Mistä tietää, ettei ole miehelle vain joku, johon hän tyytyy vaan jonka hän haluaa oikeasti?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaako naimisiin, haluaako lapsia. Onko valmis asettaan puolison toiveet edelle. Todella moni mies on itsekäs. Itse tiedän, että minuun on vain tyydytty.
Tämä. Oikeasti rakastunut mies tuo kuut ja tähdet taivaalta. Ei tiedä miten päin olisi seurassasi. Antaa aivan kaiken, pyytämättä. Mies joka on vain tyytynyt, on itsekäs. Ei tee mitään, mitä ei halua. Ei näe vaivaa.
Moni mies on itsekäs vaikka olisikin rakastunut. Ei perusluonne muutu, kun rakastuu.
Kaikki eivät osaa edes rakastaa toista. Itsekäs rakastaa vain ja ainoastaan itseään.
Minä elän parisuhteessa, jossa minä tyydyin mieheeni, ja olen varma että hän myös tyytyi minuun.
Minä pystyn kyllä lukemaan ne merkit, josta käy ilmi että mieheni on tyytynyt minuun, ja luulen että mieheni on myös "jyvällä" siitä että minä tyydyin häneen.
Ja ennen kuin joku kysyy miksi tyydyin: koska halusin oman perheen, ja tämä oli ainoa keino.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista pohdintaa.
Itse kuitenkin ajattelen, ettei tunteita voi pakottaa. Ei voi opetella rakastamaan, mutta välittämään voi opetella. Voi myös opetella toisen tavoille ja tottua toiseen ajan kanssa, kiintyä, syvästikin. Sitoutua voi, vaikkei rakastaisikaan, jos niin päättää.
Toista mieltä olen järjestetyistä avioliitoista. Niissä kun usein naisella ei ole sanan sijaa. Sitä vain toivoo, että mies olisi kiltti. Eikä edes tiedä paremmasta. Ei ole unelmia, kun unelmat ovat turhia. Joskus järjestetyissä liitoissa on niin huima ikäero, että nuorempi, usein naispuolinen, tyytyy osaansa suvun kehotuksesta, kun ei muutakaan elämässään voi.
Me sentään täällä voimme olla tyytymättä ja tavoitella haluamaamme, se on hienoa.
Mielenkiintoista tämäkin. Ehkä ennemmin puhun kuitenkin mahdollisuuden antamisesta silloin kun olosuhteet ovat sopivat. Tunteita ei voi pakottaa, mutta on olemassa hyvin monia ihmisiä joihin voimme rakastua. Toki tarvitaan yhteisiä asioita pohjalle, mutta jos uskaltaa luopua haaveista ja tutustua toiseen sellaisenaan, voi löytää enemmän kuin osasi edes haaveilla. Tämä tietysti vaatii halua oppia toisesta ja toiselta.
Nykyisistä järjestetyistä avioliitoista olen totta kai täysin samaa mieltä. Harvoin suhteet toimivat ja mitään aitoa löytyy jos mitään yhteistä ei ole ja ikäerokin iso. Ei tuollaisessa järjestelyssä ole edes kyse rakkauden löytymisestä vaan omistamisesta ja hyväksikäytöstä. Mutta kaikissa maissa järjestetty avioliitto ei ole aina ollut tuota, vaan on pidetty hyvin tärkeänä löytää sopiva pari. Ei nämä olleet mitään ison ikäeron hyväksikäyttösuhteita vaan sopivan ihmisen löytämiseen käytettiin monenlaisia keinoja. Jos pari ei rakastunut, järjestely katsottiin epäonnistuneeksi. Sittemmin käytäntö on toki korruptoitunut miesten ylivallan myötä.
En kannata järjestettyjä liittoja, enkä näe että nykymaailmassa joku toinen osaisi valita puolison toiselle paremmin kuin henkilö itse. Lähinnä tällä kirjoituksella halusin kyseenalaistaa epärealistisia haaveita ja käsityksiä rakkaudesta. En puhu myöskään tyytymisen puolesta, vaan siitä että rakkaus voi löytyä vaikka toinen ei olisi valmiiksi rakennettujen haaveiden ja omien odotusten mukainen. Itse en ikinä tyytyisi, mutta annan sopivan ihmisen kohdalla tunteille mahdollisuuden herätä. Jos ne eivät herää kun opin tuntemaan häntä paremmin, ei suhdetta kannata jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tietää kun mies ei painosta seksiin ja avoliittoon.
Kokeilepa joskus olla yhdessä sellaisen miehen kanssa, jonka seurasta nautit ja jota pidät seksikkäänä.
Veikkaanpa että suakaan ei siinä tilanteessa tarvitsisi paljon seksiin tai avoliittoon painostaa, vaan olisit kyllä ihan innolla mukana molemmissa :)
Ei se menee noin, jos kyseessä on periaatepäätös, eli ei halua avoliittoon. Tietysti se oikea ihminen on viehättävä ja seksikäs. Silti ei tarvitse heti harrastaa seksiä, jos ei halua. Niitä seksiin johtavia tilanteita, kuten iltamyöhään toistensa luona kyläilyä voi välttää. Voi odottaa vaikka häihin asti, jos molemmat ovat asiasta samaa mieltä.
Siinä on iso riski, että miehen kiinnostus vain sammuu, jos seksiä on heti. Ei näin käy aina, mutta siinä on aina se riski. Sitten vuosien kuluttua nainen itkee avoliitossa ollessaan kun mies ei kosi, vaikka nainen kuinka pyytää, toivoo ja vihjailee.
Wat?? Tuossahan nainen jo kosii...
Vierailija kirjoitti:
Sinun täytyy pitää puolen vuoden seksitön koeaika miehelle. Siitä sen tietää.
Kaikenlaiset paskatestit ovat isoin red flag ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertailun vuoksi Jos itselläni olsii koko ajan epävarmuus siitä, että olsiko naine minun kanssani tosissaan vai vain tyytynyt (tms) minuun, niin riippumatta siitä miten paljon hän sanoisi minua rakastavansa, niin luulisin suhteemme päättyvän aloitteestani, elleivät myös hänen tekonsa ja toimintansa kertoisi ja vahvistaisi hänen puheitaan.
Sinkkumies
Naiset eivät yleensä tyydy vaan ovat sitten mieluummin yksin, jos eivät saa haluamaansa miestä. Miehet taas seksin toivossa voivat helposti alkaa suhteeseen naisen kanssa, joka ei ole se ykkösvalinta.
Onpa kaunisteleva väite naisista. Pelkästään palstaa lukemalla selviää että väite ei pidä paikkaansa. Erityisesti tämä korostuu siinä vaiheessa kun halutaan perustaa perhe. Aika tyypillistä on, että mitä enemmän tulee ikää sitä kovempi kiire on löytää mies. Sanon tämän naisena, jolla on jonkinlainen elämänkokemus ja sivusta on tullut nähtyä aika monet pariutumiset ja häät ja perheet ja erot.
Väite voi olla enemmän totta myöhäisessä keski-iässä kun lapset on jo tehty ja lähetetty maailmalle, mutta myös myöhemmällä iällä on läheisriippuvaisia naisia, joille lähes kuka tahansa on parempi kuin yksin.
Siitä tietää, on kyseessä sitten mies tai nainen, että hän panostaa sinuun. Hän haluaa tuntea sinut, keskustelee kanssasi, kysyy joka päivä miten sinulla menee, on aidosti kiinnostunut siitä mitä teet ja niinedespäin.
Ja muutenkin, että hän aidosti haluaa viettää aikaa kanssasi. Hän kertoo omasta itsestään ja elämästään, uskaltaa avautua sinulle myös hankalistakin asioista.
Eli oikeastaan kyse on siitä, että toinen tahtoo aidosti panostaa sinuun aikaa, omia tunteita ja omaa elämäänsä. Jos hän ei ikinä ota sinuun yhteyttä tai tunnu, että haluaa viettää kanssasi aikaa tai sinuun panostaa, niin todennäköisesti ei sinusta ole kiinnostunut.
Ehkä miehillä voisin sanoa sen, että jos häntä ainoastaan kiinnostaa viettää aikaa kanssasi, kun saa seksiä, niin silloin kyse ei ole aidosta kiinnostuksesta, vaan että hän on kanssasi niin kauan, kun annat hänelle sitä mitä hän sinulta vain haluaa (eli seksiä)
Vierailija kirjoitti: Siitä tietää, on kyseessä sitten mies tai nainen, että hän panostaa sinuun. Hän haluaa tuntea sinut, keskustelee kanssasi, kysyy joka päivä miten sinulla menee, on aidosti kiinnostunut siitä mitä teet ja niinedespäin. Ja muutenkin, että hän aidosti haluaa viettää aikaa kanssasi. Hän kertoo omasta itsestään ja elämästään, uskaltaa avautua sinulle myös hankalistakin asioista. Eli oikeastaan kyse on siitä, että toinen tahtoo aidosti panostaa sinuun aikaa, omia tunteita ja omaa elämäänsä. Jos hän ei ikinä ota sinuun yhteyttä tai tunnu, että haluaa viettää kanssasi aikaa tai sinuun panostaa, niin todennäköisesti ei sinusta ole kiinnostunut. Ehkä miehillä voisin sanoa sen, että jos häntä ainoastaan kiinnostaa viettää aikaa kanssasi, kun saa seksiä, niin silloin kyse ei ole aidosta kiinnostuksesta, vaan että hän on kanssasi niin kauan, kun annat hänelle sitä mitä hän sinulta vain haluaa (eli seksiä)
Hyvin sanottu, teosta ja käytöksestä kyllä huomaa. Tuo pätee myös ystävyyssuhteisiin, jos joku ottaa yhteyttä ainoastaan jos tarvitsevat jotain, niin kertoo aika paljon.
Key to happy marriage is cunnilingus without reciprocal promise of any act. Eli naisen nautinto edellä mennään, niin hyvä tulloo. -Dandere
Lähes jokainen, sekä mies että nainen, joutuu jossain määrin tyytymään parisuhteessa.
Miehillä on rakkauden ja seksin lisäksi lukuisia syitä pyrkiä parisuhteeseen naisen kanssa.
Mitä pidempään elän, sitä enemmän hämmästelen, kuinka miehet ovat niin erilaisia ja tavoittelevat parisuhteista eri asioita.
Kaikki kunnia eräälle ystävälleni, mutta hän on aika lailla puhtaaksiviljelty hoboseksuaali. Hän siis vietteli erään naisen ja osoitti vakavaa kiinnostusta häntä kohtaan jo alkuvaiheessa (heillä oli jo aikaisempaa "esihistoriaa"). Hän toivoi, että suhde etenisi nopeasti, ja sehän eteni. Syynä tähän oli se - että talvi oli tulossa. Ystäväni on käytännössä varaton ja lähes tuloton, ja asui erään kaverin luvalla ilmaiseksi tyhjäksi jääneessä mummonmökissä. Hän etsi kuumeisesti jotakin muuta asumisratkaisua, koska hän ei olisi jaksanut maksaa talven sähkölaskua. Hän onnistui tavoitteessaan.
Toinen tuttu halusi puolestaan naisystävän asumaan pikaisesti luokseen, koska kaipasi kodinhoitajaa. Hänellä on iso ja uudehko talo, jossa riittää siistinä pitämistä.
Kolmas nuorehko mies halusi puolestaan tyttöystävän, koska sai kuittailuja kavereiltaan, ja kyseessä oli jokin inside-haaste.
Neljäs tapaus, vanhempi sukulaismies, taas käytännössä pelkäsi jäävänsä yksin, ja etsi kuumeisesti tulevaisuuden omaishoitajaa.
Tässä vain muutamia tapauksia omasta tuttava-, ystävä- ja sukulaispiiristäni. Muilla on varmaan enemmänkin esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on rakkauden ja seksin lisäksi lukuisia syitä pyrkiä parisuhteeseen naisen kanssa.
Mitä pidempään elän, sitä enemmän hämmästelen, kuinka miehet ovat niin erilaisia ja tavoittelevat parisuhteista eri asioita.
Kaikki kunnia eräälle ystävälleni, mutta hän on aika lailla puhtaaksiviljelty hoboseksuaali. Hän siis vietteli erään naisen ja osoitti vakavaa kiinnostusta häntä kohtaan jo alkuvaiheessa (heillä oli jo aikaisempaa "esihistoriaa"). Hän toivoi, että suhde etenisi nopeasti, ja sehän eteni. Syynä tähän oli se - että talvi oli tulossa. Ystäväni on käytännössä varaton ja lähes tuloton, ja asui erään kaverin luvalla ilmaiseksi tyhjäksi jääneessä mummonmökissä. Hän etsi kuumeisesti jotakin muuta asumisratkaisua, koska hän ei olisi jaksanut maksaa talven sähkölaskua. Hän onnistui tavoitteessaan.
Toinen tuttu halusi puolestaan naisystävän asumaan pikaisesti luokseen, koska kaipasi kodinhoitajaa. Hä
Erikoinen tuttavapiiri, kerta kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tietää kun mies ei painosta seksiin ja avoliittoon.
Kokeilepa joskus olla yhdessä sellaisen miehen kanssa, jonka seurasta nautit ja jota pidät seksikkäänä.
Veikkaanpa että suakaan ei siinä tilanteessa tarvitsisi paljon seksiin tai avoliittoon painostaa, vaan olisit kyllä ihan innolla mukana molemmissa :)
Ei se menee noin, jos kyseessä on periaatepäätös, eli ei halua avoliittoon. Tietysti se oikea ihminen on viehättävä ja seksikäs. Silti ei tarvitse heti harrastaa seksiä, jos ei halua. Niitä seksiin johtavia tilanteita, kuten iltamyöhään toistensa luona kyläilyä voi välttää. Voi odottaa vaikka häihin asti, jos molemmat ovat asiasta samaa mieltä.
Siinä on iso riski, että miehen kiinnostus vain sammuu, jos seksiä on heti. Ei näin käy aina, mutta siinä on
Mikä "voitto" se sitten on "saada" parisuhteeseen ja avioliittoon mies, jonka kiinnostus olisi loppunut seksin harrastamiseen? Tuossahan joutuu itse kärvistelemään kuukausikaupalla tai jopa vuosia, pienentämään itseään ja menettää itse samalla tärkeän osan eli oman seksuaalisuuden toteuttamisen. Jos olisi vaihtoehtoina joko harrastaa seksiä ja menettää mies, tai säännöstellä, odotuttaa ja pantata seksiä ties kuinka kauan ja saada mies, niin kyllä tässä jälkimmäisessä jää hyöty-haitta-suhde aika negatiiviseksi. Mieluummin sitten otan riskin ja vaikka menetän sen miehen, ja etsin jossain vaiheessa paremman. En itse halua sellaista suhdetta tai kumppania, jolle seksi on peliväline ja hallintakeino, ja joka pitää naisen seksuaalisuutta noin pahana asiana. En usko, että pystyisin sellaisen miehen kanssa oikeasti nauttimaan ja heittäytymään seksissä sitten myöhemminkään.
Toki SAA odottaa seksin kanssa, jos aidosti siltä tuntuu. Eli mitään paineita ei tällaisissa asioissa kuulu olla - suuntaan eikä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mistään.
Oletettavampaa on, että mies on tyytynyt.
Aika harvoin se unelmien sielunkumppani muutenkaan löytyy samasta kaupungista, jos järjellä ajattelee. Maailmassa on miljardeja ihmsiä, mikä on todennäköisyys että se oikea löytyy omalta kylältä?
Heteroparisuhde on sosiaalinen konstruktio. Luonto hoitaa loput.
Jotkut haluavat raksatua rakkauteen ja unelmiinsa, se on ihan ok.
Jos oikeasti järjellä ajattelee, ei ole mitään sielunkumppania eikä varsinkaan ole niin että olisi vain yksi oikea jokaiselle.
On monia ihmisiä joiden kanssa olet tarpeeksi yhteensopiva jotta voit tutustua ja nähdä hänen erityislaatunsa, ja rakastua siihen.
Unelmat ovat rakennettuja mielikuvia siitä oikeasta tai jostain saavuttamattomasta tyypistä menneisyydessä, jopa siihen pisteeseen, että kaikki muu tuntuu tyytymiseltä eikä
Et taida ihan tajuta, mitä sanalla "sielunkumppani" tässä yhteydessä tarkoitetaan? Ei siihen liity mitään maagisia teorioita, vaan sillä tarkoitetaan vain ihmistä, joka tuntuu itselle juuri oikealta, jonka kanssa on erityisen vahva yhteenkuuluvuuden tunne, ollaan samanhenkisiä, ymmärretään toinen toistaan, yhdessäolo ja kommunikointi sujuu, on vetovoimaa, jne. Näitä ei tietenkään yleensä ole "vain yksi oikea" jokaiselle, mutta aika usein näitä tulee myös vastaan tosi harvoin.
En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat "tarpeeksi yhteensopivalla" - ihminen joko on yhteensopiva tai ei. Jos hän on yhteensopiva vain osittain, silloin hän ei ole yhteensopiva.
Jos alkaa olla letkauttelua esim. naisen ulkonäöstä, koulutuksesta tms. on parasta lopettaa suhde siihen. Lähtökohdat ovat väärät, nainen saa vain haavoja sieluunsa jos jatkaa tuollaisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mistään.
Oletettavampaa on, että mies on tyytynyt.
Aika harvoin se unelmien sielunkumppani muutenkaan löytyy samasta kaupungista, jos järjellä ajattelee. Maailmassa on miljardeja ihmsiä, mikä on todennäköisyys että se oikea löytyy omalta kylältä?
Heteroparisuhde on sosiaalinen konstruktio. Luonto hoitaa loput.
Jotkut haluavat raksatua rakkauteen ja unelmiinsa, se on ihan ok.
Jos oikeasti järjellä ajattelee, ei ole mitään sielunkumppania eikä varsinkaan ole niin että olisi vain yksi oikea jokaiselle.
On monia ihmisiä joiden kanssa olet tarpeeksi yhteensopiva jotta voit tutustua ja nähdä hänen erityislaatunsa, ja rakastua siihen.
Unelmat ovat rakennettuja mielikuvia siitä oikeasta tai jostain saavuttamattomasta tyypistä menneisyydessä, jopa siihen pist
Et taida ihan tajuta, mitä sanalla "sielunkumppani" tässä yhteydessä tarkoitetaan? Ei siihen liity mitään maagisia teorioita, vaan sillä tarkoitetaan vain ihmistä, joka tuntuu itselle juuri oikealta, jonka kanssa on erityisen vahva yhteenkuuluvuuden tunne, ollaan samanhenkisiä, ymmärretään toinen toistaan, yhdessäolo ja kommunikointi sujuu, on vetovoimaa, jne. Näitä ei tietenkään yleensä ole "vain yksi oikea" jokaiselle, mutta aika usein näitä tulee myös vastaan tosi harvoin.
En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat "tarpeeksi yhteensopivalla" - ihminen joko on yhteensopiva tai ei. Jos hän on yhteensopiva vain osittain, silloin hän ei ole yhteensopiva.
No, jos ajatellaan suhteita jonkinlaisena janana, niin sielunkumppani on siellä yhdessä päässä, ja yhteensopiva lähempänä toista päätä.
Yhteensopivuus tarkoittaa sitä, että ollaan olennaisissa asioissa toisille sopivia. Jokainen pari itse päättää, mitkä ovat ne olennaiset asiat.
Vierailija kirjoitti:
Toinen tuttu halusi puolestaan naisystävän asumaan pikaisesti luokseen, koska kaipasi kodinhoitajaa. Hä
Mulle oli valtava kriisi, kun isäni otti tarkoituksella nuoren vaimo nro 2:n, jonka tehtävänä oli lähinnä olla seurana ja hoitaa hänet hautaan. Omaisuutta vastaan.
Sama ihminen rakasti äitiäni suuresti, ja piti häntä elämänsä naisena. Aina puhui hänestä suurella kunnioituksella, myös tultuaan jätetyksi. Muutenkin oli sellainen ihminen, jota useimmat ihmiset arvostivat ja arvostavat.
En tiedä oliko hyvä vai huono asia, että hän täysin avoimesti kertoi motiivinsa ja tulevan puolisonsa puutteet minulle. Rehellisyys hyvä, mutta naisena se oli karua kuultavaa. Että hänen mielestään oli ok, että joku nainen käyttää elämänsä näin. Ja olen aika varma, että hän ei ollut kertonut samaa tälle naiselle.
Juu. Luen täältä usein kommentteja kuinka ihanaa on elää yksin ja että koskaan ei enää haluta uutta kumppania, ja ihmettelen vilpittömästi että miten ihmeessä tuollaiseen mielentilaan pääsee.
Olen itse ollut vuosia sinkkuna, ja tämä on aivan hirveää elämää: ei kosketusta, ei läheisyyttä, aavemaisen hiljainen koti, lomat yksin, matkat yksin jne jne. Pahimpina aikoina mietin että tyytyisin melkein keneen tahansa mieheen pakokeinona tästä nykytilasta.
En voi enää edes avata somea, koska ystävät ja tuttavat siellä postaavat kuvia perhejuhlistaan ja kumppaneistaan, yhteisistä hetkistään rakkaidensa kanssa. Nuo kuvat viiltävät vatsasta kuin veitsi.
T. Sama jolle vastasit
Olen itse samassa tilanteessa oleva mies, vuosia ollut yksin ja olen yrittänyt sopeutua tilanteeseen, olenkin oppinut nauttimaan vapaudesta ja mahdollisuuksista.(vaikka olen suurimman osan ajasta joko töissä, tai kotona)
Toki kaipaan läheisyyttä ja kosketusta melkein päivittäin, mutta ajan kanssa on sekin helpottunut. Taisin halata toisen ihmisen viimeksi 2 vuotta sitten.
Somesta olen samaa mieltä, en halua katsoa noita kuvia, ja nyt on vielä joulukin tulossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että mies on aloitteellinen suhteen muodostumisessa. Tämän takia en itse osoita minkäänlaista aktiivisuutta miesten suuntaan.
Nojaa. Joku kilpailuviettinen mies voi haluta iskeä juuri sen naisen, jonka kaikki muutkin haluavat. Hän voi olla hyvinkin aloitteellinen ja sinnikäs.
Jep, tällä asenteella tulee suurella todennäköisyydellä vain pelimiesten poimittavaksi.
Moni mies on itsekäs vaikka olisikin rakastunut. Ei perusluonne muutu, kun rakastuu.