Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasketaan, "Miehen tulee olla 180 cm tai yli, sporttinen (mutta ei bodari) , tulot kuussa yli 5000 euroa, lapseton, ei saa olla kalju"

Vierailija
28.11.2025 |

"Haluan tavismiehen, joka on 180 cm tai yli, sporttinen (mutta ei bodari) , tulot kuussa yli 5000 euroa, lapseton, ei saa olla kalju."

Tein kahvitaukoni viihteeksi ja matemaattiseksi harrasteeksi nopean laskelman, miten paljon haettuja miehiä on miehistä noin yleensä, jos ei huomioida miehen ikää tai siviilisäätyä.

*180cm tai yli => siis 50% miehistä

*sporttinen, ei mikään bodari => ei tästä mitään tietoa ole, mutta ollaan avokätisiä ja sanotaan 50%

*tulot yli 5000 euroa kuussa => poikkeuksellisen hyvätuloinen siis, eli luokkaa 10% ja alle

*ei lapsia => jostain kuulin, että kolmannes miehistä on lapsettomia, joten 33%

*ei saa olla kalju => muistaakseni puolta miehistä koskettaa kaljuuntuminen, joten 50%

Ja sitten lasketaan: 0,5 x 0,5 x 0,1 x 0,33 x 0,5 => 0,004125 => 0,4% suomalaisista miehistä täyttää vaaditun mitan, eli jos oikein laskin niin yhteensä 277 kpl, jos ei huomioida ikää tai siviilisäätyä. Oletin, että suomalaisia on 5,6 miljoonaa, ja heistä puolet miehiä eli 2,8 miljoonaa kappaletta.

Jos mukaan otetaan vain tietty ikäluokka ja heistäkin vain sinkut, laskee tarjolla olevien miesten määrä vielä huomattavasti lisää. Sokerina pohjalla muistetaan, että miehen pitää vielä olla halukas sitoutumaan juuri tähän naiseen. Perstuntumalta heitän, että lukumäärällisesti liikutaan reilusti joissakin kymmenissä miehissä koko valtakunnassa.

Siitä vain "tavismiestä" etsimään, kun epäonnistumisen todennäköisyys on 99,6%. ;)

Kommentit (229)

Vierailija
181/229 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 25-vuotiaana 178cm, työtön, tuuhea tukka, sporttinen, BMI 19, ei lapsia. Löysin kumppanin 20v. ajaksi, sitten erottiin.

Nykyään bruttotulot 2900€/kk, olen kaljuuntunut, BMI 25, lapsia exän kanssa. Löysin uuden avovaimon vuosi avioerosta. Tinderistä. Pituusnirsojakin ehti toki tulla vastaan. 

Vierailija
182/229 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuit AP ongelman ytimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/229 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimaa (n. 33% väestöstä): n. 184 ihannemiestä

Pirkanmaa (n. 10% väestöstä): n. 56 ihannemiestä

Varsinais-Suomi (alle 10% väestöstä): n. 50 ihannemiestä

Lappi (n. 3% väestöstä): n. 18 ihannemiestä

Uskottavat luvut. Hyvä tuoda esiin, millaisia yksisarvisia naiset etsivät.

Mulla on akateemisia yli 5t tienaavia sinkkututtuja, joista osa pomppaa noiden vaatimusten vuoksi. Osa on liian lyhyitä, osa laihoja muttei sporttisia, osa kaljuja. 

Osa menisi kaikista vaatimuksista läpi, mutta joukossa on mm. uskonlahkolainen tiukkapipo, panomies, semialkkis, miehistä tykkäävä ja pari aspergeria. En tiedä olisiko noista kukaan hyvä isä tai edes aviopuoliso. Useimmat viihtyvät yksin tai miesporukassa. Harva käy baarissa ja juuri kukaan ei tinderöi.

Vierailija
184/229 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilaisilla naisille kelpaa tavallinen suomalainen, oikeistolainen mies.

Suominaiset ei kelpuuta meitä.

Ei kelpaa, ellei mies ole rikas. Japanissa miehen pitää pysytä elättämään koko perhe.

PS. Japanissakaan ei pidetä inseleistä ja siellä naiset vasta ovatkin tarkkoja, kenen kanssa alkavat suhteeseen.

Vierailija
185/229 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari tarkennusehdotusta laskelman muuttujiin:

Suomalaisten miesten keskipituus on vähän alle 180 cm. Vuoden 2017 mittauksessa (THL) 30-39 -vuotiaiden keskipituus oli 179,3 cm ja 40-49 -vuotiaiden 178,6. Tällä hetkellä 30-39 -vuotiaiden keskipituus lienee sen 180 cm.

Yli 5000 €/kk ansaitsevia on sekä ylimmässä että toiseksi ylimmässä tulodesiilissä (miehiä enemmän), eli tavoitellun ansiotason saavuttanee n. 20 % miehistä. Parhaiten ansaitseva ikäryhmä ovat 40-49 -vuotiaat. Nuoremmissa yli 5000 €/kk ansaitsevia on suhteellisesti vähemmän.

Noin 30 % työikäisistä suomalaismiehistä on ns. lihavia (BMI yli 30). Ylipainoisia (BMI yli 25) on yli puolet, mutta tässä ryhmässä on myös lihaksikkaita. Toisaalta normaali- ja alipainoisten ryhmissä on myös ihmisiä, jotka eivät ole urheilullisia. Tiputtaisin urheilullisten määrän ehkä tasolle 20-25 % (nuoremmissa ikäluokissa ur

ja 25:stä miehestä suurin osa rumia kasvoistaan lol

Vierailija
186/229 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinpä sitä haetaan. miehiä. numeroilla. hoohhooh. tai naisia.  vita brevis. käykää ulkona ja löytäkää.

Vierailija
187/229 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämä harvinaisuus sitten löytyy, nainen huomaa että mies sporttiharrastuksensa lisäksi lopun vapaa-ajan pelaa kännissä tietokonepelejä :)

Vierailija
188/229 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuminen on ihanaa.

Petch

Vierailija
189/229 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilaisilla naisille kelpaa tavallinen suomalainen, oikeistolainen mies.

Suominaiset ei kelpuuta meitä.

Japanilaiset naiset haluaa sut vain sun fantasioissasi. Todellisuudessa ne on hyvinkin nirsoja.

Vierailija
190/229 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen elämäni aikana tavannut varmasti kymmeniä tuhansia miehiä, osan toki vain vilaukselta. Silti vain 2-3 on herättänyt mielenkiinnon niin, että olen voinut kuvitella olevani parisuhteessa hänen kanssaan. Yhden kanssa pariuduin, eikä minun ole tarvinnut koskaan jossitella, että löytyisikö jostain parempaa.

Siinäpä oikea suomalainen prinsessa, jolla on narsistinen persoonallisuushäiriö.

Haluatko sinä puolisoksi naisen, jolle kelpaa kuka tahansa ja joka sitten koko ajan etsii, josko löytyisi joku nykyistä parempi?

Haluan kauniin naisen joku jumaloi vain minua heti ensitapaamisella. Muut miehet eivät saa kiinnostaa naista.

Vierailija
191/229 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen elämäni aikana tavannut varmasti kymmeniä tuhansia miehiä, osan toki vain vilaukselta. Silti vain 2-3 on herättänyt mielenkiinnon niin, että olen voinut kuvitella olevani parisuhteessa hänen kanssaan. Yhden kanssa pariuduin, eikä minun ole tarvinnut koskaan jossitella, että löytyisikö jostain parempaa.

Siinäpä oikea suomalainen prinsessa, jolla on narsistinen persoonallisuushäiriö.

Haluatko sinä puolisoksi naisen, jolle kelpaa kuka tahansa ja joka sitten koko ajan etsii, josko löytyisi joku nykyistä parempi?

Melkein kaikilla Tinder-naisilla on paljon kumppaneita suhdehistoriassa. Vaikka nainen valikoisi tarkkaan miehen, niin mies kuitenkin ghoustaa naisen parin panon jälkeen, jolloin naisen on pakko vain alkaa etsiä uutta miestä Tinderistä. Sama oravanpyörä toistuu loputtomiin, jolloin on suuri todennäisyys, että naiselta löytyy herpes tai kondylooma.

Vierailija
192/229 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se keskinäinen vetovoima on niin harvinaista herkkua, että iso osa ihmisistä ei löydä kumppania koskaan, ilman isompia "pääsy"vaatimuksiakaan. Tekniset vaatimukset ovat ihan eri asia. 

Vierailija
193/229 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan kauniin naisen joku jumaloi vain minua heti ensitapaamisella. Muut miehet eivät saa kiinnostaa naista.

Millainen olet tai mitä teet, että nainen alkaa heti jumaloida sinua?

Vierailija
194/229 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis multa meni ohi, kenen vaatimukset nämä aloituksessa listatut asiat ovat? En nähnyt linkkiä.

Vierailija
195/229 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan miehille kelpaavia on 100% ja ylikin, koska miehen kriteerit ovat:

- nainen

- elossa

- näistäkin voidaan tinkiä.

Panoksi joo, muttei parisuhteeseen.

Vierailija
196/229 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumies täällä, lähestyn viittäkymppiä, tulot ~140k€, ihan hyvä kroppa, omat hiukset, 180cm. Autot, asunto jne. löytyy. Hyvä terveys, ei mt-ongelmia eikä päihteitä kulu ollenkaan. Sosiaalinen status vähintäänkin ok. Mutta mulla on kaksi lasta. 

Elämä on kyllä muuten helppoa, mutta parinmuodostus vaikeeta. Algoritmistä ei ole vi++ujakaan hyötyä ja baariin ja kirjastoon en kyllä lähde päivystämään. Menee se perjantai sitten näinkin.

Vierailija
197/229 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies täällä, lähestyn viittäkymppiä, tulot ~140k€, ihan hyvä kroppa, omat hiukset, 180cm. Autot, asunto jne. löytyy. Hyvä terveys, ei mt-ongelmia eikä päihteitä kulu ollenkaan. Sosiaalinen status vähintäänkin ok. Mutta mulla on kaksi lasta. 

Elämä on kyllä muuten helppoa, mutta parinmuodostus vaikeeta. Algoritmistä ei ole vi++ujakaan hyötyä ja baariin ja kirjastoon en kyllä lähde päivystämään. Menee se perjantai sitten näinkin.

Nuohan eivät vielä riitä. Olet jo aika vanha. Sulla täytyy olla myös kivat kasvot, hurmaava hymy ja hyvät jutut. Ja vaikka ne olisi kunnossa, useimmat 30-40 v. naiset katselevat mieluummin Enbusken ja Salmisen tyyppisiä miehiä. 

Vierailija
198/229 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis multa meni ohi, kenen vaatimukset nämä aloituksessa listatut asiat ovat? En nähnyt linkkiä.

Jonkun naisettoman miehen kuvitteellinen naisten vaatimuslista miehille. Hän on oikeasti tylsää seuraa ja luonteeltaan tuollainen vinkuja, joten omalle sinkkuudelle on nyt sitten syynä nämä naisten (kuvitteelliset) poskettomat vaatimukset.

Vierailija
199/229 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan yli puolet miehistä ei ole 180-centtisiä, nuoremmistakaan :) 

Just katselin tässä mielessä ihmisiä kaupan vilinässä viikonloppuna, Prismassa sekä Cittarissa.  Suuri osa miehistä on siinä 175-senttisiä tai lyhyempiä, koska minä olen 169cm ja he tuntuivat vain pari senttiä pidemmiltä.

Typeriä vaateita nuorilta naisilta, toisaalta ei puolisoksi tarvita edes kymmentä miestä kuin yksi sopiva riittää. Tarpeeksi ajoissa kun sitoutuu niin ei ole vielä lapsia. 

Vierailija
200/229 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"joissakin kymmenissä miehissä koko valtakunnassa.

Siitä vain "tavismiestä" etsimään, kun epäonnistumisen todennäköisyys on 99,6%. ;)"

Jos väitteesi pitää paikkaansa ja _kaikki_ naiset hakevat samaa, niin onhan se todennäköisyys nyt paljon pienempi. Kymmenestä miehestä ei riitä kymmenilletuhansille.

Mutta väitteesi on väärä. Jo otanta omien ystävien kesken kertoo, et makuja on hyvin monia. Bestiksen mielestä "komea" miehensä on minusta kaikkea muuta, mutta pääasia että he rakastavat <3  Väitän etteivät hekään huolisi minun miestäni, ja hyvä niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä