Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näinhän siinä nyt sitten kävi eli kun ikää on tullut enemmän niin matkustelu ei enää kiinnosta

Vierailija
30.11.2025 |

Onko muille käynyt näin?

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana haaveilin mutta kassa ei kestänyt. Nyt kun pystyisin, en uskalla enää koska joudun turvallisuussyistä hilloamaan rahojani paskan hallituksemme talouspolitiikan takia. Koskaan ei tiedä mitä paskaa huominen tuo tullessaan johon on pakko olla valmis.

Olen lisäksi pannut merkille erään yleistyneen trendin: ulkomaalaisiin ollaan alettu suhtautua joka paikassa todella vihamielisesti ja inhoten. Espanjalaiset, portugalilaiset ja italialaiset kiukuttelevat turisteille kun nämä vievät paikallisilta kämpät ja tärväävät kohteet. Mussolini-Trumpin Mussolini-Amerikka on muuttunut todella vastenmieliseksi ja ei-haluttavaksi kohteeksi. Australian maahantulokäytännöt lähettävät sellaista vibaa että ikään kuin he eivät haluaisikaan ketään sinne. Japanilaisten xenofobia on instituutio itsessään ja myös siellä on alettu valittamaan turistimassoista. Thaimaasta tulee jatkuvasti raportteja että turisteja yritetään ukottaa joka asiassa, eikä poli

Lentomatkustaminen ei onneksi ole ainoa vaihtoehto. Itse olen tykästynyt junailuun monestakin syystä. Korona-aikana kiersimme Baltiaa oman auton kuplan suojissa. 

Turisteihin väsyminen on monin paikoin ihan vakava ja ymmärrettävä ilmiö. Itse ehdin kiertää pahimmat rysät jo ajat sitten, eikä tungokset houkuttele millään tavalla. Tässä iässä voi kuitenkin matkustella sesongin ulkopuolella, ja valita kohteet pahimpien tukosten ulkopuolelta. 

N69

Vierailija
122/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo N69 on joku mielenterveyspotilas, joka höyryää täällä omia juttujaan😂

Samaa mietin. Ei kai kukaan ns terve jankkaa noin? Kun kuluttaa sitä materiaa matkailussa (turha väittää muuta), vaikka ei ostaisi mitään ylimääräistä tavaraa kotiinsa tai vaikka eläisi askeettisessa kodissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää suomalaiset juntit eläkeläispultsarit on kyllä ihan hauskinta porukkaa, ULKOMAILLA epsanjassa.

Vierailija
124/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana haaveilin mutta kassa ei kestänyt. Nyt kun pystyisin, en uskalla enää koska joudun turvallisuussyistä hilloamaan rahojani paskan hallituksemme talouspolitiikan takia. Koskaan ei tiedä mitä paskaa huominen tuo tullessaan johon on pakko olla valmis.

Olen lisäksi pannut merkille erään yleistyneen trendin: ulkomaalaisiin ollaan alettu suhtautua joka paikassa todella vihamielisesti ja inhoten. Espanjalaiset, portugalilaiset ja italialaiset kiukuttelevat turisteille kun nämä vievät paikallisilta kämpät ja tärväävät kohteet. Mussolini-Trumpin Mussolini-Amerikka on muuttunut todella vastenmieliseksi ja ei-haluttavaksi kohteeksi. Australian maahantulokäytännöt lähettävät sellaista vibaa että ikään kuin he eivät haluaisikaan ketään sinne. Japanilaisten xenofobia on instituutio itsessään ja myös siellä on alettu valittamaan turistimassoista. Thaimaasta tulee jatkuvasti raportteja että tu

Mee prkl N69 hoitoon jo, vastailet täällä omiin juttuihisi, ja puhut monologejasi. 

Vierailija
125/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Ei kai kukaan ns terve jankkaa noin? Kun kuluttaa sitä materiaa matkailussa (turha väittää muuta), vaikka ei ostaisi mitään ylimääräistä tavaraa kotiinsa tai vaikka eläisi askeettisessa kodissa. 

No kyllähän tuo ihan asiaakin puhuu, toisin kuin moni muu palsta-asukki.

Vierailija
126/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut olo, että en halua mennä paikkaan, jonne minua ei haluta. Siis tämä turistivastaisuus, mikä nyt on vallallla monessa paikkaa. Vaikka matkailubisnes tietyst tykkää, paikalliset asukkaat eivät tykkää.

Vierailija
127/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä vastaat muka toisena, vaikka olet N69? 

Vierailija
128/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä vastaat muka toisena, vaikka olet N69? 

Pitäisiköhän sun hankkia elämä yläpeukkuinesi.

Vierailija
129/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustan lentämällä lohikäärmeen kanssa pitkin mailmaa, tuletko kanssani N69? 😂😂 T. Toinen mielenterveyspotilas 

Vierailija
130/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä matkustan lentämällä lohikäärmeen kanssa pitkin mailmaa, tuletko kanssani N69? 😂😂 T. Toinen mielenterveyspotilas 

No sen kyllä huomaa, että olet toinen MT-potilas (ellet se ensimmäinen :D )

Vierailija
131/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet N69? 

Vierailija
132/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaasti pelkkä turismi ei enää innosta, mutta esim. osallistumalla urheilukisaan on siinä ihan eri tavalla ulottuvuutta. Teinien kanssa tulee myös ihan kaupunkeja ja nähtävyyksiä (muileiten luonnon sellaisia) käytyä reissaamassa. Yleensä teinit ovat ne jotka rajoittavat päiväohjelman määrää.

Vierailija
133/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä nyt alapeukuttele, vai osuiko MT-tulkinta vähän liian kohdilleen. ;)

Vierailija
134/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä nyt alapeukuttele, vai osuiko MT-tulkinta vähän liian kohdilleen. ;)

Oletko sä se N69, joka täällä höyryää? 

Vierailija
135/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet N69? 

Mä jätän sut pohtimaan tätä, sulla on kuitenkin sen verran kova homma olla täällä 7-23 päivittäin analyyseinesi, ei viitsi lyödä lyötyä. :)

Vierailija
136/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juntit jotka hehkuttavat matkustamista ovat yleensä sellaisia, joilla ei ole oikein mielikuvitusta, eikä kykyä esim. lukea yhtäkään romaania. Tähän mielikuvituksen puutteeseen sitten kehitellään matkoja, ettei vaan tarvisi olla itsensä kanssa tekemisissä ja matkan jälkeen taas ahdistaa.

Entäpä ihmiset, jotka matkustelevat mielellään yksin, tapahtuipa tämä sitten pitkien automatkojen muodossa tai kävellen itsekseen ympäri vierasta kaupunkia historiallisia nähtävyyksiä katsellen, pysähtyen välillä nauttimaan tunnelmasta? Kukaan ei ole vierellä juttelemassa tai jakamassa kokemuksia, mutta silti henkilö tuntee olonsa mukavaksi tutustuessaan yksin näihin uusiin kokemuksiin ja etsimässä kartalta reittejä.

No eihän tuo ole millään lailla verrattavissa

Lomallahan vasta näkeekin ihmisiä kaikessa rauhassa rentoutumassa ja lueskelemassa. Puistoissa, rannalla, liikennevälineissä. Lasketaanko äänikirjatkin? Mikä sen mukavampaa kuin harjoittaa päämäärätöntä zen-kävelyä napit korvilla omin ehdoin ja yksinään. 

N69

Vierailija
137/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vissii oo käyny pattayalla koskaan ..

tai oot jo yli 150v . 

Vierailija
138/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää 53 v ja matkustelu kiinnostaa aina vain! Rannalla makoilu ei ole koskaan ollut minun juttuni. Tykkään urheilla, käydä museoissa ja nähtävyyksissä, maistella uusia ruokia. Erityisesti historia ja luonnonkauneus viehättävät. Opiskelen myös kieliä, niitä on kiva päästä käyttämään matkoilla. Voisin kuvitella, että joskus 80-vuotiaana ei enää huvita matkustaa ulkomaille.

Ihan kuin minun kynästäni kirjoitit, ikäkin melkein sama. 

Vierailija
139/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, aiheutin näillä typerillä kommenteillani ketjun pilaamisen, keksin nämä kirjoitukseni siis omasta päästäni. N69

Vierailija
140/177 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N69