HS: Uhriutumisesta on tullut muotia
Aiemmin ihmiset tapasivat mieltää itsensä ennemmin selviytyjinä tai vähintään tavallisina - sellaisena kuin kaikki muutkin. Nyt valuuttaa on uhriutuminen.
Osa nuorista haluaa diagnoosin osaksi identiteettiä ja suuttuu, jos lääkärin mielestä diagnoosikriteerit eivät täyty. Omalle haavoittuvuuden kokemukselle on tärkeää saada ulkoinen vahvistus.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti ekana tulee mieleen se eukko joka loukkaantui Esko Valtaojalle tv:n keskustelu ohjelmassa ja alkoi hokemaan turvallisesta tilasta kun Esko, leppoisa tiedemies yritti selittää jotain asiaa :)
Esko käytti rasistista termiä.
Joo, mutta ei haukkumiseen vaan historiallisena viittauksena. Ärsyttää kun ei huomioida kontekstia.
Ei tuo hullu woke-uskovaisten joukko keskustele vaan kaikki on omasta poterosta vastapuolen kimppuun käymistä ja loputonta kokonaisvaltaista sotaa jossa periksi ei anneta missään.
Kuten ketjustakin näkee, tuolle porukalle vasuri-wokettaja on oikeassa ja vastapuoli väärässä, ihan sama mitä sanotaan ja kuka sanoo ja mitkä faktat on. Tuota se oli heti ta
Tässäpä loistava esimerkki siitä kuinka joku tekee itse sitä mistä syyttää muita.
Hyvä että selostat muille ensin mitä teet, mutta lisää vielä seuraavalla kerralla se varsinainen kommenttikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti ekana tulee mieleen se eukko joka loukkaantui Esko Valtaojalle tv:n keskustelu ohjelmassa ja alkoi hokemaan turvallisesta tilasta kun Esko, leppoisa tiedemies yritti selittää jotain asiaa :)
Tää tilanne on syöpynyt mun verkkokalvoille. Harvoin joutuu näkemään mitään yhtä epämiellyttävää.
No voi sinua parkaa. Hienosti uhriuduttu.
En mä mitään uhriudu. Onko oikein hyökätä toista vastaan, kun kuulee omasta mielestään väärän sanan? Ja toista voi solvata vaikka kuinka? Klassinen esimerkki sivistyksen alennustilasta. Sinä taas yrität hasstaa riitaa, kuten teidänlaisille loukkaantujille sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttuhan on täydellinen kuvaus mitä on nykyajan vihervasemmistolaisuus.
Täydellinen kuvaus mitä on perussuomalaisuus.
Eipä tarvitse kuin muutaman vihervasemmistolaisen kirjoittamaa viestiä lukea niin jokainen voi päätellä ihan itse minkä kannalle kallistuu.
Totta, tosi nopeasti näkee että persut ne uhriutuvat kunnolla tässäkin ketjussa.
Vasemmistolaonenhan uhriutuu sillon ku se valittaa et köyhiltä leikataan
Ja persu uhriutuu silloin kun se valittaa ettei saa huudella rasistisia ta misogynisiä loukkauksia.
VOI EI! Joku käytti n-sanaa! EN KESTÄ!! Menen rikki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä pelkää, jatkoartikkelissa kuvataan monen asiantuntijan lässyjen avulla miten kaikki tuo uhriutuminen sopii just täysin persuihin ja kokoomuspoliitikkoihin. Siitä voit olla varma. Vasureita ei edes mainita.
No voi sinua reppanaa. Hienosti uhriuduttu.
Vierailija kirjoitti:
Narsistin tunnistaa siitä että se ei kestä jos sille sanoo ei. Narsismi on Suomessa iso ongelma.
Ja täysin aiheesta oleva perusteltu kritiikki saa aikaan maalittamisreaktion. Koska häpeä, koska syyllisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et kykene erottamaan sanaa ja tarkoitusta toisistaan niin ehkä toimittajan ura mediassa ei ole sinua varten.
Niinpä. Mutta ikuiseen uhripositioon itsensä asettaneet ovatkin ehdottomia ja mustavalkoisia.
Juu, mutta näin löytyy kummastakin äärilaidasta. Ei vain toisesta.
Suomessa on vain yhtä äärilaitaa:
Kaikki kommunistit eivät todellakaan ole marxisti-leninistejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tarvitse kuin muutaman vihervasemmistolaisen kirjoittamaa viestiä lukea niin jokainen voi päätellä ihan itse minkä kannalle kallistuu.
Totta, tosi nopeasti näkee että persut ne uhriutuvat kunnolla tässäkin ketjussa.
Vassarien elämä perustuu uhriutumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää tilanne on syöpynyt mun verkkokalvoille. Harvoin joutuu näkemään mitään yhtä epämiellyttävää.
En mä mitään uhriudu. Onko oikein hyökätä toista vastaan, kun kuulee omasta mielestään väärän sanan? Ja toista voi solvata vaikka kuinka? Klassinen esimerkki sivistyksen alennustilasta. Sinä taas yrität hasstaa riitaa, kuten teidänlaisille loukkaantujille sopii.
Kyllä sinä uhriudut ja oikein toisen puolesta. Onko oikein käyttää toista solvaavaa sanaa ja sitten uhritua kun siitä sanotaan? Sinä taas yrität uhriutua ja haastaa riitaa. Ja haukkuakin kun loppuu argumentit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä ihan hysteeristä menoa. Kyllä ihmisellä on oikeus loukkaantua, mutta voisi hallita edes alkeelliset käytöstavat eikä ruveta riehumaan kuin joku heikkopäinen. Tämä on juuri se ongelman ydin. Yksi sana saa vetämään laput silmille ja sulkemaan korvat, kontekstista viis. Ymmärrän, jos vastapuoli olisi haukkunut ja solvannut, mutta tässä yritettiin havainnollistaa asiaa ottamalla kiistanalainen sana käyttöön. Onko analyyttinen ja älykäs keskustelu enää toimittajilla hallinnassa, kun mennään tunteet edellä kuin jotkut loukkaantuneet pikkulapset?
Toinen oli koulutettu tohtor
Esko Valtaojalla ei ole yhteiskuntatieteellistä koulutusta. Hän on tähtitieteilijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et kykene erottamaan sanaa ja tarkoitusta toisistaan niin ehkä toimittajan ura mediassa ei ole sinua varten.
Teet omia päätelmiäsi vain minusta.
Parasta oli se, että Valtaoja oli koko ajan ihan rauhallinen, ja tämä "ruskea" täti tuohtuneena heilutteli käsiään ja epäsuorasti uhkaili väkivallalla "jos mä nyt löisin sua". Itse olisi varmaan tehnyt rikosilmoituksen, jos Valtaoja olisi sanonut hänelle tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja reunavassareilla varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärränkö oikein, että mielestäsi Valtaoja käytti sananvapauttaan oikein mutta Ebrahimi väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja persu uhriutuu silloin kun se valittaa ettei saa huudella rasistisia ta misogynisiä loukkauksia.
VOI EI
VOI EI, Joku arvosteli professoria joka käytti n-sanaa, en kestä, menen rikki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesujen elämä perustuu uhriutumiseen.
Kun olin nuori niin ei kukaan ollu raivolla vaatimassa mitään yhtään missään, varsinkaan lääkkeitä keksittyyn sairauteen. Narsismi kukoistaa.
Olette oikeassa. En tarvitse diagnoosia ja sen avulla lääkkeitä mielenterveyssairauteeni. Älä ole uhri vaan kuuntele harhojasi, vaikka ne äänet käskisivät vahingoittamaan muitakin kuin itseäsi~
Nykyään lääkärit ei halua tutkua ja hoitaa potilaita, koska resurssipula ja lääkäriä väsyttää. Tähän on tultu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on todella turha trendi. Itekkin uhriuduin aiemmin omista vaikeuksista, väkivalta, työttömyys, mt ongelmat, rahanpuute... Nyt en enää jaksa. Elämä on perseestä mutta tarviiko siinä velloa? Mulla ei ongelmat tai mieliala parantuneet vellomisella, vastauksia ei sillä tavalla tule. Arkielämä on ihan hyvää kun se on rauhallista ja terve eskapismi ihan hyvä asia. Näkee elämässä muita kulmia kun ei uhriudu. Negatiiviset tunteet on tervettä mutta siinä vellominen itsensä takia mielestäni ei.
Vähän psykologiaa lukeneena, näkisin tuossa paljon ongelmia, et ainoastaan uhriinnu mutta syytät muita sinun valokeilan viemisestä. Minulla meni/menee huonommin, tai minulla meni/menee paremmin. Nyky psykologiassa olisi todella outoa jos henkilöä verrattaisiin muihin, ei sinun tunteilla ole väliä koska on ihmisiä joilla menee huonommin? Masentunut ei edes välttämättä tiedä kuinka huonosti hänen mielellään menee.
Veikkaisin että olet edelleen masentunut ja se on uusi normaali sinulle, et jaka edes "velloa" siinä? Onko sinulla ystäviä jotka ovat positiivisesti elämässäsi? Oli miten oli, älä kerro muille mitä heidän pitäisi tuntea tai olla tuntematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Uhriutumalla voi kontrolloida muiden puhetta ja näyttäytyä itse parempana, tiedostavampana ihmisenä.
On suorastaan odotus sanoittaa koko ajan kaikki tunteensa ja ajatuksensa ja myös oikeus vastuuttaa muita omasta pahasta olosta.
Tällainen tunneilmaisu on rajatonta kuin pienellä lapsella, jolla hämärtyy se, mitkä ovat omia ja mitkä toisten tunteita, Keltikangas-Järvinen vertaa
Tässähän se tuli, koko tunteita sanoittava huolipuhuja wokevasemmisto on lapsen tasolle jääneitä kehitysvammaisia. Miksi näitä epäihmisiä otettaisiin vakavasti?
Niinpä. Mutta vihdoinkin alkaa tulla HSltakin aitoa kriittistä journalismia aiheesta. Ja hyvä niin. Tarinoiden sepitteljöiden aika alkaa olla viimein ohi.
Narsistin tunnistaa siitä että se ei kestä jos sille sanoo ei. Narsismi on Suomessa iso ongelma.