Lasketaan, "Miehen tulee olla 180 cm tai yli, sporttinen (mutta ei bodari) , tulot kuussa yli 5000 euroa, lapseton, ei saa olla kalju"
"Haluan tavismiehen, joka on 180 cm tai yli, sporttinen (mutta ei bodari) , tulot kuussa yli 5000 euroa, lapseton, ei saa olla kalju."
Tein kahvitaukoni viihteeksi ja matemaattiseksi harrasteeksi nopean laskelman, miten paljon haettuja miehiä on miehistä noin yleensä, jos ei huomioida miehen ikää tai siviilisäätyä.
*180cm tai yli => siis 50% miehistä
*sporttinen, ei mikään bodari => ei tästä mitään tietoa ole, mutta ollaan avokätisiä ja sanotaan 50%
*tulot yli 5000 euroa kuussa => poikkeuksellisen hyvätuloinen siis, eli luokkaa 10% ja alle
*ei lapsia => jostain kuulin, että kolmannes miehistä on lapsettomia, joten 33%
*ei saa olla kalju => muistaakseni puolta miehistä koskettaa kaljuuntuminen, joten 50%
Ja sitten lasketaan: 0,5 x 0,5 x 0,1 x 0,33 x 0,5 => 0,004125 => 0,4% suomalaisista miehistä täyttää vaaditun mitan, eli jos oikein laskin niin yhteensä 277 kpl, jos ei huomioida ikää tai siviilisäätyä. Oletin, että suomalaisia on 5,6 miljoonaa, ja heistä puolet miehiä eli 2,8 miljoonaa kappaletta.
Jos mukaan otetaan vain tietty ikäluokka ja heistäkin vain sinkut, laskee tarjolla olevien miesten määrä vielä huomattavasti lisää. Sokerina pohjalla muistetaan, että miehen pitää vielä olla halukas sitoutumaan juuri tähän naiseen. Perstuntumalta heitän, että lukumäärällisesti liikutaan reilusti joissakin kymmenissä miehissä koko valtakunnassa.
Siitä vain "tavismiestä" etsimään, kun epäonnistumisen todennäköisyys on 99,6%. ;)
Kommentit (52)
Noin pienillä tuloilla saa pilkkanaurut osakseen.
Joku laskuvirhe? Eikö 0,04% ja risat 2,8 miljoonasta miehestä ole 11550 miestä?
Minä ainakin hylkäön Tinderissä kaikki kaljut ja läskit.
Incel itkee siinä instagram-mallin vaatimuslistaa.
Pitää vielä muistaa se, että vanhemmissa miehissä lapsettomien määrä on vähäisempi kuin nuorten miesten osalta ja taas toisaalta nuoremmissa ikäluokissa se 5000 € palkkataso on harvinaisempi kuin vanhemmissa miehissä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli näemmä sinullakin pilkkuvirhe, kun puhut 0,04%, eikä 0,4%.
Mutta aivan se ja sama: ei kiinnosta niin paljoa alkaa tuollaista pohtimaan juuri nyt. "Jumalattoman vähän" on kuitenkin se lukumäärä joka tapauksessa. ;)
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen että tuo tarkoittaa hiukan yli 250 miestä jokaisessa ikäluokassa. Eli jos on kovin nirso iän ja esimerkiksi asuinpaikan kanssa niin valinnanvaraa todelkakin on lähinnä satoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen että tuo tarkoittaa hiukan yli 250 miestä jokaisessa ikäluokassa. Eli jos on kovin nirso iän ja esimerkiksi asuinpaikan kanssa niin valinnanvaraa todelkakin on lähinnä satoja.
Varsinkin kun nuo parhaat ovat kaikki jo varattuja.
Onko tällaiset keskustelunaiheet jotain "mustaa huumoria", jota en ymmärrä? Jokin ihmisessä on muuttunut perusteellisesti viimeisten vuosien aikana. Seksiaiheisia juttuja tuputetaan joka päivä jossakin muodossa. Mitä välineitä nyt on saatavilla, miten saat parhaat orgasmit ym ym. Kumppanin on oltava ulkomuodoltaan sitä sun tätä, ansiotaso noin xxx euroa kuussa. Ihan sama sitten, mitä siellä korvien välissä on, kunhan on riittävästi pituutta ja hiukset päässä! Täytyyhän tällaisten juttujen olla vitsi!
On noita miehiä Suomessa toki tuollakin promillella enemmän, vaikka ei niitä silti paljoa ole.
2 800 000 * 0,004 = 2 800 * 4 = 11 200
Mutta toi joukko on sitten vauvasta vaariin.
Länsimaissa joissa on pieni syntyvyys yksi ikäluokka on karkeasti 1/100. Yksi ikäluokka Suomessa on jotain 40 000 - 50 000 ja puolet tästä (miehet) on noin 22 500.
Jos laskettaisiin 10 ikäluokkaa miehiä, niin 225 000 * 0,004 = 225 *4 = 900 jossain ikäluokassa 30 - 40 täyttäisi ehdon.
Noista korkeintaan puolet on vapaita, eli noin 450 voisi olla koko Suomen alueella.
Itsekin tein vastaavan laskelman nuorena, mutta tietenkin omilla kriteereilläni. Lopputulos oli, että maailmassa on puolikas vaatimukset täyttävää urosta. Siispä päätin pysyä naimattomana, kunnes tapasin kaveritapaamisessa miehen, joka täytti JOKAISEN kriteerilistan toiveen. Nyt olemme olleet naimisissa 31 v. Hyvää kannatti odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun nuo parhaat ovat kaikki jo varattuja.
Tai eivät edes halua sitoutua, koska ei tarvitse. Näin yksittäisen "tavisnaisen" todennäköisyys löytää etsimänsä ""tavismies"" (huomatkaa tuplasti lainausmerkkejä) on niin lähellä nollaa, että on mielekästä todeta vain 0%.
Saahan sitä haaveilla. Sitten ei vaan pidä alkaa itkeä ja polkea jalkaa jos jääkin yksin noiden vaatimusten kanssa.
Henkilökohtaisesti en ymmärrä noita pituuden tai hiuksien vaatimuksia. Pituudella ei ole minkään valtakunnan merkitystä. Olen nähnyt monta järjettömän karismaattista miestä, jotka ovat saman pituisia tai lyhyempiä kuin minä (167cm). Tunnen myös miehiä, jotka ovat tosi komeita kaljuina. Kyse on siitä, onko sinut asian kanssa ja pärjää reippaasti ilman hiuksia, vai yrittääkö häpeillen peittää harvenevia haiveniaan.
Sporttinen on sitten jo vaikeampi, koska se voi tarkoittaa mitä tahansa välillä "käy 5 kertaa viikossa salilla" ja "kunhan ei ole kaljamahaa". Riippuu ihmisestä miten tuo määritellään. Itse toivoisin, että mies pitää sen verran itsestään huolen ettei ole ylipainoinen tai käytä ylenmäärin päihteitä, kun en itsekään näitä harrasta ja pidän painoni kurissa.
Nuo tulot on ihan tähtitieteelliset. Railakkaat pari tonnia kuussa enemmän kuin omani. Jotenkin vähän jopa hirvittäisi, että jos mies tienaa noin paljon enemmän, niin alkaako odottaa minultakin sellaista rahankäyttöä vaatteisiin, asuntoon yms, mitä tuolla tulotasolla saisi? Olen itse aika vähään tyytyväinen ja mikään ei inhota niin paljon kuin toiselle velkaa jääminen. Sama tulotaso olisi ihan kiva kuin itsellä, niin voisi ajatella, että on samanlainen käsitys siitä mihin on varaa.
Lapsettomuus on noista kaikkein järkevin kriteeri. Jos ei itse halua lapsia, niin oletettavasti ei halua äitipuoleksi jonkun toisenkaan lapsille, ja se on ihan ok. Kaikista ei vain ole vanhemmiksi edes osa-aikaisesti. Sitten tosin menee jo vähän kieroon jos tämä on joku niitä emäntiä, jonka mielestä miehellä saa olla lapsia vain HÄNEN kanssaan, riippumatta siitä minkä ikäisiä ollaan.
Matematiikka ei ole naisten vahvin laji.
Kaksikymppisistä suurin osa täyttää kriteerit noita tuloja lukuunottamatta, mutta siltäkin osin suurimmalla osalla on suunnitelmissa tienata jatkossa ainakin 5000 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin tein vastaavan laskelman nuorena, mutta tietenkin omilla kriteereilläni. Lopputulos oli, että maailmassa on puolikas vaatimukset täyttävää urosta. Siispä päätin pysyä naimattomana, kunnes tapasin kaveritapaamisessa miehen, joka täytti JOKAISEN kriteerilistan toiveen. Nyt olemme olleet naimisissa 31 v. Hyvää kannatti odottaa.
Tai paremminkin olet jäljestä päin vakuuttanut itsesi siitä, että juuri tämän oikeasti halusinkin koko ajan. Niin tai näin, hyvä kun teit niin, ja ymmärsit oman parhaasi.
Minä olen elämäni aikana tavannut varmasti kymmeniä tuhansia miehiä, osan toki vain vilaukselta. Silti vain 2-3 on herättänyt mielenkiinnon niin, että olen voinut kuvitella olevani parisuhteessa hänen kanssaan. Yhden kanssa pariuduin, eikä minun ole tarvinnut koskaan jossitella, että löytyisikö jostain parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaksikymppisistä suurin osa täyttää kriteerit noita tuloja lukuunottamatta, mutta siltäkin osin suurimmalla osalla on suunnitelmissa tienata jatkossa ainakin 5000 e/kk.
Ymmärtääkö ne ettei se tapahdu ilman laajaa verkostoa? Yleensä ei silloinkaan vaan kohtalona on kortisto.
Hys hys.