Miksi DNA-/isyystestit eivät ole pakollisia aina, kun vauva syntyy?
Suomessa ainakin 1-2% lapsista kasvaa perheessä, jossa isä on eri kuin biologinen isä. Joissain maissa luku on jopa 30%.
Lapsellakin on oikeus tietää kuka on oikea isä jotta saa tietää piilevät sairausriskit suvusta. Totuutta piilotteleva äiti toimii lapsen edun vastaisesti.
Jos synnytysosastoilla annettaisiin 1-2% tapauksissa äideille VÄÄRÄ VAUVA mukaan kotiin, alkaisiko äiditkin vaatia pakollista DNA-testiä? Sehän olisi sensaatiouutinen ja kohu, ja miten asiaan täytyy heti puuttua.
Moni ongelma ratkeaisi jos kaikki vauvat DNA-testattaisiin joko raskausaikana, tai heti syntymän jälkeen, jolloin isä olisi heti selvillä. Kuka voisi vastustaa ideaa joka hyödyttää kaikkia osapuolia...? Kuka häviää kun totuus on kaikkien tiedossa?
Kommentit (2324)
Täällä on ilmeisesti ryhmä ihmisiä, jotka vaativat kovasti panostusta isyyteen samalla vaatien kaikkien vaikutusmahdollisuuksien poistoa isäksi ryhtymisestä.
Ihme kaksoisstandardeja taas.
Pidä vaan ne housut jalassa mies-sika. Me voidaan levitellä ympäri kyliä miten halutaan ja yhteiskunta maksaa abortit ja elarit :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ei halua testin olevan ilmainen ja pakollinen?
Testi pitää tehdä kaikille elossa oleville suomalaisille. Mahtaa laboratorioihin tulla kiirettä, kun vuoteen ei ehditä tehdä muita verikokeita.
Lait yleensä koskevat tulevaa aikaa eikä takautuvasti.
Et sinä saa ylinopeussakkoa takautuvasti, kun ajoit satasta satasen alueella ja nopeusrajoitus tiellä muuttuu kahdeksaankymmeneen kuukauden päästä. Urpo.
Ihan kaikki miehet pitää saada rekisteriin. Jos lapsen oikea iskä ei olekaan se äitin kumppani, pitää sille lapselle slti löytää oikea isä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu, että oletettavasti naiset vastustavat DNA-testiä jolla vahvistetaan isyys?
Mitä naiset haluavat piilottaa, tietävät itse että panevat ketä sattuu huvittamaan, mutta maksajaksi kelpuutetaan sitten tiukemman kriteerin mukaan.
Vaikka määräisit mitä testejä, naiset voivat silti panna ketä huvittaa. Senhän sinä haluat estää, petetyt isät ovat vain tekosyy
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu, että oletettavasti naiset vastustavat DNA-testiä jolla vahvistetaan isyys?
Mitä naiset haluavat piilottaa, tietävät itse että panevat ketä sattuu huvittamaan, mutta maksajaksi kelpuutetaan sitten tiukemman kriteerin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI nuo rahat riitä kuin testeihin. Se rekisterikin pitää perustaaa ja siihen hankkia näytteet jokaiselta suomalaiselta mieheltä.. Ei tuokaan riitä. Rekisterin pitää olla kansainväinen. Lapsen etuahan sillä tavoiteltiin ja iskä voi olla ulkomailta.
Kuka tässä ketjussa on mistään rekisteristä puhunut? Muu kuin sinä siis. Heti huomaa, että naiset haluaa jonkun poliisivaltion valvomaan :D
Ihan jokaiselle lapsellehan piti löytää isä ja saada selville kaikki sukurasitteet. Testeihin saadaan rahat rikosten selvittämisistä, kun rikolliset löytyy heti.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään ketjuun kirjoittanut mies ei ole ollut tilanteessa, jossa puolison kanssa on sovittu, että yritetään lasta. Se on käynyt selväksi. Heille naisen raskaus tulee suurena yllätyksenä.
Nimenomaan olen, ja on yritetty. Ihan toivotusti kahden lapsen isä avioliitossa.
Mielen teoria ja empatia toimii, pystyy asettumaan toisen eri tilanteessa olevan ihmisen asemaan. Kokeile joskus, virkistää.
Vierailija kirjoitti:
Ei sàátana, mikä vī/un vähä-älyinen jankkaaja Ap on. Tee se testisi vītun urpo, äläkä ime verirahoja siihen. Ole hyvä.
Niin on. Mulla ei ole itsellä lapsia, ja mun ja muitten kansalaisten pitäisi maksaa ap:n testit? En maksa.
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka vastustaa testiä on silmissäni jo pettämistä harjoittanut yksilö, tai sellainen, joka voisi ainakin kuvitella niin tekevänsä joskus tulevaisuudessa. Piste. Sovellan samaa oletusta naisiin, jotka hyväksyvät abortin, eli lapsenmurhan.
Automaattiset testit lisäisivät vihaamiasi abortteja. Jos nainen vähänkin epäilisi, että lapsen isä olisi joku kuin oma kumppani, niin ei sitä lasta voisi synnyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään ketjuun kirjoittanut mies ei ole ollut tilanteessa, jossa puolison kanssa on sovittu, että yritetään lasta. Se on käynyt selväksi. Heille naisen raskaus tulee suurena yllätyksenä.
Nimenomaan olen, ja on yritetty. Ihan toivotusti kahden lapsen isä avioliitossa.
Mielen teoria ja empatia toimii, pystyy asettumaan toisen eri tilanteessa olevan ihmisen asemaan. Kokeile joskus, virkistää.
Eli teidän lapset on testattu. Sovitko testauksesta ennen raskauksia vai sanoitko asiasta vaimolle heti, kun lapsi oli syntynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on naiselta pois että mies saa isyystestin? Tässä ketjussa tuli kyllä selville että miksi ne isyystestit todellakin pitäisi olla pakollisia. Ja sanon tämän naisena, ei tarvitse tulla haukkumaan inceliksi.
Se on verorahoista pois ja ihan turhia testejä 98...99 % isiensä lapsista. Jokainen voi halutessaan maksaa sen itse.
Naiset voivat sitten maksaa oman mammografiansa, kun turhista testeistä vain 2% todetaan syöpä.
Yhteiskunta maksaa ne naisten syöpähoidot. Siksi niitä tutkitaan että niiltä vältyttäisiin. SInäkin siis säästät siinä, juuri sinä.
Yhteiskunta joudu maksamaan mitään, jos lapsella on väärä isä.
Aika huonosti miehillä menee, jos ei ole varaa lampsia apteekkiin ostamaan testi ja tekee sen itse. Mistä ihmeen verikokeista jotkut täällä puhuu? Se testi tehdään omasta ja vauvan syljestä helpolla kotitestillä.
Eikä keneltäkään tartte lupaa kysyä, eikä edes kertoa kenellekään. En minäkään aina miehelle ole kertonut tehneeni raskaustestin, kun olen pelästynyt jos menkat on myöhässä. Enkä vaadi yhteiskuntaa maksamaan mun raskaustestit, itsepähän olen leikkiin ryhtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitään hupia ole jos haluaa tietää onko lapsi oma vai ei.
Ja mikä estää sinua testaamasta?
Olen nainen eikä minulla ole lapsia. Mutta mieheni saa kyllä ihan vapaasti tehdä isyystestin sitten kun meillä niitä lapsia on, minulla ei ole mitään sitä vastaan koska en petä.
Eikä sua haittaa yhtään että miehesi silti epäilee sun pettäneen? Aika erikoinen ajattelutapa.
Ei haittaa, koska en ole pettänyt. Ihan vapaasti saa isyystestin tehdä, minulla ei ole mitään salattavaa. Toisin kuin eräillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä testauksen saa. Pitää vaan maksaa se itse. Turhaa nillitystä taas.
Miksi sama ei koske sp-tautien testausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI nuo rahat riitä kuin testeihin. Se rekisterikin pitää perustaaa ja siihen hankkia näytteet jokaiselta suomalaiselta mieheltä.. Ei tuokaan riitä. Rekisterin pitää olla kansainväinen. Lapsen etuahan sillä tavoiteltiin ja iskä voi olla ulkomailta.
Kuka tässä ketjussa on mistään rekisteristä puhunut? Muu kuin sinä siis. Heti huomaa, että naiset haluaa jonkun poliisivaltion valvomaan :D
Ihan jokaiselle lapsellehan piti löytää isä ja saada selville kaikki sukurasitteet. Testeihin saadaan rahat rikosten selvittämisistä, kun rikolliset löytyy heti.
Kätevää!👍
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ilmeisesti ryhmä ihmisiä, jotka vaativat kovasti panostusta isyyteen samalla vaatien kaikkien vaikutusmahdollisuuksien poistoa isäksi ryhtymisestä.
Ihme kaksoisstandardeja taas.
Pidä vaan ne housut jalassa mies-sika. Me voidaan levitellä ympäri kyliä miten halutaan ja yhteiskunta maksaa abortit ja elarit :)
Teetä testisi! Ei kukaan maksa naisillekaan raskaustestejä. Oletko ajatellut, että voisit ottaa vastuuta omista tekemisistäsi? Ei nainen hedelmöity pyhästä hengestä. Jos olet harrastanut suojaamatonta seksiä kyseisen naisen kanssa, niin olet ottanut sen riskin, että olet iskä. Jos epäilet naisen uskollisuutta niin testaa, onko tenava sinun. Ongelma taitaa olla se, että olet niin tussun alla, ette uskalla testaamista edes ehdottaa. Sori, mutta se on sinun ja naisesi välinen ongelma, eikä me todellakaan ruveta testaamaan jokaista lasta teidän ongelmien vuoksi. Maksa itse testisi.
Naiset ei halua antaa miehille oikeuksia ja maksaa niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs nyt incel-miehiä raivostuttaa kun he eivät saa naisilta seksiä. Incel-miehiä raivostuttaa myös se, että naiset löytävät helposti monta seksikumppania. Vakituinen seurustelukumppani, salasuhde (friends with benefits) ja yhden yön panot (satunnaiset houkutukset).
Miesten kannattaisi harrastaa VAIN homoseksiä, jos he eivät kykene hyväksymään sitä karua tosiasiaa, että Suomen lain mukaan naisella on täysi oikeus pettää aviomiestään. Nainen saa harrastaa seksiä muiden miesten kanssa eikä se ole rikos.Kannatan naisten ja miesten oikeutta harrastaa vapaasti seksiä. En myöskään kannata pettämisen kriminalisointia.
Vastustan lakeja, joiden perusteella satunnainen baaripano voidaan huijata isäksi tai joku hölmö huijata elättämään toisten siittämiä lapsia.
Onko vaikea ymmärtää?
Alapeukkujen perusteella palstanaisille todella vaikea ymmärtää.
Tottakai elätät muiden miesten lapset ja rakastat kuin omiasi!. Etkö ymmärrä? Sika!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap oli huolissaan siitä, että lapset eivät tiedä isäänsä. Rekisterin myötä ihan kaikki isyydet selviäisivät nopeasti 😌
V*ttu miten paljon peittäviä naisia tässä keskustelussa on. Onneksi minä en petä, niin ei ollenkaan haittaa vaikka isyystestit olisi pakolliset. Kaikki pettävät naiset pitäisi k*vittää. Sitä vastaan ei pitäisi mitään olla jos ei petä.
Niin minunkin saa tehdä vaikka joka päivä. Mutta ei yhteiskunnan rahoilla.