Miten saan mummot ja tädit ymmärtämään että lapset eivät halua pehmeitä paketteja?
Koska joka joulu on sama juttu, saan niitä avaamattomia sukka- ja myssypaketteja keräillä sohvan alta.
Kommentit (120)
tää täti lopetti lahjomisen kokonaan, sillä mua ei muistettu jouluna mitenkään :) säästyi rahaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, anna arvo ikäihmisille, muuta omaa ajatteluasi, kasvata lapsiasi.
Mikä saa sut ajattelemaan, että aloittajalla on lapsia?
Lue aloitus uudelleen !
Luin. Toistan kysymyksen: mikä saa sut ajattelemaan, että aloittajalla on lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsistasi tulee tuolla menolla laiskoja kiittämättömiä pikkupaskiaisia
No nehän on jo. Eihän nämä kunnioita iäkkäämpiä ihmisiäkään, vaan pilkallisesti huudellaan mummoa, eikä sillä ole mitään tekemistä lempeän ja suloisen isoäidin kanssa. Ei ihmekään, että tunteettomuus, koulukiusaaminen ja väkivalta rehottaa, kun se lähtee kotoa.
Voihan ne pehmeät paketit lahjoittaa eteenpäin vaikka työttömien yhdistyksiin jne. Niillä on esim. kirpputoreja, joissa voi myydä sukkia sun muuta. Samalla tuetaan vähävaraisia.
Ja ilmoitus jonnekin, lahjoitetaan. Ihan varmasti joku tulee noutamaan lämpimiä neuleita.
Mummo sulkee välillä sen pöytäkoneen, se kuluttaa paljon sähköäkin.
Sä voit poistua täältä aikuisten seurasta
Vierailija kirjoitti:
Ettekö viitsi opettaa lapsianne arvostamaan kaikkia lahjoja?
Meillä ei paskaa arvosteta.
Voit itse ostaa lapsillesi niitä kovia paketteja ja muut saavat ostaa mitä haluaa. On se kummallista jos ei tarvitse pehmeitä paketteja.
Lahja perinne on pula-ajoilta kun oli kaikesta pulaa ja ihan kaikki kelpasi. Nykyään jos ei mikään kelpaa muuta kuin kallis tavara tai säkillinen rahaa, voisi lahjat jättää kokonaan ostamatta.
Minä lopetin lahjojen ostamisen kokonaan kun niitä ei kiinnostanut minun kukkarolleni sopivan hintaiset lahjat ollenkaan. Nyt onkin paljon helpompaa ja satsaan vain joulun ruokiin, herkkuihin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vieläkin käytössä teininä saamani Nanson yöpaita, silloin vielä tehtiin Suomessa. On se jo aika kulunut.
Kaveri osti kirpparilta kirjan. Välissä oli 50 euron seteli ja lappu hyvää syntymäpäivää jessejanikalle mummolta. Ei palauttanut mitäd oli kirpparille viety.
Heh, heh, urbaanilegendaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsistasi tulee tuolla menolla laiskoja kiittämättömiä pikkupaskiaisia
No nehän on jo. Eihän nämä kunnioita iäkkäämpiä ihmisiäkään, vaan pilkallisesti huudellaan mummoa, eikä sillä ole mitään tekemistä lempeän ja suloisen isoäidin kanssa. Ei ihmekään, että tunteettomuus, koulukiusaaminen ja väkivalta rehottaa, kun se lähtee kotoa.
Voihan ne pehmeät paketit lahjoittaa eteenpäin vaikka työttömien yhdistyksiin jne. Niillä on esim. kirpputoreja, joissa voi myydä sukkia sun muuta. Samalla tuetaan vähävaraisia.
Ja ilmoitus jonnekin, lahjoitetaan. Ihan varmasti joku tulee noutamaan lämpimiä neuleita.
Mummo sulkee välillä sen pöytäkoneen, se k
ootko koskaan ajatellut että kun käy palstalla silloin tällöin puhelimella niin voi olla vaikka missä ihmisten parissa?
En mä tarkoittanut, että siinä sun ympärillä on jotain tuntemattomia ihmisiä, vaan tarkoitin, että olisit niiden omankäisten kaveriesi kanssa.
Viisainta kun antaa vain joulukortit. Ei tarvitse sitten lasten äidin pettyä kun tyhmä mummi ei ensin kysynyt häneltä, mitä lapsille tulee ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on antanut teillä lahjaksi kakkapökäleitä?
Vierailija kirjoitti:
Omat poikani ovat aina olleet pettyneitä pehmeisiin paketteihin. On toivottu jotain peliä ja sitten tulee pussilakana. En ihmettele yhtään, jos lapsi ei ilahdu. Itse olen kysynyt, mitä kummilapset toivovat ja hankkinut toivotun lahjan.
Oletkohan ymmärtänyt kummiuden jotenkin väärin? Entä kummi? Tai lapsi?
Vaatepaketit voisikin avata vasta joulun jälkeen jos ei sitten heti niitä tarvitse. Ne voi viedä vaatekaappiin säilöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät vaikka paketissa saattaisi olla kaikkein himotuin bändipaita?
Tuulahdus 80-luvulta 🤣😂
...ja ei siellä SILTIKÄÄN ollut sitä paitaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 14-v heittää ne ihan itse roskikseen.
Jos tämä on totta, niin jo on törkeää käytöstä. Valistakaa lastanne, että ehjät ja käyttökelpoiset esineet annetaan kirpputorille, josta koku tarvitseva voi ostaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä niistä paketeista pitäisi löytyä?
Varmaankin rahaa? Ei taida nykylapsille muu kelvata?
Korjaisin vastaustasi muotoon ettei muu kelpaa nykyvanhemmille...
- sivusta
Totta. Lapsuudessani päihde- ja peliongelmaiset vanhempani "ratsasivat" lahjat ennen meille lapsille tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on antanut teillä lahjaksi kakkapökäleitä?
Itse kudotut villasukat tai myssyt lapselle ovat symbolinen haistpaska lahjan muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei herranjumala te mummot olette helpolla suututettavaa porukkaa 😂
Eivät tunnista trolleja siinä iässä. Lukevat vielä paperilehtiä.
"Pakko sen on olla totta, kun se on lehdelle painettu!"
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että nämä mummot ja tädit ovat itse olleet lapsia, ja myöskin inhonneet pehmeitä paketteja.
Uusi vaate on ollut joillekin isovanhemmille kiva lahja lapsena, jos he sattuivat olemaan perheen nuorimpia. He joutuivat tavallisesti pitämään isojen sisarusten vanhoja vaatteita ja saivat harvin mitään uutta.
Vierailija kirjoitti:
Tuostakin ongelmasta selviää sillä, että ei hanki lastenlapsille lahjoja. Ei tule antaneeksi mitään väärää. Toivotan hyvää joulua ja syntymäpäivänä onnittelen. Kaikki on tyytyväisiä, kun ei tule pehmeitä paketteja.
Taidat vain uhkailla. Oikeasti annat taas niitä PEHMEITÄ paketteja, koska olet niin hyvä ihminen.
Helpointa kaikille, kun ei hanki lahjoja ja muutenkin pysyttelee joulunaikaan kaukana lapsiperheistä. Uutenavuotena kannattaa sanoa menevänsä mökille, niin ei joudu lapsenvahdiksi.
Jospa opettaisitte ne kiittämättömät kakaranne tavoille. Ja voisitte vilkaista myös itse peiliin, että missä kohtaa on mennyt arvot js kasvatus pahasti vinoon.