Miksi DNA-/isyystestit eivät ole pakollisia aina, kun vauva syntyy?
Suomessa ainakin 1-2% lapsista kasvaa perheessä, jossa isä on eri kuin biologinen isä. Joissain maissa luku on jopa 30%.
Lapsellakin on oikeus tietää kuka on oikea isä jotta saa tietää piilevät sairausriskit suvusta. Totuutta piilotteleva äiti toimii lapsen edun vastaisesti.
Jos synnytysosastoilla annettaisiin 1-2% tapauksissa äideille VÄÄRÄ VAUVA mukaan kotiin, alkaisiko äiditkin vaatia pakollista DNA-testiä? Sehän olisi sensaatiouutinen ja kohu, ja miten asiaan täytyy heti puuttua.
Moni ongelma ratkeaisi jos kaikki vauvat DNA-testattaisiin joko raskausaikana, tai heti syntymän jälkeen, jolloin isä olisi heti selvillä. Kuka voisi vastustaa ideaa joka hyödyttää kaikkia osapuolia...? Kuka häviää kun totuus on kaikkien tiedossa?
Kommentit (2324)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ei halua testin olevan ilmainen ja pakollinen?
Testi pitää tehdä kaikille elossa oleville suomalaisille. Mahtaa laboratorioihin tulla kiirettä, kun vuoteen ei ehditä tehdä muita verikokeita.
Lait yleensä koskevat tulevaa aikaa eikä takautuvasti.
Et sinä saa ylinopeussakkoa takautuvasti, kun ajoit satasta satasen alueella ja nopeusrajoitus tiellä muuttuu kahdeksaankymmeneen kuukauden päästä. Urpo.
Tässä täytyy, koska testejä on perusteltu myös perinnöllisillä sairauksilla. Jos ei tiedä lapsen isän perimää, ei tiedä perinnöllisiä sairauksia. Samoin rikosten selvittäminen helpottuu dna-rekisterillå. Puolet poliiseista voi irtisanoa ja siitä tulee säästö
No jos asia näin perustellaan, alan olla itsekin pakollisen isyyden selvittämisen kannalla. Miehet kuitenkin aiheuttavat suurimman osan rikoksista, joten tässähän tulisi sittenkin yhteiskunnalle säästöä.
Mustakin kuulostaa ihan hyvältä! Mutta toisaalta, rekisteriin tarvii laittaa vain isäehdokkaat, eli kaikki miehet. Miesten veroprosenttia voisi siis nostaa kulujen kattamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kondomi on keksitty kauan ennen ajanlaskun alkua. Viisas mies käyttää sitä.
Isyystestin voi teettää lapselleen, jos isyyttä epäilee, mutta en näe mitään järkeä turhassa testaamisessa. Meillä on 100% varmuudella lapset isänsä lapsia. Miksi heittää hirveä määrä rahaa turhaan testaamiseen vain, koska ap ei ymmärtänyt käyttää kondomia?
Toimiiko sama logiikka kun naisilta testataan sp-taudit?
Turhia testejä, hirvittävä määrä rahaa palaa. Nainen voi teettää jos epäilee että sillä on tauteja, omalla kustannuksellaan.
Odottavia äitejä testataan, etteivät mahdolliset taudit tartu synnytyksessä vauvaan.
Muut naiset käyvät luonnollisesti ihan itse maksaen testei
Varmaankin ne taudit mitkä puoliso on naisen tietämättä häneen tartuttanut.
Syytät siis miestä pettämisestä?
Jos nainen epäilee tuota, hän voi sanoa asian ääneen ja teettää testin omalla kustannuksellaan. Ei ole yhteiskunnan tehtävä tarkastaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testi pitää tehdä kaikille elossa oleville suomalaisille. Mahtaa laboratorioihin tulla kiirettä, kun vuoteen ei ehditä tehdä muita verikokeita.
Et sinä saa ylinopeussakkoa takautuvasti, kun ajoit satasta satasen alueella ja nopeusrajoitus tiellä muuttuu kahdeksaankymmeneen kuukauden päästä. Urpo.
Tässä täytyy, koska testejä on perusteltu myös perinnöllisillä sairauksilla. Jos ei tiedä lapsen isän perimää, ei tiedä perinnöllisiä sairauksia. Samoin rikosten selvittäminen helpottuu dna-rekisterillå. Puolet
Vain koska naisia ei tuomita.
Täysikäinen juotti 14v lapsen humalaan ja nussi menemään. Lapsen kaverit jopa kuvasivat tilannetta. Kun täysikäiselle sanottiin lapsen ikä, se totesi "ihan sama"
Ei tullut tuomiota, vaikka alle 16v ei kykene antamaan aikuislle suostumustaan. Lisäksi tuo humalaan juottaminen... aijai
Arvaatko kumpaa sukupuolta täysikäinen oli? Entäpä lapsi?
Heh, ihan kuin kaikki miehet tuomittaisiin. Vastahan 2 miestä vei sairaalasta sammumiskunnossa olevan tytön puistoon ja rais kasi. Ei tuomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitään hupia ole jos haluaa tietää onko lapsi oma vai ei.
Ja mikä estää sinua testaamasta?
Olen nainen eikä minulla ole lapsia. Mutta mieheni saa kyllä ihan vapaasti tehdä isyystestin sitten kun meillä niitä lapsia on, minulla ei ole mitään sitä vastaan koska en petä.
Niin minunkin saa tehdä vaikka joka päivä. Mutta ei yhteiskunnan rahoilla.
Nainen voi minun puolestani synnyttää, mutta ei yhteiskunnan rahoilla. Laittaa laskun perään.
Kyllä sieltä tuleekin lasku perään.
Kertoisiko joku testausta vastustavista naisista tai miksei miehistäkin järjellisen syyn testauskieltoon?
Ja syy ei voi olla raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä testauksen saa. Pitää vaan maksaa se itse. Turhaa nillitystä taas.
Avioliitossa syntyneestä lapsesta tehdään isyysolettamus eli aviomies on lapsen isä eikä kukaan ulkopuolinen pysty sitä kiistämään. Avoliitossa syntyneen lapsen isyys pitää sitä vastoin erikseen vahvistaa. Jälkimmaisessä tapauksessa kun isyys on vahvistettu, lapsi voi saada isän sukunimen. Jos isyyttä ei ole vahvistettu heti väestörekisteriin ilmoitettaessa, lapsi saa automaattisesti äidin sukunimen.
Nimenomaan tämä avioliiton isyysolettama on vanhentunut. Se on ajalta ennen geenisekvensointia. Avioliittoa instituutiona on muutenkin rapautettu, eikä se enää sido samalla tavalla laillisesti ja taloudellisesti kuteb aikana, jolloin isyysolettama on lakiin kirjattu.
Pakollista testausta en kannata, mutta mikä estää tarjoamasta omakustanteista isyystestiä edullisena massatestauksena osana rutiininomaista kysymyspatteristoa, joka lapsen syntyessä joka tapauksessa tulee?
Mikä estää? Kenelle haittaa? Ja käytä niitä sanoja, äläkä alapeukkuja. Niin kerron omalle uhmaikäisellekin, että käytä sanoja. Ei ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä resurssit edes nykyisiin toimenpiteisiin. Tuon maksat itse ja ostat yksityiseltä.
pyydä lapsen veriryhmä tietoosi, ja omasi, ja vertaa vaimoosi keskenään voiko lapsi olla teidän. Jos voi, ehkä olet isä. Jos ei, et ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen eikä minulla ole lapsia. Mutta mieheni saa kyllä ihan vapaasti tehdä isyystestin sitten kun meillä niitä lapsia on, minulla ei ole mitään sitä vastaan koska en petä.
Nainen voi minun puolestani synnyttää, mutta ei yhteiskunnan rahoilla. Laittaa laskun perään.
Meille on tullut jokaisesta lapsesta sellainen 500 e lasku perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska elämme naiskeskeisessä yhteiskunnassa, eikä naisen toimintaa saa kyseenalaistaa eikä etenkään saattaa vastuuseen tarpeen vaatiessa.
Tarpeen vaatiessa saa. Isyystestiähän saa pyytää. Mutta kun se tarve ei ole kaikilla.
Näiden kellari-inceleiden on ilmeisesti aivan mahdoton ymmärtää normaalia parisuhde-elämää.
Normaalilla parisuhde-elämällä ilmeisesti tarkoitat, että pettämistä tapahtuu, ja jos se sattuu omalle kohdalle, se on voi voi, ei voi mitään?
Ei, vaan normaalissa parisuhteessa nimenomaan ei petetä. Parisuhde on yhteiselämää ja siinä jaetaan asiat. Lasten hankkimisesta päätetään yhdessä. Onko tämä sinulle ihan hepreaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V*ttu miten paljon peittäviä naisia tässä keskustelussa on. Onneksi minä en petä, niin ei ollenkaan haittaa vaikka isyystestit olisi pakolliset. Kaikki pettävät naiset pitäisi k*vittää. Sitä vastaan ei pitäisi mitään olla jos ei petä.
Ok Osama.
Mites nuo pettävät miehet? Vai oletko yksi näistä lukko/yleisavain meemi-inceleistä?
Pikkuisen tulee viboja näistä ketjun pahimmista fémakoista, toiseen suuntaan vaan. Jotenkin ei ole hyvä otos Suomen väestöstä. Suurin osa ihmisistä on ihan järkeviä. Täällä on vaan polarisaatiota ja palstahulluja.
Ihan klassisen perusliberaalin on vaikea sanoa mitään, kun on vaan joko/tai. En kannata pakollisia isyystestejä sen enempää kun k*vitysrangaistuksia. En myöskään kannata lakeja, jotka antavat manipuloiville naisille helpon reitin huijata joku elättämään muiden siittämiä pentuja.
Ka
Mitä oikein sepität? Naiset jotka pettävät eivät tietenkään halua isyystestejä, se on ihan ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V*ttu miten paljon peittäviä naisia tässä keskustelussa on. Onneksi minä en petä, niin ei ollenkaan haittaa vaikka isyystestit olisi pakolliset. Kaikki pettävät naiset pitäisi k*vittää. Sitä vastaan ei pitäisi mitään olla jos ei petä.
Ok Osama.
Mites nuo pettävät miehet? Vai oletko yksi näistä lukko/yleisavain meemi-inceleistä?
Pikkuisen tulee viboja näistä ketjun pahimmista fémakoista, toiseen suuntaan vaan. Jotenkin ei ole hyvä otos Suomen väestöstä. Suurin osa ihmisistä on ihan järkeviä. Täällä on vaan polarisaatiota ja palstahulluja.
Ihan klassisen perusliberaalin on vaikea sanoa mitään, kun on vaan joko/tai. En kannata pakollisia isyystestejä sen enempää kun k*vitysrangaistuksia. En myöskään kannata lakeja, jotka antavat manipuloiville naisille helpon reitin huijata joku elättämään muiden siittämiä pentuja.
Mikä laki antaa manipuloiville naisille helpon reitin huijata? Edelleen, miehellä on oikeus vaatia isyystestiä. Ja elatusvelvollisuutta koskeva lainsäädäntö on luotu lapsen turvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille o
Missä yksityisessä pumpulisairaalassa olet oikein synnyttänyt että noin kova lasku on tullut? Oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 98-99 % lapsista on perheissä oikean isän kanssa, niin tulee turhan kalliiksi testata kaikkia. Toki omakustanteisesti jokainen voi sen tehdä itse.
Mutta ei tule kalliiksi tietämättään toisen lapsia elättävälle aisankannattajamiehelle? :D
No maksaa itse testinsä, jos epäilyttää.
Kyllä tässä yhteiskunnassa joutuu monta muutakin asiaa itse kustantamaan.
Jos useampi testauttaisi (omakustanteisesti), niin ehkä hinnatkin laskisivat?
Pointtina on, että moni mies ei edes epäile mitään, ja silti onkin tietämättään kasvattamassa toisen miehen lasta. Ymmärrätk
Johan ap tässä kampanjoikin. Tämän aloituksen tarkoitus on luoda epäluottamusta naisiin vihjaamalla, että jokainen nainen on potentiaalinen pettäjä. Aloittaja itse ei ole parisuhdetta saanut ja siksi hän yrittää tuhota sen muiltakin
Toisaalta naiset sanovat täällä ketjussa suoraan, että naisten sp-taudit testataan raskauden aikana koska jokainen mies on pettäjä, ei edes vihjata tai puhuta potentiaalisesta.
Mitäs se on sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä täytyy, koska testejä on perusteltu myös perinnöllisillä sairauksilla. Jos ei tiedä lapsen isän perimää, ei tiedä perinnöllisiä sairauksia. Samoin rikosten selvittäminen helpottuu dna-rekisterillå. Puolet
Mustakin kuulostaa ihan hyvältä! Mutta toisaalta, rekisteriin tarvii laittaa vain isäehdokkaat, eli kaikki miehet. Miesten veroprosenttia voisi siis nostaa kulujen kattamiseksi.
Nostetaan naisten vero% koska teidän syövät seulotaan ja synnytys maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska elämme naiskeskeisessä yhteiskunnassa, eikä naisen toimintaa saa kyseenalaistaa eikä etenkään saattaa vastuuseen tarpeen vaatiessa.
Tarpeen vaatiessa saa. Isyystestiähän saa pyytää. Mutta kun se tarve ei ole kaikilla.
Näiden kellari-inceleiden on ilmeisesti aivan mahdoton ymmärtää normaalia parisuhde-elämää.
Normaalilla parisuhde-elämällä ilmeisesti tarkoitat, että pettämistä tapahtuu, ja jos se sattuu omalle kohdalle, se on voi voi, ei voi mitään?
Ei, vaan normaalissa parisuhteessa nimenomaan ei petetä. Parisuhde on yhteiselämää ja siinä jaetaan asiat. Lasten hankkimisesta päätetään yhdessä. Onko tämä sinulle ihan hepreaa?
Joillekin on se ainakin hepreaa että monet miehet haluavat tietää kuka on heidän lapsi ja kuka ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä täytyy, koska testejä on perusteltu myös perinnöllisillä sairauksilla. Jos ei tiedä lapsen isän perimää, ei tiedä perinnöllisiä sairauksia. Samoin rikoste
Heh, ihan kuin kaikki miehet tuomittaisiin. Vastahan 2 miestä vei sairaalasta sammumiskunnossa olevan tytön puistoon ja rais kasi. Ei tuomiota.
Laita toki lisää tietoja. Kiinnostaa erityisesti suojaikäraja ja tuo väite rais kauksesta.
275: Naiset jotka pettävät eivät tietenkään halua isyystestejä, se on ihan ymmärrettävää.
Mutta pettävät miehet haluavat? Kyllähän se heidänkin isyys sitten selvitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule kulujen mukaista.
Sama kun sanoisi että terveyskeskusmaksu kattaa miehen isyystestin hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Kertoisiko joku testausta vastustavista naisista tai miksei miehistäkin järjellisen syyn testauskieltoon?
Ja syy ei voi olla raha.
Ei ole olemassa mitään testauskieltoa. Testaa, jos tykkäät, mutta maksa itse. Hyvin yksinkertaista.
Johan ap tässä kampanjoikin. Tämän aloituksen tarkoitus on luoda epäluottamusta naisiin vihjaamalla, että jokainen nainen on potentiaalinen pettäjä. Aloittaja itse ei ole parisuhdetta saanut ja siksi hän yrittää tuhota sen muiltakin.