Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasketaan, "Miehen tulee olla 180 cm tai yli, sporttinen (mutta ei bodari) , tulot kuussa yli 5000 euroa, lapseton, ei saa olla kalju"

Vierailija
28.11.2025 |

"Haluan tavismiehen, joka on 180 cm tai yli, sporttinen (mutta ei bodari) , tulot kuussa yli 5000 euroa, lapseton, ei saa olla kalju."

Tein kahvitaukoni viihteeksi ja matemaattiseksi harrasteeksi nopean laskelman, miten paljon haettuja miehiä on miehistä noin yleensä, jos ei huomioida miehen ikää tai siviilisäätyä.

*180cm tai yli => siis 50% miehistä

*sporttinen, ei mikään bodari => ei tästä mitään tietoa ole, mutta ollaan avokätisiä ja sanotaan 50%

*tulot yli 5000 euroa kuussa => poikkeuksellisen hyvätuloinen siis, eli luokkaa 10% ja alle

*ei lapsia => jostain kuulin, että kolmannes miehistä on lapsettomia, joten 33%

*ei saa olla kalju => muistaakseni puolta miehistä koskettaa kaljuuntuminen, joten 50%

Ja sitten lasketaan: 0,5 x 0,5 x 0,1 x 0,33 x 0,5 => 0,004125 => 0,4% suomalaisista miehistä täyttää vaaditun mitan, eli jos oikein laskin niin yhteensä 277 kpl, jos ei huomioida ikää tai siviilisäätyä. Oletin, että suomalaisia on 5,6 miljoonaa, ja heistä puolet miehiä eli 2,8 miljoonaa kappaletta.

Jos mukaan otetaan vain tietty ikäluokka ja heistäkin vain sinkut, laskee tarjolla olevien miesten määrä vielä huomattavasti lisää. Sokerina pohjalla muistetaan, että miehen pitää vielä olla halukas sitoutumaan juuri tähän naiseen. Perstuntumalta heitän, että lukumäärällisesti liikutaan reilusti joissakin kymmenissä miehissä koko valtakunnassa.

Siitä vain "tavismiestä" etsimään, kun epäonnistumisen todennäköisyys on 99,6%. ;)

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla tosiaan virheluvuissaan. 0,4% 2,8 miljoonasta on 11 550 miestä. Toki sanoisin, että tuo "sporttinen, ei bodari 50%" on räikeän yläkanttiin laitettu. Siihen 25% ja jääkin vain 5775 miestä. Alkuperäinen tavismiehen hakija ei kertonut miten esim. tupakakointi, päihteiden käyttö tai lapsihaaveet vaikuttavatvat asiaan. Kun 5-10% miehistä ei ole heteroita, niin tuosta 5775:sta jää 288-575 miestä jo heti pois. Noin 5000-5500 miestä siis maanlaajuisesti, joista etäisyyden, iän ja nykyisen siviilisäädyn mukaan, niin aika pieneksi jää potentiaalinen joukko mistä pitäisi löytää ja kohdata joku kenen kriteereihin alkuperäinen hakija sitten osuu.  

Vierailija
22/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pituutta 186 ja painoa 90kg ja sporttinen, hiukset päässä, tulot 100k vuodessa, mutta mulla lapsi, toki aikuinen jo. Eli en kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen elämäni aikana tavannut varmasti kymmeniä tuhansia miehiä, osan toki vain vilaukselta. Silti vain 2-3 on herättänyt mielenkiinnon niin, että olen voinut kuvitella olevani parisuhteessa hänen kanssaan. Yhden kanssa pariuduin, eikä minun ole tarvinnut koskaan jossitella, että löytyisikö jostain parempaa.

Siinäpä oikea suomalainen prinsessa, jolla on narsistinen persoonallisuushäiriö.

Vierailija
24/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen nainen tietää että hyvät miehet ovat harvassa. Jos ei hyvää kumppania löydy niin sitten eletään hyvää elämää yksin. 

Vierailija
25/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pituutta 186 ja painoa 90kg ja sporttinen, hiukset päässä, tulot 100k vuodessa, mutta mulla lapsi, toki aikuinen jo. Eli en kelpaa.

Aikuisten lasten myötä tulee usein lapsenlapsia, joten siinä syy. Todennäköisesti olet tuon listan kirjoittajalle liian vanhakin.

Vierailija
26/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nainen tietää että hyvät miehet ovat harvassa. Jos ei hyvää kumppania löydy niin sitten eletään hyvää elämää yksin. 

Jaa, että hyviä naisia on sitten joka puolella?

Vierailija
27/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee aika ikä riippuvaisesti. Kaljuuntuminen monella alkaa vasta lähempänä viittäkymppiä. Paino myös tuppaa kasvamaan iän myötä. Tulot toki paranee. Hiukset ja kroppa parhaiten kunnossa siinä 20-30. Kolmenkympin tienoilla voi olla 5000 euron palkkaa, kun katsoo miehen, että on oikealta alalta valmistunut. Vaikka palstan rakastamista DI:stä. Kun TEK teki palkkatutkimuksen, niin vastaajien keski-ikä oli 43 ja mediaanipalkka yli 5700 euroa.

Vierailija
28/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen elämäni aikana tavannut varmasti kymmeniä tuhansia miehiä, osan toki vain vilaukselta. Silti vain 2-3 on herättänyt mielenkiinnon niin, että olen voinut kuvitella olevani parisuhteessa hänen kanssaan. Yhden kanssa pariuduin, eikä minun ole tarvinnut koskaan jossitella, että löytyisikö jostain parempaa.

Siinäpä oikea suomalainen prinsessa, jolla on narsistinen persoonallisuushäiriö.

Kerro nyt lisää, miten päädyit tuohon väitteeseen?

Vierailija
29/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! Tilanteet muuttuu vuosien mittaan! Ihan paras mies olisi jäänyt noukkimatta jos noin olisin ajatellut - 30v:llä harvoin on yli 5000e tuloja!

30v sitten pienemmät tulot kuin minulla, nyt yli 8000e/kk. 

Kalju - kyllä nykyään. Ja näyttää paremmalta kuin nuorena!

Urheilullinen - oli nuorena aktiiviurheilija, onneksi ei enää. Meillä ei katsota urheilua edes tv:stä! 

193 cm.

Oli lapseton kun tapasimme, yhteinen lapsemme jo aikuinen.

Eli näin 30v jälkeen kaikki kohdat hoidettu:)

Vierailija
30/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko sinä puolisoksi naisen, jolle kelpaa kuka tahansa ja joka sitten koko ajan etsii, josko löytyisi joku nykyistä parempi?

Vierailija
31/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kuvitella itsestään liikoja. Mutta näinhän alemmuuskompleksista kärsivät narsistit tekevät.

Vierailija
32/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kaikki.  Eronneilla kolmesti vihityilläkin sattunut vaan paskoja ukkoja.

Vierailija
33/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kuvitella itsestään liikoja. Mutta näinhän alemmuuskompleksista kärsivät narsistit tekevät.

Siis kun löysin miehen, jota parempaa ei ole tullut vastaan?

Vierailija
34/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee aika ikä riippuvaisesti. Kaljuuntuminen monella alkaa vasta lähempänä viittäkymppiä. Paino myös tuppaa kasvamaan iän myötä. Tulot toki paranee. Hiukset ja kroppa parhaiten kunnossa siinä 20-30. Kolmenkympin tienoilla voi olla 5000 euron palkkaa, kun katsoo miehen, että on oikealta alalta valmistunut. Vaikka palstan rakastamista DI:stä. Kun TEK teki palkkatutkimuksen, niin vastaajien keski-ikä oli 43 ja mediaanipalkka yli 5700 euroa.

Perinnöllinen hiustenlähtö tapahtuu miehillä tyypillisesti 25-30v välillä.

Vierailija
35/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kaikki.  Eronneilla kolmesti vihityilläkin sattunut vaan paskoja ukkoja.

Mielisairas akkakin kuvittelee olevansa oikea puumanainen.

Vierailija
36/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko sinä puolisoksi naisen, jolle kelpaa kuka tahansa ja joka sitten koko ajan etsii, josko löytyisi joku nykyistä parempi?

"jolle kelpaa kuka tahansa  - joka etsii, josko löytyisi joku nykyistä parempi"

Mainitsit kaksi ominaisuutta jotka eivät ole sidoksissa toisiinsa.

Vierailija
37/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä haaveilla. Sitten ei vaan pidä alkaa itkeä ja polkea jalkaa jos jääkin yksin noiden vaatimusten kanssa.

Henkilökohtaisesti en ymmärrä noita pituuden tai hiuksien vaatimuksia. Pituudella ei ole minkään valtakunnan merkitystä. Olen nähnyt monta järjettömän karismaattista miestä, jotka ovat saman pituisia tai lyhyempiä kuin minä (167cm). Tunnen myös miehiä, jotka ovat tosi komeita kaljuina. Kyse on siitä, onko sinut asian kanssa ja pärjää reippaasti ilman hiuksia, vai yrittääkö häpeillen peittää harvenevia haiveniaan.

Sporttinen on sitten jo vaikeampi, koska se voi tarkoittaa mitä tahansa välillä "käy 5 kertaa viikossa salilla" ja "kunhan ei ole kaljamahaa". Riippuu ihmisestä miten tuo määritellään. Itse toivoisin, että mies pitää sen verran itsestään huolen ettei ole ylipainoinen tai käytä ylenmäärin päihteitä, kun en itsekään näitä harrasta ja pidän painoni kurissa.

Nuo tulot on ihan täh

Jäin miettimään tuota hiusasiaa ja mitä tarkoitat sillä. Jos kaljuuntuu, niin pitääkö mielestäsi ajaa reippaasti kalju ja näin olla sinut asian kanssa. Oma mieheni on lähes kalju päälaelta, mutta hän ei ole halunnut ajella hiuksiaan pois. Hän ei myöskään harrasta mitään comb overeita eli hän ei yritä piilottaa kaljuaan, ja voin sanoa, että mustien hiusten ja vaalean ihon kanssa hän ei varmaan kuvittele, että se ei olisi huomattavissa. Onko hän nyt harvenevien hiustensa kanssa rohkeasti oma itsensä vai jotenkin outo, kun ei leikkaa kokonaan kaljua.

Vierailija
38/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan miehille kelpaavia on 100% ja ylikin, koska miehen kriteerit ovat:

- nainen

- elossa

- näistäkin voidaan tinkiä.

Vierailija
39/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinnöllinen hiustenlähtö tapahtuu miehillä tyypillisesti 25-30v välillä.

No, joo. Se on yksi ryhmä. Mutta sitten löytyy todella monta miestä, jolla on tuuheat hiukset aina jonnekin lähes 50-vuotiaaksi, kunnes alkaa harvenemaan.

Vierailija
40/52 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille, kuten miehille, ulkonäkö vaikutta hyvin paljon.

Joidenkin tutkimusten mukaan naiset määrittelevät miesten ulkonäön niin että 80% on alle keskiarvon. Eli ulkonäön perusteella vain 1/5 miehistä on riittävän komeita. Jos siis valintakriteerit ovat tavismeis aloituksen spekseillä ja tietysti pitää olla riittävän komea/keskitasoa, niin vaatimusten täyttäviä miehiä onkin jotain 500 /5 = 100 koko Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän