Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska tästä surusta pääsee yli minkä lemmikin kuolema aiheutti

Vierailija
27.11.2025 |

Rakas kissa piti lopettaa reilu kuukausi sitten vakavan sairauden vuoksi koska mitään ei ollut enää tehtävissä. Suru ja ikävä on kova. Edelleen tulee välillä itku, kun muistelen tätä rakasta kissaa. Elämää olisi vielä ollut jäljellä useita vuosia ilman sairautta. 8 vuotta vietimme yhdessä. 

Jotkut ovat multa kyselleet, että no otatko uuden kissan. En todellakaan pysty ottamaan uutta kissaa ainakaan nyt. Ei rakas lemmikki ole mikään esine joka korvataan heti toisella. 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille ehti tulla uusi koira 3vkoa ennen kuin 14 vanhus jouduttiin lopettamaan. Uusi koira auttoi surussa paljon, mutta ei korvannut vanhaa. Tästä menetyksestä on puolitoista vuotta ja edelleen tulee itku, kun muistelen vanhusta tai katselen vanhoja kuvia. 

Minulla on aina ollut 2 koiraa kun vanhempi niistä on kuollut. Se auttaa tosi paljon surussa kun on se toinen koira siinä vielä. Koiraton elämä tuntuisi tosi oudolta yhtäkkiä. sivusta

Vierailija
42/44 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Rukoilen puolestasi.

Minulla on ollut koko ikäni lemmikkejä ja olen kohdannut monta kertaa saman surun.

Paljon voimia ja halauksia.

Ei kiitos mitään rukouksia koska en ole uskossa. Kannattaisi aina ensin olla selvillä siitä onko toinen uskossa vai ei. 

Kiitokset voimien toivottamisesta ja halauksista.

Ap

Todella epäkohtelias kommentti ihmiselle, joka haluaa auttaa. Vahingoittaisiko se sinua, jos toinen haluaa rukoilla? 

Epäkohteliasta on mun mielestä rukoilla ja kertoa siitä, kun ei tiedä onko toinen uskossa vai ei. Jotakin käytöstapoja pitäisi olla myös uskovaisilla. 

Mä en ollut epäkohtelias vaan esitin toiveen, että ei mitään rukouksia koska en ole uskossa. Miksi mun toivetta ei voi kunnioittaa vaan heti pidetään epäkohteliaana, kun en halua rukouksia? Ei mua auta rukoukset millään tavalla. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu toisen kanssa (eläimen tai ihmisen), niin kuoleman tuntee paljon konkreettisemmin kuin jonkun muualla asuvan sukulaisen tai ystävän kuoleman. Lemmikki tai perheenjäsen kun lähtee kotoa niin koti muuttuu kamalan tyhjäksi. Pikkuhiljaa suru helpottaa eikä itku tule niin helposti enää.

Vierailija
44/44 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menetin reilu 10v kissan 5 vuotta sitten. Otti ihan todella koville. Mutta koska oli myös vanhempi kissa, joka aina tottunut olemaan toisen kanssa, otin aika pian tilalle pennun. Ennen pennun ottoa näin miten vanhempi kissa suri ja masentui kaverinsa menetyksestä.

Yhteisen sävelen löytäminen uuden kanssa kesti aikansa, mutta ovat nykyään hyviä kavereita.

Lemmikit ovat monesti läheisempiä kuin ihmiset.

Itse olen ollut hautaamassa kaikki isovanhempani, sekä saattohoitamassa ja hautaamassa rakkaan Isäni. 

Lemmikin poismeno on kaikesta huolimatta kauhea ja mieleen jäävä asia. Ikävä on välillä kova.

Voimaa sinulle ap!

Muistot onneksi jäävät.