Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten solmia uusia ystävyyssuhteita aikuisena?

Vierailija
30.11.2025 |

Tuntuu, että kaikilla on elämä täynnä ja valmis. Nuoruuden aikaisten kavereiden kanssa kasvettiin vaan erilleen. Teen itse 100% etätyötä, joten uusia kavereita ei kerry töistäkään. Tuntuu olevan täysin mahdotonta tavata uusia ihmisiä nykyään niin että suhteet voisivat syventyä samalla tavalla kuin joskus lukiolaisena. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukset, vapaaehtoistyö. Näissä tapaat ihmisiä, ja sitten toteutat kaksi kohtaa: 1. olet kiinnostunut heistä, osoitat pitäväsi heistä ja 2. olet itse kiinnostava ihminen, jonka seurassa toisista tuntuu hyvältä olla.

Vierailija
2/12 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin frendie - sovelluksen kautta viime keväänä. Viestitellään joka viikko ja noin joka toinen viikko kyläillään tai nähdään kaupungilla. Täydellinen ystävä. On niin samanlaiset arvot, huumori ym.

Useamman kanssa olen kirjoitellut ja tavannut. Ei todellakaan kaikkien kanssa sujunut hyvin ja tapaaminen jäi yhteen kertaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderissä ja baareissa

Vierailija
4/12 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkolta olen saanut uusia ryyppykavereita.

Vierailija
5/12 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin frendie - sovelluksen kautta viime keväänä. Viestitellään joka viikko ja noin joka toinen viikko kyläillään tai nähdään kaupungilla. Täydellinen ystävä. On niin samanlaiset arvot, huumori ym.

Useamman kanssa olen kirjoitellut ja tavannut. Ei todellakaan kaikkien kanssa sujunut hyvin ja tapaaminen jäi yhteen kertaan. 

Vilkaisin Google Playn arvosteluja. Valtaosa sanoo että appi on buginen ja sekava. 

Vierailija
6/12 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on hyvät sosiaaliset taidot ja tulen periaatteessa helposti toimeen muiden kanssa, mutta en silti tunnu oikein löytävän ihmisiä, joilla on samanlaisen arvomaailma ja kiinnostuksen kohteet.

Vierailija
7/12 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internetin välityksellä se on helpompaa kuin koskaan 

Vierailija
8/12 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilkaisin Google Playn arvosteluja. Valtaosa sanoo että appi on buginen ja sekava. 

Ei se mikään sekava ole. Helppo on ja oman paikkakunnan voi valita. Kokeile. 

9/12 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa siinä, että monella on elämä valmis ja täynnä. Mutta se ei tarkoita, että niin olisi hautaan asti. Itse huomasin, että kun lapset aikuistuivat, niin mullahan oli taas aikaa paljon enemmän. Eli tuli sopiva ajankohta uusille ihmissuhteille. Monet asiat vaikuttaa siihen, miten ihminen saa sovitettua uuden ihmisen elämäänsä. Työ, harrastukset, muut ihmissuhteet jne. Ja myös luonne. On ihmisiä, joille on hienoa, kun on paljon tekemistä ja paljon ihmisiä. Ja sitten taas niitä, jotka eivät jaksaisi joka päivä olla muiden kanssa tekemisissä. Toiseen ihmiseen tutustuminen vaatii aikaa. Harvemmin on mitään "ystävyyttä ensisilmäyksellä". Joten jo sekin, miten usein pidetään yhteyttä ja millä tavalla, pitäisi mätsätä molemmille. 

Mä löydän uusia kavereita varsin helposti. Ei tarvita kuin yksi yhdistävä asia ja se, että juttu luistaa. Moni on tullut elämääni ihan vaan koirien kautta. Eli ensin tuolla ulkona koirat ovat tutustuneet toisiinsa ja ystävystyneet. Sitten, kun ollaan osuttu samaan aikaan koirien kanssa ulos, ollaan tehty lenkki yhdessä. Jossain vaiheessa sitten jo sovittu, että lähdetään vaikka tänään klo 20 lenkille. Kaikista kavereista ei kuitenkaan tule ystäviä. Pitää olla jotain muutakin yhteistä tekemistä kuin vain ne koirien ulkoilutukset. Yhdestä naisesta on mulle sitten vuosien myötä tullut myös ystäväkin eli hän käy meillä välillä kahvilla, välillä mennään vaikka lähiravintolaan syömään tms. 

Vierailija
10/12 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä koska olen epäsosiaalinen tylsä harmaa rotta.

Vierailija
11/12 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen vapaaehtoinen tila, toistuvat kohtaamiset (liittyen tuohon ensimmäiseen) ja sopiva kemia

Vierailija
12/12 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epäsosiaalinen rotta niin en tiedä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä