HS:Perustuslakiin esitetään muutosta jossa poliisille ja suojelupoliisille oikeus seurata kansalaisten elämää salaa ilman epäilyä rikoksesta
Poliisi haluaa saada oikeuden seurata ihmisten viestejä ja puheluja ilman, että ketään yksilöä epäillään rikoksesta.
Oikeusministeriön työryhmä ehdottaa perustuslain muutosta, joka antaisi poliisille mahdollisuuden käyttää salaisia tiedonhankintakeinoja
Kommentit (476)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä viitataan kommunismiin ja stasiin, mutta ihme kyllä, Suomessa oikeistohallitus on ajamassa noiden maiden käytäntöjä muistuttavia lakeja. Mihin on kadonnut liberaalin demokratian ihanne?
Jaketi Jau!
Yaaketi jaketi jau!
Onko Suomessa koskaan ollut liberaalin demokratian ihannetta?
Oikeisto on aina ollut irvikuva oikeistosta ja Suomessa ei ole Eurooppalaisessa merkityksessä oikeistolaisuutta.
On vain tietyntyyppistä holhousta. Kovaa holhousta, kivaa holhousta ja siltä väliltä olevaa holhousta.
Kivaa ei saa olla kenelläkään, se on selvä. Se kellä kivaa on niin sen peittäköön, mutta nyt pitää peittää entistä paremmin, jos lakialote menee läpi.
Kivuudesta tullaan tekemään loppu. Kivuus on sitä kun kellään ei ole kivaa enää.
Lapset sankoin joukoin
KORKKI KIINNI! KORKKI KIINNI! NYT KORKKIA KIINNI!
On se nyt prkl jos ihminen ei saa enää nauttia elämästään.Minulle nautinto on itsestään selvyys.Lisää nannaa naamariin Mä saan ihan ite päättää milloin mulla on karkkipäivä!
Onko se enää mikään koti edes jos tietää että joku jossain valvomossa muna kädessä kyttää kotona olemistasi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Toisaalta reikien sorkintaa tapahtuu jo tullissakin, niin ehkei kakkarauha mene lävitse sittenkään. Olemme menettäneet yksityisyyden. Ehdotankin että asunnot rakennetaan läpinäkyviksi tästä edespäin, niin säästetään kustannuksissa. Jokainen voi vahtia lähiympäristöään pakostikin. Yksityisyyshän on loppujen lopuksi jokaisen korvien välissä oleva tila.
Miksi pitää seiniä ollenkaan? Helpompi grynderille kun sovitaan etä on läpinäkyvät seinät ja kaikilla on läpinäkyvä yksityisyys. Piiretään hiekkaan rajat ja tässä on koti. Se joka ei niin usko, on pölhöläinen.
Säästyy veroja kun majassa ei ole seiniä. Naapurit valvokoon toisiaan.
Eli ihmidet ovat pian valvonnan alaisina vankeina omissa kodeissaan.
Eric Honecker nauraa kateellisena partaansa helvetissä hiiliä uuniin lapioidessaan...
Minähän en täällä ala yhtään kärsimään!Lällälälää Riikka Purra!
Vierailija kirjoitti:
Eric Honecker nauraa kateellisena partaansa helvetissä hiiliä uuniin lapioidessaan...
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
On se nyt prkl jos ihminen ei saa enää nauttia elämästään.Minulle nautinto on itsestään selvyys.Lisää nannaa naamariin Mä saan ihan ite päättää milloin mulla on karkkipäivä!
Et kauaa. Minulle aikuisiällä synnytyksen jälkeen sossu mäkätti suklaansyönnistä ja alkoi ruokien jälkeen kuulustelemaan söinkö tarpeeksi ruokaa. Pakottivat myös minut syömään tiettyihin aikoihin. Itse oli epäterveen ylipainoinen, minä hyväkroppainen ja aikuinen täysjärkinen ihminen.
Viranomaisistakin löytyy tämän tästäkin asemansa väärinkäyttäjiä sun muitakin sutkeilijoita, näkyyhän noita ihan uutisissakin asti.
Siksi ei ehdotonta valtaa heille.
Suomalaisille sopii hyvin tekninen valvonta. Kuuntelulaitteet ja kamerat koteihin. yhdynnän, itsetyydytyksen ja vessakäynnin videoiden katselu voidaan laittaa luvanvaraiseksi.
Suomalaisilla ei ole mitään salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mahdollisuus aurafarmata ganstaa ja tuhlata resursseja oikein huolella. Olemalla vain epäilyttävä.
Kannattaa käyttää huvikseen venäjän kieltä, niin varmasti kilahtaa kiinnostukset kattoon.
Vaikutus pitkällä aikavälillä sama kuin mitä mummot on tehneet parissa sukupolvessa Suomen terveydenhuollolle.
Tai huoli-ilmoitukset lastensuojelulle.
Vierailija kirjoitti:
Onko se enää mikään koti edes jos tietää että joku jossain valvomossa muna kädessä kyttää kotona olemistasi...
Onhan moderni yhteiskunta tavallaan eläintarha sinällään. Jos ihmistä pidettäisi eläimenä ja eläinhan ihminenkin on, niin meistä tehtäisi eläinsuojelurikosilmoitus.
Niin monet miehetkin yksinäisyydessään voi huonosti. Apinauroksilla pitäisi olla jengejä.
Sitten yksi outous on, että jengejä pidetään huolestuttavana ilmiönä. Eli jengit ja apinauroksen luontainen sosiaalinen malli halutaan laittomaksi. Jengeistä on luotu paha asia ja uhka yhteiskunnalle tai tälle eläintarhalle missä eletään.
Käytännösä elämä on sitä että käyt töissä ja asut laatikossa. Toiset elää vähän paremmin laatikoissa ja isommissa laatikoissaan ja ostelee kivaa, eikä näe tätä kaikkea sumutuksessa.
Toiset elää tosi niukasti kuin vankikopeissa, väsyneinä ja nuutuneina. Ne näkee että vankeja ollaan ja lisää leikataan.
Niin onhan eläintarhoissakin vartijat ja kamerat, että voidaan valvoa häirikköapinoita paremmin.
Yksi asia on selvä. Jengejä ei haluta ja että urosapinat lyöttäytyy yhteen. Yksikin urosapina täysikasvuisena ja vielä keski-ikäisenä on vaarallinen haavoittuneena. Kuinka paljon meillä on haavoittuneita urosapinoita ja niitä lääkitään?
Mielialalääkkeitä menee aika paljon tilastojen mukaan.
Hallituksen huoli on ihan aiheellinen, jos tätä tarkastellaan eläintarhan perspektiivistä käsin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille sopii hyvin tekninen valvonta. Kuuntelulaitteet ja kamerat koteihin. yhdynnän, itsetyydytyksen ja vessakäynnin videoiden katselu voidaan laittaa luvanvaraiseksi.
Pönttöihin kakkakamerat jotta voidaan tarkastaa että ihminen käy paskalla säännöllisesti kotonaan eikä työpaikalla kuluta firman vettä ja paperia.
Onko missään muussa EU maassa tämän mu1kkumaisempia viranomaisia ja poliitikkoja kuin Suomessa nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Nykyisinhän ainakin kerrostaloissa naapurit hoitavat valvonnan ja tiedottavat havainnoistaan myös, kovaan ääneen koko talon kuultavaksi.
Minulle on valehdeltu psyykkinen diagnoosin.En olekaan hullu!Minua vain valvotaan!Miten mehevän skandaalin tästä saisikaan aikaan!:)
Juontuipa tästä mieleen tuo "valheenpaljastin" - laite, jota kai vielä joissakin maissa käytetäänkin - niin sehän lähinnä paljastaa onko kuulusteltava hermostunut, ei muuta.
Mutta syytön joka ei luota kuulustelijoidensa oikeellisuuteen, voi myös olla hermostunut siksi.
Joten yhtä tyhjän kanssa koko laite.
Vierailija kirjoitti:
Onko missään muussa EU maassa tämän mu1kkumaisempia viranomaisia ja poliitikkoja kuin Suomessa nykyään?
benelux-maat? Ehkä...
Hyvä yhteiskunta luodaan viranomaisten ja politiikkojen rautaisella yhteistyöllä.
Jaketi Jau!
Yaaketi jaketi jau!
Onko Suomessa koskaan ollut liberaalin demokratian ihannetta?
Oikeisto on aina ollut irvikuva oikeistosta ja Suomessa ei ole Eurooppalaisessa merkityksessä oikeistolaisuutta.
On vain tietyntyyppistä holhousta. Kovaa holhousta, kivaa holhousta ja siltä väliltä olevaa holhousta.
Kivaa ei saa olla kenelläkään, se on selvä. Se kellä kivaa on niin sen peittäköön, mutta nyt pitää peittää entistä paremmin, jos lakialote menee läpi.
Kivuudesta tullaan tekemään loppu. Kivuus on sitä kun kellään ei ole kivaa enää.
Lapset sankoin joukoin heittää tikkukaramellit roskalavalle. Tilalle tulee cocktail-tikuin varustetut perunaviipaleet. Tikkuun tökätty perunaviiipale, jota dipataan venäläisittäin suolaan. Perussuomalainen perunatikkari.
Kotimainen ei Temulainen perunatikkari. Tuotettu maataloustuilla ja yritystuilla työttömien herkkuleireillä.
Nyt vasemmistokin on mukana talkoissa ja lupaa 12kk jälkeen työtakuut. Mitähän se tarkoittaa?
Temua ei ole vielä kielletty Suomesta. Vielä on aikaa ostaa kumivene ja purjehtia Tanskaan turvaan.