristityt sanoneet, että kummin tehtävä on antaa kummilapselle rahaa/lahjoja. Eli olin siis ymmärtänyt tämän asian väärin.

Vierailija
110/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapset. Kirjoitin tuon muutama kommentti sitten, etkö lue ketjua?

Vierailija
111/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö viitsi opettaa lapsianne arvostamaan kaikkia lahjoja? 

Meillä ei paskaa arvosteta. 

Kuka on antanut teillä lahjaksi kakkapökäleitä?

Ruskean talon touhuja.

Vierailija
112/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et lahjoita niitä hylättyjä paketteja hyväntekeväisyyskirpputorille, ap?

Vierailija
113/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät vaikka paketissa saattaisi olla kaikkein himotuin bändipaita?

Tuulahdus 80-luvulta 🤣😂

...ja ei siellä SILTIKÄÄN ollut sitä paitaa.

Oli, oli. Joka ikinen kerta oli joku haluttu paita. Koskaan ei ollut jotain turhaa sukkaa tai myssyä. Näin ne haluavat uskotella.

Vierailija
114/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole kristitty, mutta ajattelen kummivanhemman opastavan lasta kristillisyyden polulla. Minulle on monet kristityt sanoneet, että kummin tehtävä on antaa kummilapselle rahaa/lahjoja. Eli olin siis ymmärtänyt tämän asian väärin.

Olemme kristittyjä, kuten kummitkin. Mutta myös kristittyjen perheiden lapset voivat pitää leluista ja peleistä. Ja kristityt kummitkin voivat ostaa lahjoja.

Vierailija
115/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, lapsena montakin kertaa, se oli ihan vakiojuttu isovanhempien ja kummien pakettien kanssa. Iskikö sinulle nyt katumus tai peräti paniikki kun aikoinaan heitit kaikki pehmeät paketit vain pois ja sivuun?

Vierailija
116/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että nämä mummot ja tädit ovat itse olleet lapsia, ja myöskin inhonneet pehmeitä paketteja.

En todellakaan inhonnut.

nniii, oispa ollut edes pehmeitä paketteja. Mä koskaan saanut mitään lahjoja, keneltäkään!

Huijaat, sait varmasti joskus pörrösukat ja Pandan suklaatirasian.

Minä olin lapsi 50-luvulla, eikä silloin oltu kuultukaan mistään pörrösukista eikä tainnut olla Pandan karkkejakaan. Mummo neuloi sukat ja äiti ompeli yöpaidan. Kummitädin mies oli merillä ja hän toi aina jouluksi ulkomailta hienon nuken. Olin näistä kyllä ikionnellinen. Ohis

Kivoja muistoja.

Vierailija
117/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei tule mitään paketteja teille. Mitä te annatte minulle paitsi marie-keksejä ja työpaikalta pöllittyjä toimistotarvikkeita.

T. Neuloja-täti

Vierailija
118/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mikä näissä on vikana. Sukkia, myssyjä ja kalsareita joudut kuitenkin ennen pitkää ostamaan. Eikö ole kiva, että itsellä säästyy rahat ja vaiva?

Vierailija
119/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et lahjoita niitä hylättyjä paketteja hyväntekeväisyyskirpputorille, ap?

Ei se nyt enää uskalla kun niissä voi olla rahaakin mukana :D

Vierailija
120/124 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuostakin ongelmasta selviää sillä, että ei hanki lastenlapsille lahjoja. Ei tule antaneeksi mitään väärää. Toivotan hyvää joulua ja syntymäpäivänä onnittelen. Kaikki on tyytyväisiä, kun ei tule pehmeitä paketteja.

Taidat vain uhkailla. Oikeasti annat taas niitä PEHMEITÄ paketteja, koska olet niin hyvä ihminen.

En anna minkäänlaisia paketteja, sanon säästäväni rahastoon lastenlasten puolesta, mutta huijaan. Itselleni minä ne rahat otan.

Ahneeseen sukupolveen voi aina luottaa=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä