Näinhän siinä nyt sitten kävi eli kun ikää on tullut enemmän niin matkustelu ei enää kiinnosta
Kommentit (177)
Ae että 😆
maajussiketjun idiksen outta suanunna iloksenne ketjuun
sillä keittää ja kiehuu kattila yli jos joku "juntti" matkustelloo
ka ku hää on pakotettu elämään ja olemaan savolaesten keskuuvessa 😵💫
Buen vieja senjoritas 🌴🥥🛳🐬🌊
ja idis tässä sulle 🍎🍏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, aiheutin näillä typerillä kommenteillani ketjun pilaamisen, keksin nämä kirjoitukseni siis omasta päästäni. N69
Mua ei enää huvittais yhtään. Musta tuntuu, että kotisohvalta matkailuohjelmat riittää. Mutta kun aikuiset lapset haluaa käydä.. No, kaupunkilomille olen suostunut, jos on joku keikka, standuppia tai teatteria. Stä vaan on niin perhanan väsynyt, kun tulee kotiin ja sitten pitäs jaksaa töissäkin.
Mä olen maksanut nyt lapsille etelänlomia, että menkööt keskenään ja kumppaniensa kanssa. Kahteen ovat suostuneet ja sitten alkoi se nolostelu, ettei kehtaa ottaa enää vastaan.. Tule mukaan. En mä halua!
Sain vuosi sitten idean, että alan käymään kotimaan matkoilla. Jotain kirkkoa kattomassa jossain ja äkkiä takas kotiin. Löysin jonkun kerhon, joka tekee tuommoisia reissuja ja voi helvetti. Siellä on paikallisia auervaaroja ja tiukkoja mummeleita mukana. Keski-ikä 70+ ja mä olen 48v.
Tytär naurokin, että mitäs käyttäydyt kuin vanhus, siitäs sait. Onko oikeasti nyt noin? :D Siitä vähän prpvosoituneena ajattelin viedä tyttären Espanjaan vuoden vaihteen jälkeen, kun kaverinsa sai just vauvan. Siellä pari viikkoa air bnbssä, ehtis huiliakin kaiken hälinän keskellä. katotaan ehtiikö likka mukaan...
Vierailija kirjoitti:
Sori, aiheutin näillä typerillä kommenteillani ketjun pilaamisen, keksin nämä kirjoitukseni siis omasta päästäni. N69
Pahoitteluni.
Erilaisia paikkoja on hieno nähdä, mutta niihin siirtyminen on surkeaa. Siksi pitää punnita tarkkaan, mikä paikka olisi sen matkustamisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Erilaisia paikkoja on hieno nähdä, mutta niihin siirtyminen on surkeaa. Siksi pitää punnita tarkkaan, mikä paikka olisi sen matkustamisen arvoinen.
Tämäpä juuri, siinä siirtymisessä voi nähdä jotain eteläsavolaisia juntteja, joiden ainoa itsetunnon lähde on matkailu, iskän rahoilla. Ei osaa kirjoittaa, ei lukea kirjoja, ajattelu nollatasoa... kyllä tuommoiset pitäisi kiertää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä juuri, siinä siirtymisessä voi nähdä jotain eteläsavolaisia juntteja, joiden ainoa itsetunnon lähde on matkailu, iskän rahoilla. Ei osaa kirjoittaa, ei lukea kirjoja, ajattelu nollatasoa... kyllä tuommoiset pitäisi kiertää.
Ai että, iskän rahat taisi olla tällä kertaa salasana, hiivatortun lisäksi! Tästä saadaan tulevaisuuteen taas yv-matskua ja vilosohvi taas tuttuun tapaan av:llä, kuten on aina ollut :D
Kun on ikää karttunut ei enää kiinnosta äkkilähdöt etelään tms. Pitkä viikonloppu jossain Keski-Euroopassa tai vaikka Tukholmassa paremmassa hotellissa jollain agendalla kuten teatteri, ooppera jne. kiinnostaa. Hyvää ruokaa ja seuraa, kyllä kelpaa. Pitemmän aikaa voisi viettää jossain mielenkiintoisessa kohteessa, ei tarvitse olla edes kauhean kaukana. Kuukausi tai kaksi ehkä. Enemmän nämä on haaveita, ei työttömänä ole varaa matkustella.
Toisaalta viihdyn ihan kotonakin enkä kaipaa jatkuvasti jonnekin muualle.
Vierailija kirjoitti:
En tajua, miten joku kehtaa kirkkain silmin hehkuttaa jatkuvaa matkustelua. Se on semmoinen ympäristötuhon lähde, että normaali ihminen ei pysty sitä itselleen oikeuttamaan mitenkään. Eri juttu jos silloin tällöin tekee jonkun harkitun matkan.
Liikaturismin haittoja ei myöskään voi vähentää sillä, että menee turistiksi jonnekin mikä ei ihan vielä ole pilalla, koska silloin osallistuu senkin paikan pilaamiseen. Sama koskee matkustamista pahimpien turistiaikojen ulkopuolella. Se vain levittää ongelmaa, toki itsekkäistä syistä voi olla perusteltua kun mulla ittselläni on hauskempaa.
Olen itse korvannut matkustelun mökkeilyllä, patikoinnilla, purjehtimisella ja vaeltamisella sekä liikuntaharrastuksilla. Kaikki nämä ovat toteutettavissa niin, ettei ympäristö kuormitu juuri lainkaan. Esineitä niihin liittyy maltillinen määrä ja esineiden käyttöikä on pitkä. Ovat myös terveellisiä harrastuksia. Vähät matkanikin liittyvät harr
Kehtaan kyllä, ei mitään ongelmaa.
Katsos, ne jotka siitä loukkaantuvat ovat sellaista väkeä jota en arvosta paskan vertaa.
Matkustelun lisäksi harrastan autoja ja niillä ajamista. (Arkiajot hoituvat sähköllä.)
Vierailija kirjoitti:
Bisnesluokassa tai peräti firstissä mannertenväliset lennot ovat yhtä juhlaa.
Matkustus kyllä kiinnostaa, mutta pröystäilevä ja saastuttava kaukolentäminen on loppunut.
Kiinnostaa Eurooppa ja Pohjoismaat, maata pitkin matkustaminen ja pienemmät paikat, ei enää isot kaupungit.
Näin vanhempana ei yksin matkustaminen enään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät lennot tehty mm. Australia, USA ym. En halua istua lentokoneessa enää yli kuutta tuntia. Intiaan, Thaimaahan tai Afrikkaan en lähde ikinä.
Olisi hyvä saada tietää jotain ikäluokasta,mutta jos ajatellaan,että itse olen 15 vuoden ajan tehnyt 2xvuosi,joskus kolmekin kertaa, kesät talvet, 13-15 tuntia kestävät n.1000km suuntaansa automatkat etelästä pohjoiseen henkilöautolla vastasyntyneestä vauvasta varhaisteiniin kanssa, niin en ymmärrä,mikä on ongelma mukavasti aikuisena itsekseen istua lentokoneessa muutama tunti toiseen maahan täyspalveluiden ja auringon paisteen ääreen, ellei kyse ole kroonisesta terveysongelmasta?
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulle on käynyt niin. Nuorena tein jatkuvasti pitkiä reissuja maailmalla, asuin muutamia vuosia siellä ja täällä. Aikuisena matkustelu hieman rauhoittui, mutta 3-5 reissua per vuosi tuli aina, vkl-matkoja ja muita.
Nyt ei ole haluja enää reissata ulkomailla, ei yhtään, ne on niin nähty. Venematka kaupungista kesämökille saareen riittää minulle. Joskus käyn viikonloppuna vanhalla kotitilallamme (heh, rahvaanomaisempi versio englantilaisen yläluokan tavasta viettää viikonloput perheen kartanolla, linnassa, no, on meidänkin kotitilalla vanha kartano, ei sen puoleen)
Tämä voisi olla kuin mun kynästä kirjoitettu. Lisäksi ahdistaa ajatella miten paljon mun lentely on saastuttanut. Mun reissut on nyt reissattu.
Etelä-Savon luuseri hiivatorttu taas klo 22:59 täällä päivystämässä, todellinen kirjoitustaidoton luuseri, ei älyä ollenkaan, ei kirjoitustaitoa, ei lukutaitoa ja rahat saatu isältä.
Todellinen luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Matkustus kyllä kiinnostaa, mutta pröystäilevä ja saastuttava kaukolentäminen on loppunut.
Kiinnostaa Eurooppa ja Pohjoismaat, maata pitkin matkustaminen ja pienemmät paikat, ei enää isot kaupungit.
Jaa että pitkät lennot ovat saastuttavia ja pröystäileviä?
Lyhyet lennot tuolla logiikalla sitten eivät ole. Etkö voisi lentää monta lyhyttä lentoa sitten?
Itse lennän kyllä ihan suoraan sillä pitkällä. Ja nautin olostani....
Karibia on ehdoton suosikkini -kohta mennään taas.
Lue se viesti, niin huomaat. Kahdesta syystä. Ensinnäkin siksi, että matkoja on vähän. Se on oikeutetumpaa kuin että niitä olisi paljon. Sitten toiseksi sen takia, että ne matkat itsessään eivät ole kovin saastuttavia. Se tekee niistä ihan oikeasti vähemmän haitallisia kuin saastuttavammat matkat ovat. Minun harrastukseni ovat ympäristöystävällisiä ja siksi ne ovat ympäristön kannalta parempia harrastuksia kuin ympäristöä tuhoavat harrastukset. Eikö tämä ole aika selvä juttu.
Menee näköjään tunteisiin, että joku ihan oikeasti on vähentänyt matkustamista ympäristön takia ja keksinyt itselleen vähemmän haitallisia aktiviteetteja. Luettelin näitä vähemmän haitallisia korvaavia aktiviteetteja, koska joku aiemmin ketjussa niitä kysyi. Muitakin harmittomia aktiviteetteja olisi tietysti olemassa, vaikkapa pyöräily.