♥-♥ Tammenterhot viikonloppu ♥-♥
Kommentit (36)
[color=104E8B]silmät ristissä täällä ja ihan omasta syystä,mitäs en hilannu persettäni ajoissa nukkumaan..
Jere herätti ekan kerran puoli neljä, laitoin vaan tutin ja seuraavaks heätti viideltä,jolloin hain maitoa herralle ja vielä nukkuu herra tuolla..
edellis yö meni kans hyvin,herätti VASTA puoli kuus,laitoin tutin ja maitoa halus vasta puoli seiska!!
Jere menee siis nukkumaan noin kymmeneltä,eli hyvin nukkui, tiedä vaikuttiko tuo tissin jättäminen noin paljon??!!
[color=008B45]Herre 1vee10kk on myös nukkunut nyt pari yötä hyvin ja mikä parasta: omassa sängyssä!
Äsken herätessään ei ollut enää niin räkäisen oloinenkaan, alkaa kuuri purra!
Sen sijaan Jere on ollut nyt nuhaisemman oloinen :/
[color=#DC143C]Mä kävin eilen lauontaiskaupassa, nyt kun lopetin tissittelyn , voin aloittaa tosissaan laihduttaa..
Hainkin avuksi semmoisen suoliston puhdistus kuurin ,sekä tonalinia, sitä on moni kehunut,että lisää liikunnan tehoa läskin poistossa..
Kokeillaan nyt sitten ,eipä tuo varmasti haitaksikaan oo..
[color=#8B4513]Mun tarviis hankkia varmaan pieni nauhuri? äänittäisin siihen seuraavaa: ei,ei,ei,ei,ei,ei,ei,ei..
Ai miks? no, jokainen jo koekappaleen omistava tietää tään hienon vaiheen,kun kaupassa halutaan omat kärryt..huoh..
Herra 1vee10kk ostais noin sataa lajia leipää, miljoona makkara pakettia ja huutaa kovaan ääneen lihatiskillä tutuille myyjille:[b]ihaaaaaa!
Kalja osaston ohi mentäessä,pyssää karhu päkkien kohdalle ja murisee ja karjala päkin kohdalla huutaa:[b]Ankaaaa![/b] (lue = angaar, se ranskan sana kun aloitetaan kaksintaistelu miekoilla??tiiä kui se kirjoitetaan/on) Oppinut sen vissiin muskettisotureista?
[color=#4B0082]no joo,jos menis kattoo,mitä se pyykkikones sanoos..
[color=9C9C9C][b]Maria ja Jere[/b]12vko1pvä [color=EE3A8C]♥
Mä saan näin aamuisin aina sen verran itsestäni irti, että ehdin tänne kirjoittelemaan. Päivät on yleensä niin vilskettä, että jossain vaiheessa ehdin aina viestejä lukemaan, mutta en sit ehdi kirjoittelemaan kuitenkaan.
Meillä on ilmeisesti vasta nyt se tiheän imemisen kausi (tai jotain). Neitihän on jo pitkään nukkunut yön yli vain yhdellä syötöllä, nyt koko tämän viikon on joka yö herätty klo 2-4-6 (vähintään) ja joinakin öinä vielä tuolla välilläkin. Tuntuu, että itse ei saa nukkua laisinkaan ja sen kyllä aamuisin huomaa, ettei millään meinaisi jaksaa nousta. Mutta täytyy toivoa, että tämä menisi ohi pikapuoliin ja nukkuminen palautuisi neidilla ja sit itsekin jaksais vähän paremmin.
Olen nyt saanut omia herkuttelujakin vähän pienemmiksi sillä, että olemme ulkona paljon enemmän, siellä ei tule syötyä, kun jääkaappi (ruoka yleensäkin) on sisällä =) En usko, että tällä muutamalla päivällä on vielä painoon mitään muutosta tullut, mutta jos tämä tahti tästä jatkuisi tällaisena, niin ehkä mä kesän aikana saisin edes muutaman kilon pois näistä ylimääräisistäni. Toisaalta grillaus ja jäätelön syönti on kesällä ne ykkösherkuttelut ja niitähän harrastetaan myös ulkona =)
Eilenkin olimme kahteen otteeseen ulkona tosi pitkän pätkän. Lapsetkin viihtyy taas, kun on uusia aktiviteetteja talven jälkeen, eli pyöräilyä, hiekkalaatikkoleikkejä ym. Ja nyt alkaa täältä uudesta naapurustosta jo kavereitakin löytymään, kun kevät tulee, niin muutkin ovat ulkona ja kavereita löytyy. Hyvä näin, jospa tuo meidän tuleva eskarilainenkin hieman tuosta rauhoittuisi, kun näitä kavereita alkaa pikkuhiljaa löytymään (eli rauhoittuisi sen kaverittomuuden ja siitä kiukuttelun suhteen).
Mä otin ja pesin eilen lasten toppavaatteet ja sit on taas luvattu tosi kylmää keliä, eli pitänee kattoo, että joudunko ne kuitenkin kaivamaan esille uudelleen ??!! Toivottavasti en, pitää vaan laittaa sit vaikka villapuvut noiden kevätpukujen alle, niin ei tarvis enää talvipukuja sotkea, mutta katsotaan miten kelit kehittyy..
En muistanut tietenkään avata tätä uuteen ikkunaan, joten galluppeja ei muistu mieleen.. Eikä tietenkään muutenkaan voi paljon kommentoida =)
Paitsi sen Zatun gallupin neuvolakäynneistä muistan :) Eli meillä ei käytä neuvolassa muut kuin minä, mies on aina töissä, joten mulle se jää. No, nykyisin sekin matka pitää kulkee kävellen, eli hyötyliikunnaksi menee nekin reissut 1,5km suuntaansa on matkaa. Tosin jos/kun isommat lapset kulkee mukana, niin ei siinä kovin nopeessa tahdissa edetä :) Meillä on mies kerran käynyt keskimmäisen kanssa neuvolassa ja silloinkin olivat siellä kuulemma väärään aikaan. Mun ilmoittamana aikana menivät ja mä käskin mennä siihen aikaan, kun neuvolatäti oli merkinnyt, mutta jostain syystä olivat tunnin myöhässä.. Joten voitte arvata, ettei mies ole sen jälkeen suostunut menemään =)
Mutta nyt aamutouhuihin..
-äitiliini78 ja tytteli 3kk+
Kylläpä osaa olla rauhallista, isommat tytöt ovat olleet mummolassa yökylässä ja minä pyörittelen peukaloita, nyt ei saa kukaan suuttua, mutta kyllä tuon yhden muksun kanssa oleminen on aika helppoa kun on tottunut lisäksi kahden taaperon kanssa touhuamaan päivät, tuntuu kuin vuoraokaudessa olis tuplatunnit, kun ei olekkaan pakollista ruuanlaittoa, pyllyjen pyyhkimisiä ym. Täytyy oikein nauttia nyt kun kerta pystyn, tarkoittaa siis että käyn rauhassa suihkussa ja laitan naamavärkin ja tukan ihan ajan kanssa.
Neuvolassa käytän minä, ei ole mies ollut kertaakaan edes mukana, ei ole sattunut lomien aikaan olemaan neuvoloita ja muuten on arkisin aina töissä, joten luontevinta näin.
Voi, voi, kyllähän sitä pitäisi tuota painoa pudottaa, mulla ei tahdo pitkäjänteisyys riittää, jaksan miettiä syömisiäni muutaman päivän, mutta sitten varsinkin kun tulee viikonloppu niin syömiseksihän se menee. Painonvartioissa olen joskus ollut, mutta eipä siihenkään riittänyt into, äh jonkun ihan vieraan pitäisi sanoa mulle että oletpa lihava, jospa minä sitten uskoisin ja saisin siitä kimmokkeen.
Meillä neiti on lisännyt myös yöllisiä syöntikertoja yhdellä kerralla eli nyt syödään 2 kertaa ja ylöskin noustaan jo heti 6 jälkeen, onneksi syö nopeaan ja nukahtaakin heti, niin ei ihan mahottomasti väsytä päivällä.
Hyvää viikonloppua kaikille!
mamm@mia ja pikku-neiti 11 vko
[color=darkviolet]:/ että tää oisko sitä takatalvee. Eilen toiseen pirssiin vaihettiin kesätassut, no ukko sillä on liikenteessä ja eipä tuolla onneks pakkasta oo. Mut näköjään vanhan kaavan mukaan mennnään, ku nää kelit yllättää ja eikös perinteisesti vappuna oo kylmää.
Oottelen täs kaurapuuroo, ett on muhinu tarpeeksi. Nassikat makoilee täs olkkarin lattialla ja höpöttelee toisilleen :) Kossin oisin toivonu ottavan torkut, mut sillä aikaa ku kävin naamanpesulla niin oli herännyt uuestaan. Kylään tästä ollaan lähössä, kuhan on kunnolla herätty.
[b]Maria[/b] heh :D hetken jo aattelin, ett teiän koekappale yrittää ottaa kärryynsä niitä nallepulloja tai karjalan takasi pullo kerrallaan ;) Meillä akka pienempänä saatto kassalla tuumata saunaolusista, että " ISIN" :) :) Tosin osas sillon vasta sanoo jotenki näin, ett " isin taijat" eli tarkotti isin kalijat/kaljat.
Olikohan mulla muuta, ku ei tullu avattua uuteen akkunaan. Pitää lähtee naposteleen sitä puuroo, vaikkei se mun herkkua oo. .
Z kera lapsosten
Zatu:
[b]Maria[/b] heh :D hetken jo aattelin, ett teiän koekappale yrittää ottaa kärryynsä niitä nallepulloja tai karjalan takasi pullo kerrallaan ;) Meillä akka pienempänä saatto kassalla tuumata saunaolusista, että " ISIN" :) :) Tosin osas sillon vasta sanoo jotenki näin, ett " isin taijat" eli tarkotti isin kalijat/kaljat.
No kyllä se jo kovasti siidereitä katseli semmosella ilmeellä,että kärryyn pian nostaa :)
Meidän herra8vee huusi kaupassa pienempänä,kun ei osannut sanoa pilli-sanaa,että: Pillumehua!
huoh..
ai niin..
[b]Jere kääntyi äsken 2 kertaa mahalleen!![/b]
Juu ei pyrytä vielä lunta, kun on luvannut. Pitäis esikoinen lähtee kävellen viemään kerhoon koko poppoon kanssa. Pyörällä saa esikoinen kyllä lähtee ja muut rattaisiin. Ellei sit nyt satu kyytiä saamaan, Ukko on aamuvuorossa, niin ei oo autoo itellä käytössä. Matkaa ois semmoinen 3km suuntaansa.
Äitiliini: Mä kans eilen ajattelin että pitäs pestäö talvivaatteet ja panna pois. Huvä kun vasta ajattelin, en oo kerennyt laittaa vielä ja ei vissiin tarvikkaan, jos sitä kylmää keliä on luvassa ja lunta.
Minä sit aloittelin pojalle maissivelliä antaan. Aamulla pikkuisen maistiaisiks ja illalla sit enemmän. Hyvin nukkuu, 22-5.30. Syö ja jatkaa unia 7.30.
Ehkä on saattanut jo pikkasen vaikuttaa uniin, kun monesti saattoi herätä 3.30 syömään jo eka kerran. Katotaas miten alkaa meneen.. en oo vasta ku kolme päivää antanut..
mut ny täytyy mennä laittaan ihtee ja ruokakin tekiasta ennen kerhoo..
moido
mellun ja T 3kk+
Jos haluu kotona hieman sivistää itseään,nää on kivat sivut,äiti laitto mulle linkkiä ja rekisteröidyin sinne,siellä ei siis voita mitään vaan saa sivistyä huviksee/suoruíttaa " kursseja" ..
Site saa haastaa kisaan kavereita,eli kaveri saa postiinsa linkin josta vastaa samoihin ysymyksiin ja sitten katsotaan voittaja :)
ollaan äitin kanssa haasteltu puoli jos toisin tässä :)
mut voi haastaa kisaan sillä mun etunimisukunimi@luukku.com ossalla :)
http://www.visakisa.com/
No nyt Jere taas yrittää kääntyä..ihan tuskas..
Se olis sitten viikonlopun alku!
Meillä nyt sitten heittänyt unet ihan takapakkia....
(****pitikin hehkuttaa aiemmin hyvistä öistä...****)
Eilen poitsu ei sitten millään halunnut nukkua iltaunia (3 h kylläkin vaunuissa ulkona päivällä+ iltapäivätorkut meidän välissä, tissi suussa....) vaan yliväsymys tais iskeä kylvyn jälkeen klo 20 ja siinä sitten tissiteltiin ja välillä nukahdettiin kunnes simahti klo 22.... ;(
Mutta aina kun yritin siirtää sänkyyn niin heräs....
Ja yölläkin heräs ekan kerran puolenyön jälkeen, ja tuntuu että ähersi koko loppuyön tohon aamukuuteen asti!
Vaipankin vaihdoin että siitä ei ollut kiinni, yritin röyhtäyttää ym.
Ainoa selitys on että söin eilen pitkästä aikaa ruisleipää (oon pitänyt pari kk taukoa ettei poitsulle tulis ilmavaivoja...) ja luulin ettei se nyt niin pahasti vaikuttais mutta koko aamun pöräyteltiin semmoisia ilmoja ulos ettei oo tosikaan! Eli se tais nyt sitten pilata meidän yöunet ja ruispalat (nyyh...) menee taas toviks hyllytykseen...;/
Olis ollut vaan kiva syödä terveellisempää leipää välillä, sais ton pömppömahan hieman laskemaan kesäks....(( . ))
NEUVOLA G- alussa mies oli mukana pikku pakosta kun en voinut kantaa vauvaa kaukalossa sektiohaavan takia, mutta tosiaan työvuorot mennyt sitten sen jälkeen niin ettei oo mukaan päässyt, eli minä käyn poitsun kanssa eikä mies!
Ei se kyllä edes osais kysellä tärkeitä asioita eikä muistais mitä siellä on sanottu...!
MYRTTI- unohtui vielä siitä vauvan " hengen haukkomisesta" mainita! Meilläkin välillä herään yöllä kun poitsu ikäänkuin vetää henkeä muutaman kerran ja sitten on hetken hengittämättä ja sitten taas jatkuu hengittäminen normaalisti.... Alussa pelästyin ja pomppasin joka kerta ylös kun palosireeni, mutta nyt oon siihen jo tottunut ja kuulunee asiaan, kai....
Kaipa sitä aina ekan lapsen kanssa vauhkoilee milloin mistäkin (minä ainakin!)
Kysy neuvolasta jos asia huolettaa, niin saat ainakin vastauksen, ite oon kokonaan unohtanut kun on aina kaikkea muuta silloin...
Meillä rohisi alussa pojan hengitys ja kysyinkin siitä neuvolalääkäriltä ja vastasi että kuuluu asiaan koska keuhkot vielä hieman kypsymättömät! Eli oisko jotain vastaavaa...?
Nyt en enää muista mitä piti jutustella kun on laho pää huonosti nukutun yön jäljiltä, palailen myöhemmin mikäli pääsen koneelle, kun tuo miehen " mesettelijä-tytär" tulee meille viikonlopuks!
Ai niin niitä uusia kuvia piti Marialle pistää tulemaan, ehkä tänään sais aikaan!
Mukavaa viikonloppua kaikille & voikaahan hyvin!
Pupina & poitsu s.15.1
Täällä (Turun lähellä) on lunta maassa 10 cm ja lisää sataa koko ajan. Turussa kuulemma ei ole, joten aika paikoittaista tuntuu olevan, mut peruutin silti meidän rokotekeskuskäynnin tältä päivältä ku en viitsinyt lähteä tuonne liukastelemaan. Ei oltais muutenkaan saatu tänään rokotetta, välikäynti vain.
Maria: On noi suloisia ku väkisin yrittää kääntyä ja jollei onnistu, niin ähisee ja heiluu " tuskissaan" , kunnes menee hermo ja pääsee raikuva harmihuuto. Meillä ei olla nyt pariin päivään käännytty selältä vatsalle, toisin päin välillä, mutta ei myöskään olla oltu alasti lattialla :o) Kummasti paljaat varpaat vaikuttaa asiaan.
Zatu: kysyit neidin koosta, niin juu, hoikkia tyttöjä ollaan. 62 cm ja 5780 g oli viikko sitten.
Meilläkin siirryttiin eilen pinnasänkyyn. Ajattelin, että nyt kun on iso peitto, niin se pysyisi paremmin päällä, mutta ei. Aina kun sänkyyn kurkkasin oli peitto potkittu pois ja tyttö oli kaiken lisäksi poikittain sängyssä. Onneksi on pehmusteet =) Ja huonosti nukutaan täälläkin. Jokainen yö on taas nykyään erilainen. Viime yönäkin eka syöttö jo 1.40, siihen nukahdin ja tytön irrotin tissistä ja siirsin omaan sänkyyn 2.50 ja vajaan tunnin päästä piti taas ottaa viereen syömään. Loppuyö jatkui tunnin välein " syönneillä" . Ei likka siis edes syö, mut tissi suussa on vissiin parempi nukkua :/ Vatsaa sillä vääntää myös selvästi, kova paukuttelu ja vielä kovempi vehkaus. Menin kyllä syömään chilipähkinöitä, joten itseäni saan syyttää.
Tänään on ainakin pakosta välipäivä pihatöistä. Saa kädet ja selkä vähän levätä mullan levittämisestä. Sen sijaan jumppaan mennään. Silloin kyllä uhmataan keliä!
Järjestäkää ihmessä Oulun ja pääkaupunkiseudun treffit. Me ollaan Cinzan kanssa nähty nyt pari kertaa ja mukava nähdä toista samanikäistä vauvaa ja vielä mukavampi vaihtaa kuulumisia livenä. Meidän tyttö löysi siis itselleen poikaystävän nettitreffien kautta:) En tiedä mihin muut turkulaiset ovat kadonneet? Esim OMK ja Mieletön ja Lounatuuli, HALOO, oletteko siellä taustalla???
Katsku ja tyttö 3½ kk
[color=A52A2A]Kyllä on ollut varsinaista matalalentoa koko viikko! Vieraita on kulkenut joka päivä, liekö kevät saanut ihmiset (niin ja ne täit) liikkeelle :D Zatulla tiedoksi täiden karkotuksesta näin lyhykäisyydessään, että kaikki mahdollinen pakkaseen ja mikä ei pakastimeen mahdu, saunaan. Ja apteekista täishampoot koko porukan päähän. Olihan urakkaa yhdelle päivälle! Vauvan päähän tarttuvat erittäin epätodennäköisesti, koska vauvalla on yleensä niin ohut ja lyhyt ja harva hius. Toivottavasti ei enää jouduta tekemisiin moisen vaivan kanssa!
Kyllä on meidänkin suunnalla keli kylmentynyt. Vettäkin sataa, eipä ole ulos menemistä. Menin poikasen kanssa äsken tyttöjenhuoneeseen ja meidät käännytettiin ovelta painavin ja vihjaavin sanoin:" äiti, me leikitään nyt täällä." Eivät tahtoneet mun kanssa leikkiä :O niin ne ajat muuttuu.
NeuvolaG: minä käytän lapset neuvolassa, joskus on mieskin matkassa mukana, miten pääsee töiltään mukaan.
Voi ietunan tähäre, mitähä mum muuta piti? Niin on harvaksi käyny pää ja varsinki ku täs samalla käy tekemäs pientä askaresta..
Myrtti: meillä ajoittain myös tuota samaa hengenhaukkomista, yleensä kun poikanen nukahtaa rinnalle. En oo osannut olla huolissani asiasta, tytöilläkin tuota samaa on ollut.
Pikku Mooses tuossa polkee jalkaansa mun reittä vasten, taitaa kaivata juttuseuraa. Eilen jo nauraa käkätti ääneen :) Vauvan ensinauru on aina yhtä ikimuistoista, se on kuin keijujen helinää.
Maikkoo: vai p*mehua teillä :DD
Tuli vielä tuosta Maikkoon kauppareissusta mieleen, kun meidän ykkönen(silloin 3v) rallatteli kovaan ääneen mulle kassalla siellä ostosten pakkauspäässä:" ÄITIPUOLII, ÄITIPUOLIII" Sai ihmisten päitä kääntymään aikastavalla tehokkaasti..
No nyt on koko konkkaronkka tässä vieressä. On mentävä taas!
Rentouttavaa viikonloppua mammat ja mukulat!
L ja Mooses vajaa 3kk (ajatella, että on vauvallakin jo oma nicki ;))
No niin nyt on sitten tukka ojennuksessa ja meikit namassa, olen ihan tyytyväinen lopputulokseen, mihinkähän lähtis...lähi siwaanko heh,heh.
Kävin blogissa kattelemassa masukuvia ja jotenkin kummasti vaan haikeaksi veti, näinköhän joudun perumaan päätöksen et tää kolmas olisi viimeinen lapsi, taidan kyllä potea ihan kroonista vauvakuumetta.
Tosin kaikille ollaan puhuttu et kolme riittää meille, olisihan se kiva kuitenkin vielä yrittää sitä poikaa.
Tässä yks päivä oli miehen kanssa ehkäisystä puhe ja siinä samalla vähän tunnustelin hänen mietteitään et onko tää neiti nyt sit meidän viimeinen lapsi, ei ihan heti kieltänyt eikä myöntänyt, mut luultavasti saisin kovasti tehdä töitä pään käännyttämiseksi, toisaalta aikaa ei enää hirveästi ole, parin vuoden sisällä pitäisi saada, ikä alkaa painaa pikkuhiljaa. Hitsi, ei mua kyllä paranis jättää kotiin ittekseen, rupeen miettiin kaikenlaista ;)
Onnea muuten Myrtti ja Pupina (muistinkohan oikein nimet??) yrityksiin. Myrtti taisi kysellä tuosta lasten pienestä ikäerosta, minä sanoisin että kaikki ikäerot ovat ihan sopivia ja pieniähän muksut ovat vain hetken.
Talvivaatteet on pesty kaappiin ja enää EN niitä sieltä kaiva, laitetaan sit vaikka kymmenet paidat päällekkäin jos tarvii, olen siis päättänyt et kesä on jo tullut!
Unohdin tuosta neuvolakäynneistä vastata. Elikkäs minä se neitiä neuvolassa käytän, mies töissä. Onko teidän muiden neuvolassa sellaista hienoutta kuin isäkäynti? Meillä on viisikuukautisneuvola isäneuvola, eli silloin pitäisi isän mennä vauvan kanssa kaksin. Meillä se osuu loma-aikaan sopivasti, joten isi pääsee tyttären mukaan. Minusta kiva juttu tuollainen. Siltä kerralta ei varmaan kylläkään sitä infoa tule kotiin saakka, kaikki vaan hyvin ja mitat ehkä tiedossa... =)
Niin ja tosiaan kaikille jo seuraavaa yrittäville paljon onnea mukaan!
Mun mieli jo pyörii myös seuraavassa, et joskos parin vuoden päästä... Kaksi lasta olisi mulle ihanne luku, mutta miehelle se olisi jo neljäs, joten täällä saadaan vääntää asiasta kättä. Vielä en ole edes paljoa vihjaillu. Nyt annan kaiken huomion tuolle ihanuudelle ja viikonloppuisin myös hänen veljilleen. Tänään haetaan veikat taas!
K & H
[color=teal][b]Pupina[/b], meillä edelleen löytyy yhteistä... :) Meilläkin on ne Doron radiopuhelimet itkuhälyttiminä ja ovat pelanneet tosi hyvin! Täällä palstalla joskus on moitittu, että ottavat kovasti häikkää jos muita samalla taajuudella. Mutta onhan noita kanavia monta kymmentä, joten sillä selviää. Yhdesti on vaan ottanut niin kovasti häiriötä että vaihdoin kanavaa. Muuten on pelannut tosi hyvin. Testattiin miehen kanssa sitä kantomatkaakin (pitäisi olla jopa 6 km) kun lähdin vaunujen kanssa lävelylle ja hän jäi kotiin. Hyvin kuuluin usean km päästä. Joten [b]Evelynille[/b] vielä kehun tätä Doroa, ellet ole sitä Cobraa jo tilannut. Meille ainakin tuli eilen joku Prisman kuvasto, jossa nuo Dorot oli tarjouksessa 59 euroa. Itse ostimme ne Musta Pörssistä.
[b]Neuvola-G[/b], meillä käytän minä kun mies aina töissä arkipäivisin. Oli muutaman kerran mukana raskausaikana ja sitten ekan kerran kun punnittiin pariviikkoisena (meillä ei käy th kotona). Silloin pääsi kun oli isyyslomalla.
[b]Maria[/b], kiitos hauskoista jutuista ja vitseistä, piristi päivää! Noille " lasten suusta" jutuille nauraa hekottaa aina ihan kippurassa, ne on niin ihania. Ehkä just siksi kun ne ei oo tahallisia vaan ihan viattomia sutkautuksia lasten mielestä.
[b]Blogista[/b], mullekin saa laittaa niitä kuvia tulemaan, mutta olen tosin hitaampi niitä laittelemaan... Mutta varmasti laittelen kun s-postin luen. eli os: sinda75@netti.fi
Siitäpä tulikin mieleen että lähden lukemaan mailit ja tsekkamaan blogin uudet kuvat.
Viikonloppuja!
Sinda & Nipsu 22.1.
AI NIIN, oli unohtua ihan että mehän käytiin 3 kk neuvolassa toissa päivänä ja mitat:
5830 g (3420)
60,5 cm (50)
40,5 (32,5)
Oli lääkärineuvola ja kaikki kunnossa. Hyvin kasvaa rintamaidolla ja sillä edetään puolivuotiaaksi jos ei ihmeitä tapahdu. Rokotuksesta ei oireita, suppo kyllä laitettiin varuiksi jo ennen rokotusta (samalla harjoiteltiin sen laittoa, uusavuton kun oon...) ;)
Mutta nyt se on moro!
Mitäs tänne... no vettä satelee ja on aika kolea ilma. Ei oikein taas huvittais taistella esikoisen kans. Miten nuo uhmikset tekee just niin kuin ei sais tehä? Kun sano, että älä kaada pottaa ja pissejä lattialle, nii sit ihan uhalla potkitaa pottaa, että pissit loiskuu. Kun sanotaan, ettei saa laittaa vitamiinipulloa suuhun, niin sit varmasti laitetaan suuhun. Mie tarviisin kans semmosen " eieieiei" -nauhan niikuin Maria ku miusta tuntuu, että EI on meillä tällä hetkellä eniten käytetty sana. Ja sit tuo " Mie ite" , voi herranjestas. Ei voi puuroryynejä mitata kattilaan, ilman että neiti tunkee väliin ja vääntää " Mie ite laitan murut!" . Ja miksi niien pitää toistaa kaikki miljoona kertaa? Tänä aamuna piti laulella kirjasta samalla kun imetin Lillukkaa, enkä heti päässyt lauluasentoon, niin sillä välillä tuli varmaan 20 kertaa " mamma laulaa kirjasta" ja vaikka sanot, että ihan kohta, odota, että Lillukka pääsee syömään, nii ei, hokeminen vaan jatkuu. Voi jösses...
No, on nuo toisinaan aika hauskojakin nuo taaperot. Kyselin neidiltä, mitä tänään syödään lounaaksi, nii hää siihen että " Syödään jäätelöautoruokaa" . :) Mitä lienee tarkoittanut, tötteröitä varmaan. Korjas kyllä sitten, että puuroa. :) Ja pitää vielä itteäni kehuskella, että keksin loistavan päiväunitaktiikan, kun on ollut semmosta vääntöä jonnii aikaa. Nykyään ei mennä päiväunille nukkumaan, vaan mennään lepäämään ja se uppoaa yllättävän hyvin. Neiti nukahtaa tosi nopeesti, kun siitä on jännää mennä " pelailemaan" . :) Onkohan 2,5-vuotias liian pieni vielä ymmärtämään noita palkintotarroja. Tekis mieli kokeilla, jos hulinat vähenis.
Mitäs meidän Lillukalle sit kuuluu. Iloinen tyttöhän se on, vaikkakin erittäin vaativainen. Päiväunia ei pahemmin nuku ja iltaisin on tosi äkäinen kun väsyttää, muttei rauhoitu nukkumaan. Eilen oli ennätyshuudot illalla ja tais siinä väsyä melkoisesti. Viime yönä söi ehkä kerran ja kerran uudestaan puol kuuden maissa. Kahdeksan kieppeillä aamulla otti vielä imut ja sit nukkua posotti puol yhteentoista! Ja nyt on taas reilun tunnin ollut ulkona nukkumassa, eikä vielä oo tarvinnut käyvä hyssyttelemässä kertaakaan. *pirtää ISON ristin seinään*
Lillukka on mennyt vinoon eli pitää päätään kallellaan oikealle koko ajan ja selkäkin on vähän viistossa. Esikoisella oli sama vaiva ja kun käytiin osteopaatilla, niin se sanoi, että johtui imukupista, mutta eihän tää toinen imukupilla syntynyt, nii mistä ihmeestä se nyt on menny vinoon. Pitänee ens viikolla soitella ja kysellä neuvoja, jos ei nyt viikonlopun aikana suoristu itestään. Aina jotain ressiä, jos ei allergiaa, nii sit jotain muuta.
NeuvolakäyntiG: miehän ne hoidan ja mies tulee mukaan, jos töiltään pääsee. Oli viimeksi 3 kk-neuvolassa mukana.
ÄitienpäiväG: jaa, mitähän sitä osais toivoa? Mie haluisin, että miut yllätetään jotenkin, jollai kivalla lahjalla tai muulla. Sillee, ettei tarvii ite ensin toivoa, että oispa kiva, jos... Että mies vähän käyttäs omaa mielikuvitustaan. Kattellaan, miten käy. Oon mie jo vähän vinkannu siihen suuntaa, että äitienpäivä lähestyy, muuta en aio sit sanoa.
PäivärytmiG: jonkinlainen rytmi on eli päiväunet suht samaan aikaan joka päivä. Aamuisin heräilee vähän miten sattuu, alkuviikon heräs kaheksan jälkeen, tänään puol ykstoista. Yöunia aletaan metsästää yheksän maissa. Kyllä se rytmi siitä aikanaan asettuu.
Hitto, mie tunnen ihteni ihan mörrimöykyksi: tukka sekaisin, kauhee röllimaha, muutenkin liikaa kiloja. Nää sateiset päivät ei oo hyvästä ollenkaan. Kesäksi pitäs löytää jostain kivoja imetyspaitoja, mutta kaikki on vaan semmosia perus-t-paidan näköisiä ja hirmu kitsakan oloisia. Makkarat ois kiva saaha peittoon. Mistä sais nättejä esim. tunikan mallisia? Netistä oon kaks päivää ehtinyt, muttei löydy mieluista. Ois yhet häätkin tiedossa heinäkuussa, enkä ihan viiti t-paidassa sinne mennä.
Mites se Lillukka nyt jaksaa nukkua? Jo 1,5 tuntia heräämättä. Lisää tämmösiä päiviä, kiitos! :)
Mutta tämmöset perjantainapinat tällä kertaa. Voikaahan työ muut hyvin ja mukavaa viikonloppua!
T: Monttu ja Lillukka, sunnuntaina tasan 4 kk!
...Soi Röllin laulu päässä...
En oo nyt edes ehtinyt pinoja lukea, ihan pihalla oon, niin kuin muutenkin tällä hetkellä.
Nyt on tyttö nukkumassa parvekkeelle ja esikoinen leikkii iskän kaa.
Viikolla oli ystävä tässä muutaman yön muksujensa kanssa. Oli tervetullutta vaihtelua meidän elämään!
Meillä on miehen kanssa parisuhde ihan kriisissä =( Toinen ei suostu puhumaan, eikä suostu parisuhdeterapiaan eikä mitään. Mulla taas ois hinku saada asiat selvitettyä, muuten en kohta enää jaksa tätä! Mielessä oon jo monta kertaa pakannut lapset kainaloon ja häipynyt. Mutta kun ei se tunnu oikeelta ratkaisulta kuitenkaan. Mut en pystyis näinkään jatkamaan. Miten ihmeessä saan tuon miehen sanomaan edes jotain? Ei oo enää mitään aavistusta, et mitä sen päässä liikkuu ja jotain sillä on kuitenkin mielessä. Usein riitaudutaan ja sit se on semmosta mökötystä.
Flunssapöpökin iski kiinni. Ei ollakaa sairastettu valovuosiin muuta kuin se oksutauti marraskuussa. Tytön yöt on olleet nyt tosi levottomia ja itkuisia, kun on reppana pieni niin tukkoinen. Suolatippoja, nenän niistäjää ja sipulia sängyn päädyssä oon käyttänyt.
Esikoisella on nuha sekä yskä ja itelläni kurkku kipeä.
Maanantaina on typyn 3kk neuvola... Saas nähä, et jääkö rokote antamatta.
Ei tässä nyt erikoisempaa. Aattelin vaan ilmoittaa, et joten kuten täällä etiäpäin mennään ja yritän jutuissa mukana pysyä.
Pitäis joku uus kuvakin laittaa blogiin tuosta mein peikkotytöstä kun sais aikaseks.
Mukavata viikonloppua kaikille tasapuolisesti!!!
-Tau + peikkorinsessa- (27.1.)
täällä ainakin. Tuulee kylmästi ja rippailee vettä välillä. Ei se kesä tullutkaan vielä. Mutta minä olen myös pessyt suurimman osan toppavaatteista pois, enkä aio niitä enään kaivaa esille. Lisätään sitten vaatekerroksia.
Sitten NEUVOLA-G: Minä käytän. Mies on jonkun kerran ollut mukana esikoisen kanssa.
ÄITIENPÄIVÄ-G: Kukat olisi kiva saada. Syömään ajateltiin mennä koko porukan voimin. Sais siten yhden päivän, jolloin ei tarvitse ruokia miettiä. On niin ihana istua valmiiseen pöytään. Rasittaa välillä miettiä viikon ruokalistaa. Aina vielä pyörii ne samat pöperöt..
Mitäs vielä, ainiin MONTTU: Kokeile ihmeessä tarrapalkitsemista. Me saatiin viime syksynä tyttö tarrojen avulla nukkumaan omassa sängyssään. Oli silloin noin 2,5 vuotta. Eihän se ota, jos ei annakkaan. Jossain muissa yhteyksissä olemme myös tarrasysteemiä käyttäneet, mutta tuossa tapauksessa onnistui parhaiten. Oon huomannut, että pitempään käytettynä " tarrat menettää tehonsa" , ainakin meillä. Meilläkään ei poju nuku kunnolla päiväunia. Äskön nukkui 1,5 tuntia itkemättä, ja se oli juhlahetki se. Pahimmillaan käydään yli 10 kertaa vatkaamassa vaunuissa 2 tunnin aikana. Selvästi kuitenkin on uninen ja haluaa nukkua. Ilmeisesti jokin vaiva herättää. Kuuma/ kylmä ei pitäisi olla. Nyt kun on syönyt erityiskorviketta, on ehkä hieman paremmin nukkunut päiväunia. Yleensä ekat puolituntia nukkuu itkemättä. Tämä huonosti nukkuminen meilläkin sitten kostautuu helposti äkäisyytenä iltaisin. Yleensä vielä nukutan klo19.30-20 aikaan vielä noin 20-30 min, joka auttaa pahimman yli. Käy sitten kuitenkin ihan hyvin yöunilleen klo 21-21.30 maissa. No ehkä tää nukkumisrumba on sitten ohi 3-vuotiaana. Ainakin esikoinen nukkuu yönsä heräilemättä nykyään, ja jopa päiväunille saan yleensä vielä menemään.
Monet täällä puuhailevat tapaamisia. pitäiskö meidän itäsuomalaisten puuhata oma tapaaminen eli MONTTU ja TAU ainakin olisiko kiinnostusta?
Tänään tuli pojulle kutsu sinne maitoaltistukseen sairaalaan, joka on ensi viikon torstaina. Eli nopeasti asiat tapahtui, noin 2 viikossa, kun yksityislääkärin kautta mentiin.
Nyt hälytin huutaa. hyvää viikonloppua kaikille!
-pinus-
Pisti silmään tuo oma nimi niin isolla :) Eli Pinus: Kiinnostaa tapaaminen.
Oisko paikkana Lpr, kun siellä tulee kuitenkin usein vierailtua? Ja tuohon huhuiluun lisään vielä TIKRUn! Ketäs muita olikaan Itä-Suomesta?
Ja vielä PS. Saa laittaa jotain piristäviä viestejä, osoite löytyy blogista. Täällä oon ihan oikeesti tosi synkkänä, kun ei tää elämä tuon ukon kanssa ole sitä mitä pitäis. Solmussa on asiat ja tiukasti. =/
Pinus ja Tau: juu, oishan tuo mukava tavata ihan oikeesti. Ainakin Tikru06 on täältä Lappeenrannasta ja Birgit2 myös E-K:n tyttöjä. Että viis meitä vissiin on tältä suunnalta. :) Miun s-postiosoite löytyy tuolta blogista, jos sitä kautta yritetään jotain sopia?
T: Monttu
Pikkuherra on nyt muutaman illan testannut mun hermojen kestävyyttä, vaikka eihän hän sitä tahallaan tee. mut jostain syystä illat on ollut nyt tosi itkuisia, mikään ei oo hyvä. epäilen että hampaita saattaa tehdä, kun niin kovin kuola valuu ja sormet on koko ajan suussa, jos hankaan miekkosen ikeniä niin hän on kovin tyytyväinen. Myös toinen poski on ollut punainen ja hieman turvoksissa koko viikon. Sanokaapa te pidempään äitiyden uraa urtaneet, että onko nuo hampaiden tulon oireita?!? jospa tätä ei kauaa kestäis! Meillä kun mies on usein illat töissä niin yksinään saan sitten itkuja kuunnella.
Maria; Ymmärrän hyvin sun tunteet imetyksen lopettamisesta. Itse painiskelin samojen tunteiden kanssa viime viikonloppuna kun mietin sitä vellin aloittamista. se on niin jännä juttu, että vaikka järjellä tietää että eihän se äitiyttä huonommaksi tee vaikka imetyksen lopettaa/lisäruokaa antaa niin siitä huolimatta kokee huonommuutta ja surua... Yrittäkäämme muistaa, että olemme lapsillemme maailman parhaita äitejä =)
Tau; Voimia sinulle kovasti! Toivotaan, että miehesi saisi sanojen arkkunsa auki, koska harvoinhan ne ongelmat puhumatta ratkeaa tai vain jos toinen yrittää. Helppoa sitä ei ole odottaa ja toista kun ei pakottaakkaan voi...
Pääkaupunkiseudun tapaaminen: Kävisikö teille joku päivä viikoilta 20 tai 21? Ilmeisesti arkipäivä ja Sello ovat saaneet eniten kannatusta.
Lystiä viikonloppua!
-Rainy ja D (6.1)-
[color=#87CEEB][]Edellinen pino:[/color][/b]
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10094153&p=1&tmode=1&smod…