Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina paha olo sen jälkeen kun tavannut äidin

Vierailija
29.11.2025 |

Vanha tuttu tunne lapsuudesta. 

Onko teillä?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä vittuilijat edes avaavat ketjun kun otsikostakin käy noin hyvin ilmi sen aihe. Mikä idea trollata täällä kun ihmiset kertovat ikäviä kokemuksiaan?

En mä mitään trollaa. Mua aidosti vit uttaa tämä uhriutumisenkulttuuri. Monelle tuntuu olevan vaikea myöntää, että omilla ajatuksilla on jotain merkitystä. Kyllä niillä on. Ajatuksista syntyy asenne, joka tuottaa toimintaa. Toiminta tuottaa seurauksia ja noista seurauksista syntyy elämä.

Emme ole ohjelmoituja robotteja vaan meillä on oma tahto ja vapaa valinta päättää, miten toimimme. Huijaamme itseämme alistumalla olosuhteisiin. Elämä ei ole vankila, vaikka aika moni tuntuu niin välillä uskovan, eli olisko jo aika aikuistua? 

Aikuisillakin on eri kehitystasoja, suurin osa ei saavuta niitä korkeimpia vaan he jäävät siihen kaunaan kiinni.

Vierailija
42/51 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyi, onko kellään samoja, vaikeita tunteita. Eikös? Moni vastasi, että on. 

Mikä pointti on tulla sanomaan, että mullapa ei olekaan, lälllälllääää. Ja sitten haukkuu muita epäkypsiksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, sillä olen jo iso tyttö ja ymmärrän, myös äidilläni on  omat heikkoudet ja vahvuudet millä hän on hoitanut äitiyden, niillä eväillä mitä on saanut.

Niin kuin ovat tehneet äitiäni aikaisemmat sukupolvet ja sitten kun saan lapsia, siihen joukkoon minäkin liityn, omine vahvuuksien ja heikkouksien. 

Napanuoran katkaisin vanhempiini, kun muutin kotoa ja kohtaan vanhempani ystävänä. 

Sulla on ollut ihan normaali äiti, onnea siitä. Jätä rauhaan ne, jotka ovat saaneet huonommat kortit. Äläkä ole noin ylimielinen ja loukkaava. Ihan kuin muut ihmiset eivät olisi " isoja tyttöjä" ja ymmärtäisi jokaisella olevan heikkouksia ja olleen vanhempana niillä eväillä, mitä on itse saanut. 

Tämä on vertaisryhmä niille ei- niin- onnekkaille, joiden elämästä et mi

Tosi monilla on myös syöpä. Eipä se sitä paremmaksi tee. 

Oman kokemukseni mukaan huono vanhempi on muuten paljon pahempi asia, kuin syöpä. Toki jollakin voi olla toisinkin päin. 

Vierailija
44/51 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron nyt surullisen faktan. Onnea ei valitettavasti kukaan meille anna. Ei äiti, eikä toinen ihminen. Kukaan ei ole sitä meille velkaa. Se on löydettävä itse. Ei tämä aikuisuus helppoa ole yhtään kenellekään. Jokainen muukin meistä kamppailee sen kanssa, rakastetaanko minua vai kuolenko yksin vanhainkodin siivouskaapin lattialle. Välillä sitä koettaa unohtaa tuskan ja vetää kännit viinalla tai jeesuksella. Lopun aikaa meidän muidenkin täytyy pitää torjunta päällä ja elää feikkihymy naamalla epävarmuuksiemme kanssa.

Vierailija
45/51 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on näitä ihmeellisiä tyyppejä, jotka ei kestä mitään tai ketään. Ei edes lähisukua. Hiton surullista 

Emme menesty tarpeeksi. Emme suorita tarpeeksi. Pomo on ääliö. Työpaikka on surkea. Rahat on aina loppu. Emme ole tarpeeksi kauniita tai komeita tai laihoja tai muodokkaita tai mitä nyt kuuluisi olla. Emme ole täydellisessä parisuhteessa. Perheemme ja sukumme on kamala ja sukujuhlat yhtä helvettiä.

Kaikki on ihan hemmetin epätäydellistä, koko ajan. 

On hienoa, että ihmiset uskaltavat nykyään puhua avoimemmin heikkouksistaan ja vaikeuksistaan. Tästä moni on tullut harhakäsitykseen, jonka mukaan ihminen, joka jankuttaa joka paikassa, kuinka kaikki aina tuntuu väärältä, olisi mielenkiintoinen. Ei ole. Kun jotain näkee paljon siihen turtuu ja se ei jaksa enää kiinnostaa.

Sori, kyllä siitä hienous ja glamour on vähän liian kaukana, kun nämä kolme-ja neljäkymppiset valittavat, kuinka heidän taapero ikäisenä ollessaan äidin antamat nallikarkit eivät menneet tasan, vaan sisar sai enemmän.

Tai kun äiti soittaa, niin ei koekaan suuria elämystä, mielihyvää tai onnen hetkeä, vaan mieli on mieluimmin alavirinen ja se on tietenkin äidin tai anopin syytä.

Missä on muuten näiden mielenpahoittajien isät? 

Vierailija
46/51 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pointti on tulla sanomaan, että mullapa ei olekaan, lälllälllääää. Ja sitten haukkuu muita epäkypsiksi...

Kyllä mulla on ja olen päässyt niistä yli, eli tulin sanomaan että mulla on ollut MYÖS ihan hiton monta vuotta aikaa päästä yli siitä että mun äiti oli pelkkäpirihuora. 

Muutoksen salaisuus on epämukavuuden sietäminen. Epämukavia tunteita, turhaumia ja epätoivon hetkiä pitäisi jaksaa sietää jonkin aikaa. Kaikki mitä vastustaa, tarrautuu lujemmin kiinni.

Vierailija
47/51 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kun tavannut aikuisen lapseni.

Vierailija
48/51 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on näitä ihmeellisiä tyyppejä, jotka ei kestä mitään tai ketään. Ei edes lähisukua. Hiton surullista 

Emme menesty tarpeeksi. Emme suorita tarpeeksi. Pomo on ääliö. Työpaikka on surkea. Rahat on aina loppu. Emme ole tarpeeksi kauniita tai komeita tai laihoja tai muodokkaita tai mitä nyt kuuluisi olla. Emme ole täydellisessä parisuhteessa. Perheemme ja sukumme on kamala ja sukujuhlat yhtä helvettiä.

Kaikki on ihan hemmetin epätäydellistä, koko ajan. 

On hienoa, että ihmiset uskaltavat nykyään puhua avoimemmin heikkouksistaan ja vaikeuksistaan. Tästä moni on tullut harhakäsitykseen, jonka mukaan ihminen, joka jankuttaa joka paikassa, kuinka kaikki aina tuntuu väärältä, olisi mielenkiintoinen. Ei ole. Kun jotain näkee pal

Missä on muuten näiden mielenpahoittajien isät? 

Syrjäytymässä jossain päihderemmissä tai panemassa kolmatta vaimoaan paksuksi.

Vierailija
49/51 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa ihmisen pitäisi ottaa vastuu omasta itsestään, tehdä onnensa ja hyvinvointinsa eteen töitä? Eikä odottaa sitä äitien tai muiden tekevän.

Ja onko lapset  vastuussa vanhempiensa mielen hyvinvoinnista ja onnellisuudesta. Voisiko äiti syylistää ap. siitä, kuinka ap. seurassa hän aina alkaa valittamaan. Keskustelussa kun on kaksi osapuolta. 

Vierailija
50/51 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elätte äitinne elämää? Keskittykää omaanne niin olo alkaa parantua. 

Teidän lapset sitten aikanaan haukkuu teidät maan rakoon.

Vierailija
51/51 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä jossain kohtaa sanoin ettei minulla ole samoja kokemuksia? Ei äiti sitä lapsuutta pysty takautuvasti muuttamaan, eikä se äiti muutu vaikka kuinka odottaisit ja odottaisit ja viimeinkin saisit häneltä sen mitä sinä haluat. Oman navan sijaan kannattaa nostaa se katse sinne peiliin. Aikuisuus on vastuuta, eikä paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.

Jos erilainen mielipide on uhka kannattaa hakea sitä vertaistukea muualta, kuin ajanvietteenä käytettävältä palstalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä