Näinhän siinä nyt sitten kävi eli kun ikää on tullut enemmän niin matkustelu ei enää kiinnosta
Kommentit (177)
Me olemme perheenä matkustaneet tosi paljon ja viettäneet vähän pidempiäkin aikoja ulkomailla, kun lapset olivat pienempiä. Teinien kanssa myös paljon matkailua ja he ovat keskenäänkin päässeet erilaisille matkoille. Olen ajatellut, että nyt kun lapset alkavat olla jo aikuisia, emme enää niin paljon matkusta. Säästämme heidän tulevaisuutta varten ja olemme mökillä enemmän, mitä myöskin rakastan,
Joku palstan MT-potilas saa raivareita eläkeläisnaisen 69v jutuista. Mahtaa maalaistollon kateus olla syynä tähän.
En tajua, miten joku kehtaa kirkkain silmin hehkuttaa jatkuvaa matkustelua. Se on semmoinen ympäristötuhon lähde, että normaali ihminen ei pysty sitä itselleen oikeuttamaan mitenkään. Eri juttu jos silloin tällöin tekee jonkun harkitun matkan.
Liikaturismin haittoja ei myöskään voi vähentää sillä, että menee turistiksi jonnekin mikä ei ihan vielä ole pilalla, koska silloin osallistuu senkin paikan pilaamiseen. Sama koskee matkustamista pahimpien turistiaikojen ulkopuolella. Se vain levittää ongelmaa, toki itsekkäistä syistä voi olla perusteltua kun mulla ittselläni on hauskempaa.
Olen itse korvannut matkustelun mökkeilyllä, patikoinnilla, purjehtimisella ja vaeltamisella sekä liikuntaharrastuksilla. Kaikki nämä ovat toteutettavissa niin, ettei ympäristö kuormitu juuri lainkaan. Esineitä niihin liittyy maltillinen määrä ja esineiden käyttöikä on pitkä. Ovat myös terveellisiä harrastuksia. Vähät matkanikin liittyvät harrastuksiin. Joskus on kiva hiihtää tai vaeltaa vähän kauempana kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Joku palstan MT-potilas saa raivareita eläkeläisnaisen 69v jutuista. Mahtaa maalaistollon kateus olla syynä tähän.
N69 on se mt-potilas, joka täällä mesoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuo sun "analyysi" palstalaisten viesteistäkään kovin tervettä touhua ole, mutta ymmärtäähän sen, jos tämä palsta on ainoa elämän sisältö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuo sun "analyysi" palstalaisten viesteistäkään kovin tervettä touhua ole, mutta ymmärtäähän sen, jos tämä palsta on ainoa elämän sisältö.
Puhutko kenestä? Mistä sitä tietää, kuka täällä meuhkaa milloinkin vuorollaan?
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tullut olo, että en halua mennä paikkaan, jonne minua ei haluta. Siis tämä turistivastaisuus, mikä nyt on vallallla monessa paikkaa. Vaikka matkailubisnes tietyst tykkää, paikalliset asukkaat eivät tykkää.
Tätähän näkyy jo lama-Suomen Lapissakin. Ei riitä enää kaksi kauppaa turistien tarpeisiin, ja aina niitä saa olla pelastamassa ties mistä pulasta. Kohtuullisen hyvin ovat kai kuitenkin osanneet vastata huimasti kasvaneeseen kysyntään, eikä se sesonki niin pitkä ole etteikö kannattaisi takoa nyt kun rauta kerrankin on jossain kuuma.
N69
Vierailija kirjoitti:
Juntit jotka hehkuttavat matkustamista ovat yleensä sellaisia, joilla ei ole oikein mielikuvitusta, eikä kykyä esim. lukea yhtäkään romaania. Tähän mielikuvituksen puutteeseen sitten kehitellään matkoja, ettei vaan tarvisi olla itsensä kanssa tekemisissä ja matkan jälkeen taas ahdistaa.
Oikeasti??
Luen n 60 kirjaa vuodessa. Laidasta laitaan ammattikirjallisuudesta dokumentteihin ja hömppään.
Mielikuvitukseni on aina ollut huikea, jo pikkulapsena minulla oli mielikuvitusystävä. Olen luova ja taiteellinenkin. Kaikkea tuota olen tarvinnut työssänikin yli 40v.
Silti matkustan sen 25 vkoa vuodessa, tuosta ajasta n 15 vkoa olen ihan yksin itseni kanssa:) En ole ahdistunut.
Tarkennatko vielä mitä tarkoitat väitteelläsi?? En tunne ketään kuvauksesi kaltaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tullut olo, että en halua mennä paikkaan, jonne minua ei haluta. Siis tämä turistivastaisuus, mikä nyt on vallallla monessa paikkaa. Vaikka matkailubisnes tietyst tykkää, paikalliset asukkaat eivät tykkää.
Tätähän näkyy jo lama-Suomen Lapissakin. Ei riitä enää kaksi kauppaa turistien tarpeisiin, ja aina niitä saa olla pelastamassa ties mistä pulasta. Kohtuullisen hyvin ovat kai kuitenkin osanneet vastata huimasti kasvaneeseen kysyntään, eikä se sesonki niin pitkä ole etteikö kannattaisi takoa nyt kun rauta kerrankin on jossain kuuma.
N69
Soita 112
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko kenestä? Mistä sitä tietää, kuka täällä meuhkaa milloinkin vuorollaan?
Gene simmons plus 30-40 v. 150 kg katkerat hiivalle haisevat punkerot.
Vierailija kirjoitti:
En tajua, miten joku kehtaa kirkkain silmin hehkuttaa jatkuvaa matkustelua. Se on semmoinen ympäristötuhon lähde, että normaali ihminen ei pysty sitä itselleen oikeuttamaan mitenkään. Eri juttu jos silloin tällöin tekee jonkun harkitun matkan.
Liikaturismin haittoja ei myöskään voi vähentää sillä, että menee turistiksi jonnekin mikä ei ihan vielä ole pilalla, koska silloin osallistuu senkin paikan pilaamiseen. Sama koskee matkustamista pahimpien turistiaikojen ulkopuolella. Se vain levittää ongelmaa, toki itsekkäistä syistä voi olla perusteltua kun mulla ittselläni on hauskempaa.
Olen itse korvannut matkustelun mökkeilyllä, patikoinnilla, purjehtimisella ja vaeltamisella sekä liikuntaharrastuksilla. Kaikki nämä ovat toteutettavissa niin, ettei ympäristö kuormitu juuri lainkaan. Esineitä niihin liittyy maltillinen määrä ja esineiden käyttöikä on pitkä. Ovat myös terveellisiä harrastuksia. Vähät matkanikin liittyvät harr
Oletpa sinä hyveellinen ihminen😇. Ihan tosi parempi kuin nämä muut ilmastotuholaiset. Nyt kaikkien kannattaa ottaa esimerkkiä ja alkaa purjehtia kuten sinä. Mökkeilykään ei yhtään saastuta🤣. Ikävä tuottaa pettymys sinulle, mutta ponnistelusi ovat kuin pisara valtameressä. Koneet menevät kohteisiinsa ilman sinua. Ihmisten pitää päästä liikkumaan. Vähäpäästöisempiä energiaratkaisuja syntyy koko ajan. Isoissa asioissa vaaditaan poliittista tahtoa ja merkittävien maiden osallisuutta, esim. Amerikka, Kiina, Venäjä, Intia jne. Aina on hyvä ponnistella asioiden eteen pienen ihmisen perspektiivistäkin, mutta löydettävä myös suhteellisuudentajua itsestään. Ettei raivoa jollekin naapurille, jos joku roska menee kiireessä väärään boxiin. Tai esiinny ylemmyydentuntoisena vallankäyttäjänä muita kohtaan ilmastoasioissa. Liikenne, edes se lentoliikenne, ei ole läheskään pahin saastuttaja tässä maailmassa. Liikennepäästöt taisi olla vasta neljännellä sijalla.
Vierailija kirjoitti:
Sori, aiheutin näillä typerillä kommenteillani ketjun pilaamisen, keksin nämä kirjoitukseni siis omasta päästäni. N69
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä N69 kulutat materiaa myös matkustelussa, vaikka et kerryttäisi tavaroita kotiisi ostelemalla.
Olen eri mutta on vähän eri asia ostaa kotiin vessapaperia kuin keräillä 47 muumimukia...
Tai nakkipaketti soppaa varten verdus tuoksukynttilöitä.
Vähät matkanikin liittyvät harrastuksiin. Joskus on kiva hiihtää tai vaeltaa vähän kauempana kotoa.
Kyllä nyt ilmastopoliisi itsekin sortuu itsekkyyteen. Miten sinun harrastuksesi oikeuttavat matkustelun enemmän kuin jonkun muun? Monelle uuteen tai miksei tuttunkin paikkaan ja srn kulttuuriin tutustuminen on itsessään harrastus. Tosi tekopyhä olet ja hyvesignaloit.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Pitäisikö sitä sitten vaan suosiolla luopua allekirjoituksesta kun sillä saa aikaan tuollaiset tuntikausien huudatukset muuten ihan kelpo ketjussa 😅 Taitaa kuitenkin olla sitä samaa mielenvikaisuutta joka täällä aina jossain vaiheessa leviää ketjuun kuin ketjuun.
N69
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Pitäisikö sitä sitten vaan suosiolla luopua allekirjoituksesta kun sillä saa aikaan tuollaiset tuntikausien huudatukset muuten ihan kelpo ketjussa 😅 Taitaa kuitenkin olla sitä samaa mielenvikaisuutta joka täällä aina jossain vaiheessa leviää ketjuun kuin ketjuun.
N69
Jep, tällä palstalla on paljon sua 30-40 v. nuorempia katkeria paksukaisnaisia, joiden ainoa elämäntehtävä on olla katkerana tällä palstalla itkemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä N69 kulutat materiaa myös matkustelussa, vaikka et kerryttäisi tavaroita kotiisi ostelemalla.
Olen eri mutta on vähän eri asia ostaa kotiin vessapaperia kuin keräillä 47 muumimukia...
Tai nakkipaketti soppaa varten verdus tuoksukynttilöitä.
Tuossahan puhuttiin materian käyttämisestä (jota väkisin tuleekin) vaikka ei mitään ns keräilisikään tai turhaan ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vähät matkanikin liittyvät harrastuksiin. Joskus on kiva hiihtää tai vaeltaa vähän kauempana kotoa.
Kyllä nyt ilmastopoliisi itsekin sortuu itsekkyyteen. Miten sinun harrastuksesi oikeuttavat matkustelun enemmän kuin jonkun muun? Monelle uuteen tai miksei tuttunkin paikkaan ja srn kulttuuriin tutustuminen on itsessään harrastus. Tosi tekopyhä olet ja hyvesignaloit.
Ei se ole tekopyhyyttä, että saastuttaa vähemmän. Se on ihan oikeaa hyvää.
Iän myötä luonnosta on tullut entistä tärkeämpi, joten välttelen ulkomaanmatkailua ja suosin luontomatkailua kotimaassa. Toisaalta harmittaa, koska nuorena jo haaveilin kaukomatkoista. Nyt ajattelen, että ehkä eivät ole sen vaivan, rahan ja saastuttamisen väärtejä
Ei kiinnosta. Hirveä härdelli vaan ja rahaa palaa. Johonkin Lappiin voisin erämökkiin lähteä. Mutta sielläkin haluaisin olla vähintään kolme viikkoa, ettei juuri paikalleen asettumisen jälkeen pitäisi lähteä taas jo kotimatkalle.