Quiet quitting avioliitossa. Kuka tunnustaa?
Kuulin tämän muotoilun tänään ja tajusin että se kuvaa nykytilannettani täysin. En enää odota mieheltä paljon mitään enkä jaksa hermostua mistään. Arki rullaa ihan kivasti. Ollaan lähinnä kämppiksiä. En jaksa erota, koska se olisi taas yksi asia, joka minun pitäisi hoitaa yksin, eikä kiinnosta vastaanottaa kaikkea sitä draamaa miehen ja suvun puolelta, että miten sä nyt näin. Jos mies aloittaisi sivusuhteen, sekään tuskin kauheasti haittaisi. Olisi sentään vähemmän kotona.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele suomea. Säälittävä pentu.
Ok boomer.
Boomerit kirjoittavat sopimukset ja lait joita sinä et ymmärrä, koska et osaa suomen kieltä. Laitat vain nimesi alle tai hyväksyt ne ja kärsit myöhemmin seurauksista.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin samaa.
Suomeksi tuo on sama asia kuin että käyttää turhaa anglismia, ei se tee asiasta sen parempaa, päinvastoin!
Lapsellista sitäpaitsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset niin palstalla jaksavat kehua juuri oman elämänsä upeita miehiä ja avioliittoja, mutta tässä onkin totuus😅😅
Mikä tuossa liitossa on pielessä? Ei alkoholismia, ei väkivaltaa eikä pettämistäkään.
Onnittelut, todistit juuri kaikki palstan kilttimiehet oikeiksi, jotka pitävät juuri noita asioita hyvän miehen ominaisuuksina!🥳🥳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset käy niin hitaalla, että ei ison maailman uusille ilmiöille ole vielä suomenkielisiä sanoja.
Venäjäksi ja ranskaksi löytyy hyviä vastineita.
Ethän sä eikä muutkaan palstalaiset osaa niitä yhtään sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
No joo, lakkasin panostamasta, kun olin ainoa, joka panosti. Helpotti oloa kummasti. Mies siinä kohtaa petti ja jätti, kuten on miesten tapa. Ei jaksanut kiusata minua, kun oli se uusi mielessä. Myöhemmin on kyllä ollut hankala, ilmeisesti se säätö meni sitten puihin.
Miesten tapa jättää? Kuinka helvetin pihalla olet. Lähes kaikki erot ovat naisen aloitteesta.
tuo on se kohta suhteessa, jolloin ei kiinnosta enää yrittää korjata yksin asioita. Sitten vaan vaikenee, alkaa elää omaa elämäänsä ja valmistelee eron. Ja ero tulee miehelle yllätyksenä, koska hän ei vaivautunut kuuntelemaan sanaakaan silloin kun toinen vielä puhui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, lakkasin panostamasta, kun olin ainoa, joka panosti. Helpotti oloa kummasti. Mies siinä kohtaa petti ja jätti, kuten on miesten tapa. Ei jaksanut kiusata minua, kun oli se uusi mielessä. Myöhemmin on kyllä ollut hankala, ilmeisesti se säätö meni sitten puihin.
Miesten tapa jättää? Kuinka helvetin pihalla olet. Lähes kaikki erot ovat naisen aloitteesta.
Miesten tapa jättää on pettää ensin, ei se ole minun vikani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan kuulostaa ihan tavalliselta pitkään jatkuneelta parisuhteelta. En tiennyt että sillä on luokitus ja nimi.
Kaikki pitää luokitella ja määrittää nykyään. Naistenlehdissä tuollainen avioliitto tuomittaisiin surkeaksi ja kehotettaisiin eroamaan.
Se on todellakin tuskallista; kestät tätä tuskaa vain siksi, ettet pysty kohtaamaan elämää yksin lähdön jälkeen.
Kun parisuhteenne saavuttaa tämän pisteen, on aika valmistautua (avio)eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin samaa.
Suomeksi tuo on sama asia kuin että käyttää turhaa anglismia, ei se tee asiasta sen parempaa, päinvastoin!
Lapsellista sitäpaitsi!
* sitä paitsi
Vierailija kirjoitti:
Naiset niin palstalla jaksavat kehua juuri oman elämänsä upeita miehiä ja avioliittoja, mutta tässä onkin totuus😅😅
No, onko tuo niin huono asia? Varttuneilla ihmisillä voi olla suhde, jossa molemmat puuhailevat omiaan, ja kohtaavat siellä missä kohtaavat. Ei enää viitsitä yrittää muuttaa toista niissä asioissa, joissa ei kohdata.
Jos et kestä erossa olemista etkä yhdessä olemista, millaisen suhteen haluat? Haluatko vain puolisosi panoksen ja tuen, mutta sinulta puuttuu kyky tai edes tahto parantaa suhdetta? Et ansaitse mitään puolisosi panoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos et kestä erossa olemista etkä yhdessä olemista, millaisen suhteen haluat? Haluatko vain puolisosi panoksen ja tuen, mutta sinulta puuttuu kyky tai edes tahto parantaa suhdetta? Et ansaitse mitään puolisosi panoksesta.
Jos olisin AP, eroaisin tuollaisesta miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeasti. Moni mies ei vaan saa jätettyä edes erohakemusta, joten nainen saa senkin hoitaa. Näin tilastoihin jää eron hakijaksi nainen.
Jos se toinen ihminen elämässäsi ei enää tee sinua onnellisemmaksi, vaan onnettomammaksi.
Kai siinä on se raja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naiset ovat se riitaisempi sukupuoli?
Jos mies tietää, ettei pysty elämään itsenäisesti ilman vaimoaan, hänellä ei ole mitään valittamista. Sinun on pakko sietää sitä, vaikka et pystyisikään. Jatka itkemistä ja kämppiksenä olemista; se on sinun oma vikasi, ettet ole itsenäinen. Sinun ei pitäisi edes esittää, ettet sietäisi vaimoasi.
Vierailija kirjoitti:
Kielipoliisi päivystää, pus pus.
Minä. Tuli mentyä naimisiin ja hankittua yhteinen omakotitalo ja koira. Seksiä oli viimeksi yli puoli vuotta sitten. Molemmilla omat harrastukset, oma vapaa-aika. Ei kauheasti edes jutella, mutta ei riidelläkään. Ei jaksa pistää lusikoita jakoon, hirveästi hommaa, koirasta olisi hankalaa olla kummankaan yksin vastuussa ja elintaso laskisi molemmilla.
Takuulla paljon paljon harvinaisempaa.