Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan mummot ja tädit ymmärtämään että lapset eivät halua pehmeitä paketteja?

Vierailija
30.11.2025 |

Koska joka joulu on sama juttu, saan niitä avaamattomia sukka- ja myssypaketteja keräillä sohvan alta. 

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat poikani ovat aina olleet pettyneitä pehmeisiin paketteihin. On toivottu jotain peliä ja sitten tulee pussilakana. En ihmettele yhtään, jos lapsi ei ilahdu. Itse olen kysynyt, mitä kummilapset toivovat ja hankkinut toivotun lahjan. 

Vierailija
42/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta vaikuttaa kovasti "tyhjät tynnyrit kolisevat eniten" -tyyppiseltä tapaukselta, jos pitää väkisin pyrkiä julkisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että nämä mummot ja tädit ovat itse olleet lapsia, ja myöskin inhonneet pehmeitä paketteja.

En todellakaan inhonnut.

nniii, oispa ollut edes pehmeitä paketteja. Mä koskaan saanut mitään lahjoja, keneltäkään!

Huijaat, sait varmasti joskus pörrösukat ja Pandan suklaatirasian.

Vierailija
44/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsille pitää tulla myös pettymyksiä. Kestettiin mekin ne pehmeät paketit.

Ainoa järkevä vastaus. Itse en ikinä pitänyt niitä lapasia tai sukkia. 

Vierailija
45/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että nämä mummot ja tädit ovat itse olleet lapsia, ja myöskin inhonneet pehmeitä paketteja.

En todella inhonnut. Muistan miten ihana oli mennä aattona nukkumaan uudessa yöpaidassa ja laittaa joulupäivänä uloslähtiessä käsiin uudet lapaset ja kaulaan uusi kaulaliina. Olivat niin ihanan lämpimiä ja kauniit värit sointuivat yhteen.  

Vierailija
46/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta nyt lapsillesi ainakin sellaiset paruskäytöstavat, että lahjasta kiitetään kohteliaasti, olipa se pehmeä tai kova. Joulun jälkeen voi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen ylimääräiset vaatetavarat.  Vanhemmat ihmiset eivät enää halua lisätä sitä roinamäärää yhtään, kun ei niitäkään sen enempää arvosteta.Vielä tulee sellaisetkin ajat, että lämpimiä villasukkia arvostetetaan.

Vierailija
47/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söpöä, että Huoris haluaa toimia lasten äänitorvena. Onhan se toki hieman epäilyttävää, kun kyseessä on kuitenkin aikuinen mies.

Tiedät kyllä huolestuttavan tarkkaan ketkä kaikki tänne kirjoittaa. 

Vierailija
48/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä sanot sen joko suoraan tai keräät ja viet kierrätykseen.

Vierailija
49/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todella inhonnut. Muistan miten ihana oli mennä aattona nukkumaan uudessa yöpaidassa ja laittaa joulupäivänä uloslähtiessä käsiin uudet lapaset ja kaulaan uusi kaulaliina. Olivat niin ihanan lämpimiä ja kauniit värit sointuivat yhteen.  

Olit pikkuvanha lapsena, takuulla autisti. 

Vierailija
50/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söpöä, että Huoris haluaa toimia lasten äänitorvena. Onhan se toki hieman epäilyttävää, kun kyseessä on kuitenkin aikuinen mies.

Tiedät kyllä huolestuttavan tarkkaan ketkä kaikki tänne kirjoittaa. 

Eiköhän suurin osa palstalaisista tunnista Huoriksen.

Vierailija
51/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niistä paketeista pitäisi löytyä?

Varmaankin rahaa? Ei taida nykylapsille muu kelvata?

Korjaisin vastaustasi muotoon ettei muu kelpaa nykyvanhemmille...

- sivusta

Vierailija
52/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opeta nyt lapsillesi ainakin sellaiset paruskäytöstavat, että lahjasta kiitetään kohteliaasti, olipa se pehmeä tai kova. Joulun jälkeen voi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen ylimääräiset vaatetavarat.  Vanhemmat ihmiset eivät enää halua lisätä sitä roinamäärää yhtään, kun ei niitäkään sen enempää arvosteta.Vielä tulee sellaisetkin ajat, että lämpimiä villasukkia arvostetetaan.

Meinaatko että keskuslämmitys lakkaa toimimasta ja ulko-oven alta alkaa viima puhaltaa sisään vai?

Vierailija
53/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taivaalta satoi uutta pakkaslunta, luonto kimalteli lumivaipassaan ja iloisen tytön tyllerön letit heilahtelivat kun hän hypähteli sydän täynnä joulun iloa. Iltapäivällä tv:stä tuli jouluelokuvia ja tyttö sai avata uuden konvehtirasian. 

Vierailija
54/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En inhonut. Sain muutenkin harvoin vaatteita. 

Vierailija
55/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan inhonnut.

nniii, oispa ollut edes pehmeitä paketteja. Mä koskaan saanut mitään lahjoja, keneltäkään!

Huijaat, sait varmasti joskus pörrösukat ja Pandan suklaatirasian.

No kuule, en saanut!

Hyvä että oli puuroo ja piirakoita!

Ei rahat silloin mihinkään "lahjoihin" joutaneet!

Vierailija
56/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, anna arvo ikäihmisille, muuta omaa ajatteluasi, kasvata lapsiasi.

Vierailija
57/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei herranjumala te mummot olette helpolla suututettavaa porukkaa 😂

Vierailija
58/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät tunnista trolleja siinä iässä. Lukevat vielä paperilehtiä. 

Vierailija
59/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas tässä nyt olikaan suuttunut?

Vierailija
60/120 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne aikuisina tajuavat kuinka paljon mummo niitä rakasti, kun muistelevat itse tehtyjä villasukkia ja lapasia joita vain mummo teki. Ainakin itse muistelen nykyään, en tiedä paljonko nykylapsilla on kutovia mummoja enää.

N50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi